Kyllähän se kestää kun massaa ei ole liikaa eikä vauhtia :) se on vaan hemmetin positiivista ettei tartte olla joka ajokerran jälkeen tilaamassa varaosia jos/kun jotain lasahtaa ajossa. Tässä on saanut itse tuta, että tommosen 1:8 ajoneuvon saa melko iisisti rikki juurikin sen massan takia. Tai sit mulla on käynyt vaan aivan törkeen huonoa tuuria :|
Kannattaa valita se ajopaikka huolella. Esim. Itse ajan mielelläni 1:8 bugylläni hiekkaisella jalkapallokentällä tai sitten avoimessa puistossa.En enää kadulla, trx Rallyyn sai viimeisen 3s-katuajojen jälkeen tilailla tukivarsia nipun...
Juu puistossa ja hiekkakuopalla auto on levinnyt. ei ole tarvinnut ajaa edes mitään kiinteitä esteitä päin vaan ekan kerran levis kovalla lumella ylämäkeen ajettaessa eturipustus toiselta puolen ja tokalla kerralla otti noin 10cm loikan hiekkamontulla tullen keula edellä maahan ja lämäs perän tonttiin= takadiffikotelo päreiks ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki. Kyllä ite enemmänkin näiden osien muoviosien suhteen puhuisin muovilaadun virheistä :|
ja palatakseni varsinaiseen aiheeseen. kiva niitä kisoja ajella vaikka kaveriporukalla (jos porukkaa löytyy) jos ei taidot riitä isompiin kisoihin. Pääasia ois kuitenkin, että harrastus on kivaa eikä liian vakavaa touhua. Tips und tricks eli vinkkejä on sit kiva jakaa kun ajaa vaan ja kokeilee eri juttuja. Ite ajoin just tänään vanhanliiton kyosho scorpionilla tässä aamusta piharinkiä ja totesin sen toimivan niin näppärästi, että kivahan sillä ois päästellä radallakin. Vauhti ei päätä tietty huimaa, mutta hauskaa ois ajaa ns. kasarikrossia :D Nyt on nimittäin kiinni aito kasarimoottori vaikka muu tekniikka onkin hieman 2000-luvulle päivitettyä.
ps: mullekin kelpaa vanha perusauto. veljenpojat meinaa tosissaan innostua ajamaan kun päässeet kokeileen scorpionia ja tuota 1:8 autoo :D
Nyt kuulostaa kyllä ihan puhtaalta trollaukselta.
Itsestään hajos ylämäkeen ajaessa ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki.
Kyseisiä iskareiden alalenkkejä kun ei saa poikki muuten kuin pihdeillä.
Ja yksikään auto ei itsestään hajoa.
Jos olet pakkasessa kolistellu autolla kaikenlaisia kuperkeikkoja ja auto sitten lopulta antautuu sinne ylämäkeen ajaessa niin hyväksyn...
Mulla on hajonnu auto (eri auto tosin) kun olen pudottanut sen pöydälle 10 sentin korkeudesta renkailleen.
Hmmm... siitäkö se hajos vai siitä että autolla oli kierretty kilparataa tuhannen kierrosta ja kolaroitu ties miten moneen kertaan tätä ennen...
Kyseessä on kilpa auto ja vaikka mitenpäin haluaisi katsoa, laadukas sellainen.
Muovi on aivan samaa laatua kuin missä tahansa muissakin kilpailevissa merkeissä.
Perus RTR autoihin turha verrata, koska rtr autoissa muovi on tarkoituksella tehty monesti joustavammaksi.
Kilpurissa esimerkiksi tukivarret ovat hyvin kovaa komposiitti muovia.
"on noi F1 autot vaan surkee laatusia kun hipasu monacon kaiteeseen ja miljoonien hintasessa autossa repsottaa rengas aivan päin itseään"