Toinen asia sitten mikä se hyöty on; siitäkin on keskusteltu menneisyydessä, etenkin kostealla kun auto kuitenkin kerää 2kg extraa renkaisiin ym
No tässäkin on se hyöty että kun auto kerää sen 2 kiloo sontaa mukaansa niin se 200g kevyempi auto on edelleen sen 200g kevyempi...
Vai kerääkö kevyempi auto enemmän kuraa?
Jokatapauksessa keveydestä on aina hyötyä... varsinkin jos se paino saadaan pyörivästä massasta pois.
Sekä myöskin josittamattomasta massasta.
Tämän jälkeen tärkeäksi tulee sitten vasta se itse rungon yms. paino.
Mutta autojen jousittamatonta ja pyörivää massaa on aika vaikea lähteä sen enempää keventelemään, joten kaikki keventävät sitä kohdetta mitä helposi kevennettyä saa.
Toisaalta taas tosiaan jokainen voi miettiä paljonko itse hyötyy siitä jos saa 100g autoa kevennettyä... Eli onko vaivan arvosta.