RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Traxxas => Aiheen aloitti: Munkki - 13.11.13 - klo: 18.09
-
Onkos täällä kukaan tuota rajaa lähtenyt rikkomaan?
MMM 2200 setti tuli ja sillä tarkoitus lähteä tuota saavuttamaan Rustlerilla.. :cool:
-
Voipi olla rustleri aikas kovalla :azn:
-
Onhan tuo ihan mukavan kokonen jööti :cool:
(http://imageshack.us/scaled/medium/547/inxd.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/547/inxd.jpg/)
Madallus hoitui samalla :azn:
(http://imageshack.us/scaled/medium/36/gwxq.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/36/gwxq.jpg/)
-
Onhan tuo ihan mukavan kokonen jööti :cool:
(http://imageshack.us/scaled/medium/547/inxd.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/547/inxd.jpg/)
Madallus hoitui samalla :azn:
(http://imageshack.us/scaled/medium/36/gwxq.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/36/gwxq.jpg/)
Mitkä tuon moottorin ulkoiset mitat on? Meinaatko millä akkusetupilla lähtee tuota nopeutta hakemaan?
-
Eiköhän Rustlerilla tuollaisia nopeuksia ole joku jo ajanutkin "suuressa maailmassa". :roll:
-
Juu onhan vastaavia jo useat tehnyt tai ainkin yrittänyt. :laugh:
6S MMM setti kestää, joten 3S akut sarjaan vaan.
-
Juu onhan vastaavia jo useat tehnyt tai ainkin yrittänyt. :laugh:
6S MMM setti kestää, joten 3S akut sarjaan vaan.
Muista korkeat välitykset, moottorille jäähy ja jos tarvii niin halkaisijaltaan isommat renkaat kasvattamaan huippu nopeuksia. Itsellä oli tänään mambat 6s setuppina X2:ssa kiinni ja teoreettiset huiput ovat 101km/h mukaan ei ole laskettu ilmanvastusta jne. Tuo 101 siis teoreettinen top speed. exeliin vain välitykset ja renkaat koot jne niin saat suoraan teoreettisen top speedin ja ei tarvi kaupasta hakea tuhatta erilaista spurri/pinion komboa kun kerralla oikeat :)
e. Korkeampi lukuinen mosa olis ollut parempi ja ois tarvinnut pienemmät akut massaltaan. Mutta tuo 2200kv on tuhat kertaa siistimpi kuin joku pikkunen 5000kv moottori :D
-
Integy Revon 34T spurri ja muutama koko pinjoneita, joilla pitäis tulla hyvää tulosta. :cheesy:
Jaco foamit tilauksessa, vissiin low profilet(?). En tiennyt minkä niistä ottaa niin päädyin noihin.
XO1 renkaat teki mieli ottaa mutta jotenki ajattelin säästää tuossa kohassa. :grin:
-
(http://www.imageupload.co.uk/images/2014/01/17/WP20140117011.th.jpg) (http://www.imageupload.co.uk/image/ZZL) (http://www.imageupload.co.uk/images/2014/01/17/WP20140117012.th.jpg) (http://www.imageupload.co.uk/image/ZZW) (http://www.imageupload.co.uk/images/2014/01/17/WP20140116026.th.jpg) (http://www.imageupload.co.uk/image/ZZY)
Vähe kuvaa taas, jos kinostaa..
Kiinan lipot tulos. 2x 3S 6400mAh 45C tais olla purku, Nano-techit.
Mikähän olisi hyvää lisäpainoa tuonne keulaan? Mistä?
-
Messinki vois olla hyvää lisä painoa ku on suuri tiheyksinen eli pieni kappale painaa paljon.
-
Eikös lisäpainon sijasta voisi laittaa jonkun ilmanohjaimen eteen niin pysyy pyörät tontissa kovemmassakin vauhdissa.
-
Lisäpainoista lyijy toimis parhaiten, jos haluaa "painavinta" halpaa laittaa. Messinki on kevyempää, joten saa lykätä enemmän tilavuudeltaan, kuin lyijyä.
Tai tee oikein miehekäs ratkasu ja laita kultaa, melkein tuplasti lyijyä painavampaa :grin:
Joo, ehkei nyt mennä tuolle linjalle silti :P
Ilmaohjaus vois olla parempi vaihtoehto kyllä, kun noissa nopeuksissa kunnon ohjauksella saa paremmat tulokset, kuin lisäpainoilla. Tietty voi testata että laittaa molemmat. Mutta tuolla ilmaohjauksella olis lisäetuna nuo aerodynaamiset jututkin, kun taas paino on vaan painona ja voi huonontaa tilannetta, jos lähtee auto lapasesta noissa nopeuksissa.
Sen verran keulaan painoa, et saa rakenteellisesti keulan mahdollisimman alas ja vauhti"paino" sitten ilmanohjauksella.
-
(http://i44.tinypic.com/wvy3p1.jpg)
Tuollanen kauha ilmaa ohjaamassa.
Mutta mitä netistä kattellu noita setuppeja, niin silti kovasti suosittelevat painoja.
Siimapainoja pitää käydä kattelee, niitähän on kaikenlaisia.
-
Joo, kyllä niitä painoja on keulassa hyvä olla, että sen saa jo ihan valmiiksi alas tuon nokan. Tuo ilmaohjuri on vaan kovassa vauhdissa pätevämpi, koska ei sinne keulaan kannata ihan niin paljoa painoa laittaa, että vaikuttaisi siihen, miten auto lähtee lentoon jos kopan alle tulee kovassa vauhdissa kunnon ilmavirta ja laskuvarjoefekti :tongue:
Ite oon laittanut painoja (esim tohon jeeppiin) ihan vaan lyijylevystä leikkaamalla sopivat palaset. Niitä saa näppärästi ladottua päällekkäin vaikka vähän enemmänkin, kun sopivat toisiinsa kuin kortit pakkaan konsanaan :grin:
Yksi mikä tuohon autoon kannattaisi myös laittaa (jos et ole jo laittanut) on ilmasuojaa tuohon korin alle, jotta minimoisi sen, ettei sinne alle pääse vauhdissa niin paljoa virtaamaan. Eli tekee pohjasta "tiiviimmän".
Tuo nokan ilmaohjuri kyllä luulisi hoitavan sitten jo itsessään sen, että ei lähde vehje lentoon enää. Tosin, liian suuri downforce vähentää huippunopeutta... Balanssin hakemista kokeilemalla vaan :azn:
-
Niin olikos se tavoite nyt MPH vai KMH ( iso ero kuitenkin ) 100 mph vauhdissa mututuntumalla voisin sanoa, että kaikki tommoset "etuspoilerit" ainakin lentää nevadaan, repeää kiinnityksistään tai sitten painaa keulan kiinni maahan raapimaan ?? Ja sitten ainakin vauhdi hidastuu, niinkuin tuossa joku epäilikin :huh:
-
Paino ei vaikuta huippunopeuteen kuin välillisesti, joten sitä voisi olla syytä laittaa paljon. Renkaat peittävä kori olisi aerodynaamisempi kuin renkaat näkyvillä. Kenties renkaille kannattaisi tehdä aero lokasuojat?
-
Tuo etukuormaajan kauha näyttää kyllä siltä, että alkaa raapimaan maata jo ennen kuin 100km/h on saavutettu. :smiley:
-
Nopeasti laskin seuraavaa.
Auton Otsapintala 290mm*150mm=0,04m^2 About tyypillinen Corri. Jos ilmanvastus olisi sama kuin siviili autoissa n. 0,30 vaadittaisiin 160km/h nopeuteen ilman muita kitkoja about 775W eli 80% hyötysuhteella n 1KW teho. Eli Corrin pitäisi saada 2S akulla ja 4pole moottorilla kulkemaan tuon kun niistä moottoreista irtoaa yli 1200W.
-
Tuli tuossa tousta nopeudesta mieleen, että pystyt aika helposti myös laskemaan teoreettisen huippunopeuden autolle. Itse saanut vajaan 100km{h nopeudet aika tarkasti laskettua kun on sen jälkeen mitannut gepsillä todellisen.
tarvitset välitys suhteen joka on helpoin selvittää työntämällä autoa lattialla ja tekemällä pinioniin viiva päälle ja renkaaseen viiva myös. ja lasket montako kertaa pinioni pyörähtää siinä ajassa kun vetvät rrenkaat menevät yhden. esim. renkaat 1 kierros ja pinioni 9 eli välitys on 1/9 = toisinsanoen 9 tässä laskukaavassa :muokkaus. Niin siis välitys on 9/1 ekä 1/9 :police:
toinen asia on renkaan halkaisia senttimetreinä joka kerrotaan 3,141 niin saadaan tuo ympärys
akun jännite
moottorin kv arvo
ja kaava menisi sitten näin... moottorin kierrosluku (rpm) * renkaan ympärys (cm) / välitys (esim. 9) * 60 (min) / 100 000 = km/h
Koittakaa ymmärtää tuosta vähän sekavasta selostuksesta jotain :grin:
-Aki
-
Onko tietoa, olisiko joku -- Traxxaksella tai muulla -- Suomessa saavuttanut 100 km/h tai 150 km/h tai 200 km/h RC-autolla, ja onko siitä juttua missään, esim täällä foorumilla?
-
Onko tietoa, olisiko joku -- Traxxaksella tai muulla -- Suomessa saavuttanut 100 km/h tai 150 km/h tai 200 km/h RC-autolla, ja onko siitä juttua missään, esim täällä foorumilla?
Muutamalla täällä taitaa olla noita XO-1:siä jolla pitäs kelata vauhtia se 160km/h..
-
MaxAmpsilla oli se kisa tässä joskus. Löydät aiheen "Yleinen keskustelu" Alueelta.
-
Onko tietoa, olisiko joku -- Traxxaksella tai muulla -- Suomessa saavuttanut 100 km/h tai 150 km/h tai 200 km/h RC-autolla, ja onko siitä juttua missään, esim täällä foorumilla?
Muutamalla täällä taitaa olla noita XO-1:siä jolla pitäs kelata vauhtia se 160km/h..
Traxxas X0 1:llä 157 km/ h ja Kyosho DBX 115 km/h ( gbs mittaus ), molemmilla olisi ollut vähän varaa kelata nopeutta..
-
Tosiaan toi nokkaspoileri hinkkaa kyllä varmasti maata ennen 100km/h vauhteja... niinkun epäiltiinkin jo. Jonkun ohjaimenhan se kyllä luultavasti tarttee, muuten melko varmasti nokka jostain nypystä keventää sen verran että auto ottaa ilman alle ja sitten lähdetään :)
Itsekkin piti noit huippuja aikanaan hakea mut jäi loppuen lopuksi tekemättä, kun ei sillä olis sitten ollut kun sen yhden gps oton ja videon ilo :S
Sigun Hobao Hyper 8.5e otettu gps:ään 109km/H. Varaa olis välityksissä ja voimassa, pitäis joskus koittaa kun olis kaverin kans aikaa testailla.
-
Slash 2wd 114km/h mitattu gps.Orion R8 nopari, Vxl vakio moottori, 40/76 rattaat. Tehot riittäisi parempaan mutta suora ja välitykset loppui kesken
-
Onkos "munkki" ajanut vielä rustlerilla?
-
Lyijy painoja jos meinaa autoon laittaa, niin helppo olis hakee rengasliikkeestä aluvanteen liimattavia painoja. Teippi valmiina ja lovien ansiosta saa helposti kiinni vaikkei olis tasainen alustakaan.