Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 346972 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Hieno homma =) .
- Tapsa

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Elvis, siel on jo kuvissa ja teksteissä mainittuna bensapumppu. Se on toi starttipolkimen puolella oleva pyöreä härveli just moottorin etupuolella ja b-tankin takaosassa sen yläpuolella. Tartteis Elviskin jo pistää lukemaan aiempia kirjotuksii...

Pituusjousto vetareissa toteutetaan täsmälleen samoin kuten aiemmin kasikrosseissa, eli noi vetarikuvien osat hitsataan vaan yhteen ja siitä tulee yks vetari ja toisesta vastaavasta setistä toinen. Sitten itse vastakuppien hahlojen pituus toimii pituusjoustona, ihan kuten esim kaikki noin 5 vuotta vanhat kasikrossit, tyyliin Hobao, Kössi, ym.

Vai on HSP jo joku halpismerkki, SAAKURA! Jepjeppp... mitähän nimeks sit toss tapauksessa?
« Viimeksi muokattu: 09.07.08 - klo: 19.36 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
mitähän nimeks sit toss tapauksessa?

ota toi JRV wrecker (romuttaja) ja JRV lyhenne jariv:eestä  :laugh: . ei oo anaskaan kiinan ihme vaan täyttä kotimaista PRO rakentajan JariV:een käsityötä  :lol: .
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Kiitti mehtis.

No olis kiva ottaa toi PRO-sana jotenkin mukaan tähän mut kun se olis vähän harhaanjohtavaa ku mä en rakenna ja suunnittele rc-autoja ammatikseni. Ja jos jostain krossarista on olemassa Pro-versio niin silloin pitää olla myös olemassa Standard-versio josta se Pröö on kehitetty. Mut ei tollaselle voi oikein mitään Standard-nimeekään antaa, se on ihan dorkaa.

Myöskin mua hieman vierastuttaa laittaa tollasen vempeleen nimeksi kirjainyhdistelmää omasta nimestäni, en tiiä miks mut näin se on. Ja vaikka esimerkkejä automaailmassa on henkilön sukunimen käytöstä auton merkkinimenä, mm. Ferrari, Ford, DeTomaso, Dodge, Chrysler, Opel... jotenkii vaan mulle tulee sellanen tunne että jos pistän vehkeen nimeks jotain omaan nimeeni viittaavaa ni se olis vähän ällöä. Siks tolle tarttis keksii jokin androgyyni nimi.

Nyt vapaata ideointia jo esitettyjen nimien lisäksi, heittäkää ehdotuksianne.
Saatan edelleenkin käyttää tota HSP-lyhennettä, koska mä oon jo 2000-luvun alusta viljellyt tota mun oikeankokoisiin harrasteautoihin. Kaikissa niissä vessoissa (omani ja muiden) joihin mä oon mm. hitsaillut pakosarjoja, imusarjoja tai muuten vaan tehnyt viritettyjä koneita on joko tuulilasin tai takalasin yläreunassa hyvin pieni tarra jossa lukee punaisella toi Homemade Speed Parts, toki omistajan suostumuksella jos ei oo ollu oma peli. Joten se on mun oma tavaramerkki enkä mä siitä ton takia luovu, että joku kiinalainen pukkaa halpissettiä samalla kirjainyhdistelmällä.
Just joo.

janitor

  • Vieras
Käsketään niitä Kiinalaisia vaihtamaan nimeä.

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
HSP Predator
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Toikin on hyvä !

Nyt lisätään vielä tähän soppaan versiointi, eli toi vempele tulee jatkossa saamaan ton moponmoottorin jälkeen kaikennäkösii moottoreita, mm. 100cc ilmajäähy 2T, 250cc nelitahti 2 pyttysenä, jopa 500cc 2T saakka. Mielikuvitus on vaan rajana.

Eli kun KL ehdotti nimee HSP Predator niin nyt versiointi tulevaisuudessa onnistuis jos koko nimi olis tossa tapauksessa vaikka:
-HSP Predator 50 (viitaten koneen cc:t)
-HSP Predator X1 (seuraava olis X2 jne)
-HSP Predator

Eli laittakaa ehdotuksianne nimestä tyyliin XXXXXX YYYYYYY ZZZZZZZZ eli kolme osiota; merkki, malli, versio.

Näistä sanoista mä ite tykkään: HSP, Baja, Pro, X
En tykkää omaan nimeeni viittaavista jutuista. Jotenkin kirjainyhdistelmä JV ei oikein nappaa...

Eli vaikka HSP Baja X1

Mutta mä en oo siis mitään päättäny vielä tästä nimestä et mikä se lopullisesti tulee olemaan, sen kuitenkin meinaan tehä että kun nimi on keksitty niin mä aion teetättää spesiaalitarrat jotka tulee sit ton auton koppaan ja takasiipeen näkyville.  Nimen keksijä (jos se en oo mä)tulee saamaan keksinnöstä kunnian itselleen, kailotan sen foorumeilla sitten huolella.

Eikä ehdotetussa nimessä tartte olla välttämättä mitään näistä jo mainituista sanoista ja se voi olla suomalaisperäinenkin.
« Viimeksi muokattu: 09.07.08 - klo: 20.35 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili

Näistä sanoista mä ite tykkään: HSP, Baja, Pro.

no siinähän se tuli.. eli HSP Baja Pro


-Jarkko

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
HSP X-Pro Baja
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa Inkku

  • Jäsen
    • Profiili
HSP - Väinö X1   :grin:
Revo3,3
Sportwerks chaos Burns 4wd (saa tarjota varaosia, etenkin diffin)

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
HSP Torsti V1 ?  :grin:
Just joo.

Poissa Inkku

  • Jäsen
    • Profiili
Ei tuokaan paha  :lol:

Ei ku oikeesti..tota auton kuvaa kun kattelin niin tuli vaan jotenkin tuo Väinö mieleen. Oli sit pakko ehdottaa vaikka arvelinkin jottei se miellytä..
Revo3,3
Sportwerks chaos Burns 4wd (saa tarjota varaosia, etenkin diffin)

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
HSP pro bajax50 (taitaapi olla huono toi pro bajax50) :lipsrsealed: . tai HSP Bajax50

-Riku M
« Viimeksi muokattu: 09.07.08 - klo: 21.33 kirjoittanut mehtis »
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Älä ota Inkku mitää paineita  :grin: kyllä tässä voi voi huumoriiki käyttää. Vaik mä kirjottelen vakavanolosta tekstii usein niin ei se tarkota sitä et mä olisin jo ihan pystyynkuollu vaikka vanhempi tyyppi oonkin.

Mehtis; alkaa menee jo hieman monimutkaseks ehkä, tosin viimeinen ehdotuksesi oli melko hyvä. Mä muistan kun ekan kerran näin aikoinaan yhen silloin uuden auton jonka takaluukussa oli tehtaan asentamana koko tää litania: Nissan Bluebird 2.0 GTI 16V GTXL Twincam
Nauratti kun takaluukun reunassa oli suunnilleen enemmän tekstimerkkejä ku maalia näkyvissä. Ja se oli vielä kirkas punanen.
Just joo.

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
 :laugh: . joo tulihan tosta jo vähän liian pitkä mutta,,, HSP bajax ja sit joskus kun rakennat toisen samanlaisen mutta PAREMMAN niin se voi sit olla HSP bajaxpro
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
HSP Pro Baja X50 Titanium  :laugh:
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Eiiijjj, ei pysty laittaa sanaa titanium ku ei oo ensimmäistäkään osaa tehty titaanista.

Joskin itse sana on hieno ja toi historian keksimä on mun mielestä paras tähänastisista "pitkistä" nimistä. PRKL, mä alan jo rasittaa itteeni tällä vaativuudellani... no mut kyl se nimi löytyy vielä.
Just joo.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
HSP Pro Baja X50 Platinium
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
HSP Sand Buggy cc50

Sit isommalla motilla loppuun cc100 jne.
Axial SCX 10 TR

janitor

  • Vieras
HSP-XXXL Beast

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
HSParts Extreme 50CC
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Jaaa?????

Toi sana Extreme olis VARSIN kuvaava kyllä tolle vempeleelle...

Lisää ehdotuksia herrat tai neidit, pyydän. Eiköhän toi nimi ala kohtsillään löytymään.
Just joo.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
HSP X-Treme Baja 50cc ?  :wink:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
ExTreme HSP Buggy Evo1
Axial SCX 10 TR

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
HSP Bullet XL, HSP Flash XL, HSP Baltic ja moottorin kasvaessa XXL tai ST = Standard, Pro tjs. On muuten tosi makee projekti jota mukava seurailla.

JH
« Viimeksi muokattu: 10.07.08 - klo: 17.49 kirjoittanut No Pain »
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
HSP Ultimate Speed ST1

Millos saahaan taas päivitettyä kuvaa autosta?
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Eikös tää olisi ihan oman topicin arvoinen?

Ja nimeksi ihan selviö, kun kerran jo 1:5 kutsutaan bensanorsuksi niin tää olkoon "1:3 HSP Elephant"...  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
HSP Mammoth 50
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
HSP Baja X50 Rhinoceros
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ei wattu teidän kanssa... :grin:  :grin:  :grin:

Nyt ei oo päässy tekeen tota eilen eikä tänään, eilen piti widdu korjata daamin hiustenkuivaaja ja sen iPod vai mikä lie. Helkutti et osas olla pienii osii tossa iipodissa. Tänään taas tuli hitsailtua tähän saakka iltaa kaverin kustomia (50-luvun alun Chevrolet) koossa 1:1. Josko sitä huomenna taas pääsis rc:n kimppuun...
« Viimeksi muokattu: 10.07.08 - klo: 21.12 kirjoittanut JariV »
Just joo.