Näin itse Off road Trialin ratojakin sorvanneena (1/1) autoille, näkisin että juuri radat joilla ajetaan luovat sen kilpailun, ei välttämättä se kalusto...esimerkiksi laitetaan radalle pari vaihtoehtoa, voi ajaa jyrkemmästä ylös, mikäli auto kykenee tai
kiertää kyseisen paikan, mutta joutuu ajamaan niin tiukkaan kurviin, että joutuu ottamaan peruutuksen...tietysti siinä nousussakin voi kämmätä ja vaik kaataa autonsa, jolloin automaattisesti ropsahtaa 20 pistettä, kun se "nikko" kiersi paikan yhdellä peruutuksella eli 5 pistettä, toisaalla taas voi ajattaa vaik kivien välistä, josta se nikko mahtuu, mut se polttismonsteri joutuu tositoimiin...eli paljolti luodaan kilpailua radalla, jossa myös taktikointi ja järjenkäyttö sallittua, eli mitä paremmin tuntee sen oman autonsa etenemiskyvyn ja kätensä herkkyyden niin ei välttämättä tarvitse olla kallein auto joka voittaa...pääasia et kaikki pääsee mukaan ja hauskaa piisaa!!