arvon Futaba kertoo mikä Madissa hajoaa?
Radalla menee truggyt ja muut ohi mutta radan ulkopuolella monsteri siinä missä muutkin. 3 Vaihteinen laatikko on rok, meinaan pääsee hiljaakin. Möyrimiseen paras monsteri tuon laatikon takia. Odotan vastausta...
Itseasiassa minulla oli madi, eikä siitä oikeastaan mitään hajonnutkaan, mutta foorumilla kyllä kiersi jos jonkinmoista puhetta, kuinka madi meni ensimmäisessä hypyssä rikki, jollain meni iskaritornit edestä ja takaa. Sama juttu oli mulla puretenalphan kanssa, kaikkihan sen sanoo olevan täysi romu joka ei kestä mitään, mutta kyllä sekin kesti minulla siinä missä muidenkin merkkien autot. Jollain tapaa olen jopa jäänyt kaipaamaan kyseistä autoa(madia), kun menin myymään pois.
Se on vain niin, että vaikka minulla onkin hyviä kokemuksia autosta, en viiti alkaa sitä hyväksi sanomaan, kun 95% kokemuksista näyttää olevan jotain aivan päinvastaista. Tosin tuosta puolet tuntuu olevan vain Kyoshon vastaista propagandaa.
Tuo on totta, että möyrimiseen mädi on täydellinen monsteriksi, ainakin kun vertaa revoon taikka savageen. Vaihteisto on mukava, kiipeää meinaan hyvin hiekkakasat ylös. Akselit vain tuppaavat kanervikossa tarttumaan kaikkiin esteisiin.
Totuus kuitenkin on se, että jos sillä haluaa ajaa kovaa ja korkealla, voi jokin muu olla parempi vaihtoehto. Mädi saattaa kestää erinomaisesti (minulla kesti mainiosti jopa 2m korkuiset hypyt tasaiselle maalle), mutta pahimmassa tapauksessa saattaa mennä rikki vaikka mistä (olikohan se nyt hoke vai SamiL, kun joskus kertoi jonkun ajotaitoisen hypänneen mädillä puoli metriä maanpintaa korkeammalle, ja alastulossa kuulemma akselit kohtasivat toisensa, ja auto oli kirjaimellisesti nipussa). Jos on kyoshon hintoihin varaa, eikä tarkoitus ole pärjätä naapurin pojan savagelle radalla, niin siitä vaan, kyllä madi ainakin minun mielestäni oli hyvä auto, onhan se "aito" monsteri.
rc-fan, 500 eurolla saat jo ihan kunnollisen polttiksen, mutta savage/revo kustantaa hieman enemmän, menee sinne 600 euron pintaan (savage 3,5 saa alle 500e, mutta se on siis halvin ja vanha malli, uusin kulkee nimellä Savage X). Revo tai savage voi kuitenkin ajan myötä tulla madia halvemmaks varaosien hinnoittelun vuoksi. Kyosholla kun on osien hinnat paikoittain moninkertaisia kilpailijoiden vastaaviin verrattuna, laadun kuitenkin ollessa sama.
Savagen ja revon suurin ero madiin on jousituksessa. Madissa on siis jäykät akselit, mikä tekee siitä "oikean" monsterin. Savagen ja revon suunnittelussa on kuitenkin jätetty toissijaiseksi aitous, ja panostettu ajettavuuteen ja suorituskykyyn. Mad Forcen etuna on kuitenkin mielestäni paljon selvempi rakenne, kuin ainakin savagessa. Tilaa jää osien väliin vaikka kuinka paljon, kun savagen pohjalevy taas tuntuu olevan aivan täyteen ahdettu.
Syy miksi madi ei hyppyjä kunnolla kestä, on juurikin tuo rakenne. Kun auto putoaa maahan, olisi kestävyyden kannalta hyvä, että pohja ottaa suurimman osan tömähdyksestä vastaan. Madissa tuo kaikki voima kohdistuu akseleihin, eli hyppiminen on periaatteessa sama, kuin akseleiden takominen alumiinilevyillä.
Tässäpä kuva omasta madista (en siis omista enää). Ulkonäöllisesti tykkään autosta kyllä.