Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Kimmo S

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
61
Tiedote:

Kausi-inflluenssan ja Korona-viruksen leviämisen estämiseksi seurassa halutaan korostaa seuraavia toimintatapoja tulevien viikkojen aikana. Käsien pesuun tulee kiinnittää erityistä huomiota - kädet tulee pestä huolellisesti monta kertaa päivässä. Käsien pesu on merkittävin keino estää tauteja leviämästä - tätä ei voi liiaksi korostaa!

Sairaana tai kipeänä ei ole mitään syytä tulla harrastamaan, tämänkin korostaminen on nyt tärkeää. Samoin jos perheessä on lievääkin flunssaa sairastavia, olisi syytä jättää ajot väliin ja seurata hetken aikaa tilanteen kehittymistä.

Omatoiminen harrastaminen radoilla on edelleen sallittua, mutta aloittelijatoiminta on tauolla toistaiseksi. Tiedotamme tilanteen kehittymisestä verkkosivuilla.

Terveisin,
Fullspeed RC hallitus

62
Seuraavat rallit 1.3. SUNNUNTAINA.
Aikataulu:
Kiekka kisa klo 10 alkaen ja
Buggyt yritetään päästä aloittamaan n. 11 aikaan.
Hallille pääsee 9 alkaen treenaamaan kisoja varten.

Tulkaa viimeistään 20 minuuttia ennen kisojen alkua, niin ehditään katsoa kaikille ponderit ja ilmoittautumiset kuntoon.

63
10.2. on rajoitetusti kerhon autot kokeiltavissa. Useampi ohjaaja ei pääse paikalle maanantaina, mutta 17.2. taas normaalisti.

Omilla autoilla pääsee kuitenkin normaalisti ajamaan harkkaradalle 5e tutustumishintaan.

64
Hyvät kisat saatiin taas ajettua, kisoissa nähtiin hyvää vääntöä ja tiukkoja tilanteita. Taas oli uusi ensikertalainen kisoissa mukana ja kaikki pääsi kunnialla maaliin. Kisat toimi erittäin hyvin osana FORSIa ja aloittelijoidenkin osalta kisoissa oli ihan oikeiden kisojen fiilistä.
Tässä vielä kuva kisaajista.



66
Talkoot turffiradalla perjantaina 31.1. klo 18:30-
Järjestellään paikatkisoja varten valmiiksi ja vaihdetaan profiili. Tervetuloa.
klo 18:30 kieppeillä voi aloitella tavaroiden järjestelemistä ja 19:30 rallikoulun päätyttyä laitetaan rata kuntoon.

67
1.2. Kisan ilmoittautumislinkit:

Ilmoittautuminen: täältä
Ilmoittautuneet näkee realiajassa täältä: täältä

Kisat ajetaan Forsien kanssa samassa. Aloittelijoiden treenit ajetaan treenien laskentatauon ja ajakokouksen aikana, eli noin 10 kieppeillä. Aika-ajot ja kaksi kisalähtöä ajetaan puolen päivän kieppeillä FORSien ruokailutauolla. Ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen julkaistaan tarkempi aikataulu.

68
2020 keväällä ajetaan kolme kierrosta aloittelijaralleja. Tällä kertaa kokeilemme ajaa kisat FORS-kisojen yhteydessä. Näin kisoihin tulee isojen kisojen tuntua!

Kiekkakisa ajetaan aluksi harjoitusradalla erillään ja tämän jälkeen buggy-kisa FORS-kisojen tauoilla. Ajot asettuvat taas kello 9-13 välille. Täsmennetään aikataulua lähempänä kisoja.

1.2. osana FORS-kilpailuita
x.3. tarkentuu myöhemmin
4.4. osana FORS-kilpailuita

Kunhan saamme sovitettua kisan fors-kisojen sekaan, julkaisemme ilmottautumislinkit ja tarkemman aikataulun.

69
Aloittelijaillat pyörivät taas joka maanantai klo 18 alkaen Hakkilan sisäradalla. Kerhon autot ovat ilmaiseksi kokeiltavissa pienellä vihreällä radalla ja musta harjoittelurata, crawlingrata sekä driftingrata on ajettavissa omalla autolla 5€ alennushintaan. Lisäksi kerhon drifting-autolla pääsee kokeilemaan driftaamista! Tervetuloa tutustumaan!

Rallikoulu 1:sestä starttaa taas uusi kurssi 24.1. Lue lisää rallikoulusta kerhon sivuilta.

Aloittelijailtojen paras puoli on, että ne keräävät samantasoisia kuskeja samaan aikaan radalle, jolloin ajaminen on hauskaa porukassa! Rohkeasti mukaan kokeilemaan! Paikalla on myös kerholaisia joilta voi kysyä vinkkejä oman auton säätämiseen ja huoltamiseen.

70
Aloittelijaillat pyörivät taas joka maanantai klo 18 alkaen Hakkilan sisäradalla. Kerhon autot ovat ilmaiseksi kokeiltavissa pienellä vihreällä radalla ja musta harjoittelurata, crawlingrata sekä driftingrata on ajettavissa omalla autolla 5€ alennushintaan. Lisäksi kerhon drifting-autolla pääsee kokeilemaan driftaamista! Tervetuloa tutustumaan!

Rallikoulu 1:sestä starttaa taas uusi kurssi 24.1. Lue lisää rallikoulusta kerhon sivuilta.

Aloittelijailtojen paras puoli on, että ne keräävät samantasoisia kuskeja samaan aikaan radalle, jolloin ajaminen on hauskaa porukassa! Rohkeasti mukaan kokeilemaan! Paikalla on myös kerholaisia joilta voi kysyä vinkkejä oman auton säätämiseen ja huoltamiseen.

71
Saatiin lauantaina ajettua aivan huiput rallit. Etenkin oli kiva nähdä miten buggy-kisassa oli 10 tuoretta kuskia lauteilla ja monta hyvää vääntöä radalla! Ensi vuonna jatketaan ajoja. Katsotaan tammikuussa tarkemmat päivät ralleille.

Liitteenä kuva lauantain voittajista!

72
Ensi viikolla Hobbyfactory on auki ma ja pe 11 alkaen, joten silloin ainakin pääsee varmasti ajamaan.


Lauantaina ajetaan kauden viimeiset aloittelijarallit. Noin 10-11 välillä harkkaradalla ja noin 11-12 kisaradalla. Kisaerien välissä pääsee muutkin ajamaan ja ennen kisoja ajovuorot käyttöön, niin junnut ja vähän vanhemmat mahtuvat radalle sovussa treenaamaan.

73
Näyttäisi siltä, että forsseja ei ajeta, mutta ajetaan aloittelijarallit viimeksi hyväksi todetulla kaavalla.

Ensin kiekkakisa klo 10 alkaen ja mahdollisimman nopeasti heti perään buggykisa.

74
Huomenna 16.12. maanantaina pidetään vuoden viimeinen aloittelijailta, jossa pääsee testaamaan kerhon autoja. Omalla autolla voi edelleen käydä maanantaisin ajamassa harkkaradalla edullisella 5e hinnalla!

Aloittelijaillat jatkuvat normaalisti taas tammikuussa 6.1.

75
Huomenna 16.12. maanantaina pidetään vuoden viimeinen aloittelijailta, jossa pääsee testaamaan kerhon autoja. Omalla autolla voi edelleen käydä maanantaisin ajamassa harkkaradalla edullisella 5e hinnalla!

76
Betonirata olisi erittäin tervetullut lisä Hakkilaan, ja itsekin ajaisin mieluummin sillä kuin turffilla. Samaa mieltä myös, että nykyinen harkkarata on harmittavan pienellä käyttöasteella. Tässä saattaa kuitenkin olla havannointiharhaa, sillä kertyneitä ratamaksuja tarkastelemalla radalla käydään kohtuullisesti ajamassa. Harkka- ja aloittelijaradoilla on lisäksi erittäin tärkeä rooli maanantain aloittelijailloissa sekä perjantain rallikoulussa.

Muutama vuosi takaperin kun aloittelijailtoja ajettiin betoniradalla, meno oli hurjaa. Jatkuvasti pääsuoralla tuli pahaa jälkeä, kun nopeat ja hitaat kuskit kohtasivat toisensa. Joskus osumalla seisovaan autoon ja pahimmillaan täyttä vauhtia vastapalloon. Kerhon autot olivat joka kerran jälkeen hajalla ja tämä työllisti melkoisesti. Nykyinen malli on kehittynyt tästä paremmaksi. Kerhon autot ovat turvassa aloittelijaradalla, jolla kokeillaan rc-auton ohjastamista ja ratin oikeaan suuntaan kääntämistä ensimmäistä kertaa. Omalla autolla tutustumaan tulleet ajavat harkkaradalla sekä he jotka eivät ole vielä valmiita kisaradalle. Kisaradalla ajavat ajaa jo kohtuu hyvin letkujen välissä. Tarvitsemme siis maanantaisin käyttöön kolme rataa samaan aikaan, koska on selkeät kolme eritasoista porukkaa treenaamassa.

Harkkaradan ongelmana on tällä hetkellä kohtuuttoman kovat vauhdit, näitä on yritetty laskea mutkaisemmalla profiililla. Tilassa olevat massiiviset tolpat kuitenkin hankaloittavat toimivan profiilin tekemistä. Etenkin nyt profiili sisältää aika paljon suoria, kun tila ei tahdo oikein muuhun soveltua. Tämä huomattiin jo aikoinaan kun paikalla oli EOS-kilparata. Kaistat olivat kapeita, tolpat edessä ja rata kulki vaikeissa kulmissa. Lopputuloksena oli hyvinkin kalustoakuluttava lopputulos. Aloittelijaradan sulauttaminen betonirataan ei myöskään auta, koska radan pieni jatke yli aloittelijaradan on nyt miniz-radan käytössä. Ilman sitä molemmat takakulmat jäävät niin pahasti tolppien taakse, että sinne ei voi rakentaa kuin suoraa.

Itse olen ehdottanut harkkaradan muuttamista turffiradaksi, jotta saisimme hillittyä nopeuksia. Miksi sitten turffi vaikka itsekin haluaisin ajaa betonilla. Betoni radan ylläpitämisessä on vain niin massiivinen työ. Suuri kiitos etenkin Laurille ja monelle muulle vanhan kisa-betonibaanan ylläpitämisestä. Ratahan imuroitiin ja pestiin kaksi kertaa viikossa. Lisäksi Lauri ja muut kisakuskit korjasi letkut takaisin paikoilleen päivittäin. Betoniradalla letkujen kanssa on se ongelma, että ne pitää teipata lattiaan kaksipuoleisella teipillä. Se kuitenkin pysyy huonosti kiinni ja teippiäkin kuluu tätä myöten paljon. Toki yksi vaihtoehto voisi olla tehdä laidat kakkosnelosesta, joka on kallista ja erittäin työlästä. Radan imurointi ja pesukin on joka tapauksessa käsityötä, koska elementit ja letkut estää koneiden käytön. Muutenkin pesukone todennäköisesti pesisi radasta kaiken kumin irti.

Radan käyttöaste ja käyttäjäkuntakin on yksi mietittävä asia. Jotta betoniradalle muodostuisi ajolinja, eli kumia tarttuisi lattiaan ja lika putsaantuisi pois, radalla pitää olla useampi kisakuski ajamassa aktiivisesti. Jos radalla treenaa pääasiassa perustason kuskeja, se säilyy liukkaana. Kaikkki b-finaalia alemmalla tasolla ajavat tuovat linjalle enemmän roskaa kuin sitä putsaavat - eli äkkiä muutaman hyvän kuskin mielenkiinto ajamista kohtaan laantuu, kun rata ei vastaa kilparataa.
Kisakuskeja vaaditaan myös aktiivisesti seuraamaan mitä radalla tapahtuu. Jos ja kun radalla ajetaan likaisella silikoonia vuotavalla autolla tai viimeistään kun kaksi autoa kolaroi radalle öljyt, jollain pitää olla munaa ja tietämystä huutaa ajot seis välittömästi. Vielä kun löytyy se joka viitsii ja osaa käydä kaivamassa pesuvehkeet esiin ja siivooa kolaripaikan tai muuten nopeasti koko rata on silikoonissa.

Otetaan esille myös se, että meillä ei ole tällä hetkellä riittävästi elementtejä toiseen kilparataan. Hyvien elementtien tekeminen on iso työ ja yllättävän kallista. Puhutaan useammasta tuhannesta eurosta.

Viime keväänä meillä oli hetkellisesti betonirata vanhan varikoin paikalla, winter jumpseihin treenaamista varten. Rataa ei mainostettu, kun pelkäsimme sinne tulevan jo pelkkien huhujen myötä liikaa kuskeja ajamaan. Ei tullut. Eli tältä pohjalta olisin kovin varovainen sen suhteen kuinka paljon etenkin UUSIA kuskeja betonirata toisi. Kerhon tasetta ei auta se, että osa turffirataa käyttävistä siirtyisi ajamaan ja ylläpitämään betonirataa. Harkkaradan tarkoitus on nimenomaan tuoda kerholle uusia kuskeja, ja nyt homma on toiminut melko hyvin. Uusia jäseniä on liittynyt kerhon samaa tahtia kuin hyvinä vanhoina aikoina.

En halua tappaa keskustelua ratojen parantamisesta, päin vastoin, mutta olisin hyvin varovainen toimivan konseptin muuttamisen kanssa. Niin mielelläni kuin ajaisin itsekin betonilla, radan turffittaminen tuntuisi järkevämmältä.

Parempi paikka tämän suuntaisille keskusteluille om Fullspeedin oma osio. Hyvin voi laittaa tänne linkin, että tulkaa keskustelemaan asiasta erilliseen osioon. Pyysyisi näin keskustelu selkeämpänä. Tämä säie on enemmän tiedotuksia varten.

77
Seuraavat rallit ajetaan 9.11. Ilmoittautuminen paikan päällä tai linkillä: https://tinyurl.com/y5uvj8l3

Kokeillaan 9.11. uutta aikataulua, että ajetaan luokat peräjälkeen sen sijaan, että ajettaisiin ne limittäin.

Aloitetaan kiekkakisoilla klo 10 ja ajetaan lähdöt pienillä tauoilla perä jälkeen. Näin kiekkakisat olisi ajettu jo noin 10:30 aikoihin ja voidaan siirtyä ajamaan buggy-kisoja.

Yritetään päästä aloittamaan buggy-kisat viimeistään 10:45.

78
Ensi lauantaina, 12.10., ajetaan seuraavat aloittelijarallit. Ilmoittautumislinkki saadan tulille tässä vielä alku viikon aikana. Ennakkoon ilmoittautuminenhan ei ollut edes pakollista, eli vielä paikan päälläkin voi ilmoittautua.

Ainakin ensimmäisellä kerralla kokeillaan sitä, että kiekkakisa ajetaan mustalla harkkaradalla ja buggyt ja truggyt kisaaat turffiradalla.

79
Ensi perjantaista alkaen turffirata on joka perjantai rallikoulun käytössä noin 18:30-19:30. Tarpeen mukaan muut potkitaan pois radalta +/-15min alku/loppuaikojen suhteen. Tavoite on jatkossa pitää pieniä taukoja ajon lomassa ja järjestää radalle ainakin yksi vartin ajovuoro muille, mutta katsotaan miten homma lähtee rullaamaan.

Samoin harkkarata on rallikoulun käytössä 18:00-19:30. Tässäkin sama +/-15min sääntö.

80
2019 syksyn aikana tullaan järjestämään kolmet aloittelijarallit:
12.10.
9.11.
28.12.

81
la 24. ja su 25. päivä 12-15 talkoot Hakkilassa

Kohtuullisesti nyt ilmoittautunut porukkaa mukaan talkoisiin suullisesti. Tullaan reippaina heti 12sta paikalle ja tehdään se mitä ehditään prioriteettijärjestyksessä.
Hakkila on melko hyvässä ajokunnossa jo nyt, mutta vaatii siivoamista, tavaroiden järjestelemistä sekä radan rakentamisen.
Vielä voi liittyä whatsapp-ryhmään ilmaistaakseen muille, että on tulossa talkoisiin ja mahdollisesti keskustelemaan mieltä painavista asioista.
https://chat.whatsapp.com/D9RN9VqVO0O2mvXKDZAIJ0

1) Imuroidaan turffirata, vedetään pääsuoran raot kiinni ja rakennetaan rata. Hyppyreitä on niin vähän käytettävissä, että radan rakennus on aika nopeasti valmis. Autot mukaan, niin talkoiden jälkeen jäädän hetkeksi testaamaan profiilia.

2) Samalla kun pari jätkää hoitaa radan rakentamista
   1) Siirretään pittipöydät sivuun niin, että päästään pesukoneella pesemään hallin lattia.
   2) Lajitellaan varastoalueella samanlaiset tavarat samoihin paikkoihin
   3) Lajitellaan mattosilppu ja muu roska kaatopaikkakasaan
   4) Kerätään ympäri hallia ratamateriaalit ja työkalut oikeille paikoilleen
   5) Imuroidaan reuna-alueet, radan ympärystät, lounge-alueen, ajanottopöydän yms. ympärystät, joihin ei pääse lattianpesukoneella.

3) Siivotaan autojen puhallushuone
  - huone täynnä autoista tullutta matto/turffi/kumipölyä,

82
Aloittelijaillat vielä kolme viikkoa joka maanantai klo 18 Vantaan Vauhtipuiston ulkoradalla. 2.9. jatkamme Hakkilan sisäradoilla!
2019 syksyn rallikoulujen ilmoittautuminen on myös alkanut!

Lue lisää:
https://www.fullspeedrc.fi/aloittelijaillat
https://www.fullspeedrc.fi/rallikoulu


83
Hakkilan sisäradat avautuvat jälleen Syyskuun ensimmäinen päivä, tervetuloa ajamaan! Syyskauden uutuus on Crawling-rata, joka on tarkoitettu hitaasti haastavien esteiden yli ryömiville maastoautoille. Syyskuun loppupuolella jatkuvat rallikoulut sekä viikoittaiset kerhokilpailut. Tervetuloa harrastamaan Euroopan tasolla erittäin hienossa rc-keskuksessa. Maailmaltakaan ei löydy montaa rc-keskusta, josta löytyy seitsemän rataa saman katon alta, buffetti sekä Hobbyfactoryn myymälä.

Talkoot ratojen kuntoon laittamiseksi 24.8. ja 25.8. Olkaa hyvä ja osallistukaa talkoisiin, sillä ratamaksut eivät sisällä täyttä palvelua. Ei huolta jos et näihin ensimmäisiin talkoisiin ehdi, sillä syyskaudella kokeillaan kuukausittaisia talkoita. Näin kukin pysyy helpommin aikatauluttamaan itselleen ainakin yhdet talkoot per kausi. Vastineeksi kohtuullisista ratamaksuista, kunkin tulee osallistua talkoisiin vähintään kerran kaudessa. Jokaisella on myös vastuu pitää paikat kunnossa ratoja käyttäessään. Tämä tarkoittaa vähintäänkin omien jälkiensä korjaamista varikolla sekä rataan aiheutuneiden vahinkojen korjaamista, kuten radan reunaletkujen paikoilleen siirtämistä ajon jälkeen. Ratojen pyörittäminen tapahtuu täysin Fullspeed RC -yhdistyksen jäsenten voimin, eli meidän kaikkien toimesta. On suoranaisesti röyhkeää jättää pienet asiat muiden hoidettavaksi, kuten roskien lattialta noukkiminen. Tekemällä koko ajan pientä ylläpitoa, ympäristö säilyy miellyttävänä ja talkoot mukavan lyhyinä.

Samaan hengenvetoon haluan kiittää kaikkia kerhon jäseniä kerhoilusta ja tehdystä työstä kuluneiden kausien aikana. On vaikea hahmottaa kokonaiskuvaa, että vuoden aikana yhdistyksen eteen tekee töitä aktiivisesti reilusti yli 50 henkeä. Suurin osa työstä tehdään "piilossa", koska tilojen ja ratojen kunnostusta tehdään hyvin vaihtelevina aikoina ja et todennäköisesti ole aina näkemässä työn suorittamista. Lisäksi paljon työstä on radan ulkopuolella tehtäviä ostosreissuja, toimistotyötä yms., joka ei radalla näy. Kiitos tästä, terveisin vt ratatoimikunnan johtaja.

Voit ilmoittautua ensimmäisiin talkoisiin liittymällä whatsApp-ryhmään https://chat.whatsapp.com/D9RN9VqVO0O2mvXKDZAIJ0


84
2019 syksyn aikana tullaan järjestämään kolmet aloittelijarallit. Tarkemmat päivät vahvistetaan kunhan syksyn kilpailukalenteri julkaistaan.

85
Mukavasti uusia kasvoja käynyt aloittelijailloissa kokeilemassa autoja kesän mittaan. Muistus vielä, että aloittelijaillat pyörivät edelleen Vantaan Vauhtipuistossa. Radalle löytää parhaiten seuraamalla Hobby Factory -kylttejä. Sisäänkäynti ei siis ole Vantaan Vauhtipoiston Karting-radan portista, vaan Myllykyläntieltä, eli samalta sivulta missä on VM Karting Center ja Pihamaan multa-asema.

86
Muistakaa rataa kastellessa laittaa vettä huomattavasti vähemmän kuin aiemmin. Suolattu rata pysyy pitempään kosteana ja kevyt tasainen sumutus riittää. Edelleen rata pitää kuitenkin kastella säännöllisesti.

Kostea pinta ei pölise pois ja kestää muutenkin paremmin. Lisäksi kosteassa radassa kuoppien reunat pyöristyvät ja rata tietyllä tapaa tasottuu autojen ajaessa, eikä kulu puhki kuten kuiva tekee.

87
Ajetaanko Vaasassa M8:ssa b & c sijoitusfinaalit?

88
Letkujen paikoilleen laittamista, kastelua ja yleistä siistimistä jäi vielä perjantaille. Hommia jatketaan 12 kieppeillä.

89
Yritetään saada homma pakettiin huomenna. Tältä päivältä jäi vielä jyrsittyjä alueita haravoitavaksi, jyräys sekä letkujen paikoilleen laittaminen. Suolasäkki saapui myös, joten levitetään myös se torstaina.

Nyt vain kaikki kynnelle kykenevät laittamaan paikkoja kuntoon, niin saadaan rata valmiiksi. Jyrääminen aloitetaan klo 11. Makkarat grillataan taas 14-15 aikoihin. Tervetuloa.

90
1/8-radalla M8 ja M8e SM III -osakilpailut viikonloppuna.

Kisat ajetaan radalla 20. lauantaina, ja sunnuntai on varapäivä, kisat kestävät kello 8-21 ja paras hetki tulla katsomaan kilpailuita on finaalit, jotka alkavat kello 15:45. Tervetuloa seuraamaan kisoja!

Talkoot ke,to ja pe
Rata pitää vielä viimeistellä kisakuntoon, joten rata suljetaan tiistaina illalla huoltotöitä varten. Jaksotetaan talkoot muutamalle päivälle.

Olisi mukaa saada uutta verta mukaan talkoisiin, eli etenkin te kisaajat jotka ette ole vielä käyneet talkoilemassa, niin tervetuloa rohkeasti mukaan!

Keskiviikkona
  • Aikataulu 12-16
  • Jyrsitään pääsuora, etuhypyn jälkeinen shikaani ja välisuora sekä vasen ylätakasuora hypyn alastulosta droppiin asti.
  • Siivotaan varikko, pyyhitään pöydät, tyhjennetään roskikset yms.
  • Tarkistetaan vielä rataletkujen kiinnitykset
  • Kastellaan rouhittu rata jyräämistä varten

Torstaina
  • Jyräkuski päättää aikataulun, muta noin 3 apumiestä tarvitaan levittämään purua. Tarkennetaan asap.
  • Jyrätään jyrsityt alueet

Perjaintana
  • levitetään radalle suolaa, jos saadaan sitä


Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7