Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Teemu L

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 17
121
Sähköautot / Noparissa vikaa?
« : 17.05.03 - klo: 11.26 »
Jeps, mulla on LRP ICP V6 nopari ja LRP-HPI syndicate kone. Ei oikein tuppaa asso kulkea mielestäni sitä oikeaa syndicate vauhtia. Eilen oli auto sylissä ja painoin kaasua, rullas niin perhanan kovaa niinkuin syndicaten pitääkin, lopetin kaasuttamisen, kaasutin uudelleen, enää ei pyörinytkään niin kovaa, lopetin taas kaasuttamisen, aloitin uudelleen, eikä edelleen pyörinyt niin kovaa. Tätä tein kokoajan ja joka 10 kerta moottori rullasi ns. oikeaa syndicaten vauhtia. Ja aina, kun oon tuossa pihalla ajelemassa, otan korin pois ja näprään jotain, laitan korin takas ja lähden, sen seisauksen jälkeen auto menee sitä oikeaa syndicaten vauhtia, niin kauan, kun pitää kaasua pohjassa, sitten jos sen päästää, auto taas menee vähän hiljempaa.  Eli nopari ei tunnu antavan kokoajan sitä samaa volttimäärää.

Onko akuissa vikaa vai noparissa? kenties moottorissa? Oon kyllä koittanut kaikkia moottoreita, reedyn ragea ja MVP.tä, mutta nekään ei tunnu menevän niin lujaa kun pitäisi.

122
Polttisautot / Servot reistailee?
« : 17.05.03 - klo: 11.07 »
Mulla muistaakseni eilen kävi juuri tollein, että ohjauservo rupes tärisemään niin prklsti (kallis ko propon viriservo), eikä myöskään nopari ottanut kontaktia. Koitin toisella vastanottimella, ei, sama vika. Kuitenkin yhteys oli radiolaitteesta servolle ja noparille, kun radio oli päällä, se väpätti, kun laittoi pois niin ei. Koitin taas sillä asson vastarilla, kyllähän se toimi, ei vaan hajuakaan mikä oli tuon tärinän syy? epäilen, että servon ja noparin liittimet vastaanottimeen olivat melkolailla huonosti kiinni.

123
Vapaa keskustelu / Sähkö vai polttis?
« : 16.05.03 - klo: 07.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
kyllä sen sähkönkin saa kulkemaan!  160km/h saa rikki kunhan hankkii hiilettöman koneen!
virillä (12T) sähkö menee jotain 60-100km/h välityksestä riippuen!
Stanu (27T) menee sähköllä noin 30-70km/h välitys ratkasee!

kyllä sähkölläkin pääsee eikä pidä edes niin kovaa ääntä kuin polttis!

polttis pitää sellasta iänikuista pärinää jossa menee hermot, sitä kuvittelee että polttis pitää matalaa V8:sin murinaa vaan ei. polttis räpättää sen verran lujaa että melkeen pesee ruohonleikkurin moottorin äänen!

oma on ratkaisusi mutta kannatan sähköä!

Saahan ton sähkön kulkemaan, ihan hiilelliselläkin. Mutta ajotaito ennen kaikkea. Ensinnäkin yli 100km/h pitää olla jo niin prkl tarkat säädöt ettei auto puolla mihinkään ja kuskin pitää olla hyvä  :wink:. Mulle kuitenkin riittää stanu . Ja sitten noista polttiksista, kyllähän ne kulkee ehkä lujempaa. Itse vaihdoin polttiksista sähkiksiin, ei sen kanssa ollut muutakun koneen säätämistä ja korjaamista, istuin päivät pitkät autotallissa lekoine ja pullistavine verisuonine  :lol: Pidän sähköautoa parempana omalle kohdalle, jos joku väittää kuitenkin ,että akkujen lataaminen kestää, niin kunnon laturilla se hoituu. Ajan siis stanua, en toistaiseksi kisoissa ole. kesällä luultavasti (?). Kun tulee ajamasta niin toinen akku onkin jo melkein latautunut, sitten laittaa loppuun ajetun akun purkulautaan, putsailee vähän autoa, säätää...*piip piip* Space chargeri pro huutaa jo onnesta ja akku on täynnä. Baanalle....
Sähkö on parempi.

124
Sähköautot / Kumpi stadium trucki?
« : 13.05.03 - klo: 23.14 »
kaverilla on kyoshon Ultima ST Rcing sports ep. etupää on melko vemppu ainakin. Kuitenkaan sillä ei ole mitään autosta hajonnut, vaika kovia mällejä on saanut. Kyoshon autoista ei ole sen enempää minulla kokemusta kuin pure ten alpha sarjan polttiksesta.

125
Vapaa keskustelu / Mikä auto olet?
« : 11.05.03 - klo: 02.47 »
Fordin mustankki...

126
Sähköautot / Mieletön lämpötila!
« : 09.05.03 - klo: 15.18 »
Moottorin kuumenemiseen voi olla monta syytä esim. ajoalusta, pinjonin kireys pääratasta vasten, välistys, jne. Noin kuumaksi ei ole kyllä hyvä mottorin tulla. mikä pääratas ja pinjoni? välitys? Pienempi hampaista pinjonia kiinni, epäilen, etä se joutuu liian kireällä välityksellä kovalle rääkille, motti siis. korjatkaa kokeneemmat.

127
No kyllä se on asso.

128
Vapaa keskustelu / Down force
« : 08.05.03 - klo: 07.14 »
Oon nähnyt kyllä jo tuon. James bondit ei olekkaan näyteltyä  :mrgreen:

129
Vapaa keskustelu / Yliarvostettu
« : 06.05.03 - klo: 07.06 »
Asso on kyllä yliarvostettu. Tottakai hyvää pitää kunnioittaa ;)

130
Vapaa keskustelu / Eniten käyttämiäsi RC-sivustoja
« : 05.05.03 - klo: 07.14 »
Millä RC-sivuilla käytte eniten? minulla on tälläisiä:

http://forum.wmhost.com  :wink:
http://rcnetti.wmhost.net
http://www.huuto.net -> harrastukset ->pienoismallit ja radio-ohjattavat
http://www.prohobby.fi
http://www.rcxotic.com
http://www.rcpiste.pp.fi
http://www.power-racing.net
http://www.medasec.com
http://www.rc-kauppa.com
http://www.kolumbus.fi/heuli

Siinä ne sitten taisi ollakkin, ja sempä takia koneella oleilu menee enemmän irkkaamisen (www.mirc.com =)) ja musiikin kuuntelun puolelle.  :mrgreen:

131
Vapaa keskustelu / Erilliset Myynti/Ostopalstat ?
« : 02.05.03 - klo: 23.19 »
Kannatan!

132
Sähköautot / Moottorin kiinnityksestä
« : 01.05.03 - klo: 22.00 »
Sellainen "jengan teko laite" vain käteen ja menoksi!

133
Vapaa keskustelu / Mistä RC-kuvia?
« : 01.05.03 - klo: 01.23 »
tässä linkissä on todella paljon kuvia, pääasiassa touring autoja: www.rcxotic.com

134
Vapaa keskustelu / Galluppi: Montako autoo omistat?
« : 30.04.03 - klo: 23.32 »
Jooh. nykyään mun varastoon kuuluu:
Auto: Associated TC3 team, johon laitettu hiilikuitua hieman ja alumiiniakin löytyy vähän.
Radio: Futaba Meka teck PCKA 2
Servo: Ko propo Ps-2001 (0.08 sek/60st & 6.5kg)
Moottori(t): Reedy MVP, reedy rage ja HPI-LRP motorchallenge 17x
Akut: 3*3000mah, 3*2000mah ja 1*1700mah
Nopari: LRP ICP V6
Laturi: CS space charger pro
Korit: 6* Dodge stratus ja 1* Honda accord

135
Polttisautot / Thunder Tige Dt-10 Kupla =)
« : 30.04.03 - klo: 16.24 »
No se nyt on ostettu jo puolivuotta sitten, kannattaa vähän kattoo viestin päiväystä :) Autokin on jo myyty.

136
Vapaa keskustelu / Ajaminen Tampereella!
« : 28.04.03 - klo: 20.54 »
lähin paikka, ainakin tampereelta taitaa olla hyvinkään ulkorata.

137
Polttisautot / renkaista?
« : 28.04.03 - klo: 20.38 »
Se on varmaan vähän hankalaa..keittämällä ne voisi saada..

138
Sähköautot / Kisamoottorin huolto?
« : 28.04.03 - klo: 19.07 »
jeh, avasin tuossa juuri Reedyn rage koneeni, viime kerralla ajamassa se haisi. Sisällä oli kamalat kasat semmosta epämäärästä mönjää, saakohan nuo sillä Xtra cleanerilla pois? sama vika taita olla reedyn MVP:ssäni!

139
Sähköautot / LRP Icp v6 noparissa vikaa?
« : 24.04.03 - klo: 18.38 »
Eih! ;D sain toimimaan, miinus johto moottorille oli irti, eikä sitä silmällä huomannut, koska johto on diodinpäällä ja AIVAN vähän irti moottorista:)

140
Sähköautot / LRP Icp v6 noparissa vikaa?
« : 24.04.03 - klo: 18.12 »
Mulla on tollanen LRP ICP v6 nopari, eilen se toimi, kuin unelma, mutta nyt menin koittaan, niin vain ledit paloivat niinkuin pitäisi, moottori ei puhunut mitään, eikä noparista tullut sitä legendaarista ininää....servo toimii loistavasti. Apua kaipailisin.

141
Sähköautot / Lämmöistä?
« : 22.04.03 - klo: 21.56 »
sulla voi myös olla liian kireällä pinjoni päärattaassa kiinni. Noh kuitenkin. Ero kuulalaakereilla ja liukulaakereilla on huima, myöskin liukulaakerit kuluvat hetkessä puhki, ja sen seurauksena, kun paikat väljistyvät liukulaakereiden takia, on aika toden näköistä että muutkin paikat alkavat hajoamaan. Suosittelen ostamaan kuulalaakerit! Vaikka ne maksavatkin paljon, niin niiden hyötysuhde on Rc-autoissa todella tärkeä! Kiihtyvyys kovenee autossa ainakin, mutta huippunopeudessa ne ei kamalia auta. Kannattaa ostaa joku 17 lankainen kone, niissä siis on kuulalaakerit, tosin kuin sun kyoshon koneessasi.

142
Sähköautot / F1 Pro Reverse Digital
« : 16.04.03 - klo: 15.46 »
No onhan noita! LRP:n ICp v6 säätimestä mulla on vaan positiivisia kokemuksia, eli luultavasti LRP icp v7.1 on vähintäänkin yhtähyvä, oikeastaan parempikin. Säädin on ohjelmoitava. LRP ICp v7.1 säätimen hinta on siinä 219,- eurossa. CS rocket max on ainakin kamalan pieni säädin, se on hyvä ja ohjelmoitava. Hinta on 179,- euroa, muistaakseni. Noita säätimiähän on kamalasti. Voin kuitenkin vähän helpottaa ja sanoa sulle yhden asian: BLUE IS BETTER!

143
Vapaa keskustelu / Ulkonäkö vai nopeus?
« : 14.04.03 - klo: 16.11 »
Jopas heitit pahan....Onhan nuo molemmat tärkeitä, mutta kun RC-autokin menee semmoiset reilu 40km/h niin se alkaa jo riittää nopeudeksi, näillä ajotaidoilla  :twisted:. Ítse myös pidän ulkonäöstä, ideana onkin laittaa assoon kromivanteet ja joku 1-3 värinen kori.

144
Polttisautot / Re: Joos
« : 05.04.03 - klo: 12.06 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Vaikka nyt en polttispuolesta niin paljoa ymmärräkään, niin perushobaon ja pron hintaero taitaa olla kohtuu pieni verrattuna siihen mitä sillä saa. Pikkuhiljaa päivittely tulee varmasti kalliimmaksi.

Aivan näin. Hieman aiheesta poiketen: Kun ostat esim. Team associatedin team version ja haluat päivittää sen pikku hiljaa factoriksi, niin rahaa kyllä menee enemmän kuin tuo 100 euron ero teamissa ja factory teamissa... yksi suuntadiffi maksaa jo ~70 euroa ja noi alumiinit..kaikki alumiini osat jos päivittää niin kyllä menee jo yli 200 euron, sitten hiilikuitua...

145
Sähköautot / Mikä akuissa?
« : 03.04.03 - klo: 19.19 »
jees.....sain toisen akun toimimaan, liittimet olin vahingossa huolimattomasti kolvannut väärinpäin  :oops: Sitten todellakin alkoi pelata...toinen akkukin tuli ladattua...BRAVO! 1.38v....ei vaan tykkää jännite nousta vaikka kuinka latailee?

146
Sähköautot / Mikä akuissa?
« : 02.04.03 - klo: 22.19 »
1.5mm tinalla ja 100w kaveruksilla minä akkuni juotan. Onhan siinä sitä "Mönjää" eli sitä epämäärästä kellertävää, vai minkäväristä ainetta nyt onkaan.....

147
Sähköautot / Mikä akuissa?
« : 02.04.03 - klo: 22.04 »
Olen tinannut ne oikein. kun ostin asson käytettynä, niin mukana tuli akut kaikki oli sadlepack mallia, mutta 1kpl oli pötkö, jonka joutin sadle pack malliin. Kyllä minä ne oikein juotin, enkä usko että liittimiä väärin laitoin, koska luulisi että laturista kärähtäisi sulake.. (?!)

148
Sähköautot / Mikä akuissa?
« : 02.04.03 - klo: 21.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Lataa akut ensin ihan täyteen ja mittaa sitten jännite (ei pitäisi olla ainakaan 0.00).

Ja jos olet kytkenyt johdot vääriin kohtiin yleismittariin niin ei toimi.
Katso että miinus on com kohdassa ja plussa siinä millä voidaan mitata voltteja.
Ja tietysti mittari pitää olla käänettynä oikealle alueelle  :)

YRITIN ladata akut täyteen, mutta eipähän lataa! Yleismittariin olen johdot kytkenyt oikein, 20v kohdassahan tuo nuoli aina jännitteen katsomisessa minulla on...
Edit: siis muita akkujahan tuo lataa, mutta näitä kahta ei...Kyllä micron valo vilkkuu ihan normaalisti miten pitääkin muidenkin akkujen latauksessa, mutta ihmettelin kyllä, kun tuo yksi akku ei ollut täynnä ,kun piti mennä ajamaan.

149
Sähköautot / Mikä akuissa?
« : 02.04.03 - klo: 21.41 »
No tässä on vain tämmöinen Juttu kun esim. laittaa yleismittarin navat yhteen niin piippaa, eli sillä voi katsoo esim. toimiiko sulake ym..Ensin katsoin että akuissa on 00.0 virtaa ja sitten katsoin meneekö virtaläpi ja kyllä meni. Olen katsonut jännitteitä joka akusta ja niissä ne on kohdallaan, tai siis näyttää jännitteen. Laturi on 4A lataava LRP micro charger, joka on siis tuollainen pieni 12v laturi, aika surkea, mutta riittää jotenkin ;/. Laturi lataa Nicad akkuja, mutta olen minä noita 3000:siakin sillä lataillut, katsomalla vaan akun lämmön ja 40 asteessa ottanut akun pois.

150
Sähköautot / Mikä akuissa?
« : 02.04.03 - klo: 21.22 »
Minulla on 2kpl 2000mah akkuja, toinen on mätsätty, LRP:n mätsäämä taitaa olla. Nyt kuitenkin on semmonen pulma, että nämä 2kpl 2000mah akkuja, eivät jostain syystä ole "virroissansa" Yleismittarin mukaan. Parina ekanapäivänä koitin mätsättyä akkua yleismittarilla, se näytti = 00.0, noh, menin sitten kenno kennolta akun läpi, sitten toimi, jännite taisi olla 3.5 hujakoilla, jos oikein muistan.

Parinpäivän päästä koitin uudelleen akkua yleismittarilla. 00.0 ?!?!? Mietin vähän aikaa, menin kenno kennolta läpi, edelleen 00.0.....Sitten koitin toista ei mätsättyä  2000mah sanyoa. Se näytti myös 3.5 V. Sitten latasin akkua....koitin autoon...ei mitään.. Ihmettelin hetken ja katsoin yleismittarilla akun jännitteen 00.0...

Siis mitä ihmettä mun akuille on käynyt? Onko mahdollisesti yleismittarissa vikaa, tosin, se näyttää muiden akkujen jännitteet. Akkujen läpi menee kyllä virta, yleismittarin sensurointi äänellä kun koitin ;D. Voiko olla, että akku on TYPÖ tyhjä? Ei minun mielestäni, vaikka aloittelia sähköautoissa olenkin. Onko akut sitten rikki?

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 17