Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 642848 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1380 : 19.06.05 - klo: 17.07 »
No ei kyllä oo joo (yhtä hemmettiä ;-) ), ainoo että nuorena jaksaa paremmin.. mulla on toinen nuorempi poika vähän alle 2v, mut se siitä offtopicista

Tossa olis triplaseiskan kasausprojektista yks kuva tässä vaiheessa. Enpä sanoisi että laadussa ainakaan jää millekään muulle merkille



Racers Edgen ohjauspalat, muu Kyöstin omaa.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1381 : 19.06.05 - klo: 17.51 »
"Rungontakatuki" näyttää olevan monen einiinkehuma pallonivelletty...?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1382 : 19.06.05 - klo: 19.02 »
Niinpä on.

edit: Mulla oli vanhassa noi Racers Edgen erittäin maniot tuet josta siirsin nyt takaa vanhan tohon 777:aan, on kyllä orkkista huomattavasti tukevampi ja lisäksi tilasin nyt Racers Edgeltä uuden 777 tuen eteen. Että se siitä  :wink:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1383 : 20.06.05 - klo: 09.12 »
Piti vielä mainita että noi SP1 pallonivelet näyttää olevan jotain vakiota kovempaa matskua noissa jäykkäreissä joten ne ei ainakaan väljisty ja siten luulisin pitävän hyvin.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1384 : 20.06.05 - klo: 09.42 »
Tässä sulle Mika komeet jäykkärit ->


http://www.kfactoryracing.com/
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1385 : 20.06.05 - klo: 10.34 »
No onpas  8)

Testailin vielä noita vakiotukia ja kyllä niistäkin saa erittäin hyvät kun laittaa manuaalia pidemmän läpiruuvin pohjalevystä pallolinkin läpi ja nylockilla kiinni päältä. Ei tarvii sitten ruuvilukitettakaan ja sen linkin saa irtikin sit. Samalla tavalla pidemmällä ruuvilla bulkheadista läpi toinen pää ja nylockilla kiinni, eipähän löysty ajaessa.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
C5
« Vastaus #1386 : 20.06.05 - klo: 18.33 »
Lainaus
Vähän OT, mutta tulipa mieleen tosta Myllärin Petrin C5 koneesta jossa tais kiertokanki mennä väljäks kisoissa eikä pannu ottanu enää kierroksia..


koneesta hajosi kaikki. mäntä/sylinteri väljä. etulaakerin tiivisteen välistä näkyi läpi. kiertokanki oli hangannut takakannen uraan(ura johon männän helma menee.) ja jättänyt hirveet jäljet kangen yläpäähän. koneen sisällä oli mustaa monjää, eli alumiinin, kiertokangen ala holkin ja öljyn sekoitusta. mäntä oli siististi hioutunut (ei hiekkaa koneessa tai muita ilmanputsarin kautta menneitä vieraita esineitä)

Lainaus
No toivottavasti Petri saa sen kuntoon.[/


saan sen kuntoon kun ostan uuden. näissä ei oo takuuta. ainahan voi sanoa että on ollut ilmanputsari huono tai ei oo ollu oljyy tarpeeks tai jtn.
mut ollaan aina ajettu samoilla oljyillä/putsareilla. jopa 30 litraa yhdellä koneella ja kisaa.

koneella oli ajettu 8 litraa.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1387 : 20.06.05 - klo: 22.28 »
Katopas, en tunnistanut su nimimerkin takaa. (Yks hyvä syy käyttää oikeaa nimeä)

Ok, no sit ei kai mitään muuta kuin toivoa seuraavalta koneelta parempaa. Harmillista toki.

Sanopas Petri ajatteko 777:aa A vai B paloilla / High vai Low paloilla ?
Entä käytättekö vakioöljyä vahvempaa keskellä?
Mites jäykkärit, ovatko K orkkis jäykkärit olleet ok kun niitä on täälläkin epäilty? Vai käytätkö esim. Fioronia?
Onko C-pala 20 vai 22 ?

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1388 : 20.06.05 - klo: 23.57 »
A pala alhaalla ja L ylhäällä sitten siinä on vielä ne epäkesko palat jota voi käännellä. ne on kaikki ohjeiden mukaan.

kaikki muut on ohjeiden mukaan paitsi:

camper kulma
ackerman kulma (takimmainen reikä)
etupään auraus/haritus
takapään auraus palikka on 3 asteinen ("vakio" on 2)
jäykkärit on vahvemmat (merkistä en tiiä :mrgreen: )
C-pala on 20
iskarin asennot on yläpäistään vakio reijissä, alhaalla sisemmässä.

keski diffiä jäykennetään kun oppii ajamaan. röykyt on vaikeita.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1389 : 21.06.05 - klo: 01.19 »
Olen kuullu jotain juttua että noi "merkistä en tiiä" jäykkärit ois jonkun Taiwanilaisen merkin jäykkärit. Siis ihan huhu puhetta vaan ;)

Eli ne on HoBaon BBS Hyperin viritysjäykkärit. Sopii suoraan paitsi etujäykkäristä pitää hioa ihan hiukan. Tuo kynsi pitää siis hioa pois, joka tukee HoBaossa servosaverlevyyn. Muut merkit eivät käytä ko kynttä. Elikkäs nämä jäykkärit on kyseessä:

http://www.modeltosi.com/public/listino/87364.jpg
http://www.modeltosi.com/public/listino/87365.jpg
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
jäykkärit
« Vastaus #1390 : 21.06.05 - klo: 10.22 »
joo tommoset ne on!! löysin ne maasta ku joku oli heittäny pois :mrgreen:

MUAHAHAHAHAHA!!!!
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1391 : 21.06.05 - klo: 10.23 »
Hähhää  :mrgreen:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1392 : 21.06.05 - klo: 10.25 »
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"
A pala alhaalla ja L ylhäällä sitten siinä on vielä ne epäkesko palat jota voi käännellä. ne on kaikki ohjeiden mukaan.

kaikki muut on ohjeiden mukaan paitsi:

camper kulma
ackerman kulma (takimmainen reikä)
etupään auraus/haritus
takapään auraus palikka on 3 asteinen ("vakio" on 2)
jäykkärit on vahvemmat (merkistä en tiiä :mrgreen: )
C-pala on 20
iskarin asennot on yläpäistään vakio reijissä, alhaalla sisemmässä.

keski diffiä jäykennetään kun oppii ajamaan. röykyt on vaikeita.


Ok, tänks petri. Vakio auraus on muuten 2,5 ;-)
Joo, olen ajanut vanhaa (mp7.5) 7K keskidiffillä
Vai on tollaset jäykkärit

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1393 : 21.06.05 - klo: 10.28 »
Lainaus
Vakio auraus on muuten 2,5


niinpäs muuten onkin :shock:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1394 : 21.06.05 - klo: 13.24 »
Tossa on jotain kuvaa Kanaista ja SP2 :sta Taiwanissa
http://www.rcpics.net/media/MP777-SP2_video6.mpg
Aika iloisesti lentää parista isommasta hyndästä  8)

Yuichi ajaa stoker jäykkäreillä  ja tikkuradioilla :mrgreen:
http://www.rcpics.net/media/MP777-SP2_video8.mpg

SP2:lla vauhtia on tullut lisää ja voitto kotiin Callyssa
http://www.kyoshoamerica.com/news.asp

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1395 : 21.06.05 - klo: 17.55 »
Orkkis jäykkäreistä tuli hyvät kun laitoin läpiviennit ja nylockit. Tosin on se racers edgenkin tulossa eteen joten katotaan kauanko noi vakiot pysyy. Korvasin kaikki muutkin ruuvit nylockeilla niin ei pitäs löystyä ajaessa (vinkki).

Ehkä jo  viikonloppuna pääsis testaa jos ei tuu sateet. Ja gasoa pitäs saada kans. Vielä puuttuu siis kori, servojen linkitykset ja iskarit. No oikeestaan noi on kaikki nopeita juttuja, 777 korissa on uudet leikkaukset ja pääsee helpommalla kun seiskapuolkissa.

Onko pikkasen laatua noi jarrulevyt.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1396 : 21.06.05 - klo: 18.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Korvasin kaikki muutkin ruuvit nylockeilla niin ei pitäs löystyä ajaessa (vinkki).


Toisissa kisa-autoissa on nylockit ihan vakiona ;) "Halpis" versiossakin.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1397 : 21.06.05 - klo: 18.38 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Korvasin kaikki muutkin ruuvit nylockeilla niin ei pitäs löystyä ajaessa (vinkki).


Toisissa kisa-autoissa on nylockit ihan vakiona ;) "Halpis" versiossakin.


Ei siin mtn tavallisia mutuja ole lainkaan...  :wink:
Ne kaikki jotka eivät ole nylockeja ovat Flanged Nuttteja ja ne PYSYTÄN KIINNI!  :mrgreen:  
Se o just hyvii...  :P
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1398 : 21.06.05 - klo: 19.24 »
Joo ei, ne flanged nutitkin pysyy kyllä hyvin kiinni ei siinä mitään. Vanhassa oli  niitä eikä ongelmaa. Nyt laitoin nylockeilla.

Tarkoitat Jethro varmaan GS:ää ;-) Turha sotkea sitä toista autoa tähän kun niitä pitää olla kaksin kappalein jotta pääsee ajaa, heh

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1399 : 21.06.05 - klo: 19.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Tarkoitat Jethro varmaan GS:ää ;-)


En tarkoita ;) Kuhan nyt ääntä päästin ... itse asiassa tiesin kyllä että K käyttää niitä "kolmio" jenkaisia muttereita (jos olen oikein asian ymmärtänyt)

Niin ja kyllä minulle riitti ihan yksi GS et pääsi ajamaan...  ...ei se oikeasti niin huono ole kuin mitä sinä annat toisinaan ymmärtää...  :wink:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1400 : 21.06.05 - klo: 19.58 »
Ajotaidoistahan se oli kiinni, ehkä nyt pysyis GS ehjänä paremmin. Mutta K on ihan eri luokassa sen suhteen, vaikka saattaahan se olla että toi CL-1 on jo paljon parempi ku siinä on hinge pin ripustuksetkin, tosin en lähtis itse maksamaan oppirahoja toista kertaa. Tarkoitin kyllä sitä sun toista merkkiä oikeesti  :wink: Mut antaa olla, eiköhän tässä piruilut riitä

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1401 : 21.06.05 - klo: 20.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Mutta K on ihan eri luokassa sen suhteen.


Olen täsmälleen samaa mieltä, itse olen kanssa ihan tarpeeksi hassannut oppirahaa vaikka mihin, enää ei tartte ;) , Ihan leikkimielellä tässä ollaan liikkeellä ... :P

Joo ja sory OT ...

Koskas meinaat triplaas ulkoiluttaa? Joko kori on maalattu? We want pictures :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1402 : 22.06.05 - klo: 10.40 »
Jeppe, ei oo kori vielä maalattu ja radalle pitäs pitäs päästä pian kuten nokkelampi saattaa huomata aiemmista hieman turhautuneista viesteistäkin  :D Korista tulee varmaan hyvin yksinkertainen maalauksen suhteen.

Eilen laitoin radioboxin, radiolevyn ja servot nippusiteillä kiinni, tänään pitäs hakea renkaat ja gasoa Isolta Hepalta jos sieltä vielä renkaita jotain löytyis niin sais tohon 777 vanteille. Linkitykset vielä puuttuu, mutta kohta alkais olla kasassa, huh, ja kori ja sit radalle pika pikaa ...

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1403 : 22.06.05 - klo: 21.48 »
Nonnii nyt Byronia 2 gallonaa ja kierros Pantherin Chameleon renkaita ja näillä näkymin Juhannus pelastettu, kunhan saa vielä 777 nippuun. Nuoremmalla kundilla korvatulehdus ja oksennustauti joten pikkasen pitää vaimoa lepytellä et pääsee radalle ;-)
Kiitokset Jalaksen Veikolle että sai vielä menovedet ennen juhannusta (ja nyt en tarkoita siis kossua vaan Byronia)
Kun jaksais vielä rutistaa auton kasaan, no hauskaahan se on ....

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1404 : 22.06.05 - klo: 22.22 »
Joko muuten katoitte Yuichi videon yllä?

täs vähän faktaa/fiktiota noitten 777 ohjauksen epäkeskojen käytöstä

Lainaus
.. you can change the front roll center on the car using the bushings.. or changing the front upper block.. the higher the inner pin.. the lower the roll center.. and of course the lower the inner pin.. the higher the roll center..

Yes.. the bushings are determined by the blocks you use.. if you are using the Lower A block.. then you will want the A in the up position, if you are using the upper L block, then you want the L in the upper position in the shock tower..

using the L block, has a higher roll center- decreases on power steering, car is more responsice, use on tracks with quick direction changes, or chicanes.. and use in high grip conditions to avoid traction rolling

using the H block, has a lower roll center- increases on power steering, better on smooth high grip tracks with long fast corners..

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1405 : 23.06.05 - klo: 09.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Tossa on jotain kuvaa Kanaista ja SP2 :sta Taiwanissa
http://www.rcpics.net/media/MP777-SP2_video6.mpg
Aika iloisesti lentää parista isommasta hyndästä  8)




no nyt tiedetään mitä tehdään lavangon seuraavissa talkoissa :mrgreen:
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1406 : 23.06.05 - klo: 10.49 »
:-D

Minusta on erinomainen idea että hyndien sivut ovat oranssit, helpompi nähdä niiden profiili. Makee rata muutenkin tosiaan.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1407 : 23.06.05 - klo: 15.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Muut merkit eivät käytä ko kynttä.


Kyllä käyttää...  ...GS:n malleissa esim...  :wink:  :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1408 : 23.06.05 - klo: 16.22 »
No muotoillaan uusiksi. Useimmat muut eivät käytä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1409 : 24.06.05 - klo: 02.46 »
Laitanpa tässä viestiä (omaksi ilokseni) että tripla on nyt vihdoin kasassa, enää puttuu kori ja siipi sekä pakoputken asennus, ei paha. Eiköhän noi viimeistään lauantaina on duunattu. Laitoin iskareihin eteen 40wt ja taakse 35wt öljyt, mites muilla? Sunnuntaina radalle !!!

Laitoin alu kytkinpalat 1.1mm jousilla (kitin mukana 1.0) WS pannuun, joten ajetaan nyt vaihteeks sillä noi ekat tyypit kun en oo vähään aikaan tätä laittanut tulille