Kirjoittaja Aihe: Team Durango DEX210  (Luettu 166552 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #30 : 01.08.11 - klo: 11.56 »
Ei se nyt ainakaan toivottamalta tapaukselta näytä:

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=76690

The 2WD class saw Hupo Honigl dominate first time out with his brand new Team Durango DEX210, taking the 4 rounds of qualifying on Saturday to take TQ - only for Tom Cockerill to take the final round on Sunday to ruin his perfect qualifying run.
Hupo managed to hold of serious pressure from Craig Collinson's DEX210 to win all three legs of the A final for the win

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #31 : 01.08.11 - klo: 22.43 »
Hupon auto keskimoottoriseksi tehtynä:


Renkaat on muuten jotkut Dboots-merkkiset.

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #32 : 01.08.11 - klo: 22.47 »
Renkaat taitaa olla nämä: http://www.rcdisco.com/part-info.php?partNo=DB1001RA Saattas olla ihan ok renkaat irtotavara radoilla.

Tää on melko kiinnostava auto, saattaisin hyvinkin ostaa tuupiksi, mutta sellainen löytyy jo eikä ole rahaa/tarvetta toiselle.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #33 : 02.08.11 - klo: 20.23 »
Renkaat taitaa olla nämä: http://www.rcdisco.com/part-info.php?partNo=DB1001RA Saattas olla ihan ok renkaat irtotavara radoilla.

Eiköhän nuo renkaat ole ihan astroturffille/nurmikolle/sisäkrossiin tehdyt. Vaikea kuvitella että missään muualla toimisivat kovin hyvin. Alunperin kiinnostuin renkaista että jos olisivat olleet halvempia kuin minipinnit, mutta eivät näemmä sitten olleetkaan..

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #34 : 03.08.11 - klo: 10.09 »
Vaikka juuri ostin Asson tuupin , niin silti vähän polttelisi :grin:
Milloinkahan tämä tulee myyntiin ?
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #35 : 03.08.11 - klo: 10.21 »
Luvattu syyskuuksi myyntiin, mutta näissä rc hommissa tulee aina muutama kuukausi lisää. :D
Eli realistisesti lokakuussa siis.

Ite vähän petyin, kun tekivät tollasen muovikipon, mutta kilpailu on kovaa 2wd kilpureissa, joten hinta ratkasee. Ois ollu mukava nähdä tuo auto hiilarilla ja työstetyilläosilla maustettuna, mutta varmaan ne optioina sitten tulee.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #36 : 03.08.11 - klo: 10.58 »
Luvattu syyskuuksi myyntiin, mutta näissä rc hommissa tulee aina muutama kuukausi lisää. :D
Eli realistisesti lokakuussa siis.

Ite vähän petyin, kun tekivät tollasen muovikipon, mutta kilpailu on kovaa 2wd kilpureissa, joten hinta ratkasee. Ois ollu mukava nähdä tuo auto hiilarilla ja työstetyilläosilla maustettuna, mutta varmaan ne optioina sitten tulee.

Eikö muka ole hyvä idea myydä ensin muovisena ja sitten toisen kerran kolminkertaisella hinnalla CF- alublingillä?

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #37 : 03.08.11 - klo: 11.17 »
Muoviosissa on paljon parempi kate, ainakin isoja määriä tehtäessä. Koneistaessa pitää tehdä aina sama homma ja se vie saman ajan. Tästä johtuen varmaan Durangon on lähtenyt muoviautolinjalle. Sillä voi pitää hinnat kurissa ja voi tehdä jopa vähän rahaakin.

Onhan toi auto tosi rujon näkönen nelivetoon verrattuna. Tämä pitäisi olla mielestäni DEX210R, jos ne meinaa tuoda sitten myöhemmin reilusti alu- ja hiilariosia tarjolle.

Spekulaatiota, spekulaatiota... :)

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #38 : 03.08.11 - klo: 11.46 »
Jos nyt olen yhtään oikein ymmärtäny, niin tuupista tulee yksi versio. Eli ei tulisi R:ää ja Full Spec erikseen. Optiana sitten jotain bling blingiä.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #39 : 04.08.11 - klo: 23.10 »
Videota Briteistä:

dex210 debut.wmv

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #40 : 19.09.11 - klo: 13.46 »
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #41 : 04.10.11 - klo: 18.17 »
No nyt näyttäis olevan vähän tarkempaa dataa saatavilla: http://www.team-durango.com/race-cars/dex210/

Vaan kohtapa tuotakin ihmetystä pääsee silmäilemään ihan livenä :cool:.

ps. Mielenkiintoinen ratkaisu tuo taka-aurauksen (ja casterissa myös) säätö.

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #42 : 05.10.11 - klo: 00.34 »
No nyt näyttäis olevan vähän tarkempaa dataa saatavilla: http://www.team-durango.com/race-cars/dex210/

Vaan kohtapa tuotakin ihmetystä pääsee silmäilemään ihan livenä :cool:.

ps. Mielenkiintoinen ratkaisu tuo taka-aurauksen (ja casterissa myös) säätö.

caster & inline/trailing säädöt on ihan jees, ainakin kun tuossa asson keulassa piti kaikki palikat olla erikseen.
Tuossa säästyy varmasti myös ylimääräiseltä ruuvaamiselta.
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #43 : 13.10.11 - klo: 20.37 »
Manuaali julkaistu:
http://www.team-durango.com/pdf/manuals/TD102006/DEX210-manual.pdf

Pääsis nyt vaan jo kasailemaan... :roll:

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #44 : 10.11.11 - klo: 21.39 »
Pari kuvaa omasta deksteristä.
Rakensin keskimoottoriksi ainakin näin alkuunsa. Toimi Turussa pari viikkoa sitten loistavasti,  kuski vaan oli ihan jäässä niinkuin yleensä...

Oli muuten makea laite pistää nippuun, kun mitään kohtaa autossa ei tarvinnut paljoa ihmetellä. Kaiken lisäksi vaikuttaa kestävältä kiesiltä, kuten Durangolta toki odottaa sopii. Ohjaussysteemi on paras takavedossa vastaantullut tähänastisista näkemistäni.






Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #45 : 16.01.12 - klo: 15.34 »
Joko ootte kerenny ratasdiffiä ruuvailemaan paikoilleen? Ilmeisesti Asson hilut menee 1:1, ainakin kuuladiffin osalta, joten luulisi myös ratasmallin menevän.

Joillakin on ollut ongelmia kuuladiffin kanssa, tarkemmin C-prikan paikallaan pysymisessä. Itellä kanssa diffi tuntuu löystyvän itekseen, johtuuko juuri tuosta c-prikan irtoamisesta vai olenko toheloinut painelaakerin levyt väärin päin 50/ 50 mahkut että olisi oikein.
Old fart

Poissa Jonkka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #46 : 16.01.12 - klo: 15.46 »
Ite epäilin kans aluksi et diffi luistaa mut syyllinen löyty slipperistä.
Vaikka vetää kuinka kiinni ni luistaa.pari kertaa jo asetelman avannut eli kaiken pitäs olla oikein kasattu.padit meinaan vielä koittaa vaihtaa.
Asson ratasdiffiä pitää vissiin shimmaa aika tavalla et saa toimimaan.
Jared

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #47 : 16.01.12 - klo: 16.00 »
Ite epäilin kans aluksi et diffi luistaa mut syyllinen löyty slipperistä.
Vaikka vetää kuinka kiinni ni luistaa.pari kertaa jo asetelman avannut eli kaiken pitäs olla oikein kasattu.padit meinaan vielä koittaa vaihtaa.
Asson ratasdiffiä pitää vissiin shimmaa aika tavalla et saa toimimaan.

Sama homma - oon vaihtanut Asson padit, ne menee heittämällä paikalleen ja toimii ok.
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #48 : 16.01.12 - klo: 16.09 »
Vähän OT, mutta onhan hyvännäköinen kiesi.
Looking for faster transponder...

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #49 : 16.01.12 - klo: 16.24 »
Joko ootte kerenny ratasdiffiä ruuvailemaan paikoilleen? Ilmeisesti Asson hilut menee 1:1, ainakin kuuladiffin osalta, joten luulisi myös ratasmallin menevän.

Joillakin on ollut ongelmia kuuladiffin kanssa, tarkemmin C-prikan paikallaan pysymisessä. Itellä kanssa diffi tuntuu löystyvän itekseen, johtuuko juuri tuosta c-prikan irtoamisesta vai olenko toheloinut painelaakerin levyt väärin päin 50/ 50 mahkut että olisi oikein.

Sitten voisin kokeilla ratasdiffiä, jahka Durangolta sellainen tulee pihalle. Johan tuo on hinnoiteltu nettisivuilla, joten kai se sieltä parin kuukauden sisään tulee pihalle.
Ylipäätään ratasdiffin toiminnan suhteen olen kyllä aika skeptinen, paitsi tietty sisäkrossissa pitävällä pinnalla, mutta pitäähän se silti kokeilla (vaikka vain siksi että pääsee sitten ehkä sanomaan, että minähän sanoin ettei se toimi :wink:).

Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia diffin löystymisen kanssa, että ei se ainakaan tyyppivika ole.
Ensimmäisen kerran kasasin alkuperäisellä rasvalla kokeilumielessä (virhe.).
Kesti tasan yhden akullisen että diffirasvat katosivat diffistä, ja täten alkoi luistamaan.
Sen jälkeen kun vaihdoin kuulat keraamisiin ja diffirasvan asson punatekstiseen (silicone grease), ei ole ollut mitään ongelmaa. Ja yleensä tällä metodilla kasattu diffi kestää takatuupissa kauden verran herkkänä avaamatta.
Diffin jousi on tosin hieman liian löysä alunperin (parempaa etsitään..), jonka huomaa taas siitä että oikea kireys diffille löytyy käytännössä lähes täysin kiinni ruuvattuna.

Jos diffistä on C-prikka irronnut, niin ei sen kyllä luulisi sen jälkeen pitävän ollenkaan, eikä myöskään enää kiristyvän.

Sama homma - oon vaihtanut Asson padit, ne menee heittämällä paikalleen ja toimii ok.

Mä taas vahdoin X6:seen aikanaan Durangon padit. Makunsa kullakin.. :grin:

Vähän OT, mutta onhan hyvännäköinen kiesi.

Joo, osaa ne gyntherit korin muotoilla. ...Tai jos tuota mun kiesiäni tarkoitit niin kiitosta vaan :cool:.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #50 : 16.01.12 - klo: 18.59 »
Asso B4:ssa ja Blitz ESE:ssä ei ratasdiffi toiminut ulkona, takapää kirjoittaa ihan jatkuvasti ja joutuu ajamaan tosi herkällä sormella ettei spinnaa, varsinkin kovemmissa vauhdeissa ja mutkasta ulos lähtiessä. Vaihto kuuladiffiin niin takapito parani huomattavasti, sai runtata menemään kuin nelkulla eikä spinnaamisista tietoakaan.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Jonkka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #51 : 16.01.12 - klo: 22.40 »
Nyt toimii loistavasti ku vaihto asson slipperi padit paikalle.
Durangon omat oli niin ohuet että alumiinilevyt pääsi puristumaan toisiaan vasten eikä slipperi kiristynyt riittävästi.

Ja loppuun vielä kuva omasta Dexistä
Jared

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #52 : 17.01.12 - klo: 11.14 »
Diffi riipastu pihalle ja todettu, ettei lottoominen ole mun laji... Painelaakerin levyt oli väärin päin. Asiaa kun aloin tutkimaan niin totesin, ettei vika tällä kertaa löydy yksinomaan peilistä, sillä rakennusohjeissa ei tästä asiasta mainittu mitään. Jos taas tämä on "RC yleissivistykseen" kuuluva juttu niin opinpahan taas jotain uutta. Ja jos nyt vielä joku muu "sivistymätön" miettii mikä ero noissa painelaakerin levyissä on niin niiden sisäreikien halkaisijat ovat erisuuruiset ja pienempi kuuluu ulkopuolelle - vetarin puolelle.


Halkaisija on helppo todeta laittamalla levyt vaikka diffiruuviin jossa isompi kallistuu enemmän.



Jos joku haluaa keraamisen painelaakerin niin Xrayltä löytyy 100% sopiva, jopa levyissä on vastaavasti isompi ja pienempi sisäreikä. Osanro: 930238

Ja kuulemma durangon painelaakeria paikallaan pitävä c-lukkorengas on ruostumatontaterästä ja "väsyy" helposti. Tilalle voi laittaa xrayn vastaavan, joka on tehty jousiteräksestä, osanro: 966080

Muutoinkin tekee mieli kritisoida noita ohjeita! Ne on todella puutteelliset ja virheelliset. Toisaalta kuka noita ohjeita lukee, mutta kun kuitenkin jotku niitäkin tavaa kuin pappi raamattua niin saisihan ne olla nyt vaikka edes oikein. Toki ohjeläpyskä on hieno ja siinä on kauniita suuntaa antavia kuvia, mutta osaviittaukset ovat toisinaan pielessä, joistain osista ei mainita mitään ja erityisesti kaikki vinkit ja ohjeet säätöihin puuttuu. Missään ei esim mainita, että kun etuakselia siirtää eteen tai taakse tulisi c-palan ympärillä olevia neljää prikkaa siirtää vastaavasti c-palan puolelta toiselle. Toki tämä on "luonnollista" mutta ei kaikki sitä tiedä...

"Puutteista" huolimatta auto on kyllä ensikokemusten perusteella hyvä, itse kanssa kasasin keskimoottoriseksi neljällä rattaalla.
Old fart

Poissa largo

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #53 : 17.01.12 - klo: 11.53 »
Mun autossa oli slipperin akseli 0.6mm liian pitkä. Se esti että slipperin alumiini levyt ei puristunut yhteen saakka vaikka ei ollut spurria välissä. Shimmasin ensin koko paketin 0.5mm ulospäin, mutta sitten spurri otti kiinni suoja koteloon. purin akselin pois ja lyhemsin sen. Nyt saa slipperin kiinni saakka.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #54 : 17.01.12 - klo: 12.59 »
Ja loppuun vielä kuva omasta Dexistä
http://jonkka.kuvat.fi/kuvat/Dexi/dexi2.jpg/_small.jpg?hash=34623
Komea maalaus, ennen kaikkea miehisellä värillä.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #55 : 17.01.12 - klo: 14.45 »
Oma kikotin ja kun ei jaksa ratassuojaa aina irroitella niin tein pienen modin, jotta suojan saa pitää lähes aina paikallaan ja taas toisaalta nostaja ei ala säätämään hammasvälystä...

Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #56 : 17.01.12 - klo: 17.21 »
Sattu olemaan asson vakaajia pakissa ja siitä se ajatus sitten lähti.
Old fart

Poissa Iku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #57 : 21.01.12 - klo: 15.29 »
Alkaa pieni epätoivo kalvaa mieltä, eli onko muilla puuttunut osia paketista? Multa puuttuu ainakin ohjauksen laakerit, shimmit ja ne pallopääruuvit tms.(pivot ball c-type).
Vaikuttaa siltä, että puuttuu yksi a-pussin pienemmistä pusseista.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #58 : 21.01.12 - klo: 18.25 »
Virtuaalisesti kun ei sulle voi niitä osia taikoa, niin ei kun yhteyttä myyjään ja sieltä sitten tarvittavat osat puuttuvien tilalle.  :wink:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #59 : 21.01.12 - klo: 22.00 »
Sattu olemaan asson vakaajia pakissa ja siitä se ajatus sitten lähti.
Ja kisojen jälkeenkin vakaaja on edelleen kiinni, tuntuisi toimivan.
Old fart