RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Mika R - 10.06.08 - klo: 11.24
-
(http://www.snrt.net/IGT/ilmo4.jpg)
Tiedustelut YV tai mika.rinne@kolumbus.fi
Ilmoittautuneet
1 Mika Rinne, 2.4gHz Kyosho F430
2 Pekka Kuronen, 2.4 gHz Kyosho BMW
3 Mikko Laitinen, 2.4 gHz Kyosho BMW
4 Peter Erna, 2.4 gHz Kyosho Subaru
5 Saki Luukkainen, 2.4gHz Kyosho Calsonic
6 Jiri Jokinen, 40.665 HongNor Mersu
7 Jakko-Matti Kaakinen 2.4 Kyosho gHz BMW
8 Janne Hallenberg Kyosho BMW kiteellinen?
9 Vesa Rousku 2.4 gHz Hong Nor Porsche
10 Ari Heinonen 2.4 gHz Hong Nor Porsche
11 Joonas Vuojolahti 2.4 gHz Hong Nor Porsche
-
Mukana, mukana, mukana :p
Toivottavasti saataisiin niitä uusia renkaita jo tuonne - jos ovat hyviä tietenkin...
-
Mahtawata.
Saas nähä pääsenkö messiin... Onko siis kalustoa ja silleen.
Päiväkin on juuri oikein valittu.
Pääsee messiin koko päiväks vaikka lauantaina oliskin töitä.
Ja säännöt ovat myös mukiin menevät.
-
Ilmoituksessa ainakin hieno kuva.... :laugh:
-
on todella, onneks oli lupa käyttää :grin:
Kisa tulee näillä olemaan ilmainen (ei osallistumismaksua!) mutta haluan muistuttaa että jokaisella kisaajalla on oltava voimassa oleva 5eur Nuken ratakortti, joka on voimassa koko kauden. Not bad...
Kisaajamäärästä riippuen katsotaan onko koko päivän tapahtuma (9-17) vai vain osan päivää (esim. 9-14). Mahdollisuuksien mukaan muutkin radan käyttäjät pyritään sovittamaan mukaan päivän aikana, joko kisan aikana tai esim. kisan jälkeen. Jos pidetään joku mekkaus & ruoka tauko, niin silloinhan muut voivat hyvin ajaa sillä aikaa ja pitääkin voida.
-
Ilmoituksessa ainakin hieno kuva.... :laugh:
Tuo verrarin koppa on yksi näteimmistä kyseiseen autoon, ei parane katella liian kauaa noita kuvia ettei iske himo hankkia uutta kalustoa... :grin:
-
Kisa tulee näillä olemaan ilmainen (ei osallistumismaksua!) mutta haluan muistuttaa että jokaisella kisaajalla on oltava voimassa oleva 5eur Nuken ratakortti, joka on voimassa koko kauden. Not bad...
No tästä tuleekin jälleen kysymys mieleen...
Missä kussa miten maksan kyseisen kortin???
Viimeks kun ei ollu lappuja edes mukana niin eipä mulle voinu myydä semmosta...
-
Kisa tulee näillä olemaan ilmainen (ei osallistumismaksua!) mutta haluan muistuttaa että jokaisella kisaajalla on oltava voimassa oleva 5eur Nuken ratakortti, joka on voimassa koko kauden. Not bad...
No tästä tuleekin jälleen kysymys mieleen...
Missä kussa miten maksan kyseisen kortin???
Viimeks kun ei ollu lappuja edes mukana niin eipä mulle voinu myydä semmosta...
Se on ollut pieni ongelma, mutta Jarkko Ja Jerry ovat kantaneet lappuja ajoittain, samoin Nuken toimistosta niitä pitäs saada. Ehkä niidä myydään siinä kilpailupaikallakin sitten, katsotaan.
ps. Ilmossa lukee "ilmottautumismaksua" mutta sillä tarkoitetaan yhtä lailla "osallistumismaksua".
-
Toivottavasti saatte järkättyä homman siten että voi maksaa kisapaikalle saapuessa.
Helpottais kummasti.
-
eli ilmon perusteella tämä on sallittu.
http://www.rbinnovations.com/Supercharger%20info.htm
Jerzi
PS meniskö hiukan kovempaa kuin vakio :huh:
-
No laita paikalleen vaan kuule ihan vapaasti.
-
joo kyllä. laite painaa enemmän kuin mitä tulee tehoa lisää :grin:
ensimmäinen ilmo tuli sisään, joten aletaanpa täyttää osallistujalistaa.
-
Jos nyt joku on huolissaan tuosta "viritys vapaa" -asiasta, niin enpä olisi, koska sitä olennaisinta eli moottoria ja pakoputkistoa ei saa vaihtaa ja esimerkiksi vaihteen korvaaminen keskidiffillä ei tee autosta parempaa tai nopeampaa. Nämä ovat lähinnä mukavuutta lisääviä asioita kuten vantti- tai hexruuvit tmv. Vaikea ainakin itse keksiä osia millä lähtisin tuota autoa muuten virittämään, auto nimittäin toimii hienosti suoraan boksista. Meillä on noissa aiemmissa säännöissä käytännössä jo sallittu ne osat missä on järkeä eli mm. sähköt, ohjauksen linkit, vakaajat, kytkinkello, välitykset ja komposiittikytkin.
Oletan että tilanne on koko lailla sama GTP:n suhteen.
-
saako noihin pienempia caster paloja? näyttää aika krossihenkisiltä casterisäädöt kuvissa.
-
saako noihin pienempia caster paloja? näyttää aika krossihenkisiltä casterisäädöt kuvissa.
Ne on krossikasterit ja suoraneisesti ei oikein saa muita paloja, tai saa jotain, mutta, mutta...
Käytännössä ovat tuolla "ison veden" takana oikaisseet rungon ja näin saaneet kasterin paremmin rata-autoiluun sopivaksi.
-
saako noihin pienempia caster paloja? näyttää aika krossihenkisiltä casterisäädöt kuvissa.
Ne on krossikasterit ja suoraneisesti ei oikein saa muita paloja, tai saa jotain, mutta, mutta...
Käytännössä ovat tuolla "ison veden" takana oikaisseet rungon ja näin saaneet kasterin paremmin rata-autoiluun sopivaksi.
täysin turhaa hommaa IMO. se mikä tässä onkin parasta että auto on todella hyvä mutta ei täydellinen. sitä pitää "ajaa".
caster paloja saa mutta vakiona on 17 ja sitä pienempiä ei. 19, 20, 22 jne
ja lisäksi menee muuten hyvi nyli kanttareista :grin:
-
Oliskos mahdollisesti aloitus vaikka 10-11 aikaa jos ei tuu paljon väkeä ni ei tarvii raapii rähmiä silmistä radalla :grin: ehdotus vaan. Saisi nukkua kunnon yöunet ja jos joku tulee kauempaa ei tarvii liikahtaa ennen sian pierasua. Järjestäjä tämän päättää tuli vaan ajatus
-
eiköhän tämä asia järjesty eli aloittelemme jonkun verran ennen puolta päivää
laitelkaapahan ilmottautumisia tulemaan
myös TT 1/8 ralliauton omistajat ovat tervetulleita kisaamaan vakiomoottorilla
-
eiköhän tämä asia järjesty eli aloittelemme jonkun verran ennen puolta päivää
laitelkaapahan ilmottautumisia tulemaan
myös TT 1/8 ralliauton omistajat ovat tervetulleita kisaamaan vakiomoottorilla
Sori Mika, mikä on TT 1/8 ja määrittele vakiokone.
Jerzi
-
Vakio kone määritelmän voit erittäin hyvin lukea jo kisakutsusta.
-
Vakio kone määritelmän voit erittäin hyvin lukea jo kisakutsusta.
Aivan, ja se TT on tämä http://rc10.fi/index.php?topic=28250.0
-
Vakio kone määritelmän voit erittäin hyvin lukea jo kisakutsusta.
Aivan, ja se TT on tämä http://rc10.fi/index.php?topic=28250.0
Tuolta myös lisätietoa TT:stä--> http://www.thundertiger.com/product/6234.html (http://www.thundertiger.com/product/6234.html)
T: Toni
-
Ja muut
Kyosho http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.31814R&familj=FamInfGT&BildLopNr=01 (439e http://rc10.fi/index.php?topic=25736.0)
HN http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=39_1_2&products_id=487
-
Ja mikäli omistaa jo radiot niin honkkarin saa ilman niitä vielä edullisemmin...
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=39_1_2&products_id=488
-
NYT GT omistajat liikkeelle ja ilmoa kisoihin!
Meitä on vasta 5 kuljettajaa, odottelen lisää... :)
Kyllä 10 pitäisi saada kasaan helposti.
-
Laita mut GTP ponderi 5651236 40.665
-
Osallistujien listaa päivitetty
-
Perkules!
Pitipä laittaa ilmoittautuminen sisään mutta Mika olikin mut jo listaan lisännyt. Ajatusten lukua vai?...
Mikalle tiedoksi, kiteet on, täytyypi tarkistaa taajuudet, laitan sulle YV:tä asiasta.
Onko paikalla vuokrapondereita, omaa kun ei ole?
Voitaisiinko kisat aloittaa mahdollisimman myöhään? Olen itse tulossa suoraan mökiltä kisoihin enkä haluaisi hirveän aikaisin herätä kun kerran lomalla olen. :cool:
-
Perkules!
Pitipä laittaa ilmoittautuminen sisään mutta Mika olikin mut jo listaan lisännyt. Ajatusten lukua vai?...
Mikalle tiedoksi, kiteet on, täytyypi tarkistaa taajuudet, laitan sulle YV:tä asiasta.
Onko paikalla vuokrapondereita, omaa kun ei ole?
Voitaisiinko kisat aloittaa mahdollisimman myöhään? Olen itse tulossa suoraan mökiltä kisoihin enkä haluaisi hirveän aikaisin herätä kun kerran lomalla olen. :cool:
PÖÖKI, tiedoksi että mitä sitä ei tekis näin hyvän lajin eteen. Pahimmat kisapaikat hesalaisille on luultavasti pori-->lähti sinnepäin n.klo 4 aamulla, imatra--->lähtö n.klo 4.30.
Yleensä radalla ollaan kisapaikalla n.klo 7-8 aikaan.
Jerzi
PS Mika, voistikos kertoa tänne että mikä on aikataulu jotta nuo jotka haluaa harrastaa viikonloppuna radalla ne tietää että missä mennään(tästä tulee tappelua :lol:)
-
ei ole valitettavasti aikataulu vielä selvillä mutta koko päivä on varattu GT kisalle
kisa ajetaan kokonaisuudessaan vuokrapondereilla
-
Moro hei mulla on sittenkin kiteet 40.665 varmaan yhdet riittää?
-
uskoisin näin!
-
Moi! Mika
Laitappa mut listoille pääsen kisoihin mukaan.
Auto Hong Nor/porke
Kide 2.4
-
mika mulla on kans 2.4
-
Hienoa! Laitetaan
-
Tollasta mietittiin alustavasti, saa kommentoida & ehdottaa
Lähdetään siitä että noin 10 kuskia
Katsastus klo 9:00 - 10:00 ja ajajakokous
Alkuerät tasatunnein x3 5+5, jotta puolet kuskeista voi mekata ja nostaa toisen puolen
Alkuerä 3+7min, 2 parasta lasketaan
esim.
Alkueräkierros 1
klo 10.00 Erä 1
klo 10.15 Erä 2
10.30 - 11.00 Rata vapaa muille luokille
Alkueräkierros 2
klo 11.00 Erä 1
klo 11.15 Erä 2
11.30 - 12.00 Rata vapaa muille luokille
Alkueräkierros 3
klo 12.00 Erä 1
klo 12.15 Erä 2
12.30 - 14.00 Lounas & vastareiden lataustauko, rata vapaa muille luokille
Finaalit ajetaan A ja B alkuerien perusteella x2, ei nousumahdollisuutta
Voittajat ratkotaan erien yhteistuloksella
Jos hyvä sää voidaan ajaa x3, joista lasketaan 2 parasta
Erien pituus 15 tai 20 min, kumpi?
B-finaali mekkaa ja nostaa A-finaalin ja päinvastoin
Esim.
Finaalikierros 1
Kello 14.00 B-finaali 1, 3+20 min
Kello 14.30 A-finaali 1, 3+20 min
Finaalikierros 2
Kello 15.00 B-finaali 2, 3+20 min
Kello 15.30 A-finaali 2, 3+20 min
Finaalikierros 3
Kello 16.00 B-finaali 3, 3+20 min
Kello 16.30 A-finaali 3, 3+20 min
Klo 17.00 Palkintojenjako
Klo 17.00 - 18.00 rata vapaa muille luokille
Finaaleissä lähtö varikkosuoralta järjestyksessä 1-5 alkuerätuloksen mukaan
Makes sense?
-
Pistätkö Mika Joonaksen listalle
HN/Porke
2,4ghz
-
Ok! Hienoa.
Kilpailun kulkua muutetaan varmaankin niin, että
- katsastuksen aikana 9-10 rata auki ja vapaa harjoittelu
- 2 alkuerää joista parempi huomioidaan ja 1. alkuerä pakollisena eräharjoituksena
- finaalit 3+15 min
- lyhyempi lounastauko
Muokkaan aikataulua kun ehdin, vielä saa kommentoida
-
Moro varmasti pystyy vielä aikataulua muokkaamaan päivän mittaan kun on näin vähän kuskeja pikkasen näin äkkiseltään tuntuu niin pitkälle tuo aikataulu. Mutta niinkuin aina kisanjohto katsoo ja tekee parhaaksi näkemänsä ratkaisut.
-
Edelleen olisin vähän myöhempää aloitus ajankohtaa toivonut... Voidaan minun puolesta viedä päivä läpi tiukemmalla aikataululla jos aamu alkaisi vähän myöhemmin.
-
OK, olisiko seuraava hyvä niin voidaan aloittaa hieman myöhemmin eli paikalle voisi tulla 11:30 ja saatte nukkua pidempään ;-)
klo 10.30-11.30 vapaata ajoa
klo 11.30-11.55 katsastus ja ilmoittautuminen
ohjattu erätreeni, pakollinen
klo 12.00-12.10 1 erä
klo 12.15-12.25 2 erä
eräkierros 1
klo 13.00-13.10 1 erä 3+7min
klo 13.15-13.25 2 erä 3+7min
eräkierros 2
klo 14.00-14.10 1 erä
klo 14.15-14.25 2 erä
finaalit
klo 15.00-15.18 b-finaali 3+15min
klo 15.25-15.40 a-finaali 3+15min
klo 16.00-16.18 b-finaali
klo 16.25-16.40 a-finaali
klo 17.00-17.18 b-finaali
klo 17.25-17.40 a-finaali
Palkintojen jako
klo 18--->
Eli alkurät päivällä aina tasalta ja puolelta voivat ajaa muut luokat, esim. vitosautot ja sähköautot
Kolmesta kuuteen rata on aikalailla käytössä sitten GT autoille, mutta jää tuossa aina joku 20 min väli muille luokille.
-
Ja vielä voi ilmottautua, nyt varmaan ehtii hyvin mukaan kauempaakin!!
-
olisiko 20min erien välissä liian lyhyt mekkaus aika?
-
jos tarkoitat alkueriä, niin meidän täytyy antaa rata käyttöön muille luokille aina puolelta tasaan asti.
eli rata on auki muille
11:30 - 12:00 (periaatteessahn rata aukeaa vasta klo 12 sunnuntaisin)
12:30 - 13:00
13:30 - 14:00
14:30 - 15:00
sekä
15:40-16:00
16:40-17:00
17:40-18:00
toivottavasti akut ja ruokailu ehditään hoitaa erien välissä koska nyt yhtä pidempää taukoa ei ole.
Kisa on informoitu Nukelle ja hyväksytty.
-
Hyvä Mika, nyt näyttää siltä että kaikki voivat harrastaa tattiksella sunnuntaina.
Teeppäs semmoinen homma viellä että printtaat a4 paperille ne ajat jolloin pääsee radalla ja laita se esille selvästi kisapaikalle niin kaikille tulee selväksi milloin sinne pääsee ja kerro selvästi että radiot menee vasta päälle kuin erä on loppu.
Jerzi
-
Yritetään!
Tuomaria ei ole mutta yritettän ajaa yhdessä "herrasmies" -säännöillä
-
Sunnuntain kilpailussa on käytössä 10 kappaletta pondereita, jotka saavat virtansa vastaanottimelta. Kaikilla kilpailijoilla olisi syytä, olla Y-Haara tai vapaana oleva vastarinpaikka, jossa jatkojohto, koska ponderin johdot eivät ole kovin pitkiä. Ponderi tulee korisokalla kiinni ponderitelineeseen.
-
Terve kai tuo ratamaksun maksaminen luonnistuu paikanpäällä ?
jaahas miten tuon oman ponderin kanssa... jätetäänkö kotiin, vai saako sen laittaa paikkaan.. mitä noi extra piuhoihin tulee niin ei varmuudella voi sanoa, että semmoinen jostakin löytyisi.. kai se nyt yks 10 cm tuo ponderin piuha on jos omaaa ei voi käyttää ?
S.
(pientä tressiä taas vaihteeks havaittavissa )
-
Tulen käymään radalla jossain vaiheessa kisan aikana ja minulla on muutama kortti mukana.
-jarkko
-
Hieno homma Jarkko!
Jaetaan kilpailijat alkueriin seuraavavasti:
Erä 1:
1 Jaakko-Matti Kaakinen 2.4 gHz Kyosho BMW
2 Joonas Vuojolahti 2.4 gHz Hong Nor Porsche
3 Saki Luukkainen, 2.4gHz Kyosho Calsonic
4 Vesa Rousku 2.4 gHz Hong Nor Porsche
Erä 2:
1 Mikko Laitinen, 2.4 gHz Kyosho BMW
2 Jiri Jokinen, 40.665 HongNor Mersu
3 Mika Rinne, 2.4gHz Kyosho F430
4 Ari Heinonen 2.4 gHz Hong Nor Porsche
5 Peter Erna, 2.4 gHz Kyosho Subaru
Päivä aloitellaan siinä kello 10 paikkeilla.
e: 2 peruutusta mutta ei haittaa menoa tässä vaiheessa! On sitä ajettu kisoja pienemmälläkin porukalla. Tästä on hyvä ottaa vauhtia sitten seuraavaan kisaan.
-
Hienot kisat saatiin komeasti päätökseen tältä erää!
Frantsi laittaa tulokset esille kun ehtii.
Iso kiitos kaikille kilpailuun osallistuneille! Pikaraportti seuraa myöhemmin.
Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa, joten kuvaajat - olkaa hyvä :cool:
-
Hienot kisat todellakin!
Tilanteita ainakin riitti:
(http://i126.photobucket.com/albums/p102/merza07/DSC_5571.jpg)
Linkki kaikkiin kuviin tulossa...
-
heh en ilmeisesti ollut ainoa joka tuli lentäen toisen auton kabiiniin :lol:
-
hee, loistava kuva. Sorry Vesku :tongue:
-
Oli kyllä todella mahtavat kisat, siis todella.
Iso kiitos järjestäjille, iso kiitos kierroslaskennalle - Frantsille, iso kiitos (ilmeisesti) Pro Shopille ilmaisista kisoista (kierroslaskennan kustannukset) ja palkinnoista.
Ja erityisesti iso kiitos kaikille kanssakilpailijoille. Arin kanssa oli huikeita vääntöjä erityisesti ekassa finaalissa, pulssi ei ole oikein laskenut vieläkään :p
Toivottavasti saadaan pian seuraavat kisat ja enemmän osallistujia. Kuten varmasti muutkin huomasi, on todella hienoa ajaa kun radalla on enemmän autoja - finaaleissa oli todella paljon tapahtumaa, kuten kuvatkin kertoo.
Omat kisat sujuivat erittäin hyvin ilman suurempia teknisiä ongelmia, vain yksi tulppa lopetti toimintansa, no okei yksi vanne hajosi lopullisesti, mikä oli kyllä tietoinen riski...
Viimeistään myös nyt voidaan lopettaa spekulointi IGT:n ja GTP:n paremmuudesta - kyllä se taitaa olla enemmän renkaista, säädöistä ja kuskista kiinni ja hyvä niin.
TÄTÄ LISÄÄ :afro:
-
Jepulis!
Lopputulokset:
1. Ari Heinonen
2. Mika Rinne
3. Mikko Laitinen
4. Joonas Vuojalahti
5. Vesa Rousku
6. Saki Luukkanen
7. Jiri Jokinen
8. Valle Kuula
9. Peter Erna
Kilpailussa ajettiin kaksi alkueräkierrosta, josta määräytyi lähtöruutu finaaliin. Finaalissa jaettiin pisteitä sijoituksen perusteella, ensimmäinen 1 piste, toinen 2 pistettä jne... Kahden finaalin jälkeen vähiten pisteitä saalistanut kuljettaja kruunattiin voittajaksi. Tarkempaa kierrosdataa löytyy täältä (http://koti.welho.com/pketolai/rc/Kilpailut/20.7%20Tattarisuo%20GT/).
Nopein kierrosaika oli 22.440, kuljettajana Mika Rinne, kierroslaskennalla vahva epäilys, että 22.040 ei ollut täysi kierros :wink:
Onnittelut voittajalle ja kiitokset myös kierroslaskennan puolesta!
-Toni
-
Heippa sinne kaikille ja suuren suuret kiitokset :angel:kaikille teille,joiden hermot kesti meitä,vaikka auto ei aina kestänytkään :evil:. olimme intoa täynnä näin ensimmäisellä kerralla.... :grin:
-
Kiitos kiitos :)
Paljon mahdollista Frantsi, mutta 22.440, 22.550 ja 22.600 taisivat olla seuraavat ja mulle. No mut mitäs noista, suuret kiitokset vielä laskennalle, pojat jo kyseli seuraaavia skaboja :cool:
-
Kiitos järjestäjille hienoista kisoista. Koskas seuraavat?
GTP telakalla ja DM-one melkein valmis. Sillä sitten seuraavaan kisaan. :laugh:
-
Loistavaa Joonas. Loppukesästä.
-
Kuvat kisoista ovat nyt sitten nähtävillä:
(Low-res)
http://s292.photobucket.com/albums/mm23/Merza08/IGT-Tattis20072008/?start=all&special_track=album_paginate_top_view_all
(http://i292.photobucket.com/albums/mm23/Merza08/IGT-Tattis20072008/DSC_5610.jpg)
-
Yes, upeita kuvia!
Kilpailu oli tasokas ja vastus kova. Hienoja tilanteita.
Voittoon ei ihan venytty mutta pari juttua millä tuli tiimin 2. sija ja TQ
- Pistooli ja Kyoshon Jarnon 3 sek tankkaus
- 150ml tankki; yks tankkaus vähemmän tokassa finaalissa
- GXR28 ja Boca takalaakeri + 25% PSR nitro toi hyvän vauhdin (JP-nitroracing)
- Kevennetyt vetarit ja iskunvaimennus uusilla iskareilla toi ehkä pienen eron (juuri aika-ajossa)
- GRP renkaat olivat erien alussa liukkaat mutta aina loppua kohti pito parani ja renkaat kestivät hienosti koko päivän
- F430 kori on "slick"
-
Oli kiva kisa, kädet ihan ruvella ruuvaamisesta :) Mutta tulipa tänään uus nikki pitäskö vaihtaa murska jokinen....
vähä on hakusessa noi hammasvälykset 2sarjaa spurreja vaihtaneena.. mutta pojat muistakaa se lukite :cheesy: :cheesy:
-
juu hienot oli kisat ja auto kesti loistavasti, mutta kori sai aika pahasti siipeen. omat kisat meni väärään rengasvalintaan ja kädettömyyteen...
Hienoja kuvia oli paljon ja kiitos vielä kisoista.
Jiri SÄ et vaan aina onnistu :afro:
-
Kiitos teille! Ilman kilpailijoita ei tule kisaa. Vesku oli saanut myös autonsa hyvään vauhtiin, eikä jiriä voi ainakaan syyttää yrityksen puutteesta! Kiitos vielä.
-
Videota kisoista http://www.youtube.com/watch?v=36d9_M308v0
-
Videota kisoista http://www.youtube.com/watch?v=36d9_M308v0
Hyvä video, kiitos. Taitaa vain tuo juutuuppi laskea resoa kun heikosti saa selvää...
-
Kiitos Mikko :) Niin se valitettavasti tekee. Voin yrittää uplodata omalle saitille downloadia varten.
Videosta hyvin näkee miten nopeita nämä vakioautotkin ovat.
-
Tässä downloadi www.snrt.net/IGT/tattis.wmv
-
Tässä downloadi www.snrt.net/IGT/tattis.wmv
No tää näky jo loistavasti, kiitos...
Mahtasko löytyä enemmän ajokahinoita? Ois hienoo nähdä lisää ajoa...
-
Onhan sitä mutta vaatii editointia. Kuva ei nyt kuitenkaan mitään ihmeellistä, jostain syystä sitä on vaikea tallentaa nauhalle (ottaen huomioon 13v kuvaajan). Tuossa minusta melkein parhaat palat mitä tuossa materiaalissa on. Tallenne on mini-DV:llä jos haluat ottaa kopion.
-
Videosta hyvin näkee miten nopeita nämä vakioautotkin ovat.
Videolla meno näyttää kyllä huomattavasti nopeammalta kuin paikanpäältä katsottuna, mutta ei ne livenä nähtynäkään mitenkään hiljaa mene.
Ajoin pari tankkia Arin autolla kisojen jälkeen ja kyllähän noiden autojen ajaminen on ihan siistiä, hienompaa varmasti vielä kisatilanteessa ajaa kaveria vastaan. Tehoa ehkä voisi olla hieman lisääkin, Arin auto ei ainakaan mitenkään hirmuisesti hyökännut tiukkojen mutkien ulostuloissa kun kaasun läimäs pohjaan.
-
Varmaan säätö ja välityskysymys vaikka en tuota HN:ää sillä tavalla tunnekaan kuin pintapuolisesti. Sehän on pikkasen IGT:tä painavampi (200-300gr). IGT lähtee kohtuu hyvin mutkista mutta ei sekään mikään tykki ole.
Kyllä ne riittävän kovaa menee, sen huomaa etenkin silloin kun pitäs pysähtyä tai auto menee katolleen, sehän luisuu helposti 15m pitkin asfalttia. Nopeus tosiaan "kasvaa" kun ajaa muita vastaan/muiden kanssa. Yksin ajaessa voisi vauhtia olla enemmänkin mutta kisatilanteessahan ei ajeta yksin.
Nopeuden kasvattaminen tuo omat ongelmansa; renkaat ja autot kuluvat nopeammin ja kolaritilanteet ovat kohtalokkaampia, nyt kolaroidessa ajo todennäköisesti onneksi jatkuu eikä pääty mälliin. Skaalanopeus on realistinen ja minusta ei ole tarvetta kasvattaa sitä tästä ainakaan isompien hevosten toivossa. Mielenkiintoista on ollut myös havaita, että joidenkin (ei kisassa mukana olleiden) optiokoneella varustetut autot ovat hitaampia kierrosajoissa, koska ne on vaikeampia pitää radalla ja lipsumista tulee enemmän. No, tämäkin lienee pitkälle ajo- ja säätökysymys.
Parasta on autojen tasaväkisyys (ns. "production GT"), josta MikkoL:kin jo kirjoittelikin. Se tekee kisaamisesta hauskaa. En vielä osaa sanoa miten nämä uudet autot, GT2 ja DM-1, tulevat muuttamaan asiaa mutta toivon etteivät olennaisesti. Jotenkin mulla on sellanen tunne myös että näin käy. Tähän sakkiin sopii varmaan hyvin mukaan myös One Seven näiden nykyisten mallien lisäksi.
Toivottavasti Jari nähdään sutkin jatkossa radalla myös kuskina mekkaamisen ohella.
-
Pieni nååtti pitää antaa nyt kuin on hetkutettu aivan mielettömästi :undecided:
Oltiin tänään radalla ensimmäisenä Jonnin kanssa ja se roska määrä mikä oli levittäytynyt roskiksien ympärille/ympäristöön. Luultavasti oli makkosenbaarin ruuat ja eines pitsat maistunut kisaajille ja ne polttoaine tyhjät kannisterit(ja roskat) olis voinnut hyvin ottaa mukaan.
Radalla oli ystävällinen kaveri joka sen siivosi ja tokaisi perään että mikäli täällä ei olis siivottu niin joku olis voinnut sanoa että täällä ei enää ajeta.
Mikäli haluaa kuvia tuosta hässäkästä niin voin lähettää, meinaan tyttöystäväni otti kuvia paikasta.
Jerzi
PS No katsotaan kuinka vihaista porukkaa tänne nyt tulee valittamaan että emme ole tuota tehneet, olis nyt voinnut jättää edes senverran siistiksi kuin se oli kuin tulitte sinne :wink:
PS 2 esim jyrkkälän kisoissa ne jopa painottaa että viekää omat roskat kotiin.
-
no täytyy tulla siivoamaan
ennen lähtöä katsoin kyllä että se meidän varikkoalue oli siisti (siinä kopin vieressä) ja vein itse ainakin omat tyhjät tonkkani ja pussini mukanani
täytyy skarpata tässä suhteessa jatkossa vielä enemmän, sinnehän jäi porukkaa vielä ajamaa ja katsojiakin oli aika paljon päivän mittaan
-
no täytyy tulla siivoamaan
ennen lähtöä katsoin kyllä että se meidän varikkoalue oli siisti (siinä kopin vieressä) ja vein itse ainakin omat tyhjät tonkkani ja pussini mukanani
täytyy skarpata tässä suhteessa jatkossa vielä enemmän, sinnehän jäi porukkaa vielä ajamaa ja katsojiakin oli aika paljon päivän mittaan
Siivottu on ja roskat on viety pois.
Jerzi
-
Videota kisoista http://www.youtube.com/watch?v=36d9_M308v0
Hyvä video, kiitos. Taitaa vain tuo juutuuppi laskea resoa kun heikosti saa selvää...
Huomasitko muuten että sieltä löytyy "watch in high quality" -linkki, jolla kuvanlaatu paranee melkoisesti...
-
Pieni nååtti pitää antaa nyt kuin on hetkutettu aivan mielettömästi :undecided:
Oltiin tänään radalla ensimmäisenä Jonnin kanssa ja se roska määrä mikä oli levittäytynyt roskiksien ympärille/ympäristöön.
Täytyy kyllä sanoa, että ihme on jos ei aikuiset ihmiset itse älyä roskiaan kerätä, edes niihin vihreisiin jäteastioihin, joita ei tyhjennetä :undecided: Toki varmaan sitten pitäisi paimentaa ja opastaa roskien keräämisessä, mutta ihme touhua kuitenkin.
Ite olen tattikselta joka kerta kantanut omat roskani kiltisti pois, pieni homma kun on.
Ehkä seuraavissa kisoissa voisi jakaa jokaiselle osallistujalle roskapussin. Muistaakseni joskus muinoin joissain kisoissa oli tämmöinen hieno käytäntö :wink:
-
Varmaan säätö ja välityskysymys vaikka en tuota HN:ää sillä tavalla tunnekaan kuin pintapuolisesti. Sehän on pikkasen IGT:tä painavampi (200-300gr). IGT lähtee kohtuu hyvin mutkista mutta ei sekään mikään tykki ole.
Kyllä ne riittävän kovaa menee, sen huomaa etenkin silloin kun pitäs pysähtyä tai auto menee katolleen, sehän luisuu helposti 15m pitkin asfalttia.
Toivottavasti Jari nähdään sutkin jatkossa radalla myös kuskina mekkaamisen ohella.
Voi olla joo että pannu ei ollu parhaissa säädöissä, tai ykkösen välitys ihan paras mahdollinen. Huippunopeus oli kyllä ihan riittävä.
Enköhän mä pitäydy kuskina vaan krossipuolella niin voi täyspainoisesti treenata sitä.
-
Kiitos omastakin puolesta kisa järjestäjille ja kanssa kilpailijoille.
Kovia odotuksia ei ollut, ainoana mielessä olin kun kisa paikalle lähdin, että pääsisi ajamaan mahdollisimman paljon (ilman teknisiä ongelmia.)
Ongelmilta en välttynyt taisin jopa mekata enemmän kuin koskaan vs krossi päivät.
Renkaat hajoilivat heti aamusta ( tehtaan liimaukset pettivät ) kiitos mika "vararenkaasta"
iskarit oli ilmeisesti tehty edellisenä vuonna ja sisälsivät jotain mustaa tököttiä, taakse vaidoin litkut ja etu iskareihin en sitten uskaltanut kajota muilta mekkaamis kiireiltäni, kun auto oli edes noin kasasssa niiin radalle oli päästävä.. 2 vaihteen hajoaminen jossain vaiheessa otti kevyesti päähän ja sain kanssa kilpailijalta mekkaus ja asiantuntija apuja, jotta saatiin vehkeet taas nippuun ( kiitos bemari kuskille tästä ja muutamasta osasta )
omat kierros aikani heittelivät melkolaisesti, jotain positiivistä niissäkin oli jäin ainoastaan 3 s parhaasta kierros ajasta ( toivottavasti katsoin oikein :)
uusia palikoita on tilattu rikki mennneiden tilalle
ja uudet pidemmällä välityksellä olevat rattaat mä haluan kanssa.
kansas kilpailijat menivät takasuoralla heittämällä ohi ja tää vertaus kuva on niin tosi kun voi vaan olla.
Yksi syy siihen oli myös kone, joka oli päivän aikana säädetty aivan liian piikille ja finaaliin sitten todella reilusti neulaa auki, jotta vältyttäisiin edellisien erien kaltaisilta koneen sammumisilta ?
missä vaiheessa alumiini sitten alkaa vaihtamaan väriä ?
2 min koneen sammumisen jälkeen sylkeä kannelle ja awot kun pihisee ja keittää kivasti !
S.
Ps "aivan varmasti paikalla kun seuraavat skabat järjestetään "
-
Saki, jos ei mekkaa treeneissä niin sitten yleensä joutuu mekkaa kisoissa :p
Kiitos kun tulit kuitenkin ja kiersihän se auto rataakin vaikka kuinka paljon.
Vastaan osaltani noihin muihin IGT topikissa.
-
Tässä olis ajovideo kisoista oikein musiikilla höystettynä http://www.youtube.com/watch?v=lpBArhyW5mM
kannattaa valita "watch in high quality" tuosta "Views" alapuolelta
-
Tässä olis ajovideo kisoista oikein musiikilla höystettynä http://www.youtube.com/watch?v=lpBArhyW5mM
kannattaa valita "watch in high quality" tuosta "Views" alapuolelta
Yes, video oli hieno ja nyt näky ajeluakin paljon...
Teline ajajakorokkeelle ja huimat kahinat kokonaisuudessaan hihnalle :grin:
Kiitos omastakin puolesta kisa järjestäjille ja kanssa kilpailijoille.
2 vaihteen hajoaminen jossain vaiheessa otti kevyesti päähän ja sain kanssa kilpailijalta mekkaus ja asiantuntija apuja, jotta saatiin vehkeet taas nippuun ( kiitos bemari kuskille tästä ja muutamasta osasta )
Se olin mää, vai asiantuntija oikeen :p Mukavahan se on toisia auttaa kun on siihen mahdollisuus. Eikä sitä koskaan tiedä milloin tarvii muiden apua...