No pieniä juttuja, esim. takasiipi on vaan pultattu kiinni takatorniin eikä läpi vedetty ku Kyöstissä. Etutukivarret on heppoisemmat ym. Ei välttämättä tee autosta huonoa mutta hieman riskirajoilla mennään kovassa käytössä.
Takasiipitelineen kiinnipysymisestä ei tartte olla huolissaan, menee ennemmin poikki kun irtoo. Itse katkaisin (viimein) viimeisessa Hobao cupissa toisen kannakkeen. (joka olikin koko kauden puoliksi poikki ;) )
Sama homma tukivarsissa, ne XB8 olevat millin lyhyemmät tukivarret voi saada poikki mutta näitä soft varsia on hyvin vaikea, ennen hajoaa jotain muuta...
Mitä osia pakkiin heti varalle, vai riittäkö tuo toinen varaosa-autoni ainakin alkuun? Entä kuinka hyvin nuo reiskan omat alukytkinpalat ovat toimineet?
Minulla ei juurikaan osia kulunut koko kautena, joitakin osia meni ja nekin pääasiassa muille kuskeille (jopa sellaisille jotka ei xrayllä ajaneet
[tosin tämä kuvastaa vain sitä kuinka samanlaisia autot ovat keskenään]).
Itselläni taisi alkukesästä mennä niitä medium varsia muutama ja yksi etupään ylätukivarsista. Xrayssä ei juuri ole mitään tiettyä kohtaa joka menisi rikki. Jos jättimälleissä jotain paukahtaa niin on se jokin etupään osista. (saranatappi, etuvantti, ylätukivarsi, pallokuppi, c-pala, ohjauspala, iskari yms.) eli käytännössä just niitä ihan samoja osia kuin kaikissa muissakin merkeissä. Oma ajo vaikuttaa suoraan auton kestävyyteen joka nyt tietysti on ihan selvä asia.
Mitä tuohon xrayn alukytkimeen tulee niin itse en ainakaan sitä autooni enää laita, sen verran kostikas käytökseltään kun kuluu ja lämpee. Vähemmällä murheella pääseen kun vaihtaa jokin komposiitti palaisen tilalle (RMV, Fioroni).