Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Saki

Sivuja: [1] 2
1
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 06.07.10 - klo: 21.07 »
Keälomamuisteloita Salosta:http://www.youtube.com/watch?v=Lz3KpNRzSXI

Rata profiili on samanlainen kuin aikasemminkin, kaikki hypyt on muokattu ja ne toimivat useammalla variaatiolla. Kaikki hypyt on tehty hypättäväksi =)


....

2
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 06.07.10 - klo: 20.42 »

RATA suljettu polttis autoilta kisoihin saakka. Rata kunnostettu/tärytetty tänään ja toiveena on vesisadetta. Isot kimpaleet murskattu, montut korjattu, että sähköautoilla olisi kiva kisata tulevissa SM kisoissa.

...

3
Polttisautot / Vs: kone käyntiin takaperin?
« : 26.02.09 - klo: 02.10 »

[/quote]

mä en nyt oo varma ymmärsinkö tätä oikein. eli laitoit auton väärinpäin käymään ja ajoit sillä kisaa? eli pakilla annoit mennä? autohan liikkuu väärinpäin jos käy väärään suuntaan.
[/quote]

En tiedä mitä sen tarkemmin yritin selittää, piuhat oli kumminkin ristissä siellä boxissa
koko päivähän siinä meni tapellessa. Ihmettelen edelleen, tai no en oikeestaa, pässi mikä pässi.


JOS se lähti aamulla, niin vika on jossain muualla kun boxissa ja sen mukaan mentiin.
Kyllä siinä yritettin kaikenlaista, tulppa irti liraus gasoo, tai paine letkusta puhaltaen sopivasti, lämpö puhallista, tulpan vaihtoa jne..
joka erään pääsin kumminkin ajelee.

Vaikka oon kokenut yhtä ja toista tuolla kilparadoilla, en ole kumminkaan onnistunut pakittaa poltiksella ainakaan ylämäkeen.

toivottavasti selkis.


S.

4
Polttisautot / Vs: kone käyntiin takaperin?
« : 25.02.09 - klo: 21.16 »
Monta monta vuotta sitten JQ yrittä väkisin väärinpäin startata konetta mutta tuloksetta ja sitten vanha konkari Veikko huomasi että JQ.lla on startterin akku piuhat väärinpäin.
Jerzi

Toissa kesänä M8 Tammisaaressa, ajoin koko päivän moottorilla, joka oli käynistetty väärin päin. hiukan oli vaikeata saada käyntiin mutta joka kerta lähti, vaikka hiki virtas. EIKÄ VEIKKO sanonut mitään. ( samassa teltassa )

Toisesta leiristä tuli apuja mekaanikolle kun jossain nousussa auto sammus ja konetta
ei kirveelläkään käyntiin. Ei siihen hätään uskaltanut huutaa mitään, pelkona itsensä häpäisy.
Ystävällinen K-kauppias huomautti asiasta erän jälkeen henk. kohtaisesti.

Ei edes hävettänyt, jotenkin niin normaalia mulle.


S.

5
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.02.09 - klo: 22.37 »
Moottorisääntö on ok,
Summa summarum: Keppiveto pakollinen, kumirenkaat, koppiauton kori, muuten viritys vapaa ? Näinhän se oli meillä viime kesänäkin.


Toi moottori sääntö käy mulle, ei tarvitse ostaa mitään uutta.
Vanhoillakin kamoilla pärjää.

S.

6
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu Tammisaaren SM M-8 - 6.9.2008
« : 13.08.08 - klo: 20.19 »
tää tulee tunne pohjalta, mikäli se eka iso hyndä oli viime vuona 2 osanen niin se on muutettu pöydäks joka laskee paremmassa kulmassa alas jotta kaikilla oli näköyhteys.


kävin kesällä tammisaaren radalla ja toi taisi olla ainut muutos viime vuoteen.


S.


ps limsaa tekis mieli

7


Saki oli kans tulossa? Lisää Mikko Saki Luukkainen listaan niin on 8 kuskia mukana.

Mites Jiri? Entä Vesku?

mä olen tulossa kun vapaatakin on. yhdellä ehdolla kumminkin ja se pitää.


 viimeks takasuoralla jäin niin pahasti toisten jalkoihin, että mun pää ei kestä semmoista kun "kaikilla on samat koneet"


S.


no niin osat ovat olleen hallussa himpun verran toista vrk:tta, rattaat jotka tilasin 15/19 ja tulihan siinnä samassa myös tuohon liidokkiin uudet siivet, jospa pääsis taas lennättämään, tavoitteena on pysyä ilmassa pidempaan kuin 20 sekunttia..

tämän ilon tarjosi turun päässä oleva ( k-kauppa )



hop hei sunnuntaina näkyy


S.

8

Nyt 7 kuskia listalla, viimeksi oli 10 ilmottautunutta ja 3 jäi pois. Yrittäkää nyt päästä mukaan, pidetään kisapäivä mahdollisuuksien mukaan lyhyenä. Aloitetaan klo 12 niin kauempaakin ehtii mukaan.

Saki oli kans tulossa? Lisää Mikko Saki Luukkainen listaan niin on 8 kuskia mukana.

Mites Jiri? Entä Vesku?

mä olen tulossa kun vapaatakin on. yhdellä ehdolla kumminkin ja se pitää, mä olen tilannut pidemmät välitykset heti ensimmäisen kilpailun jälkeen maanantaina, mä alan kiukuttelemaan mikäli niitä ei ala näkymään.

joo soitan asiasta tänään uudestaan, on se kumma miten toi logistiikka puoli toimii kun ruotsista suomeen ei saada kahta pikku ratasta, no toivottavasti viikko sitten tekemäni uusi tilaus saapuisi tällä viikolla.. vimeks takasuoralla jäin niin pahasti toisten jalkoihin, että mun pää ei kestä semmoista kun "kaikilla on samat koneet"


S.

9
Sitä prikkaa EI saa hävittää, on himpun verran vaikeata löytää saman kokoinen kun se alkuperäinen. näin ainakin  mulla.

Löysin niitä hitsisalosta, liike joka myy hitsauslaitteita ja kaikkea muuta sälää,( siellä on erikseen pultti puoli )heillä on hyvä valikoima prikkoja, muttereita, ruuveja ja kaikkea pientä sälää mitä RC mies vaan tarvii..

ilman tuota kauppaa olisin uinut syvällä jo useamman vuoden.

S.

10


Tuleeko näintä esim 30 min aika ajo settejä useampi ?

no joka tapauksessa mulla on tuolloin vapaata ja mikäli kyosho saa toimitettua mulle mun kaipaamat palikat autoon niin olen mukana.

S.


11

Kiitos omastakin puolesta kisa järjestäjille ja kanssa kilpailijoille.

Kovia odotuksia ei ollut, ainoana mielessä olin kun kisa paikalle lähdin, että pääsisi ajamaan mahdollisimman paljon  (ilman teknisiä ongelmia.)

Ongelmilta en välttynyt taisin jopa mekata enemmän kuin koskaan vs krossi päivät.

Renkaat hajoilivat heti aamusta ( tehtaan liimaukset pettivät ) kiitos mika "vararenkaasta"

iskarit oli ilmeisesti tehty edellisenä vuonna ja sisälsivät jotain mustaa tököttiä, taakse vaidoin litkut ja etu iskareihin en sitten uskaltanut kajota muilta mekkaamis kiireiltäni, kun  auto oli edes noin kasasssa niiin radalle oli päästävä.. 2 vaihteen hajoaminen jossain vaiheessa otti kevyesti päähän ja sain kanssa kilpailijalta mekkaus ja asiantuntija apuja, jotta saatiin vehkeet taas nippuun ( kiitos bemari kuskille tästä ja muutamasta osasta )

omat kierros aikani heittelivät melkolaisesti, jotain positiivistä niissäkin oli jäin ainoastaan 3 s parhaasta kierros ajasta ( toivottavasti katsoin oikein :)


uusia palikoita on tilattu rikki mennneiden tilalle
ja uudet pidemmällä välityksellä olevat rattaat mä haluan kanssa.

kansas kilpailijat menivät takasuoralla heittämällä ohi ja tää vertaus kuva on niin tosi kun voi vaan olla.
Yksi syy siihen oli myös kone, joka oli päivän aikana säädetty aivan liian piikille ja finaaliin sitten todella reilusti neulaa auki, jotta vältyttäisiin edellisien erien kaltaisilta koneen sammumisilta ?

missä vaiheessa alumiini sitten alkaa vaihtamaan väriä ?

2 min koneen sammumisen jälkeen sylkeä kannelle ja awot kun pihisee ja keittää kivasti !


S.


Ps "aivan varmasti paikalla kun seuraavat skabat järjestetään "



12

Terve kai tuo ratamaksun maksaminen luonnistuu paikanpäällä ?

jaahas miten tuon oman ponderin kanssa... jätetäänkö kotiin, vai saako sen laittaa paikkaan.. mitä noi extra piuhoihin tulee niin ei varmuudella voi sanoa, että semmoinen jostakin löytyisi.. kai se nyt yks 10 cm tuo ponderin piuha on jos omaaa ei voi käyttää ?

S.

(pientä tressiä taas vaihteeks havaittavissa )

13
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 13.06.08 - klo: 20.10 »

Hei mekatkaa himassa ja olkaa radalla ennen tuota 11. ja sit ku viisari värähtää koneet käyntiin niin teillä on 5 tuntii aikaa ajamiseen ja säätöjen hakemiseen.

5 h riittää ajamiseen mutta jos vehkeet on muovi pussissa niin aika voi käydä lyhyeksi.

itse en ole paikalla huomenna, mutta salon UAsta paikalla pete, veikko, jani ja juuso...

toivottavasti muutkin herää !!

Hei kisa kuljettajat ! kierros laskenta paikalla 12 -> eteen päin. ( Tämän lupasi jani )

- hei ottakaa omat eväät mukaan, edustus tiloissa on mirko, jääkaappi ja kahvin keitin, veikko lupas tarjota kahvit!

sähkö ja paine ilma löytyy, toivottavasti sää suosii.

S.


14
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 13.06.08 - klo: 18.24 »

Terve ollaan sateen jäljiltä tehty perus parannuksia rataa, eli tamppattu on ja hiukan hyppyreitä muokattu ja korjattu, rata on tällä hetkellä kuiva ja tasainen.

Kaikki ovat terve tulleita ajamaan lauantaina 11 - 16.00





























15
Mikä tään pointti oli?


Mikäs se sun pointti oli ? ( ei tarvii vastata )


S.

16
Moi kaikille IGT omistajille, mulla on alku kausi mennyt krossin puolella ja siviilissä olen sitten
putsannut ja kasannut veljeni IGT jolla on 3 vuosi menossa, siitä on revitty irti tuo uutuuden viähätys,
n. 2.5 v sitten talvella jolloin tutustuttiin polttis vehveiksiin..

Veljeni ei ole koskaan tehnyt autolle mitään. EI mitään kun ajanut.



Ekaks:

palikat irti autosta, sähköt, moottori, etu, keski ja takapää. ja tuonne paikalliselle radalle putsaamaan vehjettä.

Fairi+vesi liuoksella ekat p*skat pois ja WD perään ja helkutin paljon paineilmaa.

mulla meni tunnin verran kun putsasin tuota veljeni kärryä.

Täll'ä hetkellä motti puuttuu, viimesen 2 vrk aikana on 2 vakio mottia pistetty osiin ja toivomuksena olisi yksi toimiva kone.

hiukan on ruostetta tai bensan jättämää jäämiä koneessa, yhden sylinteri/mäntä setti vaikuttaa siltä, että ottaa kiinni sillein,
että alkuun päästään. n 1 cm -1,5 cm ennen männän lakipistettä alkaa tulemaan puristuksia.

käsin/voimalla saa menemään yläkohtaan kun "hiukan" painaa. Maanantai tilaukseen uusi setti. <- varmuuden vuoksi/ joka tapauksessa.

Tuossa samalla vaihdoin etulaakerin, taka laakeri on menossa huonoon kuntoon. Mitähän se uusi maksaa ??



Toi kampiakseli on nähnyt kummassakin koneessa jonkin verran eri matelijoita,
yksikään mun krossi koneista ei oo nähnyt samalla tavalla elämään kuin nää kaksi.

No broidille kasaan alkuperäsen setin, jos kisoihin päästään niin lainaan tuota tulevaa konetta sitten.

Omassa on nosramin 28 veto startilla, jonka oon likipitäen sisään ajanut joskus aikoinaan.
Kokeilin jotain halpa korealaista fuilii, joka osottautui aivan pask--__½!

no kokemusta rikkaampana.



Sitten on tuo 100% show car:

SP1 pohjalevy käyttämättön,joka maalattu( pohja kullalla )candyredillä+ kova auto lakka päällä. ihan jees.
SP1 kardaanit käyttämättömät
etu ja takavetarit ( köyhät kyykkyyn ja saki polvilleen )
Etu ja taka alatukivarret alumiini (kirkas)
keski setti alumiiniä (kirkas)

jarru palat SP krossista käyttämättömät.
jarrulevyt hiilikuitu käyttämättömät.

radiolevy maalattu alum. kirkas.
radioboxi käyttämätön.
sivusuojat (K)candyred käyttämättömät.

diffiboksit käyttämättömät candyred ( jäi toivomisen varaa =)

kori:

Subaru:


pohja kullalla, auto on kaksi värinen päävärinä candyred, autossa edessa, lokasuojissa, alahelmassa, takana "metalli" luumu,
 joka näyttää melkein mustalta, ehkä enempi violetilta. Ihan jees.

ikkunat ei vielä ole maalattu mutta veljen koriin kokeiltu samaa alumiini väriä, joka omasta mielestäni toimii kun peili,
 vaikka veljelläni ei ole vielä laseissa auto-kirkaslakkaa.

tuo lakka kustantaa jotain 15 ->20 eeroo puteli/spray  ja se tarvii sheikata ja korkata itse u know ja toimi aika siihen muutama tunti kun se ei enään wörki.

en viitsi joka päivä sitä ostaa kun kyykyssä olen jo muutenkin.

koria modattu:

edestä otettu helmaa pois, jotta auto istuisi ns " tonttiin" nätisti.
etu renkaiden takaa myös otettu helmaa snadisti pois.

auton etu maskiin tehty, 16/9 reikä josta ilmaa sisään, tähän olis kiva saada jokin smootli verkko sydeemi.

autosta ei ole laittaa kuvia, kun siinä on tuommoinen maski koko korin päällä, tarkoituksena hoitaa ikkunat kuntoon.

Mulla on semmoinen visio, että tästä tulee nätti ja ne vetarit kyllä vaihdetaan..


no hei, tohon tarvis vielä kohtuu hintasen padan joka jauhaa kieroksia sen 40k, onks mitään ideoita, siihen tarvitaan luonollisesti alukansi.


servot:

ajatuksena on laittaa losin krossissa (Ready$$$$ setti) tulevat käyttämättömät servot paikkaan.

Lähetin  puoli voisi olla tuo 2.4g, joka tuli jossain vaiheessa päivitettyä ja ohjaimena tuo ylijäämä M11 kun en sitä osaa käyttää ;)

mun ajatuksena on, että tuohon ei tule takasiipeä, vaikka tuolta topikeista voi muuta lukea ( sitä tarvitaan tämmöisiin autoihin )

"it`s so last season" vai miten tuo menee...


txt kirjoittettu naula päässä, en vastaa mistään virheistä.


ug


Saki







17
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 09.05.08 - klo: 18.11 »

Ensimmäisen eräharjoituksen jälkeen olin aivan liekeissä, ei v* tästä ajosta tulee vielä jotain.

Joopa joo siitä lähtikin sitten rengas ym sekoilu jota jatku alkuerien loppuun.

Nousu kahinoissa taisin ekaa kertaa päästä jatkoo kun oli enemmän kuin 3 kilpailijaa, kyllä tää on täysin totta.

Seuraavassa nousukahinassa yritin ajaa omaa vauhtia, tietoisena siitä, ettei sillä vauhdilla mennä jatkoon.

Sijoituin 7. siinä erässä. Kaiken kaikkiaan kisa päivästä jäi hyvä maku, kaatoja vikaan erään ennätys lukema n. 2 kpl

Ainiin tota, ensimmäinen kerta kun ei ollut mitään teknisiä ongelmia ! -> karhut kaapista vasta mekkaamisen jälkeen.


Finaali tuli kuvattua ja se löytyy tuttuun tapaan copterin servulta, en jaksanut editoida tuota ollenkaan,
joten pääsette näkemään näkemään kamera miehen ajatuksen juoksua "suorana".


S.


http://copter.threewee.com/saki/





18
Tulokset / Vs: FINNISH OPEN
« : 03.05.08 - klo: 22.16 »
Jokohan olis toiveita lisätiedoista?

...

VANKILA SÄÄNNÖT! :evil:


Pete hylätty, sä oot liian kiltti päästääksesi vankilaan.


T Saki

19

Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta

Ostin itselleni tuommoisen ensimmäiseksi radio-ohjattavaksi 2v sitten.
Josta sitten suht nopeasti M8 luokkaan, mutta nythän tuolle olis käyttöä.

Itse asiassa mulla on myös 2 nuorempaa veljestä, joilla on myös samanlaiset kärryt,
( koreja: subaru, bmw, calsonic,  subarun korit spessu maaleissa )

mahtaakohan olla vaikea yli puhua heitä mukaan ?

-tuota noin semmoinen asia tuota rakenteellisesta muutoksesta, laitoin omaan kärryyn jossain vaiheesa samankokoisen mutta eri merkkisen moottorin jossa myös oli vetokäynnistys ja joudun hiukan antamaan dremelii pohjaan, jotta vetokaynnistys ei ottaisi kiinni, eihän mä sen takia uutta pohjalevyjä joudu ostaan ?

- alkuperäiset moottorit on pilattu ku noi oli ensimmäisiä vehkeitä,
niin niitä ei osattu huoltaa tai edes käyttää oikein.

Keskimmäinen broidi ei oo varmaan koskaa edes pessy tuota autoa puhumattakaan,
että olis edes avannu iskareita tai diffejä.

sylinteri-mäntä sarja oli kyllä muistaakseni tosi halpa,
 oliskohan ollu jotain 50e luokkaan yhteensä.

-mut ei saakutti jostakin motista on myös lohkohalki oliskohan vielä ollut oma..
( en kyllä nyt tarkkaa muista miten tää tapahtu, mut se muistaakseni paikattiin kemiallisilla aineilla :)

eli mukana ollaan !



S.



20
Videolle tuli kokoa, en leikellyt tuota kun 2 sekunttia, eli muutama voima sana pois..


 http://copter.threewee.com/saki/



Onneks olkoon Ari !


Edit: video ei ilmeisesti ole kokonaisuudessaan tuolla copterin saitilla,
filun pitäisi olla koko luokkaa 700 M. Laitoin koneen uppimaan tuon uudestaan.
Oikean filun perässä 1.1

klo 22 pitäis olla jaossa, jos mikään ei kuse :(


Nyt pitäisi olla oikea jaossa.



S.


21

Viime reisulta oli opittu, moottorin pitää käydä koko kisapäivän ajan.
Oli viime kädessä otettu pakista uuskone, jota oli riittävästi sisään ajettu ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Etulaakerin vaihto to iltana oli kaiken alku:

Kotiin tuolessani huomasin kannen tiivisteiden olevan hävinnyt ! ( olin ollu vaihtamassa etulaakeria toisessa paikassa, runko ja takalevy paikassa kun lähdin kotoa. )
-Miten voi olla mahdollista kun vartavasten putsasin pöydän ja aukasin koneen liinan päälle, ettei mitään
vaan vahingossakaan häviä..

Sain hommattua tiivisteet kisa paikalle, hiu´kan otti päähän..

Yö vuoro takana ja heti 4. jälkeen kotona. 2 h mekkaus iskareihin ja siinä samassa pillit pussiin ja lähtö  odotus a´lkoi, kisa paikalla ilmoittautumisen yhteydessä kuulutettiin oma eräharjoitus alkaneeksi, joten päivä alkoi suht normaalisti. Eiku koneet käytiin ja eräharjoitukseen !

Tilanne voi muuttua nopeastikin, mutta harvemmin yhdessä yössä.

<auto ei kirveelläkään käyntiin, uus tulppa varmuudeks.. ei vaan käynnisty on se kumma.
hemmetti jos tulppa toimii niin sit ei bensaa ? ruuvit auki ja puhallus letkustoon.

Meinasi lähtee ja samassa kuulutus oman erän loppumisen merkiksi.

Tuskahiki alko piinaa, en viitsinyt häiritä telttaseuruetta moisen asian takia, olisihan minunkin jossain vaiheessa opittava toimi´maan..( voi luoja.. ===)

<koneet kävi jokaisessa erässä tämän jälkeen.

Ensimmäisiä eriä vietiin kun hajos etuvetari. Keskeytys,
2 erässä jäi etu jarrutpäälle. ( etu jarru levy heilu ku ****** ******. Tiimi apua osien muodossa ja auto radalle. Vikassa sain ajan ja luottavaisin mielin 16 skaboisin, jopa minulla oli mahdollisuuteni nousuun kun lähtö viivalla oli ainoastaan 4 autoa ja 3... JATKOON !!

sijoitus ja auto "metsään ja sammui pääteeksi" mekaanikkolle isot kiitokset nopeasti toiminnasta armeijassa opittu juttu ku, p*skat on jo housussa turha pullikoida vastaan.

Eli käänettyn'ä Anna olla, no näin ei kumminkaan käyny, vieressä oleva kyöshö mekkaaja tulee jeesaamaan (autoa on ollu pitkin päivää todella vaikea laittaa käyntiin.. )


No ei kai se sit lähtenyt jeesistä huolimatta, tulin alas ku S. pyys 2 s jää,mään.
Vinkkas siinä samalla, olis helpompi laittaa toi auto käyntiin, jos tuo o  pukki pyörisi oikeaan suuntaan.
En todellakaan tiennyt itkeäkö vai nauraa, no nauroin vedet silmissä..

Siitä sit ihmettelemään, enkä tosissaan erota punaista ja mustaa =)


S.






22
Tulokset / Vs: HoBao Cup Tampere kilpailukutsu
« : 02.08.07 - klo: 19.57 »
Saki hyvä.
Aivan turhaa posken soittamista.
Kyllähän sen nyt näki monikin että moottori ei ollut kohdallaan.

Aivan sama kuka moottoriin on koskenut, mutta mikäli se on pielessä niin se vain on pielessä.

Ainoastaan mikäli kone on jo todella väljäksi ajettu, se saattaa käyttäytyä noin, mutta siinä tapauksessa vielä yleisempi ongelma on moottorin sammuminen.

Vaihtoehtoja on siis kaksi.
Kone on joko niin väljä että sen voi lingota olan yli välittömästi. (käynnissä pysyminen vaan sotii tuota vastaan)

Tai sitten kone ei ollut säädöissä. (minkä näki kyllä kolmannella silmälläkin)


Sori HOKE toi puolittainen aukominen.

Juniori sanoi: STS:n .21 koneel nii toimii nii sairaan hyvin!! Mut miinuksena on koneessa viive (en tiedä mistä tulee?)
(tätä viimettä ei saatu säädetty pois, kone säädettiin niin hyvin kun voitiin, jouduttiin tekemään kompromissejä, ilmeisesti koneessa oleva ominaisuus, "jota pystytään paikkaamaan kytkimellä ja hiekkapaperilla?")

Juniori jatkaa: kone on säädöis mut ku painaa kaasuu se vähän niinku booaa alle sekan ja sit lähtee ku hauki rannast. Mut kone on säädöis ja se on sport tason kone nii se voi johtuu siitäki...
( poika helvetin tyytyväinen koneeseen ja se TOIMI ! )

Juniori siis totes kolme kertaa koneen toimivan hyvin.

Minä kirjoitin: Tämä kyseinen pannu säädettiin parhaaseen mahdolliseen tikkiin kun vaan voi.
Se ettei se toimi kun HOKEN kone, ei ollu säätäjästä kiinni! ( pieni pieni piikki )

Se mun edellisen postin viimeinen lausahdus tarkoitti sitten Veikkoa, eli hän osaa ja ymmärtää..tulee kumminkin tilanteita jossa hänkään ei saa sitä toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Sen hän myös suoraan aamulla sanoi. Sitä viivettä hän ei saa säädettyä pois, teki silti parhaansa ja poika helvetin tyytyväinen.

On hyvä, että vanhemmat harrastajat kertovat miten asioiden kuuluisi olla ja ohjaavat kokemattomampia.
Toiset kertovat innokkaammin ja toiset puhelee sit vähemmän, meitä on moneen junaan.

Mä ihmettelen vaan sitä sun innokkuutta kertoa miten asioiden pitäisi olla, eikö ekana pitäisi hoitaa oma kone(oma posti)
ja sen jälkeen sit alkaa neuvoo muita?

Meillä täällä salossa ollaan lähdetty semmoisesta perusajatuksesta, että koneen pitää käydä. Ekaks alkuerät, nousut ja koko finaalin
( ketä sinne sit pääsee, sä HOKE ajat hyvin, ainakin paremmin kun minä.. oothan ollu monta kertaa tänä vuonna finaalissa )

Sun kohdalla vaan käy yllävän usein, että se kone sammuu kesken finaalin, eikä kyse ole polttoaineen loppumisesta.
Se, että se sammuu kerran voi johtuu huonosta tuurista, mut kun saman kaverin autoa haetaan radalta koneen sammumisen takia useamman kerran finaalissa, niin mikä mättää ??

Eikä toi esimerkki ole ainoastaan tampereen skaboista, Vantaalla sulla ja toisella paikallisella oli omaa hauskaa, kun niitä autoja haettiin kilpaa kesken finaalin... monella meni laskut sekaisin, myös minulla..

Ihan turha luulla, että sen juniorin kone oli väljä, se oli tiukka kun uutena(melkein, uutena se oli sikatiukka)
Ei me lähdetä skaboihin loppuun ajetuilla koneilla. Juniorin Faija sano, että on sitä tullu harrastettua myös muitakin lajeja, kaikki maksaa.. sano siinä samalla, että kyllä meillä raukoilla rahaa on.
Siitä tää homma ei jää kiinni, pankkii ei kuulema tarvii mennä.

Haluatko HOKE kertoo minkä takia sä et lähtenyt sinne ruotsiin, vaan vetäydyit kalkki viivoilla?
( sitä kuulee kaikenlaista noilta pikkulinnuilta... konehuolia ? )


S.







 


23
Tulokset / Vs: HoBao Cup Tampere kilpailukutsu
« : 02.08.07 - klo: 11.33 »
kone on säädöis mut ku painaa kaasuu se vähän niinku booaa alle sekan ja sit lähtee ku hauki rannast. Mut kone on säädöis ja se on sport tason kone nii se voi johtuu siitäki...Mut hyvät kisat +++++

Koneesi oli selvästi laihan puolella.
Sitä oli vaikea todeta nosto puuhissa että oliko se alhaalta vai jopa ylhäältä laihalla, mutta sanoisin että yläpäätä ainakin 10 minsaa auki.

Toisinsanoen kun koneesi ei toimi niinkuin pitäisi se EI ole säädöissä... eikö vain :wink:

Asia ei mulle kuulu, mut tiedän jotain asiaan liittyvää.


Kenen luulet loppupeleissä säätävän koneen kun Salon porukka lähtee kisailee?

A) Annetaan juniorin säätä kone itse

B) Hiukan kokeneempi säätää koneen

C) Toinen kilpailija säätää koneen

D) Veikko Mylläri säätää koneen

HOKElle ja muillekkin tiedoks, jos eivät tiedä. Täällä Salon seudulla asuu mies joka säätää koneen kun koneen,
vaikka unissaan kohdalleen mikäli se on mahdollista. Tämä kyseinen pannu säädettiin parhaaseen mahdolliseen tikkiin kun vaan voi.
Se ettei se toimi kun HOKEN kone, ei ollu säätäjästä kiinni.

Puolitoista kautta olen seurannu ko. mekaanikon touhuja ja mitä koneisiin tulee,
niin harvalla näyttää olevan samanlaista ymmmärrystä koneisiin.

"Kaikki osaa säätää" ja sit tulee kaveri, kuka osaa sen vielä paremmin.




S.

24
Tulokset / Vs: Tulokset ja pulinat M-8 SM Imatra 7.7.
« : 12.07.07 - klo: 20.05 »


http://copter.threewee.com/saki/

toivottavasti toi finaali meni tuonne kokonaan.

Kiitos Matti..

S.


25

Kuvasin finaalin, hiukan sain matskuu pätkittyä ja loppu tulos näkyy copterin saitilla torstai aamusta.


 http://copter.threewee.com/saki/


Kiitos Matti.


S.


26
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu: M-8 SM, SaiKart, Imatra 7.7.
« : 02.07.07 - klo: 17.21 »
Radalla saa ajaa sunnuntaina. Ja noi 2 mattimyöhästä otettu mukaan kisoihin (normaalihinnalla).

Kiitos, näkyy kisoissa.

S.

27
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu: M-8 SM, SaiKart, Imatra 7.7.
« : 02.07.07 - klo: 11.57 »
  :shocked:
pari aivosolua ilmoittautui aamulla, pistin ne heti töihin.


S.

28
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu: M-8 SM, SaiKart, Imatra 7.7.
« : 02.07.07 - klo: 00.48 »

Maakari älä tressaa, ei tarvi lähtee kun myöhästyin tuosta ilmoittautumisesta..
Tai kyllä sä jostakin auto kyydin sinne saat !

Tää on just tätä, olisi pitänyt hoitaa asiat aikaisemmin, eikä jättää vikaan päivää.
Päivä vantaalla oli kumminkin opettavainen.

S.



29
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: M8 SM, SaloUA 16-17.6.2007
« : 21.06.07 - klo: 23.46 »
Suuret kiitokset kisan järjestäjälle hyvistä kisoista ja mielenkiintoisesta ja haastavasta radasta!!!

+ sää
+ Kyosho auto kesti alusta loppuun asti => hyvä tulos
+ Uusi WS7III toimi erittäin hyvin
+ tuomarien hyvä työskentely
+ aikataulu, ei tarvinnut hosua
+ lyhyt matka radalle (en puhu oululaisten puolesta!)
+ ystävälliset ihmiset, jotka auttavat hyvin neuvoin


- radio meni rikki, mutta +++ KIITOKSIA SAKILLE vararadion lainaamisesta

John
 


John kyllä se kiitos menee sille tytölle, joka lähti sitä radiota hakemaan..

ei ole tapana pitää toista radiota mukana, vara-akkukin kuulostaa jo liian hyvältä.

S.

30
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: M8 SM, SaloUA 16-17.6.2007
« : 16.06.07 - klo: 22.15 »
Jaa, onkos näitä kisoja alettu ajattaan perunapellossa...??  :huh: Ehkä tuttikuntoisin crossirata, mitä on nähty ikinä ja missään. Leveyskin on sitä ja tätä verrattuna sääntökirjan suosituksiin, toki suositukset ovat suosituksia. Ei missään tapauksessa mielestäni SM-osakilpailun arvoinen rata!

jatketaan listaa kun kotiudutaan

-ÄLÄ jatka jos saan pyytää.

-Tonne on ajettu 80 Kuorma autollista uutta maata tänä keväänä( peruna peltoa) ja se tulee parempaan kuntoon ajan kanssa. Siinä voi oikeasti mennä yksi talvi!
Me ollaan tärytetty koko rata 4. päivää sitten, + paikallinen palolaiton on ajanut vettä sinne.+ Taivaalta on tullu vettä, luojan kiitos!
Ollaan tehty omasta mielestämme kaikki mahdollinen, että voidaan ajaa SM2 läpi, ettei ihmisille jäisi tuttin makua suuhun..

Toivottavasti sun koti kulmilla asiat on paremmin  :police:

tää apina menee ja vetää kännit se on varma !

S



 

Sivuja: [1] 2