Älä takerru yhteen viestiin.
Onhan tämä myös leikattu toisesta topikista erilleen.
Minä kun en kommentoinut yhteen ainoaan viestiin vaan kommentoin asiaa yleisesti.
Ja vaikka edelleen viilattais sitä että akuissa on sama kapasiteetti, mutta eri C arvo niin tämäkään kun ei ole täysin faktaa että pykälän korkeemmalla C arvolla oleva akku olisi tottakai tehokkaampi.
Niissä kun on se valmistajien antama mainoslisä jne mukana.
Kunpa nuo akkujen arvot olisivatkin jonkun testilabran antamia lukemia, eikä vain akkufirmojen omia lappuja missä ei välttämättä ole mitään sen ihmeempää tarkempaa määritystä kuin että tällaisia he lupailevat.
Tosin... uusimpien huippuakkujen virranantokyky rajan löytäminen RC vimpaimessa on lähes mahdotonta koska jo liittimet iskee vastaan virroissa mitä akuista luvataan.
Eli helppo se on lupailla mitä isompia arvoja.
Onkos heuli purkanut montakin lipoa ja katsonut mitä kennossa itsessään on printattuna.
Olen moneen kertaan joutunut huomaamaan että jo pelkkä mAh arvo itse kennossa on eri kuin mitä akkupaketin päällä olevassa printissä.
Kaksi esimerkkiä jotka muistan tarkasti merkiltä jne.
Ultimate vastaanotinakku 2000mAh luki printissä.
Itse kennossa tehtaan printtaamana 1850mAh
3Racing 3800 mAh
Purin kaksi entiseksi mennyttä akkua.
Toisessa oli kennoihin printattu 4200mAh ja toisessa 4000mAh
Kenties vaihtanut kennotoimittajaa välissä tai jotain.
Kenties ottivat tehtaalta kennoja jotka tehtaan testeissä eivät päässeet toleranssi sisälle... Mene ja tiedä.
Nämä kuitenkin ovat ihan paikkaansa pitäviä esimerkkejä.
Jos jo tuollaisia eroja näkyy suoraan kennoon tehtaan printtaamana ja akkujen pakkaajan omissa etiketeissä niin miten kohdallaan nuo C arvot sitten ovatkaan?????
Kuten mainitsin... kumpa nämä akkujen päällä olevat printtaukset olisivatkin ihan suoraan kyseisestä akusta testattuja arvoja niin sitten niihin voitaisiin luottaa.
Aika moni muistaa nimh aikakauden kun kisa akuissa oli ne pienet laput mistä näki sekunnit jne tiedot.
Ne olivat suoria testilappuja joiden mukaan firmat sitten machas akut.
Moni varmasti myös muistaa että vaikka akussa itsessään luki esim panasonic 3000mah niin ottaen näitä samanlaisia akkuja muutaman pöydälle vierekkäin ja katsellen edes näitä testilappuja niin erot oli selkeitä.
Vielä selkeämpiä erot olivat kun yritettiin ajaa 5 minuuttia maaliin asti.
Kumma juttu että toinen 3000 akku jakso maaliin ja vielä pidemmälle, kun toinen kyykkäsi vikalle kierrokselle.
Mutta nytkö meidän sit pitäis suoraan uskoa näihin akkupakkauksien päällä oleviin lukemiin, eikä testaamalla voida huomata eroja etikettien väittämiin...
Pitäis uskoa suoraan koska Heuli näin sanoo???
Vai sanooko... en ole enää varma mitä hän sanoo.
Sanoo ainakin että en voi tajuta akuista yhtään mitään koska en aja mattista.