Sillähän se patti korjaantuu, että huudattaa sitä lähes ilman kuormaa
Joka tapauksessa jos kone jää huutamaan kaasutuksen jälkeen, on se useinmiten liian rikkaalla alhaalta ja sitä on sitten kompensoitu nostamalla tyhjäkäyntiä että pannu pysyy ylipäätään käynnissä. Kun tyhjäkäyntiä tiputtaa, kone tukehtuu fuiliin. Samaten lämmöt saattaa olla ajossa korkeat, koska yläneulaa on veivattu liikaa kiinni kun kone lataa kampikammioon fuilia liian rikkaan alaneulan takia ja kulkua pitäisi jostain saada.
Jos säädöt on suunnilleen tontilla ja silti sekoilee, on todennäköistä että kone imee jostain ilmaa ja/tai kierokangen alalenkki on väljä. Tietysti jos ei ole pitänyt huolta siitä että pannu on tiivis ja säädöissään, on toi jälkimmäinen luonnollinen seuraus + saa vielä pytynkin väljäksi kaupan päälle. Jos ei tokene kannattaa myös tarkastaa neulojen o-renkaat. Joskus pannu saattaa imeä rikkoutuneen o-renkaan kautta tarpeeksi ilmaa että säädöt sekoilee.
Luonnollisesti neula ei saisi olla kiero. Mikäli näin on ollut uudesta asti, saa koneen myyjältä luonnollisesti uuden takuuseen. Jos taas se on tössitty muuten, niin samainen kauppias varmaan myy uuden neulan.
Em. pätee sitten pannuun kuin pannuun.
Hyvä konsti säätää kone (jos ei tiedä neulan asentoja, kyseessä krossikone) on laittaa neulat tasan neularungon/luistin kanssa ja säätää tyhjäkäynti siten, että luisti jää jonkun 1mm auki. Sitten pannu käyntiin ja kiristää alaneulaa just niin paljon että käy nätisti tyhjää. Sitten ajamaan ja kiristämään yläneulaa että saa kulkupuolen kohdalleen. Sitten pari pidempää kaasutusta ja puristaa fuililetkun noin 3cm päästä fuilinipasta tukkoon ja odottaa 5s. Koneen pitäisi hiukan nostaa kierroksia ja sitten sammua. Jos sammuu samantein, alaneulaa pari minsaa auki ja uusi yritys, jos taas alkaa kiekumaan ja menee 7-10s ennenkuin sammuu, niin alaneulaa pari minsaa kiinni ja saa uudestaan. Kun on hyvä, niin vielä säätää tyhjäkäyntiä mikäli tarpeen. Näillä säädöillä ollaan jo aika lähellä totuutta.