RC10.FI
Muut => Vapaa keskustelu => Aiheen aloitti: Täikampa - 04.10.07 - klo: 13.07
-
http://www.autoblog.com/2006/09/06/paris-2006-full-details-on-the-citroen-c-metisse/
Siinä olisi kyllä hieno auto! Tuo taitaa olla konseptiauto, hintaakin on 3 000 000e. Kannataa katsoa kuvat, ovat nimittäin hienoja. Muotoilu on ihan toisesta maailmasta. :shocked:
-
No onhan se erilainen. Mut ikävä että toikaan ulkomuoto ei muuta tosiasiaa että se on citroen :P
-
Harmi kun ei ole oksentavaa hymiöö täällä. Joutus pari riviä laittamaan.
Tässä pari autoa jos pitää nätti olla ja ihan ostettavissa myöhemmin järelliseen hintaan.
(http://image.automobilemag.com/f/auto_shows/naias_2006/6666412/0703_z+2009_chevrolet_camaro+)
(http://fp.images.autos.msn.com/merismus/as/autoshow2006/photos%5Cp_Dodge_Challenger_20.jpg)
-
Molemmat huit hemmettiin ja Tesla Roadsteria (sähköurheiluauto 8) ) kehiin! <3<3
(http://cartracker500.com/wp-content/uploads/2006/08/2006_tesla_Roadster.jpg)
0-100kmh alle 4s, huippunopeus ~200kmh, latausaika 3.5h ja yhdellä latauksella hiukan alle 400km!
-
varmaan on tesla kova sana suomen talvessa.
-
Varmaan teslalla kova hinta suomessa..
(http://paradigma.pt/~gngs/stuff/dodge.jpg)
(Liian iso kuva?) Tuossa on hieno muotoilu :police:
-
Siis tosta citikasta niin onkos tää juttu muka totta mikä siellä luki? Peugeot has gotten the first shot in with its menacing 908 RC sedan, powered by the company's 750-hp Le Mans V12 diesel
-
http://www.emercedesbenz.com/Aug06/29_Mercedes_Benz_S_Class_By_ASMA_Design.html
Onko tuo sitten hieno? Aika ärhäkkä, vai?
-
Siis tosta citikasta niin onkos tää juttu muka totta mikä siellä luki? Peugeot has gotten the first shot in with its menacing 908 RC sedan, powered by the company's 750-hp Le Mans V12 diesel
Tarkoitat kai tota 750 heppamäärää? Nykyään toi ei oo mitään, lue vähän vanhempi GTI Magazine jossa kerrottiin 1000 heppasesta Bimmeristä, et ei siinä mitään. Myös Tuning.fi-lehdessä oli vastikään juttua M3 (?) virittämisestä, pajalla käytettyään semmoset rapiat 600 pollee. Kallis auto, ja hyi ***** kuin ruma, ja vielä Citroen, mihi tää maailma o menossa :lol:
-
Ettekö pidä Citroenista? Osassahan niistä on kaasunestojousitus, ihan uusissakin. :huh: :tongue:
-
Kyllä tollanen punanen Dodge tuossa ylhäällä kelpaisi :P Itse tykkään Jenkkiautoista!
-
Varmaan teslalla kova hinta suomessa..
100 000$ jenkeissä, 70 000€ ja rapiat päälle tän päivän kurssilla!
Edit: Kyllähän tohon voi heittää pari kymmentä tuhatta veroja sun muita päälle, mutta tuskin tästä miljoonia tarvitsee maksaa.
-
Katoin et se oli ferrari tosta merkistä.. :embarrassed:
-
Laitetaan Mersusta, että Mercedes-Benz SLR McLarenilla pystyi ajamaan huippunopeutta vaivaiset 17 min. :shock: :roll:
-
Amerikkalaisilla auton valmistajilla kunnon retro buumi menossa vai mikskä sitä kutsus, jokainen merkki tekee uudistettuja versioita 60/70 luvun taitteen muskeli malleista ja hyvä niin, silloin tehtiin todella hienoja autoja..
-
Ettekö pidä Citroenista? Osassahan niistä on kaasunestojousitus, ihan uusissakin. :huh: :tongue:
Mielenkiintoista, koska kun Citroënin jousipallosta häviää kaasu (typpi) noin 10% sisällöstä vuodessa (uuden pallon paine n.50-70 bar, mallista riippuen), jousipallo täyttyy nesteellä (LHM) ja nestehän ei jousta, eli jousitus muuttuu jäykäksi...haluaisin tietää miten kaasunestojousitus toimii.
-
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatic_suspension (http://en.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatic_suspension)
-
Toi oranssi Challenger vie kyllä asenteessa kaikki ferrarit ja muut vastaavat 6-0 ;)
-
Olen kuullut, että noi pallojouset tulee halvemmaksi, kuin normaalit.
-
http://www.emercedesbenz.com/Aug06/29_Mercedes_Benz_S_Class_By_ASMA_Design.html
Entä toi?
-
Olen kuullut, että noi pallojouset tulee halvemmaksi, kuin normaalit.
Voisin lyödä vetoa ettei tule. Osat on älyttömän kalliita. Ukko omisti aikoinaan yhden sitruunan n.3 viikkoa , sitte kyllästy korjaamaan vikoja. Ja jos toi fairyjousitus olis niin hyvä niin miks ihmeessä mikään muu valmistaja ei tee vastaavia systeemejä ?
-
En osaa sanoa. Mutta kuitenkin kaikkissa Citroenin kalleimmissa on tämä pallojousitus.
-
Olen kuullut, että noi pallojouset tulee halvemmaksi, kuin normaalit.
Voisin lyödä vetoa ettei tule. Osat on älyttömän kalliita. Ukko omisti aikoinaan yhden sitruunan n.3 viikkoa , sitte kyllästy korjaamaan vikoja. Ja jos toi fairyjousitus olis niin hyvä niin miks ihmeessä mikään muu valmistaja ei tee vastaavia systeemejä ?
Anna ku arvaan.. osti käytettynä ja halvalla(tm)?
-
Olen kuullut, että noi pallojouset tulee halvemmaksi, kuin normaalit.
Voisin lyödä vetoa ettei tule. Osat on älyttömän kalliita. Ukko omisti aikoinaan yhden sitruunan n.3 viikkoa , sitte kyllästy korjaamaan vikoja. Ja jos toi fairyjousitus olis niin hyvä niin miks ihmeessä mikään muu valmistaja ei tee vastaavia systeemejä ?
Tietääkseni suurimmassa osassa ambulanssi-mersuja (pidennetty, korotettu farmari) on kaasunestejousitus taka-akselilla. Citroënin jousipallot maksavat n.50€/kpl, pallon käyttöikä 5-6 vuotta. Samanlaisia palloja löytyy myös esim. Jeep Cherokeen jarrujärjestelmästä, jossa pallo varaa jarrujärjestelmän painetta. Myös ministä löytyy hydrolastic -jousitusta, joka on paljon alkeellisempi versio Citroënin jousituksesta. Ruostuvien hydrauliputkien vaihtaminen on kyllä ...seestä!
-
Olen kuullut, että noi pallojouset tulee halvemmaksi, kuin normaalit.
Voisin lyödä vetoa ettei tule. Osat on älyttömän kalliita. Ukko omisti aikoinaan yhden sitruunan n.3 viikkoa , sitte kyllästy korjaamaan vikoja. Ja jos toi fairyjousitus olis niin hyvä niin miks ihmeessä mikään muu valmistaja ei tee vastaavia systeemejä ?
Anna ku arvaan.. osti käytettynä ja halvalla(tm)?
Käytettynä ja halvalla ei oo tavaramerkki. Käytettynä osti , mut ei se sitä sano että se sais olla risa. ei kumminkaan ollu kyseessä mikään 40v vanha rättisitikka. Ja tosiaan noi fairyjouset oli murheista pienin. mutta kallein.
-
Olen kuullut, että noi pallojouset tulee halvemmaksi, kuin normaalit.
Voisin lyödä vetoa ettei tule. Osat on älyttömän kalliita. Ukko omisti aikoinaan yhden sitruunan n.3 viikkoa , sitte kyllästy korjaamaan vikoja. Ja jos toi fairyjousitus olis niin hyvä niin miks ihmeessä mikään muu valmistaja ei tee vastaavia systeemejä ?
Anna ku arvaan.. osti käytettynä ja halvalla(tm)?
Käytettynä ja halvalla ei oo tavaramerkki. Käytettynä osti , mut ei se sitä sano että se sais olla risa. ei kumminkaan ollu kyseessä mikään 40v vanha rättisitikka. Ja tosiaan noi fairyjouset oli murheista pienin. mutta kallein.
Meinaan, ettei ole ensimmäinen kerta, ekun joku ostaa mehujousitetun sitikan ja haukkuu sen sitten ihan p*skaksi, kun edellinen/edelliset omistajat on vaan ajaneet eikä huoltaneet. Eipä silti, että nuo mehujouset nyt mitenkään erityisen paljon huoltamista vaatisivat, mutta jonkin verran kuitenkin.
-
Olen kuullut, että noi pallojouset tulee halvemmaksi, kuin normaalit.
Voisin lyödä vetoa ettei tule. Osat on älyttömän kalliita. Ukko omisti aikoinaan yhden sitruunan n.3 viikkoa , sitte kyllästy korjaamaan vikoja. Ja jos toi fairyjousitus olis niin hyvä niin miks ihmeessä mikään muu valmistaja ei tee vastaavia systeemejä ?
Anna ku arvaan.. osti käytettynä ja halvalla(tm)?
Käytettynä ja halvalla ei oo tavaramerkki. Käytettynä osti , mut ei se sitä sano että se sais olla risa. ei kumminkaan ollu kyseessä mikään 40v vanha rättisitikka. Ja tosiaan noi fairyjouset oli murheista pienin. mutta kallein.
Meinaan, ettei ole ensimmäinen kerta, ekun joku ostaa mehujousitetun sitikan ja haukkuu sen sitten ihan p*skaksi, kun edellinen/edelliset omistajat on vaan ajaneet eikä huoltaneet. Eipä silti, että nuo mehujouset nyt mitenkään erityisen paljon huoltamista vaatisivat, mutta jonkin verran kuitenkin.
kuten sanottu , jos ne olis parempia niin niitä olis joka autossa.
-
Eipäs, se on patentti homma, itse jousitus on ihan hyvä, ja parantaa ajomukavuutta. Jokaisen merkin pitäs ostaa luvat tuollaiseen "mehujousitukseen" ja ne luvat maksaa. Esim. rollseissa on mehujousitus, koska rollssilla on luvat niihin. Jos otettaisiin vaikkapa asioista selvää ennen kuin kirjoitellaan niitä tänne, niin ei tulisi erehdyksiä, kiitos.
-
lainaus:
Käytettynä ja halvalla ei oo tavaramerkki. Käytettynä osti , mut ei se sitä sano että se sais olla risa. ei kumminkaan ollu kyseessä mikään 40v vanha rättisitikka. Ja tosiaan noi fairyjouset oli murheista pienin. mutta kallein.
Neljäkymmentä vuotta vanhassa 2CV:ssä ei suinkaan ole kaasunestejousitusta vaan jos oikein muistan sen ikäluokan peleissä taisi olla ne normaalit jousipöntöt kierrejousineen ja säädettävät kitkaiskarit. Tätä uudemmissa malleissa iskunvaimentimet ovat normaalit putkimalliset nesteiskarit.
Alkuperäinen ihmetyksen kohteeni olikin se miten kaasunestojousitus toimii.
-
Ja onhan pallojousissa sekin hyvä puoli, jos sinulla on mökki, jonne on huono metsäpolku, niin voit nostaa jousia. Ja talvellakin, jos on joku lumipönkäre, nostat jousitusta ja pohja ei ota kiinni lumeen.
-
Eipäs, se on patentti homma, itse jousitus on ihan hyvä, ja parantaa ajomukavuutta. Jokaisen merkin pitäs ostaa luvat tuollaiseen "mehujousitukseen" ja ne luvat maksaa. Esim. rollseissa on mehujousitus, koska rollssilla on luvat niihin. Jos otettaisiin vaikkapa asioista selvää ennen kuin kirjoitellaan niitä tänne, niin ei tulisi erehdyksiä, kiitos.
"Ja jos toi fairyjousitus olis niin hyvä niin miks ihmeessä mikään muu valmistaja ei tee vastaavia systeemejä ?" noin kirjotin aikasemmin. Joten jos tapsa92 koittas rauhottua ennenku alkaa huutelee. JA ei ole ongelma autonvalmistajilta tehdä jotain samankaltaista ilman että rikotaan patenttia. JOS se olis niin hyvä tuo nestejousitus siitä olisi kyllä erilaisia muunnelmia ja käytössä joka autossa.
-
...aiheesta seitsämänteen, onhan Wankel -moottorikin ihan hieno keksintö, ei sitä silti nykyään käytä kuin Mazda. Saattaapa noilla patenttiasioilla olla jotain tekemistä asian kanssa.
-
Saattaa olla, että pallojouset on huonot(itse en usko), mutta miksi niitä käytetään vain Citroenin kalleimmissa malleissa? Esimerkiksi c4 ei ole. Vai haetaanko sillä ylellisyyttä isoihin autoihin?
-
Kyllä niitä pallojousia käytetään halvemmissakin malleissa. Esim. Meidän taloudesta löytyy vuosimallia -93 oleva Citroen Xantia, josta löytyy jousipallot joka nurkasta. Mutta näissä on juuri se huono puoli, että kun ne tulevat tiensä päähän sen kyllä näkee, ja tuntee. Moottoritiellä kun osuu pienempäänkin kuoppaan, tuntuu siltä, kuin hyppäisit kerrostalon toisesta kerroksesta takamuksellesi maahan.
-
Meilläkin oli ennen Citroen Xantia -97 ja kerran taisi joutua käydä korjaamassa palloja, ja oli meilla 4 vuotta. Nyt on Citroen C5. Mutta Citroen Xantiahan vastaa C5:sta, joka on ylemmästä luokasta. Ja XM C6:sta.
-
lainaus:
Käytettynä ja halvalla ei oo tavaramerkki. Käytettynä osti , mut ei se sitä sano että se sais olla risa. ei kumminkaan ollu kyseessä mikään 40v vanha rättisitikka. Ja tosiaan noi fairyjouset oli murheista pienin. mutta kallein.
Hmm... Sattumosin oon kymmeniä kertoja ollut juuri tuollaisen hieman vanhemman sitikan kyydissä ja en ole sen jälkeen mukavammalla jousituksella varustetussa autossa pahemmin istunut. Kyseessä ei ollut kyllä ihan 60 luvun sitikka, oli 80-luvulla valmistettu, eli kyllä nuo vanhempienkin sitikoiden jousitus pelaa jos niitä HUOLLETAAN ASIALLISESTI. Eli, vika ei ole jousituksessa aina vaan käyttäjässä. Kyllä nuo vanhatkin sitikat pärjää jousituksissa uudemmillekkin autoille.