- TSS-10 ja TSP-10 moottorit pysyvät kilpailukaudelle 2014 ennallaan. TSS-10 luokan moottoreista LRP:n ja Nosramin uudemmat edition ko. moottoreista sallitaan saatavuuden takaamiseksi. TSP-10 moottorien saatavuus tarkistettu ja molempia CS sekä GM moottoreita on saatavilla maahantuojilta.
- TSP-10 luokkaan tullaan valitsemaan yksi moottori tämän hetkisen kahden sijasta.
- TSS-10 ja TSP-10 luokat ajetaan normaalisti talvella FTT sarjan yhteydessä sekä yksi osakilpailu TSM-10 SM-kilpailun yhteydessä. Sarjan pisteet lasketaan 4/5 periaatteella.
- FTT viikonloppuna talvella ajetaan lauantaina luokat TSS-10 ja TSM-10. Sunnuntaina ajetaan luokat TSP-10 ja C-12/CS-12.
- Akuista poistetaan kapasiteettiraja säännöistä.
Paljon hyviä päätöksiä ja mukavaa että saatiin jo nyt sääntöjen linjaukset. Varsinkin selkeys koska mitäkin tuotteita valitaan uusiksi on varmasti hyvä kaikille kun harrastajat ja kauppiaat voivat ennakoida paremmin.
Näköjään vanhat GM ja CS koneet ovat näin kielletty TSP luokassa? Nämähän ovat suorituskyvyltään parempia kuin uudet mutta niitä ei pysty ostamaan.
myös ns _vanhat_ 17.5t lrp ovat kovaa valuuttaa, eli ne jotka ovat noin 3vuotta vanhoja jotka ovat ajalta ennen kuin moottorilla oli ongelmia, näitä myydään varikoilla lähemmäs 200e hintaan. Näissä taisi olla eri roottori? Ovatko nämäkin vielä laillisia? Näitähän ei kaupasta saa enään, joten kilpailijat ovat eriarvoisessa asemassa.
Pystyykö kerta SM:n osallistua kesällä jos ajaa TSP/TSS sarjaa yhdellä kalustolla? Jos ei pysty suosittelisin että TSP/TSS sarjaan ei lasketa kesäkisaa, vaan ajetaan kansallisena SM kisojen yhteydessä, jolloin SM kisoihin saadaan mahdollisimman monta kuskia.
Viime kaudella TSP luokassa oli noin 50? kuskia jos TSS ja TSM luokasta tulee vielä 20 kuskia lisää ja mattis luokista 20-30 kuskia, alkaa jo 100 kuskin rajapyykki lähestymään yhdelle päivälle, pystytänkö tässä ajaa 4 qualifierin kisaa? Samoin TSP B-finaali tulee varmasti olemaan myös kovatasoinen mutta paremmus ratkotaan vain 2 finaalin voimin, mikä on harmi. 3 qualifierin kisoissa on myös rocket roundit käytössä, mikä _minun mielestä_ on tylsää ja ei sovi touring luokkaan, ehdottaisin säännön muuttamista että ajetaan aina pisteillä riippumatta alkuerien määrästä ja pohditaan että pystytäänkö sunnuntaina ajattamaan kaikki luokat mitä on harkittu.
Kun kapasiteettiraja poistuu säännöistä voi myös samalla poistaa 1C latausvirran säännön, jotta saadaan kaikki kilpailijat samalle viivalle, akkujen lataukseen liittyvässä manipuloinissa. Tai vaihtoehtoisesti määrätään esim 5A tai 10A latausvirta maksimiksi jos virtoja halutaan rajata.
Toivoisin myös että 2015 säännöt saataisiin jo heinäkuun lopussa, näin kauppiaat ehtivät tilaamaan tuotteita varastoon ennen kuin syyskausi alkaa. Elo- ja Syyskuussa hankitaan iso-osa syksyn tuotteista ja olisi mukavaa jos kauppiaat pystyvät pitämään tuotteita jo silloin varastossa. Jos tuotteita saa hyvin eikä myöhään tai kesken kauden se varmasti lisää harrastajien määrää.