RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Tuukka - 02.07.09 - klo: 09.08
-
Pistetäänpä tälläisen kisan seurantatopikki käyntiin.
Suomen joukkue on JQ, Heinoset, Salonen, Leino ja Lintula. Lisäksi lisapaikkaa paikanpäältä janoaa Valkola. Mekkareina ainakin Wimmu, Salosen iskä ja allekirjoittanut.
http://www.euro2009.msv-woelbling.at/ Siinä järkkäreiden viralliset sivut.
Ja tässä paikasta joukkueen pakki täyteen http://www.centimeter.at/
-
Moi!
Mikko Mäkinen lähtee havittelee lisä paikkaa kanssa.
-
http://weather.excite.co.uk/forecast/europe/austria/w%C3%B6lbling/9923
http://www.youtube.com/watch?v=mLzzeCQRikM
-
http://saa.fi.msn.com/tenday.aspx?wealocations=wc:29575&q=St.+P%c3%b6lten%2c+AUT+forecast:tenday
http://saa.fi.msn.com/tenday.aspx?wealocations=wc:17353&q=Krems%2c+AUT+forecast:tenday
-
5% mahdollisuus että ei sada. Kannattaa silti ehkä pakata kumisaappaat mukaan :shocked:
-
Eka päivä takana. Sää hyvä kunnes taivas repesi 6 aikoihin. Pari lämppärierää siirrettiin huomiseksi.
Tuomaksen 15 min ajo meni reisille. Tulppa vissiin kenkkuili kun kone sammui 3 kertaa. Lisäksi vielä pääsuoran päähän lippa ja kaveri konttiin. Iskari mutkalle ja soossit ulos. Rata on helpohko eli pitää mennä lujaa pärjätäkseen. Sitä yritetään huomenna. Nyt mahaa täyttämään.
tschüs
-
Teemu Leino oli näköjään 17.... Ei huonosti... Äh mä katselin vanhoja tuloksia...
-
Mikä auto tuo on, kuva numero 2104 http://www.euro2009.msv-woelbling.at/v2/index.php/gallery/category/5-efra-gp-2009?start=60
Jerzi
-
Kyljessä lukeepi CLX, joten eiköhän tuo GS CLX ole: http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2009/02/gsclx-7.jpg
-
Tuli tekstaria:
"toisen treenikierroksen kellotetut tulokset josta jaetaan alkuerät:
Jose 12
Ari 31
Teemu 32
Arto 65
Tomi Salonen 96
Lintula keskeytys"
Varmaan noi löytyy jo muualtakin
-
Arin tiskivuoro:
http://events.redrc.net/event-gallery-2009-18th-buggy-euros/?nggpage=8&pid=2616
-
:shock: kerta se on ensimmäinenkin :angel:
-
Onpas tiukat litkut... http://events.redrc.net/event-gallery-2009-18th-buggy-euros/?pid=2547
-
Ei RB muuten pysy käynnissä
-
Väliaikatietoja 1 rundin jälkeen:
Teemu Leino 15
Jose 42 (kaato)
Ari Heinonen 81 (2 kaatoa)
Tuomas Lintula 115 (hyvä ajo)
Tomi Salonen 139 (kaato)
Arto Heinonen 145 (pari kaatoa / ruuhkaa)
-
Onko tietoa Jartsan / Mäkisen tilanteesta, ovatko päässeet ajamaan?
-
Mäkinen viestitteli että turistina on :sad: Ei kai sitten ollut lisä/vapaita paikkoja...
-
2 rundin tulokset:
Ari 17
Jose 21
Salonen 67
Arto 69 (1 kaato kuten sijotuksestakin huomaa :grin: )
Lintula 92 (puhdas ajo ja Arin setuppi jeesas)
Teemu teknisiä ongelmia
Muuta: sekunnin sisässä 10 ukkoa eli tiukkaa on kuten EM pitääkin
-
Q3 Update
The provisional top 10 are:
1. Renaud Savoya - 7 Laps 5:14.059
2. Yannick Aigoin - 7 Laps 5:16.658
3. Robert Battle - 7 Laps 5:17.179
4. Riccardo Rabitti - 7 Laps 5:18.502
5. David Ronnefalk - 7 Laps 5:20.495
Ei se tainnu ton ronnefalkikaan edelliset ajot ihan sattumaa olla.
Piessy meidän suamipojat aij jai jai.
-
Onko joku kenties löytänyt tuloksia jostain?
-
ei o näkyny.
-
Q3
Teemu 20
Jose 28
Ari 44
Arto 77
Tomi 116
Tuomas keskeytti
yhteistulokset tähän mennessä:
Jose 19
Ari 38
Teemu 68
Arto 99
Tomi 110
Tuomas 135
Kommenttia: lujaa mennään ja taso ehkä yleisesti edelliskertaa kovempi -> erot todella pieniä. Eli kiesi pidettävä pyörillään ja kaasussa vaan yksi asento (toim.huom) :grin:
-
Taas on satanut yöllä vettä ja poijaat joutuu odottelee.... p*ska homma että kelit pilaa kisat... Noo ei meilläkään ole ollut tänä kesänä tuuria säiden kanssa... Vantaalla ja Salossa sato.... Myös Turku näyttää huonolta tällä hetkellä...
-
Silti tänävuonna kelit on ollu paremmat ku viimevuonna.
Viimevuonna sato useemmin ku oli kuivaa.
Ja tarkoitan siis M8 kisaviikonloppuja.
-
Teemukin on näköjään saanut vauhdin kohdalleen 4. alkueräkierroksella...
1. Renaud Savoya - 7 Laps 5:18.203
2. Darren Bloomfield - 7 Laps 5:18.983
3. Martin Bayer - 7 Laps 5:19.456
4. Riccardo Rabitti - 7 Laps 5:19.720
5. Yannick Aigoin - 7 Laps 5:20.052
6. Jerome Aigoin - 7 Laps 5:20.521
7. Teemu Leino - 7 Laps 5:21.983
8. Elliot Boots - 7 Laps 5:22.632
9. Neil Cragg - 7 Laps 5:23.420
10. Alessandro Laffranchi - 7 Laps 5:23.441
-
Kai se arikin jotain taikoo
(http://neobuggy.smugmug.com/photos/587050501_Egvia-L.jpg)
-
Onko joku kenties löytänyt tuloksia jostain?
http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=2139&hId[1]=evt&pLa=en&pSr=1
http://www.myrcm.ch/at/msvw/07072009_164449/EURO_A/index.html
Alkuerien jälkeen
13 LEINO Teemu
34 HEINONEN Ari
36 QUAGRAINE Joseph
102 HEINONEN Arto
107 SALONEN Tomi
112 LINTULA Tuomas
-
5 ae:
Teemu 13
Ari 34
Jose 36
Arto 102
Tomi 107
Tuomas 112
Arto, Tomi ja Tuomas ajaa tänään alemmissa finaaleissa. Arton vikaq ae meni johonkin säätöön hitaampien kanssa / tuomarin kämmäilyyn. Arilla samoja robleemia.
4 ae jätkät otti turpaan kun joutu ajamaan ekoissa seteissä.
-
Ari on oikee linssilude.... pojilla on ollut vähän huonoo tuuriakin mukana mutta toivottavasti alkais tuuriakin tulemaan mukaan.... http://events.redrc.net/event-gallery-2009-18th-buggy-euros/?nggpage=7&pid=2814
http://events.redrc.net/event-gallery-2009-18th-buggy-euros/?nggpage=7&pid=2741
http://events.redrc.net/wp-content/gallery/2009-18th-buggy-european-championships/wed-podiumheat2.jpg
-
Yllättävän paljo jengiä tikkuradioilla tuossa vikassa kuvassa
-
Yllättävän paljo jengiä tikkuradioilla tuossa vikassa kuvassa
Saksalaiset,Englantilaiset, Ranskalaiset ja Japanilaiset ovat kautta aikain ajannut tikku pelillä. Syy on se että ne harrastavat myös paljon lennokkeja.
Jerzi
-
Upeaa, Teemu Leino siis finaaliin (ainoana suomalaisena)
Semi A: "Race over. Savoya, Batlle, Bloomfield, Leino, Reckward, Cragg, Martin, Boero, Hernandez, Leonard, Boots and Reonnefalk"
-
http://www.vimeo.com/5582071
hyvä mekaanikko tos 8:00 - 8:15 kohilla euro semi-b:ssä? :afro:
tost pitäs saada stop n go home tai punchi naamaan ainaki.
-
Reilu kerho. :lol:
-
Herrasmieslaji ja sillee...
-
Eipäs ole kisakävijät tarinoineet, mutta pistetään muuta sananen omasta seikkailusta.
Ensimmäinen kosketus Itävallassa kauko-ohjattaviin oli tienreunojen ruohonleikkurit. Ne olivat ilmeisesti reunustojen kaltevuuden takia kauko-ohjattavia ja telavetoisia. Pojalle siinä hyvä kesätyöpaikka (talvella ei ruoho kasva).
Kisa alkoi osaltamme hieman epäonnisesti. Ensin oli 15 minuutin vapaa harjoittelujakso. Tuomas lippasi alkuvaiheessa täysvauhtisessa asfaltoidussa kaarteessa ja auto tuli peräänajetuksi katollaan maatessaan. Auto sammui hetikohta ja teki sen vielä pari kertaa. Aluksi epäilin uuden polttoaineen takia säätöjen olleen pielessä, mutta tulppa siinä rytäkässä sitten lopulta meni. Jatkossa Werks lauloi todella hyvin. Rytäkässä meni myös takaiskarin varsi vääräksi, joten ajo oli normaalia pomppuisempaa.
Aika-ajot meni ihan ok varsinkin ajamisen suhteen. Autoa säädettiin koko ajan ja se oli lopussa jo erittäin hyvä. Siinä missä paikallisten (lue keskieurooppalaiset tasamaa krossiautoilijat) autojen vauhti ei muuttunut kisan aikana juuri mihinkään, meidän vauhti ja sijoitus parani kisan edetessä. Yksi eräkierros meni piloille regulaattorin hajoamisen takia. Neljä loppuun ajettua alkuerää Tuomas ajoi kaatamatta kertaakaan. Tulos oli 112!?
180 kuskista em-turisteja oli 20 kpl. Loput oli sitten tosikkoja. Alkuerissä koko tuo sakki ajoi 30 sekunnin sisään. Noin 5 äijää oli aina samalla sekunttiluvulla. Eli pieni virhe ja sijoitus tippui kymmenissä.
Ajosuoritteilla ei tullut niin suurta eroa kuin setupeilla. Rata oli siinä mielessä tylsä, että oikeastaan oli vain yksi paikka, missä oli vaihtoehtoja. Yksi nyppysarja mentiin joko hyppäämättä tai riskillä hypäten kurvaan. Radassa oli hieno pääsuoran jälkeinen kallistettu asfalttimutka. Virheestä auto mätkähti suojaseinään kuin kaukalossa ikään. Mutta setuppi piti olla kohdillaan, jotta auto ei soutaisi kiristyvissä ja aukeavissa mutkissa tai ettei pidosta mennyt etukautta ympäri. Tuohon viimeksi mainittuun ongelmaan kaatui Aigoinin Em voitto.
Nousufinaali oli 1/64. Samaan finaaliin tuli suomalaisista Arto. Finaali alkoi hyvin, mutta päättyi hypyn jälkeen kaasuservon junttaantumiseen. Nousijapaikalta ja setuppi selvästi kohdillaan. Kuski katsomoon ja minä moottorin kokeilupaikalle tankkia tyhjäksiajamaan. Ronklasin sitä servoa ja se tokeni. Pistin myllyn käyntiin ja etsin Tuomaksen katsomosta. Piti vähän maanitella, mutta tuli kuitenkin ajamaan. 9 minuutin kierroksen jälkeen ajoi loppuajan. Oltiinhan sitä EM kisoissa. Servo oli muuten muutaman litran ajettu yksilö. Loppusijoitus 120. Tavoite oli 100 sakkiin, johon uskoakseni olisi menty ilman vikaa. Kisa oli osaltamme oli jo perjantaina.
Lauantai rcturisteltiin kisapaikalla. Odotin varsinkin finaalista huippujännittävää tasaisuuden vuoksi, mutta se oli enemmänkin "junakilpailu erinopeuksisilla junilla". Semit sen sijaan oli mielenkiintoisia taisteluita. Isois kisois ajotaidon lisäksi korostuu korvien väli. Moni nopea kuski menetti jatkopaikan itsensä takia.
Finaaleissa oli paikalliset nostajat. Varsinkin perjantain finaaleissa oli nostajien taso hieman arveluttava. Yhtään niin huonoa nostajaa ei ole Suomessa nähtykään. Menetelmää ehkä voisi kuvata suojatiekäyttäytymiseksi - katse ensin oikealle, sitten vasemmalle ja vielä kerran oikealle, jos ei autoa ihan varmasti näy niin voi nostamaan LÄHTEÄ. Puolustukseksi sanon kuitenkin, että nostajat oli selvästi koulutettu ettei auton pohjaan koskettu. Mutta ei pidä kaataa! Eikä nostajat kisoja pilanneet! Jos luulet, että harmaapäinen mummo tai pappa on kekkeä nostaja niin ole hölmö ja kaada.
Järjestäjät olivat nähneet suurta vaivaa alueen laitossa varsinkin kun sateet teettivät lisätöitä. Pienen kunnan pururadan verran oli haketta ajettu alueelle.
Meillä oli hyvä reissu. Suomalaisilla oli taas hauskaa yhdessä.
Kuvia ja videota otin. En lupaa, mutta yritän niitä netittää.
Täältä tähän kunnes lisää juttua tulee mieleen.
-
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2cyvf+lintulankuvia-em2009.html
Tässäpä ottamiani kuvia. Jätin pois enimmät autokuvat. Parempia on netti väärällään.
Kuvat on mitä on. Ensimmäisiä digijärkkärikuvia Napen innoittamana.