Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jabe

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 45
91
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 21.11.11 - klo: 10.04 »
Ei se päittäisvälys ihmeellistä ole, esiintyy monessa muussakin autossa. Shimmailet sen vaan sopivaksi.

92
Oma hobbykingin 150A nopari kastui eilen ja toimi normaalisti kunnes ajoin varikolle. 5 min jälkeen kun olin jatkamassa ajoa niin moottori yritti pyöriä mutta auto liikkui vain ihan vähän. Ajattelin että akku loppui ja vaihdoin akun jonka jälkeen moottori ei enää toiminut yhtään. Menin sisälle ja kokeilin että vastari toimii, moottori toimii toisella noparilla, akku toimii, noparin tuuletin toimii sekä noparin bec toimii (vaikka ajossa käytän ulkoista beciä) mutta moottori ei pyöri.

Kun avasin noparin niin siellä oli pari vesitippaa...

Eli voiko noparin jotenkin korjata, vai onko uuden noparin aika?
Kuivata nopari hyvin, niin voi ruveta taas toimimaan. Jos mahdollista niin avaa nopari ja katso onko piirilevyllä suola jäämiä, jos on niin pese pois ja samalla näkee onko jostain tullut toimintasavut ulos.

93
Itse olen ainakin Turnigyn kovakuorisista akuista vaihtanut ne 8awg johdot 12awg johtoon (~2,5mm2). Sitä akkua kun vähän aikaa vääntelee käsissä, niin kuoret rupee aukeamaan.

94
Tuohan on kahdella moottorilla. Ihan fiksu idea tuo kahden moottorin drifteri, pystyy muuttamaan suht helposti 2wd->counter drift->4wd.

95
Ei se sokerinpala ole liitoksena yhtään huonompi jos on oikean kokoinen ja ruuvit kireellä ja sitä ei availla kokoajan.
Mutta en sitä kyllä missään ajoakussa käyttäisi, kerran sitä vähän väliä availlaan, siinä kun johdon säikeet rupeaa pikkuhiljaa menemään poikki, kun ruuvataan aina vähän eri kohtaan.

Eikä niitä 8awg johtoja tarvii tinailla, kun vaihdat suosiolla johdon pienempään, ei se niin isoa tarvii  :wink:

96
Toimii Castlen noparilla, itsellä käytössä Sidewinderillä X11 sensorillinen kone.
Yleensä sensorillinen nopari ei toimi ilman sensorillista konetta, poikkeuksiakin löytyy, ettei asia olisi niin helppo.

97
Tuo on ihan hyvä kaava myös, mutta ei ihan todenperäinen moottorien tehoja verratessa eri jännitteillä.
P=teho, U=jännite, R=vastus(moottori), I=virta
P=U^2/R
      ____
I=√(P/R)
I=U/R

Tuolla kaavalla voi sitten verrata moottorin tehoja tai vaikka akun sisäisen vastuksen aiheuttamaa tehohäviötä.
Sama moottori meinaan tuottaa enemmän tehoa korkeammalla jännitteellä mutta myös virta kasvaa.

98
Tamiya / Vs: Tamiya lunchbox
« : 18.11.11 - klo: 15.41 »
Akuksi käy 6-kennonen NiMH tai ihan 2s lipo, ei sillä akun "koolla" ole niin merkitystä kunhan ei ole liian pieni.
Eli voit ihan rauhassa ostaa vaikka yli 4000mAh akun. Standardi kokoinen kun on, niin sopii yleensä (johdot voi lähteä eri kohdasta).

99
Kyllä se 3s setuppi on vääntävämpi ja näin tehokkaampi, johtuen tuosta pienemmästä kv-luvusta.
Kyllä 3s kovakuorisia akkuja löytyy, hieman se painopiste muuttuu, mutta kyllä sen varmaan saa sopimaan pienellä työllä, varmaan akkupannan tolppia pitää korottaa.

100
Sähköautot / Vs: Ekaksi Drifteriksi?
« : 17.11.11 - klo: 20.28 »
Ei ole harjaton.
Eka drifteri voi olla melkein mikä neliveto vain.
Auton hankinnasta ja driftauksesta löytyy omat aiheet... niistä löytyy lisää tietoa.

101
Tuosta touring mallista huomasin ainakin, että diffien ulostulot on syytä karkaista heti alkuun. 4h driftauksen jälkeen takadiffin ulostuloissa oli havaittavissa kuoppaa.
TC-malliin löytyy myös 68t spurri.
Alusta on niin löysä että turha edes koittaa mitään säätöjä hakea, mutta hyvin se toimii tässä tarkoituksessa.

102
Voi tämä kyllä olla kapeampi, mutta en tuota kyllä usko että 200mm korilla ei menisi 9mm offsetilla olevat vanteet. Meinaan itsellä oli Xray T1FK'05:ssa 9mm offset vanteet takana ja 6mm edessä ja oli ihan sopiva, kahdella eri 200mm kopalla.

Taisi nuo tarrat tulla HPI:n vanteiden mukana, muistaakseni WORKS vanteet.

103
Että renkaat tulee korin ulkoreunojen tasalle, ns. hellaflush.
Kyllä ne takarenkaiden mutterit nyt ainakin tänään pysys paikallaan, mutta ihan varmuuden vuoksi olisi kiva saada ne siihen nylociin asti.
Tässä näkyy tuo ongelma, jos ei laita niitä korilaattoja sinne vanteen ja hexin väliin.

104
Hexit on jo 6mm paksut ja pari korilaattaa per vanne, ongelmana nyt että pyöränmutteri on enää pari kierrosta vetarilla.
Niin ja auto on tuo LRP Blast TC muovipulkka. Ja vanteet on +9 offset.

105
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 16.11.11 - klo: 14.44 »
Se keskireikä on 9,5mm.
ps. osta multa vaikka kolmen auton verran varaosia, on meinaan muutama noita spurrejakin.

106
Anis sitten vaan torsenia keskelle kerran Quattro, eipä siitä driftaamisesta tule sitten mitään kun ensin puskee ja sitten onkin jo perä vierellä...

Onkos jollain tietoa levitys paloista alustaan, tarvis saada takarenkaita muutama milli leveämmälle. Mulla joskus oli kiinalaisten insinöörien taidonnäyte, messinkiset leventävät vetarit, niinkuin voi arvata ne ei kauaa kestänyt.

107
Ajattelin kokeilla tuota vanhaa servoa mikä on tällä hetkellä firessä kiinni.
Kun koitin sitä,mitään ei tapahtunut ja päätin avata sen.

Heti kun laittaa virrat päälle,niin servo alkaa pyörimään ympäri.Ja jos laittaa rattaat paikalleen,niin lyö heti jumiin ja lämpenee tietysti.

Mitäköhän sille on voinut tapahtua?

Ja koitin servoa vain tuossa asson vastarissa,kun ei ole kuin yksi vastari itsellä.

Edit.
Niin ja ohjaukseen ei siis reagoi ollenkaan.
Jos lähetin on päällä ja synkassa vastarin kanssa, niin taitaa servosta olla ns. asentoanturi rikki. Tuskin sille mitään oikein voi tehdä, yleensä rattaat on vain uusittavissa servossa.

108
Tuohon auton ostoon, selaileppas nuo kaksi aihetta tuosta sivun yläosasta, selviää ainakin muutama asia.
Mitä mahdat tuolla Nikko ongelmalla tarkoittaa? Miksi rengas lähti vanteelta vai jotain muuta?

109
Noissa tinaus hommissa yleensä ensin esi-tinataan johto sekä liitin, sitten johtoa voi vähän lämmittää ennen kuin tökkää tuohon liittimeen, ettei liitin sula. Sitten kun tinaus on jäähtynyt niin kannattaa tehdä vetotesti.
Youtubesta voisi löytyä tinaus ohje, jos ei ole asiasta mitään hajua.
PRF 202 on hyvä suojalakka eli juurikin tuo mikä linkin takaa löyty.

110
Elektroniikka-liikkeistä esim. Elfa.

111
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 13.11.11 - klo: 22.39 »
Saakos tätä laatikkoa jotenkin hiljaisemmaksi, kun sisäradalla tuosta lähtee aikas äänet muihin autoihin verrattuna.
Delrin spurri on paikalla, ääni ilmeisesti lähtee etu ja taka diffeistä. Rattaiden pintaan laitoin teflon rasvaa, mutta kyllä se silti aikas ääntä pitää.
Johtunee pinjonin ja lautasrattaan suorista hampaista.

112
Kyllä niissä piirilevyllä on suojalakka, eli kestää kyllä jonkinverran vettä, sukellusveneet on sitten erikseen.
Mutta ei se haittaa jos sitä suojalakkaa lisää siihen piirilevylle. Sanoisin että tuolla PRF 202 suojalakalla suihkittu nopari on ihan tarpeeksi vedenkestävä, jos se ei riitä, niin on ajopaikka väärä tai kuskin harkinnassa puutteita.

113
Molemmat noparit toimii myös harjallisella. Castlen tuote on ainakin hyvä kun löytyy reilusti säätöjä ja on hyvä korjauspalvelu.
Molemmat toimii 3S asti.
Loppu onkin sitten itsestä kiinni, että minkä värisen noparin haluaa, tuota Castlen Sidewinderiä löytyy monta eri mallia, tuskin niissä on mitään muuta eroa kuin tarrat, Sidewinder V2, Sidewinder SCT, HPI Vapor, HPI Vapor Pro ja Duratrax Element, voi löytyä enemmänkin mutta nuo nyt on tiedossa. Tuo Vapor Pro on vain tuulettimen kanssa, muuten pitäisi olla sama.

114
Jos harjatonta noparia haet, niin vaikka Castlen tuotteet, HPI:n nimellä Vapor-nopari (sidewinder) mainostetaan vesitiiviiksi.
Sekä Traxxasen VXL noparit on veden kestäviä, se malli mikä tulee pikku-revon mukana on ihan hyvä, molemmat löytyy esim Sabesta.
PRF 202 on hyvä suojalakka, sitä itse käytän.

115
Sähköautot / Vs: Pihasladi Rallisprint, KIINNOSTAAKO???
« : 12.11.11 - klo: 17.16 »
Nuo tsekin autot on 1/10 kokoa, mutta miltäs kuulostaisi, jos näitä SC-autoja jalostaisi tuohon touhuun myös?
Eli ne vastaisi ehkä enemmän 1/8 kokoa sitten, ei tarvitsisi kuin kori ja renkaat hommata ja puskurit pois, niin olisi auto joka sopisi kahteen kilpaluokkaan.
Esimerkkinä vaikka tämä

116
Edelleen jossain on väli missä sähkö hyppää.  Voi, ikävä kyllä, olla noparissakin.

Ei toimi uusillakaan johdoilla, eikä tinauksilla. 2 kertaan tinasin johdot kiinni, mutta ei. Saman tekee, eli normaalit käynnistysäänet soittelee ja ja jää päälle normaalisti, mutta kun kaasuapainaa, niin naps ja käynnistyy uudestaan. Hieman pyörittelee konetta äänien tahdissa, mitä ei muistaakseni tapahtunut silloin ekoilla kerroilla.

Vika ilmeni tosiaan kesken ajon, eli yhtäkkiä vain alkoi tekemään tota.


Vaikuttais noiden aikasempien tekstien perusteella huonolta akulta, jollei kaasua kestä yhtään mutta jarrua kyllä.
Miten tuon jarrun oikein todensit? Jarrutuksessa energia siirretään akkuun tai sitten se hukataan lämpönä nopari  kautta, eli ei se mitään virtaa akulta vie.
Jostain lueskelin että Viperillä olisi oikein hyvä asiakas tuki, asiasta en tiedä mutta niillä saattaisi olla samantapainen korjaus systeemi kuin Castlella, eli rikkinäinen sinne ja ne korjaa tai lähettää uuden, tulee halvemmaksi kuin uuden osto.

117
Tai sitten kaasukanava on väärinpäin ja moottorin johdot myös väärinpäin, eli eteenpäin onkin oikeasti pakki.

118
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 11.11.11 - klo: 17.32 »
Mikäs olis hyvä sisäkori tähän autoon, onko se tuo honkkarin krossarin kori vai onko joku muu kori mikä istuu oikein hyvin tuohon.
Kerää turhan paljon sitä kuraa tuollaisenaan...
Jos jollain on kuvaa heittää omasta sisäkorista niin näkisi vähän että miten istuu.

119
Käyhän se, ohuemmat säikeet on vaan joustavampaa yleensä ja vaikuttaahan se kuorikin siihen kyllä.
Ei sen tarvii jenkki kokoa olla, noissa vaan yleensä on se koko ilmoitettu tuolla AWG koolla mikä on mielestäni sekavampi kuin metrinen järjestelmä. 2,5m2 on lähes saman kokoinen kuin awg 14.
Silikooni kuorista kaapelia kannattaa käyttää sen joustavuuden takia, näissä rc-laitteissa.

120
Niin se tehdään, noparin + ja - rinnalle. Tämä nyt lähinnä koskee NiMH akkuja.
Konkan olisi hyvä olla mahd. nopea.
ps. mulla olisi valmiiksi tehty setti liittimineen ylimääräisenä.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 45