Kirjoittaja Aihe: MADFORCE VAI SVAGE25  (Luettu 7220 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Ei ole
« Vastaus #30 : 03.09.04 - klo: 09.29 »
Tuosta yhdistelmästä, voit hyvinkin olla oikeassa, se oli näet lähinnä vitsi...

Portaaliakseli ei ole kyseinen konstruktio, vaan kyseessä on jäykkä akseli, joka on nostettu pyörän napoja ylemmäksi niin, että aivan pyörän napojen vieressä on ylinmääräinen pyörästö jolla saadaa myös lisää alennus suhdetta perävälitykseen.
Eli, idea on siinä, että saadaan aikaiseksi jäykkä akseli, jossa on kuitenkin maavaraa kuin erillisjousitetussa akselissa + bonuksena suurempi alennussuhde. Tästä suuremmasta alennussuhteesta on se hyöty, että voimansiirto kestää paremmin, kun voidaan käyttää akseleissa nopeampia pyörintänopeuksia ja sitä kautta pienempää vääntömomenttia. Tämä on ehdottomasti paras akselistoratkaisu oikeassa maastossa, mutta valitettavasti myös kallein.

Näistä kuvista saa ehkä sen verran selvää, että pääsette jyvälle...

http://www.notenet.fi/mmc/rayha.html
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #31 : 03.09.04 - klo: 09.37 »
Taitaa olla siis sama systeemi kuin mikä on H1 Hummerissa käytössä? Oikeastaan ainoa tapa lisää jäykän akselin maavaraa.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Akselit
« Vastaus #32 : 03.09.04 - klo: 09.46 »
Saattaapa hyvinkin olla humveessa portaaliakselit. Mutta, todennäköisesti näissä RC-autoissa ei jäykkä akseli antaisi paljonkaan hyötyjä, koska jäykän akselin edut oikeissa autoissa on niiden ylivoimainen kestävyys ja portaalissa tuo välityssuhde, mikä jeesaa koko voimansiirtoa. RC-autossa ei kait ole niin ongelma tuo ripustusten pettäminen erillisjousitetuissa, ja jos pettää, niin osat ei maksa juuri mitään. Voimansiirron kestävyyteen tuo tietty auttaisi, samoin olisi hienoa, jos saisi 3 lisakanavaa ja ne ohjaisi lukkoja  :D
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #33 : 03.09.04 - klo: 10.01 »
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Kolmiasentoinen servo-ohjattavalla lukolla varustettu akseli rc-trialiin.

http://www.customrcmodels.com/15e4bc470.jpg

Noita http://www.customrcmodels.com:in laitteita katsellessa kyllä oma vähävaraisuus alkaa siinä määrin riepomaan, ettei ole tosikaan.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
niinpä
« Vastaus #34 : 03.09.04 - klo: 10.24 »
Vielä kun tuon saisi porttaalina ja myös kytkettävä keskitasauspyörästön lukko...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Re: Akselit
« Vastaus #35 : 03.09.04 - klo: 12.53 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Saattaapa hyvinkin olla humveessa portaaliakselit. Mutta, todennäköisesti näissä RC-autoissa ei jäykkä akseli antaisi paljonkaan hyötyjä, koska jäykän akselin edut oikeissa autoissa on niiden ylivoimainen kestävyys ja portaalissa tuo välityssuhde, mikä jeesaa koko voimansiirtoa. RC-autossa ei kait ole niin ongelma tuo ripustusten pettäminen erillisjousitetuissa, ja jos pettää, niin osat ei maksa juuri mitään. Voimansiirron kestävyyteen tuo tietty auttaisi, samoin olisi hienoa, jos saisi 3 lisakanavaa ja ne ohjaisi lukkoja  :D



Huomaa että olet tekemisissä oikeiden maastureiden kanssa, ite ajan tai koitan ajaa välillä maastossa mitsun L200 nelikolla, mutta se p*ska jää kiikkumaan aika pieneenkin kiveen, no vauhti korvaa vetämättömät pyörät.

Noi lukot ois rc:sa huippu homma, keskidiffii lukko ja molempiin periin :)
Kyosho Inferno MP9e


Mika R

  • Vieras
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #37 : 03.09.04 - klo: 13.22 »
kai totakin voi polttisautoksi kutsua

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #38 : 03.09.04 - klo: 15.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Heh, samalla lailla kiini ku meillä oli kesällä county  :mrgreen:


Siis sanoppa uudestaan! Teillä County nelos vai kutos koneella?
Meiltäkin löytyy pihasta yks,
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #39 : 03.09.04 - klo: 16.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Neloskoneella  :mrgreen:

ei auttanu mikään siinä vaiheessa, pölliä renkaan alle ja zetorilla vetämään  :wink:


Jeez, meillä on meinaan Super6, ahman kiinteel kaivuril...

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Konehet/Fordson_County_%20Super_6/County_keulii.jpg
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #40 : 03.09.04 - klo: 16.31 »
hihiii, meillä on onneks sorvi hallissa...
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #41 : 03.09.04 - klo: 17.04 »
MADFORCE VAI SVAGE25  :?
Tyhjä

Poissa Tomppa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #42 : 03.09.04 - klo: 21.45 »
MAD FORCE

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #43 : 05.09.04 - klo: 20.01 »
MAD FORCE eikä ladakee (sanotaan savage)
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Tomppa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #44 : 05.09.04 - klo: 20.15 »
Madi lentää

Mää oon taas sitä mieltä että madi kulkee suorempaan, ja näin sanoi tuossa tänään ulkopuolinen joka katseli madin ja savagen menoa Tampereella.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #45 : 05.09.04 - klo: 20.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomppa"
Madi lentää

Mää oon taas sitä mieltä että madi kulkee suorempaan, ja näin sanoi tuossa tänään ulkopuolinen joka katseli madin ja savagen menoa Tampereella.


Pitääkö paikkaansa että mad forcea ei voi ohjata ilmassa?? Mika Matilainen kerran sanoi että vaikka painaa kaasun pohjaan ei tahahdu mitään.. Musta tuntuu että käyttäjäsä on vika.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #46 : 05.09.04 - klo: 20.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomppa"
Madi lentää

Mää oon taas sitä mieltä että madi kulkee suorempaan, ja näin sanoi tuossa tänään ulkopuolinen joka katseli madin ja savagen menoa Tampereella.
Onko tosta madista muuten jotain rikki, ku takarenkaat pyörii vinhaa vauhtia ja eturenkaat ovat paikallaan?

Poissa Tomppa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #47 : 05.09.04 - klo: 20.35 »
Oli, pääsi se pieni hammaspyörä pyörimään akselilla tyhjää mikä välittää kardaanilta voiman pinjonille.

Ei pyöri enään :), pari lyöntiä akselin päähän jolloin pyörä kiristyi kiinni taas tukevasti. Samalla kunnon rasvat sisään kun oli jo tehdas rasvat hiukan hukassa.


Tai sitten oli tossa kohtaa kardaani hukassa hetken aikaa, kun se on ainoa vika tuossa että noi kardaanit putoo aina välillä, mutta itse tilasin juuri sen nivelletyn niin ei putoa enään...

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #48 : 05.09.04 - klo: 20.47 »
Yksi ääni Savagen puolesta...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #49 : 05.09.04 - klo: 22.57 »
kyllähän sen sanoo järkikin, että savage ja madi on aivan erisarjassa, mädissä on surkee voimansiirto, täysin avoin, 3rattainenkytkin kello suorastaan pyydystää kiviä väliin, samoin tämmöset ketjuvedot on aika pepusta, samoin pakiton monsteri? = joku muu ku monsteri, pakki pitää olla. Muute ei tule möyrimisestä mitään,

näin on nännit, sano teinityttö
Kyosho Inferno MP9e

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #50 : 06.09.04 - klo: 06.57 »
Mitä olen kuunnellut niin ei kuulemma menis kovin helposti kiviä väliin.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Tomppa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #51 : 06.09.04 - klo: 07.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
kyllähän sen sanoo järkikin, että savage ja madi on aivan erisarjassa, mädissä on surkee voimansiirto, täysin avoin, 3rattainenkytkin kello suorastaan pyydystää kiviä väliin, samoin tämmöset ketjuvedot on aika pepusta, samoin pakiton monsteri? = joku muu ku monsteri, pakki pitää olla. Muute ei tule möyrimisestä mitään,

näin on nännit, sano teinityttö


No sen nyt huomaa että et hirveesti ymmärrä tekniikasta. Ketjulla on myös tarkoitus toimia sulakkeena tuossa kohtaa.  Ja miten saat kiviä tuonne rattaiden väliin? itsellä ei ole ollut tuota ongelmaa muuta kuin pureten sarjan kanssa jossa kori on päällä ja siten kivet lentää kaikki voimansiirtoon, mutta madissa ja muissa niin monstereissa kuin krossareissa kun pyörät on ulkopuolella korin ei kivet pääse lentään korin sisään.

Ja pakkia tarvii sellainen kuka ei osaa ajaa :)

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #52 : 06.09.04 - klo: 18.21 »
mjaaps, juu mitäs minä tekniikasta ymmärtämään...

mitenkä sitten kun on pyörät linkussa? Entäpä kura? kyllä ainakin kaikki mun monsut on ollu korin alta kurasia, jos kuraa on ollu ajoreitillä, eikö kivet lennä korin lokariin ja siitä hyvässä lykyssä, rattaiden väliin? Tämä siis pyörät linkussa,

no sulla on mielipide ja mulla on mielipide, ja mun mielestä monsterin voimansiirto ei saa olla avoin, ja toinen on nää koiranluu vetarit, ne ei pysy paikallaan vallankaan kartaanissa, nii tiedän että siihen saa nivelet, mutta tiedän senkin että ne maksaa? mitä lie? 100e/pari?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
MADFORCE VAI SVAGE25
« Vastaus #53 : 06.09.04 - klo: 18.24 »
No sen nyt huomaa että et hirveesti ymmärrä tekniikasta. Ketjulla on myös tarkoitus toimia sulakkeena tuossa kohtaa.  

Tohon vielä että henkilökohtasella tasolla, tykkään et monsun voimansiirto rakennetaan käyttämällä, sen verran järeitä ainevahvuuksia, ettei tarvi mitään ketjuja sinne sulakkeiks, se kun venyy ja vanuu... jotain räkärautaa se kuitenkin on, ja sitten se lysti alkaa ku sitä saapi heinikosta hakea ku ei pysy päällä. Vähän sama asia ku liian iso, hmm... ehkäsyväline. Sitä tosin harvemmin löytyy nurmikosta, no kukin tietty harrastaa tavallaan :)
Kyosho Inferno MP9e