Kirjoittaja Aihe: Kone jäykkä  (Luettu 5226 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jocke

  • Tulokas
    • Profiili
Kone jäykkä
« : 16.05.07 - klo: 13.23 »
Pitäisi ajaa tuollainen STS D21B kone sisään. Ongelma on se että kone on niin pirun tiukka ilmeisesti että starttiboksi ei jaksa sitä pyöritää tiukassa paikassa ympäri. Sormin tuota saa juuri ja juuri pyöritettyä kokonaan ympäri ympäri jos koneen ottaa irti ja pyörittää vauhtipyörästä, mut todella tiukka siis. Mikä avuksi?

- J

Mika R

  • Vieras
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #1 : 16.05.07 - klo: 13.27 »
eikö todella löytyny vastausta haulla tähän kysäriin..ainakin 1000000 kertaa keskusteltu samasta asiasta täällä formuissa. ja varmaan myyjäkin olis osannu asian kertoa.....

no mutta kaikesta huolimatta:

ryypytä vähän tulpan reiästä tai puhaltamalla paineletkusta fuilia koneeseen
lämmitä konetta kuumailmapuhaltimella (5-10 sek)
avaa hieman tulppaa jengoilta
hehkuta
potkaise käyntiin

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
..
« Vastaus #2 : 16.05.07 - klo: 13.29 »
..
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo: 22.22 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa Jocke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #3 : 16.05.07 - klo: 13.29 »
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Käytin kai huonoja hakusanoja =)

edit: eikun my bad yläkuolo siis

- J
« Viimeksi muokattu: 16.05.07 - klo: 13.35 kirjoittanut Jocke »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #4 : 16.05.07 - klo: 13.31 »
Ei kai...
Yläkohtaan se jää jos et lämmitä sitä, koska mäntä ei mahdu sylinteriin
siksi pitää lämmittää koska sylinteri laajenee ja mäntä mahtuu pyrörimään

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #5 : 16.05.07 - klo: 19.44 »
On siis ihan normaalia että noin 60 asteiseksi lämmitettyä konetta ei jaksa käsin vauhtipyörästä pyörittää ympäri ilman tulppaa?

Poissa Jocke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #6 : 16.05.07 - klo: 20.58 »
Käsin ja vauhtipyörästä? Kyllä tota kylmänäkin pyöritti vauhtipyörästä, ilman tulppaa ja tulpalla.

Hetken säädin tota hiustenkuivaajalla (50+ astetta). Tulppaa löysemmälle ja säädin tyhjäkäyntiä. Ja lähti käyntiin!!

Nosti kyllä lämmöt helposti OS a3 tulpalla satasen lämpimämmälle puolelle (ei paljoa 100-110c). Tulpan kannasta mitattuna. Kone sivusta oli ohjekirjan mukaan sallituissa rajoissa (noin. 80c). Mistä kuuluu mitata?

Katellaan taas huomenna kun nostelen kierroksia että miten lämmöille käy.

- J

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #7 : 16.05.07 - klo: 22.11 »
ps. kun sammutat uuden koneen, niin varmista ettei jää mäntä jää ylös!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #8 : 16.05.07 - klo: 22.16 »
aika korkealta kuullostaa 100c jo sisäänajossa mutta tiedä sitten nouseeko tuosta paljon kun kiristelee... Kokeilemalla selviää. Muistat vaan ajaa tarpeeksi sisään sitä konetta :wink:

Normaali tyyli mitata tulpan juuresta.

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #9 : 16.05.07 - klo: 22.28 »
Miten niin 100c on iso sisäänajolämpö.
[Hong Nor x1crt]

Poissa Jocke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #10 : 16.05.07 - klo: 23.11 »
Kieltämättä ensimmäinen ei RTR kone jonka ajan sisään. Tehnnyt suoraan manuaalin ohjeitten mukaan tähänmennessä. Manuaalissa puhutaan kokoajan "main needlestä", epäselväksi jää. Onko tuo yläpään ruuvi vai alapään. Tyhjäkäynnillä säädetäään vain tyhjäkäyntiä?

edit: anti clockwise oli vastaus.

- J

ps. ainakin tuolla väitetään että nämä koneet vaan käyvät "todella" kuumina ja sisäänajoon kannattaa panostaa reilusti nitroa: http://www.rcuniverse.com/forum/m_4807868/mpage_13/printable.htm
« Viimeksi muokattu: 16.05.07 - klo: 23.23 kirjoittanut Jocke »

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #11 : 17.05.07 - klo: 00.30 »
itellä pyöri lämmöt viimeks sisäänajossa tossa 70 molemmin puolin 10 asteen ulkoilmassa. siitä kun lähtee kiristelemään niin nousee luonnollisesti. 100 ekoilla tankeilla korkee mun mielestä siks että esim. jotkin koneet toimii säädettynä 110c lämmöissä hyvin.

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #12 : 17.05.07 - klo: 02.37 »
Tuo STS on jo muutaman omistajan voimin todettu olevan melko pitkäänkin tiukkaa tavaraa startata, itsellä nyt 2,5 litraa ajettu ja vieläkin on kylmänä melko nahkea starttaamaan, tulppaa joutuu löysäämään. Isompi, D28M moottori, joka oli aiemmin monsussani, löyseni sopivaksi ja rupesi toimimaan loogisesti vasta reilun gallonan jälkeen.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Jocke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #13 : 17.05.07 - klo: 11.17 »
Jep, sain lämmöt alas. idle on nyt about 80c. Piti aloittaa rullailu, mutta kone ei suostu ottamaan kierroksia ilman et hyytyy. Kumpaa pitäis säätä? :p

- J

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #14 : 17.05.07 - klo: 12.40 »
booaa vai röpeltää?

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #15 : 17.05.07 - klo: 13.06 »
jos se hyytyy matalilla kieroksilla ni alapäätä vähän kerrallaaan kiinni.mutta ei tietenkään liikaa kun on uusi kone kyseesssä.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Jocke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #16 : 17.05.07 - klo: 13.13 »
booaa vai röpeltää?

Booaa.. siis 50% kaasua.. ja sit rupee booaan. Eli pääneulaa vastapäivään?

- J
« Viimeksi muokattu: 17.05.07 - klo: 13.18 kirjoittanut Jocke »

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #17 : 17.05.07 - klo: 13.19 »
pääneulaa vähän kiinni jos oot ajanu koneen jo sisään.voi sitä muutenki vähän kiristää kunhan et vedä liian piikille.2-3 minuuttia kerrallaan.
(ei vastapäivään)vaan aivan normaalisti kuten ruuvia kiristäisit.
jos kone meinaa sammua kokonaan niin sulla voi olla yläpää jo liian laihalla.
« Viimeksi muokattu: 17.05.07 - klo: 13.24 kirjoittanut miksalo »
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #18 : 17.05.07 - klo: 14.45 »
booaaminen vaikuttais siltä että on liian laihalla. Tosin säätämisen neuvominen netin yli on sama kuin virittäis kitaraa netin yli. Pitäis nähdä ja kuulla miten se auto käy ja mitä se tekee niin osas neuvoa :wink:

Poissa Jocke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #19 : 17.05.07 - klo: 19.37 »
Joh. Noi stsmicroengines sivustolla mainitut oletus asetukset ovat todella rikkaat. Sain koneen röpöttämään 80-100c tyhjäkäynnillä pari tankkia. Kassua painamalla sai pillin tyhjentämään noin litran nitroa jalalle =)

Pikkasen säädetty kytkin/vauhtipyörä kombo ei taida kestää, joten laitoin wercksin setin tilaukseen.

- J

Poissa Jocke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #20 : 17.05.07 - klo: 20.39 »
Tuli mieleen tällanen: koituuko haittaa jos ajan tota sisään ilman vauhtipyörää jne? Ei siis olisi vastusta. Tyhjäkäynnillä litran tai kaks käyttäis ton läpi?

- J

Poissa Tukez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #21 : 17.05.07 - klo: 20.49 »
Ei taida käydä edes tyhjäkäytiä koko moottori ilman vauhtipyörää.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #22 : 17.05.07 - klo: 22.02 »
Joh. Noi stsmicroengines sivustolla mainitut oletus asetukset ovat todella rikkaat.

- J

Eipä niitä oletuksia kannattakkaan tuijotella, koska jokainen kone on yksilö. Ja jokainen kone vaatii myös erilaiset säädöt toimiakseen hyvin.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #23 : 18.05.07 - klo: 16.56 »
Tuli mieleen tällanen: koituuko haittaa jos ajan tota sisään ilman vauhtipyörää jne? Ei siis olisi vastusta. Tyhjäkäynnillä litran tai kaks käyttäis ton läpi?

- J
Häipyykö ne puristukset johonki jos ottaa vauhtipyörän pois?
[Hong Nor x1crt]

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #24 : 18.05.07 - klo: 17.17 »
Niin, mikä vastus häipyisi tuon vauhtipyörän mukana? En näe mitään syytä yrittää edes ilman vauhtipyörää, ei auttaisi asiassa mitenkään. Ja, se moottori ei käy ilman vauhtipyörää kuin korkeintaa korkeilla kierroksila, jos onnistut saamaan sitä edes käyntiin.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #25 : 18.05.07 - klo: 17.24 »
Puristukset ei häviä, ne riippuu siitä, kuinka tiivis männän ja synteriputken väliin jäävä rako on. Tai noh jos nyt ihan tarkoja ollaan, niin mikäli männän ja sylinteriputken välistä pääsee valskaamaan liikaa, niin silloin ei tule tarpeellisia puristuksia.

Vauhtipyörän merkityksestä voi joku muu kertoa tarkemmin, mutta koneen pyöriviin massoihin sen merkitys liittyy...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #26 : 18.05.07 - klo: 17.31 »
isommalla vauhtipyörällä kone käy tasaisemmin, pienemmällä saadaan kaasuvaste nopeammaksi ja sitäkautta keräämään kierroksia nopeammin mutta ei siitä näin pienessä ja valmiiksi jo nopeasti kiihtyvässä koneessa mitään iloa saada. Etenkään sisäänajossa :wink:

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #27 : 11.07.07 - klo: 00.52 »
Isompi ja painavempi vauhtipyörä taasen tuo lisää vääntöä kun ei myöskään niin herkästi laske ne kierrokset.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa TJT

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #28 : 11.07.07 - klo: 16.17 »
Isompi ja painavempi vauhtipyörä taasen tuo lisää vääntöä kun ei myöskään niin herkästi laske ne kierrokset.
Nusnus, vauhtipyörän koko/paino ei vaikuta koneen tehoihin/vääntöihin tuon taivaallista ;)
Ainoa mikä muuttuu on vauhtipyörän hitausmomentti.



Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Kone jäykkä
« Vastaus #29 : 11.07.07 - klo: 16.20 »
Isompi ja painavempi vauhtipyörä taasen tuo lisää vääntöä kun ei myöskään niin herkästi laske ne kierrokset.
Nusnus, vauhtipyörän koko/paino ei vaikuta koneen tehoihin/vääntöihin tuon taivaallista ;)
Ainoa mikä muuttuu on vauhtipyörän hitausmomentti.




No mutta tiesit mitä tarkotan. En todellakaan tarkota että isommalla vauhtipyörällä koneeseen tulee lisää ruutia. Anteeksi epäselvä sanamuoto.
XRAY 808 2009 Spec |