RC10.FI
Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: Short Course Finland - 21.03.17 - klo: 09.50
-
SC Summer Cup 2017 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.
Kisapäivät ja paikat:
SC Summer Cup 2017 I Ulvila 13.5
SC Summer Cup 2017 II Jyväskylä 10.6
SC Summer Cup 2017 III Turku 8.7
SC Summer Cup 2017 IV Nokia 5.8
SC Summer Cup 2017 V Vantaa 26.8
Sarjan yhteyshenkilöt:
Martti Myllyntaus (mamyllyn)
Miro Simonen (MirosHima)
Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland (https://www.facebook.com/SCFinland)
Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.
Expert Open Short Course Truck 2 WD
Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Expert Open Short Course Truck 4x4
Item Limit Specification (* measured axle center)
Wheel base* Minimum 320mm (12.59 in) Maximum 335mm (13.19 in)
Overall Length Minimum 511mm (20.10 in) Maximum 568mm (22.36 in)
Overall Width* Minimum 273mm (10.75 in) Maximum 296mm (11.65 in)
Weight (Ready to Race) Minimum 2505 gr (88 oz)
Vehicle Height Overall Minimum 199mm (7.835 in)
Wheel bead Inner Maximum 76.20mm (3.0 in)
Diameter Outer Maximum 55.88mm (2.2 in)
Wheel bead width Maximum 39.37mm (1.55 in)
Wheel width Maximum 41.9mm (1.65 in)
Tires Diameter mounted Minimum 99mm (3.90 in)
Tire width mounted Maximum 46.99mm (1.85 in)
Renkaat:
2,2"/3,0" vanteella.
Kemiallinen tai mekaaninen käsittely ei ole sallittua.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita
4WD rengas:
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/tires/blockade-sc-2.2/3.0-m3-soft-tires/ (https://www.prolineracing.com/tires/blockade-sc-2.2/3.0-m3-soft-tires/)
2WD rengas (takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/tires/hole-shot-2.0-sc-2.2/3.0-m4-super-soft-tires/ (https://www.prolineracing.com/tires/hole-shot-2.0-sc-2.2/3.0-m4-super-soft-tires/)
Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni(Numero levyt), siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty, koriin ei myöskään saa muokata siiveksi tulkittavia osia esimerkiksi taivuttamalla osittain leikattua aukkoa siiveksi. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.
Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka latausjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(LiHV akut sallittu kun akun jännite ennen erää maksimissaan 8.4V)Akku:
Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!
Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ (http://www.autourheilu.fi/saannot/) -> Pienoisautoilu
Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).
Kilpailijanumero:
tba
Ajoformaatti:
Eräharjoitukset 2 kertaa
Alkuerät:
3x5min AE ajetaan pisteistä laskenta 2/3
Finaalit 4 kertaa a' 7 min (Laskenta, 3/4 ). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00
Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.
Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.
Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka tai 25 eur molemmat luokat
Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.
Sarjatilanne:
Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto
SC4-10
1 Ravantti Jani
2 Maula Mikko
3 Ylinen Mikko
4 Myllyntaus Martti
5 Suokas Sami
6 Nuotio Juuso
7 Pähn Janek
8 Maula Janne
9 Lampinen Mikko
10 Pakkala Kimmo
11 Suuripää Tommi
12 Toivonen Jari
13 Hyppönen Ville
14 Viholainen Juuso
15 Liljeqvist Tony
16 Kuuse Meeme
17 Mäkinen Juha
18 Viholainen Ville
19 Roine Petri
20 Palonen Olli
21
22 Huusko Taneli
23 Lehtojärvi Jethro
24 Turtiainen Antti
25 Mäkelä Mikko
26 Vilkman Aleksi
27 Vanninen Jarno
28 Rajala Mikael
29 Erkkilä Vesa
30 Suontausta Heikki
31 Haug Risto
32 Ruuskanen Jukka
33 Kolehmainen Tatu
34 Simonen Miro
35 Rinne Jussi
36 Janne Sundberg
37 Pohjankukko Jermu
38 Koro Aapo
39 Järvelin Mikko
40 Tuomainen Petri
41 Korvenpää Junnu
42 Korvenpää Janne
43 Heikkilä Mikko
44 Viitaniemi Antti
45 Susimaa Jari
SC2-10
1 Tuomainen Petri
2 Hattunen Juho
3 Elfström Kim
4 Jokela Santeri
5 Rinne Jussi
6 Simonen Miro
7 Teittinen Ilkka
8 Ljungqvist Albin
9 Koro Aapo
10 Ljungqvist Johan
11 Nepponen Mikko
12 Kaukovirta Aki
13 Kuuse Meeme
14 Jokinen Timo
15 Viholainen Juuso
16 Liljeberg Mathias
17 Puttonen Aki
18 Rajala Mikael
19 Jalonen Jukka
20 Viitaniemi Artti
21 Suokas Kimmo
22 Nieminen Tuomas
23 Mononen Jukka
24 Palonen Olli
25 Mykkänen Jori
26 Heikkilä Mikko
27 Eskelinen Matti
28 Ressar Rainer
29 Lindholm Jesse
30 Söderström Tommi
31 Nurmi Jani
32 Poti Ville
33 Rannikko Tuukka
34 Härma Enriko
35 Kämppi Niklas
36 Westerholm Roland
37 Myllylä Toivo
38 Mäkinen Eemil
39 Susimaa Jari
-
Onko noi autojen mitat kuinka kriittisiä, mitä tapahtuu kilpailuissa jos auto on esim liian leveä tai liian pitkä tai esim liian lyhyt?
-
Hyvä kysymys. Hylkäyshän siitä pitäisi antaa erästä, jossa on laittomalla autolla ajettu. :police:
mutta nämä on ollut ehkempä suuntaviivat ennemmin eikä ihan millintarkasti mitattuja juttuja.
Pitääpäs takastella nämä asiat, ettei yksikään vakio auto jää rajojen ulkopuolelle.
-
Miten tarkka toi rengassääntö on jos vaikka vaan vähän ajaa esim. M4 blockadella ni onk se nyt niin tarkkaa...
Entä jos ajaa sittenki 1/8 truggyn korilla ku se kuitenki alkaa samoil kirjaimil ku truck....
Kyselen täs ku oon uutena tulos sarjaan...
-
Miten tarkka toi rengassääntö on jos vaikka vaan vähän ajaa esim. M4 blockadella ni onk se nyt niin tarkkaa...
Entä jos ajaa sittenki 1/8 truggyn korilla ku se kuitenki alkaa samoil kirjaimil ku truck....
Kyselen täs ku oon uutena tulos sarjaan...
Kysele ihmeessä, ehkä asiat sillä selkenee sinullekkin. Mun mielestä sä voit ajaa truggyn korilla jos renkaat mahtuu korin sisälle niin kuin säännöissä sanotaan ja lopputulos muistuttaa lava-autoa tai maastoautoa.
Mutta pitäähän tossa olla selkeet pelisäännöt mitä tehdään jos ei kuski noita sääntöjä noudata.
Mitä tarkottaa hylky? hylätäänkö sen erän tai finaalin tulos jossa auto ei läpäise katsastusta? Vai koko kisa vai hä? :-)
-
Väli- tai loppukatsastuksessa
alipainoiseksi tai muuten sääntöjen vastaiseksi todettu
auto menettää tuloksensa ko. erässä.
Sääntökirjassa lukee noin kohdassa 3.6.5
-
Onko kesän kisoissa jotain erikoistulkintaa sarjapisteiden jaossa? Lähinnä, jaetaanko kaikista kisoista sarjapisteitä riippumatta osallistujien lukumäärästä vai mennäänkö AKK:n sääntökirjan mukaan?
-
Niin kai se on, kun käytössä on AKK:n pienoisautoilun yleissäännöt ja muuta ei ole mainittu sarjapisteistä, ettei sarjapisteitä jaeta jos ei ole vähintään kymmentä osallistujaa luokkassa.
-
Niin kai se on, kun käytössä on AKK:n pienoisautoilun yleissäännöt ja muuta ei ole mainittu sarjapisteistä, ettei sarjapisteitä jaeta jos ei ole vähintään kymmentä osallistujaa luokkassa.
Nyt herää kysymys, että onko Winter Cupin tulokset laskettu oikein?
Äänekoskella ja Joensuussa oli nelkuissa alle 10 osallistujaa.
Lainataan sääntöjä:
1.14.4.1 Pistelasku Osakilpailuissa jaetaan SM tai sarjapisteitä mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty vähintään 10 kilpailijaa.
-
Ei ole laskettu oikein jos käytetään sarjasääntöjä. Joensuun ja äänekosken nelkun tulokset pitäisi hylätä jos mentäisiin niillä sarjasäännöillä jotka on kuskeille annettu kauden aikana.
-
##### PROTESTI #####
Uusix pistelasku!!!!
-
Aivan väärä topic alkaa kinaamaan jo käydyistä kisoista. Asiasta oli puhetta ja kisat päätettiin ajaa ja pisteet jakaa alle 10 kuskin kisoista. Jos tätä päätöstä ei olisi tehty tuskin koko sarjaakaan olisi ollut mielekästä ajaa.
-
Koitetaas nyt pysyä asialinjalla, kaikki varmasti tietää minkälaisella autolla sarjaa saa ajaa.
Ketä tällanen pelleily ja huutelu täällä auttaa, sarjassa muutenki vaihtelevasti osanottajia ni turhaa vaan täällä hankaloitetaan asioita täysin turhalla jauhamisella.
Miks sarjapisteitä ei jaettais jos luokassa yhdeksän osallistujaa ?
-
Jaaha mä luulin että tässä ihan oikeesti puhutaan tulevasta sarjasta, pahoittelut että osallistuin keskusteluun.
-
Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.
-
Nyt menee yli tuo joutava pelleily ja vänkääminen. Aivan väärä topic alkaa kinaamaan jo käydyistä kisoista. Asiasta oli puhetta ja kisat päätettiin ajaa ja pisteet jakaa alle 10 kuskin kisoista. Jos tätä päätöstä ei olisi tehty tuskin koko sarjaakaan olisi ollut mielekästä ajaa.
Ehdotus: Tiedotus jos muutetaan pistelaskua kesken kauden(Oletus että näin kävi?).
Muutetaan laskutapa 4/5 jotta on mielekästä kiertää kaikki kisat?
Ja vielä yksi, lisätään nyt tulevaan kauteen tuo huomautus pistelaskun eroavuudesta säännöstössä sanottuun? Helpoimmat pisteet tulee kun vaivautuu kauas?
Sori offtopic, mutta oli mennyt tuo päätös pisteistä ja niiden laskemisesta ohi, jos siitä oli tiedotettu.
-
Nyt menee yli tuo joutava pelleily ja vänkääminen. Aivan väärä topic alkaa kinaamaan jo käydyistä kisoista. Asiasta oli puhetta ja kisat päätettiin ajaa ja pisteet jakaa alle 10 kuskin kisoista. Jos tätä päätöstä ei olisi tehty tuskin koko sarjaakaan olisi ollut mielekästä ajaa.
Ehdotus: Tiedotus jos muutetaan pistelaskua kesken kauden(Oletus että näin kävi?).
Muutetaan laskutapa 4/5 jotta on mielekästä kiertää kaikki kisat?
Ja vielä yksi, lisätään nyt tulevaan kauteen tuo huomautus pistelaskun eroavuudesta säännöstössä sanottuun? Helpoimmat pisteet tulee kun vaivautuu kauas?
Sori offtopic, mutta oli mennyt tuo päätös pisteistä ja niiden laskemisesta ohi, jos siitä oli tiedotettu.
Voin sanoa että tuo "helpoimmat pisteet tulee kun lähtee kauas" ei pidä paikkaansa.
-
Mites viimetalvena oli ku voitettiin erimerkin tuotteella josta takapuskuri oli käytännössä kokonaan poistettu??
Ketään ei sillon syytelly huijaamisest tai salaseurojen kokouksist..
Nyt täällä osa kyselijöist ja mellastajist on kuitenki sellasii kuskeja ku ei ajanu lähellekkään täyttä sarjaa....
Ettei vaan olis salaliitto sc-sarjaa vastaan...
-
Voin sanoa että tuo "helpoimmat pisteet tulee kun lähtee kauas" ei pidä paikkaansa.
No jos ton kommentin olisi ottanut pois, niin olisin pysynyt asiassa, ja ehkä ihan hyvässä hengessä.
Sääntömuutokset kesken sarjaa/kautta on aina huono idea. Jos olisi totisempi sarja, niin järjestävällä taholla ei olisi lisenssiä taskussa. Vaikka harrastellaan, niin pitäisi olla aina kauden läpi samat jutut. En nyt ihan hatusta näitä revi, sen verran kauan on tullut SML:n alaisuudessa puuhattua ja lisenssissä on oikeat kirjaimet osoittamaan sen. Ja tiedän, SML:n touhuissa on yleensä pari rengasta vähemmän.
-
Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.
Toi pituus on ollu säännöissä samana ainakin vuodesta 2012 ja tähän mennessä sihen ei ole kukaan puuttunut, mahtaako se pikkudurakaan olla tarpeeksi pitkä, möhködura on ainakin speksien mukaan.
Kyllähän sää itekkin Tony ajelit liian lyhyellä autolla ja sen takia varmaan sinä ja muutkin Teknot niitä voittoja otti, onhan tuo sentti ihan ratkaiseva tekijä ja vaikuttaa varmasti nopeuteen merkittävästi.
Toki säännöt on sääntöjä mutta periaatteessa jos autoa ei katsastuksessa hylätä niin se on teknisten sääntöjen mukaa silloin kelvollinen kilpailemaan ja saamaan pisteitä.
Säälittävintä koko hommassa on että nyt huomio kiinnitetään asioihin mitä ei ole siinä vaiheessa otettu esille kun se olisi ollut ajankohtaista vaan vasta kauden jälkeen.
Sarjanvetäjäthän tollaset pistelaskut päättää. Kyseessä ei silloin ole mikään salaseura vaan ihan normaalia sarjan toiminnan kannalta tehtyä keskustelua ja päätöksiä.
-
Voin sanoa että tuo "helpoimmat pisteet tulee kun lähtee kauas" ei pidä paikkaansa.
No jos ton kommentin olisi ottanut pois, niin olisin pysynyt asiassa, ja ehkä ihan hyvässä hengessä.
Sääntömuutokset kesken sarjaa/kautta on aina huono idea. Jos olisi totisempi sarja, niin järjestävällä taholla ei olisi lisenssiä taskussa. Vaikka harrastellaan, niin pitäisi olla aina kauden läpi samat jutut. En nyt ihan hatusta näitä revi, sen verran kauan on tullut SML:n alaisuudessa puuhattua ja lisenssissä on oikeat kirjaimet osoittamaan sen. Ja tiedän, SML:n touhuissa on yleensä pari rengasta vähemmän.
Näillä harrastaja määrillä vaan joudutaan taitelemaan pikkasen enemmän.
Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.
Keskustelu on käyty ihan kilpailupaikalla sarjaa vetävien kesken. Ei se ole sen kummempi salaseura, jonkun pitää asiasta tehdä päätöksiä ja usemmiten metsään menee, varsinkin jälkikäteen.
Monenkohan Äänekoskelle tulleen kuskin mielestä olisi ollut mukavaa, että kisa olisi peruutettu aamusta johtuen siitä että kilpakumppanit ei ole lähtenyt kisoihin. Näin ainakaan sarja ei kehity oikeaan suuntaan.
Jo tuolla aikaisimmin on maininta, että pitää käydä markkinoilla olevat autot läpi ettei säännöt sulje vakio autoja jo ulos.
-
Ehdotus: Tiedotus jos muutetaan pistelaskua kesken kauden(Oletus että näin kävi?).
Muutetaan laskutapa 4/5 jotta on mielekästä kiertää kaikki kisat?
Ja vielä yksi, lisätään nyt tulevaan kauteen tuo huomautus pistelaskun eroavuudesta säännöstössä sanottuun? Helpoimmat pisteet tulee kun vaivautuu kauas?
Sori offtopic, mutta oli mennyt tuo päätös pisteistä ja niiden laskemisesta ohi, jos siitä oli tiedotettu.
Pistelaskukaaviot ei ole muuttunut, vain säädeltiin tuon minimiosallistuja määrän kanssa jolla kisasta jaetaan sarjapisteet. Tätä rajaa uskoisin laskettavan.
-
Tarkalle menee akselivälin kanssa :roll:
Wheelbase: 13.15 In (334mm)
-
Tarkalle menee akselivälin kanssa :roll:
Wheelbase: 13.15 In (334mm)
Mulla taitaa olla sen verran väljää, että menee yli molempiin suuntiin. :laugh:
-
Kummat mitat suomen vai lontoon kieliset on viralliset? Ja voisko poistaa turhat hämäämästä?
Edit sori enpä tajunnu että siinä oli ekaa kertaa 2wd ja 4wd eroteltuna, no toi 540mm pituus pudottaa ainakin 4wdstä tehdyt 2wd konversiot pois :wink:
-
Kummat mitat suomen vai lontoon kieliset on viralliset? Ja voisko poistaa turhat hämäämästä?
Edit sori enpä tajunnu että siinä oli ekaa kertaa 2wd ja 4wd eroteltuna, no toi 540mm pituus pudottaa ainakin 4wdstä tehdyt 2wd konversiot pois :wink:
Puskurit ovat venyvä käsite. :)
-
Puskurit ovat venyvä käsite. :)
Totta :azn:
Mutta vois kai tota tuuppi corrin pituutta vähän muokata, kun näyttää toi uusi 22sct 3.0
olevan pituudeltaan 21.15 in (537.15mm), niin ei tarvis mitään parin millin muovi levyä liimata puskuriin :tongue:
-
Tervehdys,
Uusin kyselymme tuli postattua vain Faceen joten liitetään sama myös tänne:
"Arvoisat kilpailijat:
Haluamme kuulla mielipiteenne sarjamme alkuerien suhteen.
Kysely on suunnattu sarjaa kiertäville kuskeille: niin uusille kuin vanhoille.
Kysely on avoinna 26.4.17 saakka - kiitokset jo ennakkoon aktiivisuudestanne!
https://fi.surveymonkey.com/r/GN2YWVF (https://fi.surveymonkey.com/r/GN2YWVF)"
Katsotaan jos onnistutaan tavoittamaan vielä muutama kilpailija tätä kautta.
-
Noniin,
Mistähän noita 4wd renkaita (blockade M3) sais ostettua ku kaikki kaupat myy eioota.
Taitaa jäädä kisat omalta osalta väliin ku ei oo oikeita renkaita.
-J-
-
YKSITYYPPI RENKAAN SAATAVUUS JA YKSITYYPPIRENGAS SÄÄNTÖ!
Yksityyppirenkaan osalta on jouduttu ikävään köydenvetoon saatavuuden kanssa.
Suomalaisilta toimittajilta saatiin ilmoitus että renkaita ei tule saamaan, jonka pohjalta tehtiin hieman hetiköity päätös muuttaa sääntöjä.
Vappusimojen hieman laskettua ja tilannetta tutkittuamme tultiin siihen tulokseen että mennään tuleva kausi kuitenkin yksityyppirenkaalla, koska rengasta on saatavilla varsin hyvin ulkomaisilta toimittajilta.
Jotta kenenkään ei tarvitse menettää enää yöuniaan renkaan saatavuudesta on SC sarja organisaattorit päätynyt ottamaan vastuun yksityyppirenkaan saatavuudesta Suomessa. Renkaita tulee jatkossa olemaan rajoitettusti saatavilla kisapaikalla tai tilaamalla sarjan vetäjiltä.
Renkaiden hinta pidetään niin matalana kuin mahdollista, tavoite hinta on n.25€/pari.
Toivoisinkin pikaista vastausta henkilöiltä joilta renkaat puuttuu vielä ensimmäiseen kisaan, että saadaan ensimmäiseen erään riittävä määrä renkaita.
Tästä taas vähän viisastuneena mennään kohti aurinkoista kevättä ja hyvää kisakautta. Positiivisuuden kautta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksi
-
Voi hyvä päärynä mitä ......... säätöä!
Älkää nyt vaa vielä mitää lyökö lukkoon, katoku täs on vielä monta viikkoo aikaa sekottaa ja säätää.
Sitäpaitti sehä lähti ite TonaltinRumppi ameriikasta jo airvorssi onella tuomaa renkaita suomee ku kuuli
et täälä pitäs kilvanajoa harjuuttaa vaan pelkillä vanteilla ku ei oo renkaita sopivia. Saipaha hyvän tekosyyn lähteä vähä kattoo mualimmaa!
Sese o kova jätkä, ottasitte mallia. NIIH!!
-J-
-
Taisto bussinkuljettajaa siteeraten; OLIS TARTTENU AJATELLA ENSTE!
-
Hyvä Jani, hauska kommentti! Karavaani kulkee ja renkaita saa kaikki jotka niitä tarvi...
-
Eikö ollukki😂😂😂!
Hyvää yötä!
-
Rengas tilaus lähtee tänään alkuillasta eteneen, siihen mennessä olisi hyvä saada tieto niistä jotka tarvitsee renkaita. Ylimääräsiä tulee jokunen sarja, mutta ennakkoon olisi hyvä tietää määrät aika lähelle.
Potkikaas siis niitäkin kavereita jotka ei FB/foorumia lue asiasta. Voi vaikka laittaa viestii mulle 0442533172 tai simizek (at) gmail.com
Suomen sisällä lähety on 5€
-
Haittaako mitään jos toi tuupin alin pituus on 540mm ja ton Losin TRL 22SCT 2.0 auton pituus on 537,15mm :tongue:
-
Haittaako mitään jos toi tuupin alin pituus on 540mm ja ton Losin TRL 22SCT 2.0 auton pituus on 537,15mm :tongue:
Ei haittaa, tuota sääntöä ei ole keretty vielä korjata. Aika moni muukin auto on alimittainen.
-
OK
-
.
-
Ajatuksia tulevaan kesäkauteen:
Olemme tehneet sarjan osalta muutoksia moneen asiaan verrattuna edellisiin kausiin. Lähes jokainen muutos on tuntunut aiheuttavan kasvukipuja sekä kovaa keskustelua niin puolesta kuin vastaan.
Sarja on vuosien aikana kehittynyt enemmän kilpaluokkamaiseen suuntaan tarkempien sääntöjen ja rajoitusten johdosta. Jos verrataan nykyisiä autoja alkuaikojen vastaaviin, niin tekninen kehitys on näiden osalta ollut merkittävää. Autot ovat tänä päivänä suunniteltu nimenomaan kilpailemiseen, eivätkä enää niinkään hiekkamontuille ajoon tehtyjä laitteita.
Kehityksen ei kuitenkaan tarvitse tarkoittaa sitä, etteikö kisoissa edelleen olisi se sama "rento"* meininki. (*sana jonka käyttöstä pitäisi antaa rikesakko :P).
Pidetään ajokäyttäytyminen hyvänä ja reiluna niin kenenkään ei tarvitse mieltään pahoittaa.
Jos joku mielensä kuitenkin pahoittaa niin tää on kuitenkin motorsporttia: Pitää olla tunnetta pelissä, muutenhan koko hommassa ei ole järkeä.
Koitetaan kuitenkin ne suurimmat tunteenpurkaukset saada nieltyä, eikä mekasteta kisojen aikana lauteilla (koskee myös meitä, sarjan vetäjiä).
Pohdintaa sääntö muutoksista:
Yksityyppi rengas on ollut se eniten keskustelua aiheuttanut asia.
Viime metreillä asia meinasi mennä vielä nurin, kun edelleen renkaiden saatavuus näytti heikolta (meillä oli aiemmin tieto, että näitä saadaan reilusti Suomeen ennen kisoja).
Tämä uudistus nähtiin kuitenkin niin tärkeänä, että jouduimme korjaamaan omaa tiedottamistamme koska löysimme asiaan ratkaisun ”pakon edessä”: renkaita tilattiin sarjalle ja rahoitus niille tuli järjestävältä taholta.
Muutos rengas-sääntöön vapauttaa energiaa itse ajamiseen ja auton säätämiseen, kun ei tarvitse miettiä mikä rengas olisi se paras mahdollinen kullekin radalle ja keliin. Lisäksi tilanne on kaikille sama, eikä tarvitse jälkikäteen spekuloida ajoiko sittenkään ”parhaalla renkaalla”. Renkaan valinta tehtiin viime vuonna huolella, vaikka sen osalta olemmekin saaneet paljon palautetta. Varmasti asian olisi voinut hoitaa vielä paremmin mutta nyt tilanne on kunnossa ja otetaan opiksi asiasta.
Alkuerät ovat kesäkaudella kolme kertaa viisi minuuttia joista siis kaksi parasta tulosta lasketaan. Tämä on raju tapa jakaa kilpailijat finaaleihin ja tämä tulee herättämään keskustelua varmaan jo ensimmäisessä kisassa. Tällä formaatilla kisapäivä ei kuitenkaan pitene aiemmasta formaatista merkittävästi ja aikataulu pysyy suunnilleen samana.
Molemmat meistä olivat enemmän kolmen peräkkäisen nopean kierroksen kannalla, mutta selkeä enemmistö halusi toisin ja toimimme sen mukaisesti.
Finaalien pituuden kasvattamista on pyydetty jo muutaman vuoden verran ja tulevalla kaudella ajetaan neljä kertaa seitsemän minuutin finaalit joista kolme parasta lasketaan. Tämän mahdollistaa säätimien, moottoreiden ja etenkin akkujen huima kehitys viimeisten vuosien aikana.
Mielestämme tämä vie sarjaa jälleen yhdellä askeleella eteenpäin. Näin on tehty myös muualla ja esimerkiksi Pshyco Nitro Blastissa nelivetoluokan A-finaalit olivat 10 minuutin mittaiset.
Jokaiselle muutokselle on löytynyt puolestapuhujia sekä vastustajia, joista valitettavasti vastustajat ovat olleet äänekkäimpiä. Huomionarvoista on myös se, että sosiaalisessa mediassa kommentointi on aktiivista etenkin sarjan lopettaneiden kuskien osalta.
Turhasta meuhkaamisesta ja riitelystä on aiheutunut paljon negatiivista näkyvyyttä sarjalle. Emme usko tämän olevan kenenkään edun mukaista koko RC harrastusta ajatellen .
Toivoisimmekin jatkossa keskustelun pysyvän rakentavana ja asiallisena jokaisessa mediassa – kisapaikallahan ei tuollaista toimintaa ole havaittavissa.
Edellä koetuista haasteista huolimatta me uskomme, että sarjaa on kehitetty hyvään suuntaan ja teemme parhaamme sen eteen myös jatkossa. Odotamme kovasti jo juuri alkavaa kesäkautta ja pidetään hauskaa yhdessä!
Ulvilaa odotellessa!
T: Miro & Martti
-
Tiedote 15.5.17
Kesäkauden ensimmäinen kisa on nyt takana ja Ulvilassa ajettiin ensimmäisen kerran uudistetuilla säännöillä.
Saimme positiivista palautetta niin valittujen renkaiden kuin seitsemän minuutin finaalien osalta. Etenkin kehuja tuli renkaiden ajettavuudesta sekä kestävyydestä. Näin ollen kustannukset laskevat renkaiden nykyisestä hinnasta huolimatta.
Tässä yhteydessä ilmoitamme, että myös kausi 2018 mennään samoilla renkailla:
4WD:
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/ (https://www.prolineracing.com/)…/blockade…/3.0-m3-soft-tires/
2WD:
(takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/ (https://www.prolineracing.com/)…/ho…/3.0-m4-super-soft-tires/
Ilmoitamme asiasta myös kauppiaille ja näin niiden saatavuuden pitäisi olla hyvä suoraan kotimaisilta kauppiailtamme.
Muistakaa renkaiden liimauksen yhteydessä antaa yksi tippa liimaa sen renkaan seosta kuvaavan maalitäplän päälle, niin se näkyy myös seuraavissa kisoissa ja voitte ajaa samalla kierroksella vaikka koko kauden.
Sponsoroinnin osalta meillä on myös tapahtunut muutoksia ja haluamme tässä yhdeydessä kiittää alusta asti sarjaa tukenutta EuroRC:tä heidän panoksestaan kaikkien näiden vuosien aikana!
Uusina pääsponsoreina meillä jatkavat:
RC-Center sekä RC-Kauppa.
Heti ensimmäisessä kisassa kaksi onnekasta kuskia saivat Sanwan huippuservot mukaansa kisoista.
T: Martti & Miro
-
Sarjataulukko päivitetty 2. kisan tuloksilla: http://finrc.com/tulospalvelu/scsummercup/2017 (http://finrc.com/tulospalvelu/scsummercup/2017)
-
Sarjataulukko päivitetty 3. kisan tuloksilla: http://finrc.com/tulospalvelu/scsummercup/2017 (http://finrc.com/tulospalvelu/scsummercup/2017)
-
Onnittelut Ylisen Mikolle voitoista ja sarjamestaruudesta! 👌
-J-