...uudestaan ajamista.Häiriöt tulevat kut radiolaitteen kytkee päälle. Miten oilisi mahdollista selvittää että kummassa vika on, Lähettimessä vai vastaanottimessa?
Oletus: toi auto ei ole enää uusi?
Helpointa olisi vaihdella toisesta autosta osa kerrallaan, ja kattoa millon vika vaihtaa autoa..kauppiaat/kerhot/kaverit..
Lähettimen viat voi olla antennissa tai kiteen valumisessa kanavaltaan sivuun.
Ekaa voi mittailla matkassa. Ihan alle antennin_pituuden_matkan päässä ei ole häiriöitä..
toki vika yhä voi olla kummassa antennissa vaan.
Vastaanottimen virransaanti - noparin bec-piiri elektroonisissa nopareissa on helpohko testata millä vaan 4,8-6 voltin paristolla. Mittaus tehdään moottorin piuha irrotettuna sen häiriöiden eliminoimiseksi.
Jälleen vastaanotossakin on kide. jos radio-pari on tyyppiä AM, voit KOITTAA vaihtamalla kiteet keskenään, josko alue riittäisi. Sitten kidekauppaan ja asennus oikein.
Takaperin virtaa saaneet vastaanottimet toimii enää 3-5 sentin päästä lähetysantennista. Siis sitten kun virta taas on oikeinpäin.
Hapettunut servo tai nopeudensäädin voi heti sähköä saadessaan aloittaa "kiertoilmiön".
Siis kantomatkatestit toinen irroitettuna , ja se ainoa "väärässä kanavassa".
Mulla on joskus ollut niin vahva servo/nopari-häiriö kosteuden vuoksi, että vain noparin ledin valosta tunnisti radion olevan looginen silmänkantaman päästäkin. Vika kun sotki sähkönsaannin kummaltakin ohjaus/kaasu.