91
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 21.11.11 - klo: 10.04 »
Ei se päittäisvälys ihmeellistä ole, esiintyy monessa muussakin autossa. Shimmailet sen vaan sopivaksi.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Oma hobbykingin 150A nopari kastui eilen ja toimi normaalisti kunnes ajoin varikolle. 5 min jälkeen kun olin jatkamassa ajoa niin moottori yritti pyöriä mutta auto liikkui vain ihan vähän. Ajattelin että akku loppui ja vaihdoin akun jonka jälkeen moottori ei enää toiminut yhtään. Menin sisälle ja kokeilin että vastari toimii, moottori toimii toisella noparilla, akku toimii, noparin tuuletin toimii sekä noparin bec toimii (vaikka ajossa käytän ulkoista beciä) mutta moottori ei pyöri.Kuivata nopari hyvin, niin voi ruveta taas toimimaan. Jos mahdollista niin avaa nopari ja katso onko piirilevyllä suola jäämiä, jos on niin pese pois ja samalla näkee onko jostain tullut toimintasavut ulos.
Kun avasin noparin niin siellä oli pari vesitippaa...
Eli voiko noparin jotenkin korjata, vai onko uuden noparin aika?
Ajattelin kokeilla tuota vanhaa servoa mikä on tällä hetkellä firessä kiinni.Jos lähetin on päällä ja synkassa vastarin kanssa, niin taitaa servosta olla ns. asentoanturi rikki. Tuskin sille mitään oikein voi tehdä, yleensä rattaat on vain uusittavissa servossa.
Kun koitin sitä,mitään ei tapahtunut ja päätin avata sen.
Heti kun laittaa virrat päälle,niin servo alkaa pyörimään ympäri.Ja jos laittaa rattaat paikalleen,niin lyö heti jumiin ja lämpenee tietysti.
Mitäköhän sille on voinut tapahtua?
Ja koitin servoa vain tuossa asson vastarissa,kun ei ole kuin yksi vastari itsellä.
Edit.
Niin ja ohjaukseen ei siis reagoi ollenkaan.
Vaikuttais noiden aikasempien tekstien perusteella huonolta akulta, jollei kaasua kestä yhtään mutta jarrua kyllä.Edelleen jossain on väli missä sähkö hyppää. Voi, ikävä kyllä, olla noparissakin.
Ei toimi uusillakaan johdoilla, eikä tinauksilla. 2 kertaan tinasin johdot kiinni, mutta ei. Saman tekee, eli normaalit käynnistysäänet soittelee ja ja jää päälle normaalisti, mutta kun kaasuapainaa, niin naps ja käynnistyy uudestaan. Hieman pyörittelee konetta äänien tahdissa, mitä ei muistaakseni tapahtunut silloin ekoilla kerroilla.
Vika ilmeni tosiaan kesken ajon, eli yhtäkkiä vain alkoi tekemään tota.