Tais tähänkin taas tulla aloite ratapuolen henkilöltä joka ei ole yhtään SC-kisaa ajanut. Jännä kuinka krossitouhut auheuttaa närää ratamiehissä.
Jos micsa viittaa minuun niin vaikeaa on näköjään ratakuskin leimasta päästä pois. Takana kuitenkin 10 vuotta sähköcrossikisoja MM, EM, PM, SM ja kansallisella tasolla ja kolme vuotta sähköcrossin luokkayhteyshenkilönä.
Ensimmäisen kerran kuulin ehdotuksen SC-luokkien virallisestamisesta lajiryhmän kokouksessa vajaa vuosi sitten. Osa on ehdottanut sitä että SC-sarja ajettaisiin Maastosarjan yhteydessä mutta tunnit ei vuorokaudessa yksinkertaisesti riitä. Silloin pitäisi karsia joko alkuerien tai finaalien määrästä ja se on mielestäni huono suuntaus.
10 vuotta sitten sähköcrossi oli aika kuollut: tuupin kerta-SM:ien osanottajia oli juuri vaadittu minimi eli 15 ja nelkkuja ei ajettu ollenkaan. Nyt viime kesänä Maastosarjassa oli molemmissa luokissa 76 osanottajaa. Jos jostain syystä crossikuskien määrä vähenisi huomattavasti niin siinä vaiheessa Maastosarja ja SC Kesä Cup kannattaisi yhdistää, mutta tämän hetkisellä tilanteella ei.
Minua ei varsinaisesti ole SC-luokkayhteyshenkilöksi kysytty enkä mielestäni siihen hyvä henkilö olekaan koska ko. luokasta ei ole riittävästi kokemusta (muutaman minuutin ajokokeilu ja paria kisaa seurannut radan varresta). Jos EFRAssa ja IFMARissa ei vielä arvokisoja SC-luokissa aleta ajamaan niin en näe mitään tarvetta viralliselle SC-sarjalle Suomessakaan. Kannattaa kuitenkin SC Cupin sääntöihin tehdä tarkennuksia ja lisäyksiä vaikkei virallista sarjaa tehtäisikään. Se on kaikkien etu kun on selvät sävelet sekä kisajärjestäjälle että kilpailijoille ennen kisoja ettei tarvitse kisapaikalla arpoa että miten edetään.