Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tvih

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
121
Mulle Joensuu siitä hankala että sinne julkiset kulkee huonosti ja kalliisti. Oon tässä huomannut että kisat on harmillisen usein hankalilla paikkakunnilla tuolta kantilta (muissakin kuin tässä sarjassa). Noh, ei ole harrastaminen aina helppoa.

122
VTR-asiasta... no, jos moottoria vaihdetaan niin se tietysti meinaa että olemassaolevat VTR-autot menee "uusiksi" moottorin osalta, kuten tuo mun vasta syksyllä kasaama. Tai no, en nyt tiedä onko se mun moottori sallittu vai ei, kun ensin mielestäni puhuttiin vapaasta 17.5t mutta sääntöihin kirjattiin 0-ennakko (toki sen saa nollaksi säädettyä). Renkaiden osalta vähän sama juttu, jos ei nykyisiä saisi uusien rinnalla käyttää. Mutta toki ikävä tosiasia on ettei kovin moni olemassaoleva auto tunnu sinne viivalle olevan pyrkimässä. Minäkin ostin TSP-moottorin autoon vaihtoehtoista luokkaa varten, mutta toisaalta eipä taito riitä FTT:hen osallistua kuitenkaan, varsinkaan nopeammassa luokassa. TSS-combo taas oli ihan turhan kallis.

Ehkä hyödyllisintä kaikkiaan olisi ensin kuulla että miksei ihmiset sitä VTR:ää enää aja, varsinkin jotka ovat aiemmin ajaneet ja kisoihin muuten vielä osallistuvat, ja saattaa se autokin vielä nurkista löytyä. Pelkkä moottori- ja rengasmuutos tuskin hirveästi auttaa jos ihmisiä ei jostain muusta syystä vaan luokka jaksa kiinnostaa.

123
Laitetaas tällekin oma topic. Eli maaliskuun alussa ainakin jenkeissä myyntiin tuleva sähköllä kulkeva 1/6 desert racer. Kovasti näitä desert-värkkejä nyt puskee, kun sekä Traxxasilta että Losilta tulee uutukaista samaan aikaan, ja viime vuonna esim. se Asson DB8 desert buggy (joka ittee julkaisusta asti kiinnostanut mutta liekö edes Suomessa kenellekään moista, ei ainakaan kauppojen listoilla ole näkynyt tai mitään keskustelua aiheesta) ja tavallaan tietysti myös nyt tulossa oleva Reflex DB10.

http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS05013T1

124
Traxxas / Vs: Traxxas Unlimited Desert Racer
« : 03.02.18 - klo: 02.39 »
Niin ja tosiaan kuten ylikar-h ohimennen mainitsikin, eli jos desert racer-tyyppinen kiinnostaa niin kannattaa huomioida myös Losin maaliskuun alussa eli samoihin aikoihin myyntiin tuleva SuperBajaRey, on 1/6 (8cm pidempi ja 2,7kg painavampi kuin UDR) ja luultavasti jämäkämpää tekoa. Jenkkihinta näyttäis vieläpä olevan sama kuin UDR:llä.

http://www.losi.com/Products/ProductGallery.aspx?ProdID=LOS05013T1

125
Jos on peräkkäiset erät tai nosto vain välissä ja jos renkaatkin viel vaihtaa, ni voi olla vähän haastetta :grin:
Nooo, perus-slickseillä ajoin compissa viimeksikin :laugh: Peräkkäisiä tuskin hirveästi, kun on hitaimmissa ryhmissä aina. No, finaaleissa varmaan tässä kerhokisaformaatissa. Saattaishan se säädöksi mennä, mutta toinen auto maksaa :wink: Menny jo ihan liikaa tähän ekaankin Miniin, kalliita värkkejä! Vähän kyllä siltikin sillä silmällä kattelin tuota yhtä myyntiosion Miniä, mutta hitto kun ostoslista muutenkin metrin mittainen.

126
Traxxas / Vs: Traxxas Unlimited Desert Racer
« : 02.02.18 - klo: 19.19 »
Taka-akseli on vissiin sentään vähän omanlaisena systeemi, ei luultavasti pitäisi patenttittrollausta aiheuttaa. Enkkufoorumilta lainattua tuohon rccaractionin artikkeliin pohjautuen:

"Basically they have a planetary gear set between the drive shaft and in the pinion to add extra gear reduction at the axle. This is to reduce torque twist from the rear axle. It is actually a legitimate innovation...unlike their other patents."


Ihan hauskan oloinen vehje kyllä, mutta omat pennoset menee kyllä pitkälti näihin kilpaluokkien autoihin.

127
Vai että harjaton classic. Sehän ois ihan kiva kyllä. Jos menee läpi niin onko siis tarkoitus olla se tietty nopari vaadittuna? Mietin vaan että jos ois vapaa nollaennakko ni ois ollut kätsy pelkällä moottorivaihdolla erien välillä vetää molemmat luokat :wink:

128
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 30.01.18 - klo: 21.45 »
Martti ja Miro Simonen...  :grin:
Se on tätä nykyaikaa! Arvaa kauanko oon vastustanu kiusausta kommentoida asiaa, ootellessa että joku muu sen tekee :afro:

129
Kylläpä harmittaa kun just 10. päivä on toinen meno (mitä harvemmin menoja, sen varmemmin ne menot on päällekkäisiä) ja nelkkuun taas ei ole autoa.

130
Jotenkin kuvittelisin että taempana moottori olisi vain hidaste, koska paino olisi pois vetäviltä pyöriltä. Eli ylivoimaisuusetua säännöistä poikkeamalla tuskin saisi? Tai riippuu tietysti osaltaan siitä miten paljon taempana moottori on. Mutta olishan se kyllä tosiaan mielenkiintoinen nähdä käytännössä.

131
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 27.01.18 - klo: 18.56 »
Joo, kuten sanottua noita suosituksia on joka lähtöön. No, päädyin tässä siihen että kokeilen tuota 100k:ta ensin kun kerran valmiiks löytyy. Onhan tuo diffi nyt jo sen kanssa hemmetisti jäykempi ku mikään mitä mulla missään muussa autossa on.

Joskin unohdin että ei ollu vielä saapunut ne tarvittavat kuulalaakerit niin en saa autoa vielä takaisin kasaan  :embarrassed:

132
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 26.01.18 - klo: 20.09 »
3racingin öljyratasdiffikin saapui. Nyt vaan vielä pohdin tuota että pärjäisköhän sitä vaikka tuolla 100k öljyllä. Ei tällä hetkellä omasta valikoimasta ainakaan tuhdimpaakaan löydy, ja toisaalta tuntuu kaikkien shimmien kera olevan jo öljyttömänäkin vähintäänkin yhtä jäykkä kuin Tamiyan vakiodiffi. Toisaalta jos se on liian löysää niin mielellään tietysti kerralla mahdollisimman päteväks pistäis ettei tarttis kohta olla uusiks purkamassa autoa. Mutta tiedä sitten kun on nähnyt suosituksia alkaen 5000 ja päättyen miljoonaan :shocked:

133
Voitais oikeestaan kieltää liian hyvät kuskit, enemmän ne on huijausta kuin vaikka nuo korit tai alumiiniosat :shocked:

134
Teppo: Tuolla Riden Subarun korilla on sentään esikuva ja kori on aika tavalla näköinenkin muotoiluineen ja korin pokkauksineen toisin kuin tuo Blitzin saippuapala mihin on liimattu hieman audin etusäleikköä muistuttava tarra.
Tällä perusteella jätin sen listalle eikä silloin tullut vastalauseita.
Aa, hyvä pointti, jotenkin olin muistavinani että se RS1:kin olisi oikeaan autoon pohjautunut, mutta eihän se olekaan.

No, itse pitäis joka tapauksessa varmaan kattoa se 239mm wheelbasen kori, huhu kun kertoo että pitempi wheelbase ois stabiilimpi ajaa tämmöselle rähmäkäpälälle. Tässä lähiaikoina pitäs tulla puuttuvat kuulalaakeritkin, että saa sitten oikein kunnolla classic-laittomaks ton auton niillä alutakaohjauspaloilla ja wheelbasella :police: Sit ei enää tarttiskaa ku päästä ajamaankin joskus.

135
Koriin viitaten toisaalta tuli mieleen että jos ja kun tuo BRZ ja vieläpä siipineen on sallittu, niin miksipä sitten ei vaikkapa tuo Blitz RS1 mitä aiemmin kyseltiin - vähemmän touringin näköinenhän se on kuin tuo BRZ, eikä ole edes sitä siipeä. Mutta olenkin vaan tämmöinen sivusta huuteleva vastarannankiiski... :evil:

136
Niin siis, sekä kerhokisasarjan kisassa missä olin että SC-kisassa mentiin jälkikatsastuksella. Ajat, viet auton katsastukseen, ja menet nostamaan. Ja mitä nyt noita M8-sääntöjä katsoin, niin samalla tavalla sielläkin tosiaan näytettäisiin menevän?

Mutta tarkoitin että jos tekisi tuon mitä Lehtibakka puhui, tulisi tuo mainitsemani potentiaalinen hankaluus säätöajan vähyyden kanssa jos katsastuksessa kestää. Eli ensin ajat, sitten yhden erän aikana odottelet että saisit omat auton pois katsastuksessa, ja ennen kuin sitten ehdit paljoa säätää jos olisi tarve niin joudutkin jo nostamaan seuraavaa erää. Vaikka auto katsastettaisiin ennen ajoa kuten jerzi mainitsi joissakin luokissa tehtävän, olisi se todennäköisesti silti eri aikaan kuin nostovuoro, vaikka olisi toki lopulta kiinni erien määrästä. Ellei sitten tee niin, että ensin nostetaan, sitten ajetaan. Mutta oma sähellyksensä siinäkin.

Niin ja mitä tulee WJ/Maastosarjaan, en pelkästään sääntöjen pikaisella lukaisulla ottanut tolkkua  miten tuo katsastus olisi samalla kun ollaan nostamassa, kun nähdäkseni on pääasiassa ennakkokatsastus mutta nostetaan kuitenkin seuraava erä?

137
Uskomatton määrä kuljettajia mukana. Hieno juttu :cool:
Mutta koskas pidetään hiljainen hetki edesmenneelle VTR-luokalle? :cry:

138
Wj sarjassa katsastetaan ennen ajoa kuten myös turisti kisoissa.
En ole varma miten sc luokassa menee, voisin jopa väittää että siellä ei edes katsasteta laitteita lainkaan😉😉
Välillä katsastetaan, välillä ei - ihan hyvä että "ei" on ainakin epävirallisesti vaihtoehto, madaltaa kisanjärjestämiskynnystä kun on yksi päänsärky vähemmän. Ei oo niin vakavaa :smiley:

139
Voisikos ajatella että erän jälkeen et mene suoraan nostamaan vaan nostovuoro hyppää aina yhden erän yli? Eli ajo -> yksi erä välissä -> nostovuoro. Nykyisillä kuskimäärillä luulisi saavan ko. systeemin toimimaan.
Itsekin huono huutelemaan kun krossikisoissa en ole ollut ja muutenkin kisakokemus vähäistä - mutta ainoa isompi mitä keksin mikä tuossa saattaisi olla ongelma on se, että jos autot krossissakin katsastetaan joka erän jälkeen, niin mahdollinen auton parissa ruuvailuaika kärsisi jos sitä tarvitsee. Eli kun ensin ajat, sitten auto on katsastuksessa x ajan, kauanko siinä sitten meneekään, ja sitten oletkin jo nostamassa. Verraten että auto katsastetaan sillä välin kun olet nostamassa.

140
Hyvin rullasi kisajärjestelyt kyllä, ja ratalayouttikin oli ehkäpä paras niistä kolmesta millä olen Äänekoskella ajanut. Kiitokset järjestäjille ja kilpakumppaneille - ja eräälle kolvaajallekin :grin:

141
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 15.01.18 - klo: 17.07 »
Jos jotakuta kiinnostaa, tässä ois ilmeisesti sivulta 22 alkaen listaa Hobbicon velkojista:
https://www.csbankruptcyblog.com/wp-content/blogs.dir/375/files/sites/55/2018/01/petition-3.pdf

142
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 14.01.18 - klo: 11.03 »
Näin yön yli mietittynä taidan kyllä laittaa tuon perän heittelyn kuitenkin nopariongelman piikkiin, koska tuo varanoparin ongelmakin oli juurikin kaasuun liittyvä eikä sitä muukaan kunnolla selitä - ja ei tainnut sillä ekalla noparilla ainakaan samalla tavalla heitellä. Kääntyvyys ja pito mutkissa silti melkoisesti nopeampia kuskeja jäljessä, eikä tuo MX-V:n "lyhyt jarru" kyllä sekään asiaa auta kun meinaa tulla liikaa sitä jarrua helposti jos sillä yrittää pitoa mutkassa lisätä. Kärkiautoja katsellessa ois hyvin voinut luulla nelivetoja katselevansa. Nelivetoauto sentään itselläkin toimi mainiosti vaikka iskariratkaisu olikin vähän omanlaisensa, siinä puuttui vaan ajotaito. Tuupissa oli jatkuvaa tappelua noita ongelmia vastaan, jäi itse kilpa-ajo kovin vähälle.

143
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 13.01.18 - klo: 20.02 »
Kylläpä "toimi" mun SC5M tosiaan ihan miten sattuu Äänekosken kisassa. Ensin slipperiongelmaksi luulemani juttu osoittautuikin nopariongelmaksi, ja sitten varanopari toimi vielä huonommin vaikka aiemmin on toiminut normaalisti kun on viimeksi käytetty. Enkä sitten saanut aikaiseksi vaihdettua sitä alkuperäistä takaisin jostain syystä *naamapalmu* Olis tarttenut olla SC10:n RTR-sähköt mukana kun eivät ole missään autossa just nyt kiinni, mutta hölmönä luulin että yks varanopari riittää :shocked:

Mutta sähköongelman lisäksi auto tykkäs sekä puskea että heittää perää satunnaisesti. Luulis vaan että joko tai. Ja tuo perän heittäminenkin alkoi vasta puolessa välissä päivää, vaikken mitään asetuksia muuttanut. Oli kyllä melko hirveä ajaa, enkä ymmärrä miksi. Eli ois kai tarttenut olla se koko SC10 mukana, sen puoleen :angry:

Nyt en sitten tiedä mitä nopariakaan tässä pitäis kiinni, ehkä se tuo RTR-Reedy toistaiseksi oltava kun oireilleiden ja tuon ohella ainoat jotka ei ole käytössä on 60A värkki jota on tarkoitus touring-puolella käyttää ja sitten pikku-Traxxasiin tarkoitettu 30A. Ellen sitten anasta SC10:n nykyistä noparia taas.

Harmi kun en hoksannut EuroRC:n Hobbywing-alepäivästä napata XeRun V2.1:tä, ei ois jääny paha hinta silloin.

144
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 13.01.18 - klo: 19.53 »
No siis edustukset ja omistukset tosiaan erikseen. Futaballa ole mitään hätää koska on vain edustus, ei niitä paljon joku Hobbico jaksa kiinnostaa. Arrma ja Axial on tässä ne isoimmat jutut, koska ne on Hobbicon omistuksia ja pidettyjä, hyviä brändejä (se Durango oli myös, mutta se nyt on jo ikävä kyllä kuopattu aiemmin).

145
Ok, hyvä tietää. Se kun ei vaan suoraan noista Hobbykingin tuotetiedoista ilmennyt, eri tuotenumerot ja kaikki. Mutta nyt kun tietää mitä etsiä niin näköjään tarra-arkkiin zoomaamalla näkyy siinä tuo Matrixline-teksti.

146
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 11.01.18 - klo: 11.33 »
Tuo chapter 11 on käytännössä vähän kuin yrityssaneeraus, eli teoriassa saattavat suosta vielä nousta... mutta en pidättele henkeä sitä odotellessa.

147
Kunpa kestäisikin... :grin: Mutta siis toki ymmärrän luokan idean sinänsä, mutta lähinnä pohdin tuota sillä kun kuitenkin etuohjauspalat saa vapaasti päivittää ja samoin monia muita. Niin kauan kuin ne takapalat on tuon vakion 2 astetta niin eihän ne ole kuin juuri kestävyyspäivitys jonka ei pitäisi vaikuttaa nopeuteen/ajettavuuteen, joten ei ne "epäreilua" pitäisi olla kilpailukyvyn kannalta. Sillä heräsi tuo kysymys että miksi niiden vaihtaminen on erikseen päätetty kieltää.

Niitä C-palojakin olen meinannut siitä lähtien kun auton kasasin, mutta lähinnä päivitän näitä osia sitä mukaa kuin hajoaa. Toki tällä menolla seuraavallakin ajokerralla taas jotain jo rikki menee.

Katsoo nyt sitten tuleeko toiseksi luokaksi VTR:n näemmä kokonaan kuoltua tuo Classic vai peräti FWD, joka nyt näyttää vielä jotenkin sinnittelevän. Toki mun tuurilla kuolee sekin jos siihen auton hankkii :afro: Kuten tuossa aiemminkin tuumasin niin on vaan tosiaan yhtä luokkaa ajaessa kisapäivän ajominuutit niin vähäisiä ettei terveysongelmaisena houkuta matkustaa pitkälle sen puolesta, sen verran tuskaista on olo aina reissussa. Joten kunnes johonkin luokkaratkaisuun päädyn, voipi kerhokisat olla vähissä kun Äänekosken ainoa "lähikisa" on jo käyty. Mutta no, nää on näitä mun henkilökohtaisia ongelmia tietysti, ei muiden, ei rallit yhtä miestä kaipaa.

148
Tamiya / Vs: Tamiya M07
« : 09.01.18 - klo: 12.33 »
Niin no, tiedä sitä mitä RCM sille kitille oli tehnyt kun noin hajoilee :wink:

Mutta jos comppiminiä miettii niin ei siitä halpis-M-05:stä sähköistäkään jää mitään käyttöön, joten lähinnä renkaat + runko + kori. M-07:ään verraten puuttuu mm. ne öljyiskarit, säädettävä diffi ja kuulalaakerit. Sitten pro-versio missä olis öljyiskarit ja kuulalaakerit mutta puuttuu kori ja se öljydiffi on jo samaa hintaluokkaa kuin M-07. Eli vähintäänkin aika samoissa hinnoissa liikutaan lopulta molempien kanssa jos oikeasti kisa-autoksi asti haluaa, en näe eroa mitenkään merkittävänä. Plus M-07:ssä kaikki modernimman suunnittelun edut. Koppaa saanee halvalta Äänekoskelta, ja itse kyselin tuota Hobbykingin 2001 Cooperin sopivuutta. Päällisin puolin en keksinyt siitä miksei olisi sarjasääntöihin sopiva, mutta saa nähdä ottaako asiaan joku kantaa jossain vaiheessa.

Joka tapauksessa ei voi kuin päätään pudistella tän Mini-projektin hinnalle kun vertaa tuohon touring-autoon, johon on mennyt myös sen n. 320€ mutta siinä on parin ei-niin-pakollisen päivitysosan lisäksi varaosiksi kokonainen toinen auto (joka siis on Turnigy TD10 v2, eli 3racing Sakura XI Sportin klooni) ja korit ja sähköosat sekä VTR- että TSP-10-luokkiin. Kisarenkaat tosin vielä puuttuu, treenirenkaita on kaksi kierrosta. Mutta ennen kaikkea auton ja osien laatu on oikein hyvä, hintaisekseen ihan törkeän hyvä. Jos vain pakolliset osat laskee, niin TSP-10-kelpoinen auto kisarenkaat (ja radio/vastari) poislukien 164€. Ei nää Tamiyat oikein tunnu hyvältä diililtä verraten.

Ja Tamiyaan vielä liittyen FF-03-autoakin harkitsin FWD-luokkaan toiselle Minille vaihtoehtona, mutta en tiedä olisko sekään sitten ilman massiivisia päivityksiä mistään kotoisin. Totesinkin että taitais olla vaikka 3racing Sakura FF-sarjalainen lopulta parempi diili jos sille polulle lähtee. Harmi vaan kun noita kittejä saa Euroopasta niin huonosti ja autokittien postimaksut RCMartilta ovat niin kovat, pieniä varaosia sieltä saa kyllä kivasti. Mutta isoin ongelma tässäkin on että FWD-kisasarjan toteutuminen noissa kerhokisoissa ei ole varmaa. Johan mulla tuo VTR tosiaan ois toisen luokan ajamiseen jos vaan ei olis kuollut luokka. Mini kun on se turvallinen valinta ajajamäärien puolesta, mikä lie siinä sitten on se viehätys.

Noh, eksyinpä näköjään ehkä taas vähän aiheesta  :embarrassed:

149
Tamiya / Vs: Tamiya M07
« : 09.01.18 - klo: 10.07 »
No siis, mullahan tosiaan M-05:stä murtui toinen etuhubi jo kasatessa, ekassa kisassa jossa ajoaika oli yhteensä ehkä 25min murtui takahubi vaikkei mitään kunnon tällejä edes tullut. Ihan pilipalimuovia, sanoi muut mitä sanoi :grin: Eli muovi kyllä voi kestää, kestää mullakin muissa autoissa, mutta M-05-muovi ei vakuuta :wink: Vakio-M-05 toki on edullinen ja voihan sillä ajaa, mutta kestää mitä kestää, ja onhan se aika tuhnu kun ei ole kuulalaakereita ja surkeat iskarit. M-07:n muovia en itse ole päässyt käpistelemään, mutta tuolla rctechin foorumeilla sain käsityksen että sen muovi pitäisi olla ihan erilaista? Jos ei, niin huonompi homma.

M-07:nkin saa ajovalmiiksi tuohon noin 300 euroon. Itse auton sais Racing Factoryltä ainakin tällä hetkellä hintaan 170€. Mun comppi-M-05:ssä on 25€ nopari, moottori kans maksoi jonkun 26€, korin saa alta 20€, servosta maksoin vissiin kokonaista kympin... sitten ne renkaat sen jotain 35€ tai sinne päin. Tuosta tulis ~286€ äkkiä laskettuna. Siihen edullinen radio vielä niin good to go. Täytyy vaan tietää vähän että mitä ja mistä ostaa. Suomesta jos pelkästään ostaa niin sitten tulee vähän hintavammaksi, ellei sitten käytettyjä hommaa. Niin, verokkina nyt on mennyt kaikkineen (pl. radio/vastari) tuohon M-05:een jo yli 350€ koska lähtökohtana oli tosiaan "paras" R-versio johon on sitten tuota alumiinia pitänyt ostaa.

Olen tässä tosiaan ensi kaudeksi pohtinut tuota M-07-hankintaa että saisin siitä comppiauton ja M-05 menis classic-puolelle. Tarvitsisin auton itsensä lisäksi vain korin ja nuo harjalliset classic-sähköt, muu löytyisi ennestään.

150
Tamiya / Vs: Tamiya M07
« : 08.01.18 - klo: 20.29 »
No tässä just kirosin tuota M-05:ttä. Loputon rahakaivo vaikka ostin alkujaankin sen muka-parhaan version, olisinpa itsekin M-07:n ostanut. Ainakin rctechin forumilta löytyy M-07:sta aika paljon juttua (enkuksi tietenkin). Kumma vaan kun kyselin näiden eroista siellä niin kaikki kommentit keskittyi lähinnä ajettavuuteen, eivät alkujaan maininneet että M-05 vaan hajoaa käsiin.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9