Kirjoittaja Aihe: Team Durango DEX210  (Luettu 166553 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #330 : 23.03.17 - klo: 18.30 »
siis tuleeko sulla niistä uusistakin akuista piuhat pihalle? Jos näin, niin eihän sitten koko erillisjohdotusta voi tehdäkään. Itsellä on vaan noita malleja mihin menee 4-5mm (bullet connector) liittimet kiinni ja käytännössä johdotuksen voi rakentaa kuntoon lähes kokonaan akun mukana tulevasta johtonipusta.

hyvä kun löyty jokin ratkaisu kuitenkin tilaongelmaan. pääasia, että ongelmat saa jotenkin ratkaistua kuntoon :)
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #331 : 23.03.17 - klo: 18.32 »
(tuplaviesti)
« Viimeksi muokattu: 03.04.17 - klo: 08.51 kirjoittanut Flameball »
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #332 : 23.03.17 - klo: 18.39 »
siis tuleeko sulla niistä uusistakin akuista piuhat pihalle? Jos näin, niin eihän sitten koko erillisjohdotusta voi tehdäkään. Itsellä on vaan noita malleja mihin menee 4-5mm (bullet connector) liittimet kiinni ja käytännössä johdotuksen voi rakentaa kuntoon lähes kokonaan akun mukana tulevasta johtonipusta.

hyvä kun löyty jokin ratkaisu kuitenkin tilaongelmaan. pääasia, että ongelmat saa jotenkin ratkaistua kuntoon :)

Tämä on asia mikä korjataan jossain vaiheessa, nyt ei pysty sijoittamaan mielettömiä summia tuohon laitteeseen. Pyrkimys olisi nyt vain ajella ainakin tovi tässä asussa. Akkuja saa kaupasta onneksi :)
Varmasti yksinkertaisempi ratkaisu ja toimivampi tähän aparaattiin.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #333 : 24.03.17 - klo: 08.41 »
Muutamia huomioita eilisestä ajamisesta, nyt sai auton kulkemaan suoraan paremmin, joskin poikittain sen saa todella helposti varsinkin liukkaalla pinnalla, jopa asfaltilla kun nappaa kaasun pohjaan väärään aikaan. Takavanne näemmä sellainen että sopiva kivi/roska jumittaa pyörän totaalisesti.

Kestää pientä osumaa näemmä paremmin kun edellinen rtr esitys :) varsin ripeä liikkeinen jopa hitaallakin servolla, tulee aika helposti tehtyä liian isoja korjausliikkeitä, voi olla että paremmalla ratilla voisi tuntuma olla toisenlainen ?
Mutta se että tottelee rattia ja että menee sinne mihin ohjataan pelasti auton parilta kiinteeseen esineeseen törmäämiseltä vauhdissa.

Lisää ajoa, tuohon jää vähän koukkuun.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #334 : 24.03.17 - klo: 19.52 »
Nyt ohjausta hoitaa 15kg metallirattainen servo, entinen oli 6kg muoviratas.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #335 : 25.03.17 - klo: 11.42 »
Piuhat kolvattu uusiksi ja lyhennetty, nyt laitettu lähtö alaspäin niin ei tule ongelmia.

Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #336 : 25.03.17 - klo: 14.42 »
Nyt liitää, oli apupyörien asetus väärin (gyro) niin siksi oli hieman innokas menemään poikittain. uusi servo toimii mainiosti, menee just sinne mihin ohjaa. Renkaissa riittää pito ihan hyvin, kaasu pohjassa menee suoraan kun liito-orava. Jouduin hieman kiristämään diffiä, rääkyi normi ajossa, oli turhan löysällä koska joutui ruuvaamaan reilun kierroksen ennen kuin kiristyi, siitä sitten tippasen takaisinpäin, ei rääkynyt enään.

Nyt ei ole enään ihmeempiä hieromisia, kovaa ajoa :)
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #337 : 27.03.17 - klo: 07.37 »
Taitaa olla takavanteet melkoista kulutustavaraa, on kivet syönneet jo komeat urat sisäpuolelle. Tuohon jumitus ongelmaan ei taida mitään ratkaisua olla ?

Tuli tehtyä DIY alustalevysuoja kirjanpäällys muovista, kaksi kerrosta laitoin niin tuli vähän paksumpi.. toimii :) pari akullista ajanut niin ei irtoile tai repsota. Tuota takarenkaiden jumitus ongelmaa lukuunottamatta niin ei ole auton toiminnassa narisemista, kestää osumaa varsin mainiosti, hyvä ajaa ja nielee maan epätasaisuudet varsin hyvin.

Pari kertaa on auto karannut kiinteää esinettä päin, ei naarmuakaan ole saannut autoon, laitoin jarrut 100% niin pysähtyy hieman paremmin. C palan muoviprikat vaihdoin metallisiin, oli jo litistynyt ja melkoisesti klappia.
Tiger II

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #338 : 27.03.17 - klo: 09.44 »
Avonaisemmat vanteet voi ehkä hieman helpottaa kiviongelmia vanteiden sisäpuolella.
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #339 : 27.03.17 - klo: 10.47 »
M2-10 luokan autoissa käytetään levyvanteita. Auto on tarkoitettu sitä varten tehdylle radalle eikä se sovi soralle. Kivet jumittavat ohjauksenkin mikä saattaa rikkoa servon. Sorry...
M8- tai SC-luokan autot ovat enemmän jokapaikanhöyliä jos sellaisen haluaa.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #340 : 27.03.17 - klo: 11.16 »
M2-10 luokan autoissa käytetään levyvanteita. Auto on tarkoitettu sitä varten tehdylle radalle eikä se sovi soralle. Kivet jumittavat ohjauksenkin mikä saattaa rikkoa servon. Sorry...
M8- tai SC-luokan autot ovat enemmän jokapaikanhöyliä jos sellaisen haluaa.

Juu, oli tiedossa että ei ole mikään jokapaikan höylä, ulkona kuitenkin on tarkoitus pääasiallisesti ajella eikä ihan nurkilla ole savirataa niin sitten ajetaan siellä missä pystyy, en minäkään tuosta mitään soraohjusta ajatellut, sitä vaan sattuu olemaan näin talven jälkeen ihan joka paikassa.

Mutta luulis että tuota takavanne ongelmaa pystyy jollain lieventämään, ohjauksen kanssa ei ole mitään ongelmaa ollut. Piti lisätä että minun ei ole mikään pakko käyttää levyvannetta, tuskin saa paheksuntaa jos alla on erinlaiset vanteet, edelleen painotan että en aja kisaa tällä hetkellä.
« Viimeksi muokattu: 27.03.17 - klo: 12.21 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #341 : 27.03.17 - klo: 13.09 »
Kivi ei jää vanteen sivun vaan kehän kohdalle hubin päälle jos arvaan oikein. Silloin avoin vanne ei ole ratkaisu mutta vaihtamalla hubit alumiinisiin saat enemmän tilaa. Tosin se hieman maksaa eikä ehkä ratkaise ongelmaa kokonaan.

Edit. Lisätty linkki:
http://www.hobbyfactory.fi/product/681/exotek-dex210-desc210-rear-pro-hub-gold
« Viimeksi muokattu: 27.03.17 - klo: 13.15 kirjoittanut jon.lindgren »

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #342 : 27.03.17 - klo: 13.40 »
Kivi ei jää vanteen sivun vaan kehän kohdalle hubin päälle jos arvaan oikein. Silloin avoin vanne ei ole ratkaisu mutta vaihtamalla hubit alumiinisiin saat enemmän tilaa. Tosin se hieman maksaa eikä ehkä ratkaise ongelmaa kokonaan.

Edit. Lisätty linkki:
http://www.hobbyfactory.fi/product/681/exotek-dex210-desc210-rear-pro-hub-gold

Nuo huomattu ja onkin ostolistalla kun ehtii käymään, ei voi sanoa kalliiksi.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #343 : 29.03.17 - klo: 10.27 »
Kestävä tuntuu olevaan, muutamia "voi kökkö" tilanteita tullut kun joku kiinteä esine hypännyt eteen vauhdissa, ei jälkeäkään autoon vaikka tilanne kuulostanut ja näyttänyt siltä että nyt meni särki aparaattus.
Eihän tuo mikään stunt truck ole enkä autoa paisko tarkoituksella, välillä vauhti hämännyt ja auto lipsahtanut puuta/kiveä päin.

Pitäisi lainata emännän urheilukelloa jos saisi nopeuden mitattua sillä :) silmämääräisesti tuntuu menevä ihan kiitettävästi.
Tiger II

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #344 : 29.03.17 - klo: 10.39 »
Kyllähän se kestää kun massaa ei ole liikaa eikä vauhtia :) se on vaan hemmetin positiivista ettei tartte olla joka ajokerran jälkeen tilaamassa varaosia jos/kun jotain lasahtaa ajossa. Tässä on saanut itse tuta, että tommosen 1:8 ajoneuvon saa melko iisisti rikki juurikin sen massan takia. Tai sit mulla on käynyt vaan aivan törkeen huonoa tuuria :|
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #345 : 29.03.17 - klo: 12.24 »
Kyllähän se kestää kun massaa ei ole liikaa eikä vauhtia :) se on vaan hemmetin positiivista ettei tartte olla joka ajokerran jälkeen tilaamassa varaosia jos/kun jotain lasahtaa ajossa. Tässä on saanut itse tuta, että tommosen 1:8 ajoneuvon saa melko iisisti rikki juurikin sen massan takia. Tai sit mulla on käynyt vaan aivan törkeen huonoa tuuria :|

Kannattaa valita se ajopaikka huolella. Esim. Itse ajan mielelläni 1:8 bugylläni hiekkaisella jalkapallokentällä tai sitten avoimessa puistossa.En enää kadulla, trx Rallyyn  sai viimeisen 3s-katuajojen jälkeen tilailla tukivarsia nipun...
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #346 : 29.03.17 - klo: 13.06 »
Moottori suosituksia ? 8.5T olisiko sellainen että löytyy puhtia viemään peliä ?
10,5 pienellä 15 asteen ennakolla riitti viime keväänä hyväpitoisella Tammisaaren turffilla kisavoittoon. Silläkin keuli tarvittaessa pääsuoralla. Jos tuo riittää hyvällä pidolla niin se riittää huonollakin pidolla. Jos haluaa elämän itselleen vaikeammaksi niin laittaa sitten kireämpää myllyä. Mutta kisasuoritus tuskin siitä paranee.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #347 : 29.03.17 - klo: 13.24 »
Moottori suosituksia ? 8.5T olisiko sellainen että löytyy puhtia viemään peliä ?
10,5 pienellä 15 asteen ennakolla riitti viime keväänä hyväpitoisella Tammisaaren turffilla kisavoittoon. Silläkin keuli tarvittaessa pääsuoralla. Jos tuo riittää hyvällä pidolla niin se riittää huonollakin pidolla. Jos haluaa elämän itselleen vaikeammaksi niin laittaa sitten kireämpää myllyä. Mutta kisasuoritus tuskin siitä paranee.

Siinä on nyt 10.5T ja riittää.
Tiger II

Poissa HyperReicer72

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #348 : 31.03.17 - klo: 19.50 »
Mikäs on nykyään auton kilpapuolen homma? Tällainen vekotin on jo hetken aikaa tuolla hyllynperukoilla seisoskellut muutaman ajokerran jälkeen. Kuskeja taikka tiimitukea ei oikeen taho kisoissa taikka reeneissä näkyä. Onko sitten koko pulju boikotissa vaiko mikä mättää.

Noh, jokatapauksessa palataas olennaiseen eli olisko jollain edes jotain setappia heittää. Vähän kiinnostais kans tonne ulkomaan karkeloihin lähtee, kun harrastus on taas jaloilleen saatu. Lieneekö kuitenkin paras heitto heittää auto roskikseen ja hakea joku muu kaupasta, eihän tota oikeen kellekkään kehtaa myydäkkään jos sitä miettii.  :roll:

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #349 : 31.03.17 - klo: 20.29 »
Mikäs on nykyään auton kilpapuolen homma? Tällainen vekotin on jo hetken aikaa tuolla hyllynperukoilla seisoskellut muutaman ajokerran jälkeen. Kuskeja taikka tiimitukea ei oikeen taho kisoissa taikka reeneissä näkyä. Onko sitten koko pulju boikotissa vaiko mikä mättää.

Noh, jokatapauksessa palataas olennaiseen eli olisko jollain edes jotain setappia heittää. Vähän kiinnostais kans tonne ulkomaan karkeloihin lähtee, kun harrastus on taas jaloilleen saatu. Lieneekö kuitenkin paras heitto heittää auto roskikseen ja hakea joku muu kaupasta, eihän tota oikeen kellekkään kehtaa myydäkkään jos sitä miettii.  :roll:

http://www.team-durango.com/in-the-pits.php
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #350 : 31.03.17 - klo: 22.31 »
Kyllähän tuolla autolla täällä suomen karkeloissakin ajellaan.

Tietysti jos pitää katsoa EOS sarjan meininkiä niin siellä ei paljon näy, koska pääsääntösestihän kytätään factory tiimikuskien menoa ja durango potki tehdaskuskit pihalle jonniin aikaa takaperin.

Sitä olen ihmetellyt että mitenkäs ihmeessä se suomikuskien mihinkään toimintaan vaikuttaa millä merkeillä on palkkakuskeja ajelemassa...

Jos ei suomen kisoissa pääse A finaaliin niin sillä "tiimituella" ei ole ulkomaan kisassa suoraan sanottuna mitään merkitystä. Se että joku maailman stara ajaa samalla merkillä, ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten perus kuski suomesta pärjää ulkomaan kisassa.

Itse olen ollut WJ kisoissa tällä kaudella podiumilla molemmissa luokissa... Kuten pari muutakin Durango kuskia.
Vaikka se mun tekeminen radalla ei ole siellä päinkään samalla tasolla kuin pari vuotta sitten... Mutta jos koko talvena ei ole metriäkään treenannut ja pystyy podiumille ajamaan suomen kovatasoisimmassa kilpasarjassa niin autossa en näe mitään vikaa.

Autoa radalle vaan ja treenaamaan.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #351 : 01.04.17 - klo: 08.39 »
Tänään haen alu takahubit ja heittelen kiinni autoon, tulisiko vanteeseen hieman tilaa että pienemmätkin kivet ei jumittaisi rengasta. Koti ympäristöstä on kuitenkin vaikea löytää täysin roskatonta ympäristöä missä ajaa, joskin nykyinen ajopaikka on aika hyvin lakaistu isommista roskista :)
Tiger II

Poissa Dille

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #352 : 01.04.17 - klo: 09.25 »
Mikäs on nykyään auton kilpapuolen homma? Tällainen vekotin on jo hetken aikaa tuolla hyllynperukoilla seisoskellut muutaman ajokerran jälkeen. Kuskeja taikka tiimitukea ei oikeen taho kisoissa taikka reeneissä näkyä. Onko sitten koko pulju boikotissa vaiko mikä mättää.

Noh, jokatapauksessa palataas olennaiseen eli olisko jollain edes jotain setappia heittää. Vähän kiinnostais kans tonne ulkomaan karkeloihin lähtee, kun harrastus on taas jaloilleen saatu. Lieneekö kuitenkin paras heitto heittää auto roskikseen ja hakea joku muu kaupasta, eihän tota oikeen kellekkään kehtaa myydäkkään jos sitä miettii.  :roll:

Kyllähän noita autoja jokaisissa suomen kisoissa on ollut ainaki vielä tämän ja viimevuoden aikana.
Heitä auto roskiin ja kerro missä roskiksessa ni saan varaosia :D
Hobbyfactory, Team Associated, Alpha, Orion, Savöx.

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #353 : 01.04.17 - klo: 09.30 »
Kyllähän se kestää kun massaa ei ole liikaa eikä vauhtia :) se on vaan hemmetin positiivista ettei tartte olla joka ajokerran jälkeen tilaamassa varaosia jos/kun jotain lasahtaa ajossa. Tässä on saanut itse tuta, että tommosen 1:8 ajoneuvon saa melko iisisti rikki juurikin sen massan takia. Tai sit mulla on käynyt vaan aivan törkeen huonoa tuuria :|

Kannattaa valita se ajopaikka huolella. Esim. Itse ajan mielelläni 1:8 bugylläni hiekkaisella jalkapallokentällä tai sitten avoimessa puistossa.En enää kadulla, trx Rallyyn  sai viimeisen 3s-katuajojen jälkeen tilailla tukivarsia nipun...

Juu puistossa ja hiekkakuopalla auto on levinnyt. ei ole tarvinnut ajaa edes mitään kiinteitä esteitä päin vaan ekan kerran levis kovalla lumella ylämäkeen ajettaessa eturipustus toiselta puolen ja tokalla kerralla otti noin 10cm loikan hiekkamontulla tullen keula edellä maahan ja lämäs perän tonttiin= takadiffikotelo päreiks ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki. Kyllä ite enemmänkin näiden osien muoviosien suhteen puhuisin muovilaadun virheistä :|

ja palatakseni varsinaiseen aiheeseen. kiva niitä kisoja ajella vaikka kaveriporukalla (jos porukkaa löytyy) jos ei taidot riitä isompiin kisoihin. Pääasia ois kuitenkin, että harrastus on kivaa eikä liian vakavaa touhua. Tips und tricks eli vinkkejä on sit kiva jakaa kun ajaa vaan ja kokeilee eri juttuja. Ite ajoin just tänään vanhanliiton kyosho scorpionilla tässä aamusta piharinkiä ja totesin sen toimivan niin näppärästi, että kivahan sillä ois päästellä radallakin. Vauhti ei päätä tietty huimaa, mutta hauskaa ois ajaa ns. kasarikrossia :D Nyt on nimittäin kiinni aito kasarimoottori vaikka muu tekniikka onkin hieman 2000-luvulle päivitettyä.

ps: mullekin kelpaa vanha perusauto. veljenpojat meinaa tosissaan innostua ajamaan kun päässeet kokeileen scorpionia ja tuota 1:8 autoo :D
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #354 : 01.04.17 - klo: 12.56 »
Selkeästi enemmän tilaa, ei tule sitä millin rakoa vanteen ja hubin väliin mihin jäi kaikki jumiin.
Mihin niitä prikkoja mitä tuli hubin mukana pitäisi laittaa ?



Tiger II

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #355 : 01.04.17 - klo: 12.58 »
Kyllähän se kestää kun massaa ei ole liikaa eikä vauhtia :) se on vaan hemmetin positiivista ettei tartte olla joka ajokerran jälkeen tilaamassa varaosia jos/kun jotain lasahtaa ajossa. Tässä on saanut itse tuta, että tommosen 1:8 ajoneuvon saa melko iisisti rikki juurikin sen massan takia. Tai sit mulla on käynyt vaan aivan törkeen huonoa tuuria :|

Kannattaa valita se ajopaikka huolella. Esim. Itse ajan mielelläni 1:8 bugylläni hiekkaisella jalkapallokentällä tai sitten avoimessa puistossa.En enää kadulla, trx Rallyyn  sai viimeisen 3s-katuajojen jälkeen tilailla tukivarsia nipun...

Juu puistossa ja hiekkakuopalla auto on levinnyt. ei ole tarvinnut ajaa edes mitään kiinteitä esteitä päin vaan ekan kerran levis kovalla lumella ylämäkeen ajettaessa eturipustus toiselta puolen ja tokalla kerralla otti noin 10cm loikan hiekkamontulla tullen keula edellä maahan ja lämäs perän tonttiin= takadiffikotelo päreiks ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki. Kyllä ite enemmänkin näiden osien muoviosien suhteen puhuisin muovilaadun virheistä :|

ja palatakseni varsinaiseen aiheeseen. kiva niitä kisoja ajella vaikka kaveriporukalla (jos porukkaa löytyy) jos ei taidot riitä isompiin kisoihin. Pääasia ois kuitenkin, että harrastus on kivaa eikä liian vakavaa touhua. Tips und tricks eli vinkkejä on sit kiva jakaa kun ajaa vaan ja kokeilee eri juttuja. Ite ajoin just tänään vanhanliiton kyosho scorpionilla tässä aamusta piharinkiä ja totesin sen toimivan niin näppärästi, että kivahan sillä ois päästellä radallakin. Vauhti ei päätä tietty huimaa, mutta hauskaa ois ajaa ns. kasarikrossia :D Nyt on nimittäin kiinni aito kasarimoottori vaikka muu tekniikka onkin hieman 2000-luvulle päivitettyä.

ps: mullekin kelpaa vanha perusauto. veljenpojat meinaa tosissaan innostua ajamaan kun päässeet kokeileen scorpionia ja tuota 1:8 autoo :D
Nyt kuulostaa kyllä ihan puhtaalta trollaukselta.

Itsestään hajos ylämäkeen ajaessa ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki.
Kyseisiä iskareiden alalenkkejä kun ei saa poikki muuten kuin pihdeillä.
Ja yksikään auto ei itsestään hajoa.
Jos olet pakkasessa kolistellu autolla kaikenlaisia kuperkeikkoja ja auto sitten lopulta antautuu sinne ylämäkeen ajaessa niin hyväksyn...
Mulla on hajonnu auto (eri auto tosin) kun olen pudottanut sen pöydälle 10 sentin korkeudesta renkailleen.
Hmmm... siitäkö se hajos vai siitä että autolla oli kierretty kilparataa tuhannen kierrosta ja kolaroitu ties miten moneen kertaan tätä ennen...


Kyseessä on kilpa auto ja vaikka mitenpäin haluaisi katsoa, laadukas sellainen.
Muovi on aivan samaa laatua kuin missä tahansa muissakin kilpailevissa merkeissä.

Perus RTR autoihin turha verrata, koska rtr autoissa muovi on tarkoituksella tehty monesti joustavammaksi.
Kilpurissa esimerkiksi tukivarret ovat hyvin kovaa komposiitti muovia.

"on noi F1 autot vaan surkee laatusia kun hipasu monacon kaiteeseen ja miljoonien hintasessa autossa repsottaa rengas aivan päin itseään"

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #356 : 01.04.17 - klo: 13.03 »
Mitä noihin "hajoamisiin" niin nyt varmaan puhutaan eri autosta, on sen verran jo omaa tullut testattua että ei se 10cm hypystä rikki mene jos puhutaan kitti dex210. Saa ajaa vauhdilla puuhun ilman särkymistä.

Ja ilmeisesti puhui myös :)
« Viimeksi muokattu: 01.04.17 - klo: 13.28 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #357 : 01.04.17 - klo: 13.18 »
Herra Tulipallo varmaan särkee sitä allekirjoituksessaan olevaa RTR TeamC 1/8 autoa. Niin mä ton tekstin tulkkasin. Enkä ihmettele vaikka se noin hajoiliskin.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #358 : 01.04.17 - klo: 17.59 »
Kyllähän se kestää kun massaa ei ole liikaa eikä vauhtia :) se on vaan hemmetin positiivista ettei tartte olla joka ajokerran jälkeen tilaamassa varaosia jos/kun jotain lasahtaa ajossa. Tässä on saanut itse tuta, että tommosen 1:8 ajoneuvon saa melko iisisti rikki juurikin sen massan takia. Tai sit mulla on käynyt vaan aivan törkeen huonoa tuuria :|

Kannattaa valita se ajopaikka huolella. Esim. Itse ajan mielelläni 1:8 bugylläni hiekkaisella jalkapallokentällä tai sitten avoimessa puistossa.En enää kadulla, trx Rallyyn  sai viimeisen 3s-katuajojen jälkeen tilailla tukivarsia nipun...

Juu puistossa ja hiekkakuopalla auto on levinnyt. ei ole tarvinnut ajaa edes mitään kiinteitä esteitä päin vaan ekan kerran levis kovalla lumella ylämäkeen ajettaessa eturipustus toiselta puolen ja tokalla kerralla otti noin 10cm loikan hiekkamontulla tullen keula edellä maahan ja lämäs perän tonttiin= takadiffikotelo päreiks ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki. Kyllä ite enemmänkin näiden osien muoviosien suhteen puhuisin muovilaadun virheistä :|

ja palatakseni varsinaiseen aiheeseen. kiva niitä kisoja ajella vaikka kaveriporukalla (jos porukkaa löytyy) jos ei taidot riitä isompiin kisoihin. Pääasia ois kuitenkin, että harrastus on kivaa eikä liian vakavaa touhua. Tips und tricks eli vinkkejä on sit kiva jakaa kun ajaa vaan ja kokeilee eri juttuja. Ite ajoin just tänään vanhanliiton kyosho scorpionilla tässä aamusta piharinkiä ja totesin sen toimivan niin näppärästi, että kivahan sillä ois päästellä radallakin. Vauhti ei päätä tietty huimaa, mutta hauskaa ois ajaa ns. kasarikrossia :D Nyt on nimittäin kiinni aito kasarimoottori vaikka muu tekniikka onkin hieman 2000-luvulle päivitettyä.

ps: mullekin kelpaa vanha perusauto. veljenpojat meinaa tosissaan innostua ajamaan kun päässeet kokeileen scorpionia ja tuota 1:8 autoo :D
Nyt kuulostaa kyllä ihan puhtaalta trollaukselta.

Itsestään hajos ylämäkeen ajaessa ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki.
Kyseisiä iskareiden alalenkkejä kun ei saa poikki muuten kuin pihdeillä.
Ja yksikään auto ei itsestään hajoa.
Jos olet pakkasessa kolistellu autolla kaikenlaisia kuperkeikkoja ja auto sitten lopulta antautuu sinne ylämäkeen ajaessa niin hyväksyn...
Mulla on hajonnu auto (eri auto tosin) kun olen pudottanut sen pöydälle 10 sentin korkeudesta renkailleen.
Hmmm... siitäkö se hajos vai siitä että autolla oli kierretty kilparataa tuhannen kierrosta ja kolaroitu ties miten moneen kertaan tätä ennen...


Kyseessä on kilpa auto ja vaikka mitenpäin haluaisi katsoa, laadukas sellainen.
Muovi on aivan samaa laatua kuin missä tahansa muissakin kilpailevissa merkeissä.

Perus RTR autoihin turha verrata, koska rtr autoissa muovi on tarkoituksella tehty monesti joustavammaksi.
Kilpurissa esimerkiksi tukivarret ovat hyvin kovaa komposiitti muovia.

"on noi F1 autot vaan surkee laatusia kun hipasu monacon kaiteeseen ja miljoonien hintasessa autossa repsottaa rengas aivan päin itseään"

eipä ole trollausta ei. pakkasta kyllä oli. ja ylämäki ei kovinkaan kummoinen ollut. oisko ollut noin 3m nousua kovalla lumella ja olin itse siellä päällä ja ajoin ylös niin vetari tipahti matkalle ja ripustus tietty meni sivulle kun eturipustuksen taaempi muovikiinnike petti. Tuolloin ajoin nimenomaan niin suoraan kuin mahdollista sitä mäkeä ylös vaan eikä muuta eli se on jossain aiemmin jo aloittanut murtumisen ja petti vaan sattumalta sillon. Tähän myydään alumiiniversiota, jonka siihen jo päivitin. Kyseisen osan myynnille lienee syynsä... Tuo takapään diffikotelon murtuminen sen sijaan vaikutti kyllä ihan materiaali/valuvialta ja sen pettäminenhän aiheutti niiden alapäiden leviämisen eli seurausta toiselle jutulle.  Pännii vaan että ei ole kovin kummoiset ajosetit olleet edes omasta mielestä, niin silti jo levinnyt pariin kertaan. Mutta en enempää "trollaa" jatketaan asialinjalla. anteeksi jos esitin asian jotenkin väärällä tavalla.
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #359 : 01.04.17 - klo: 20.12 »
Ilmeisesti kyse ei ole topikin autosta eli takavetoisesta dex210 autosta. Muuten ei olis etuvetarin mahdollista pudota  :wink:

Tarkemmin ottaen kun lukee juttua ja katselee allekirjoitusta niin eipä taida olla edes Durangon autosta kyse.
« Viimeksi muokattu: 01.04.17 - klo: 21.29 kirjoittanut *HOKE* »