RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: gti1 - 23.11.09 - klo: 11.57
-
moro. onko kenelläkään tämmöstä autoo. itselle tuli viime lauantaina twin force en oo kerenny ajaa kun yhet akulliset kun servo pimeni, muuten ihan hauska peli ajaa. miten tämmöseen on varaosien saanti? onko kukaan prannellu tämmöstä?mitä kannattas ruveta tekemään?
-
Lukitse nyt aluksi vaikka se etupään vapaakytkin niin pakki ja jarru toimii myös etuakselilla ja ohjaukseen kannattaa ostaa suoraan joku 16 kg/cm servo
-
kiitos vinkeistä. pystytkö kertomaan tarkemmin tuosta vapaa kytkimestä? vai tarkotatko keski diffiä?
-
Elikäs vapaakytkin on se palikka siinä ison ketjurattaan etupuolella josta etukardaani lähtee etuakselia kohti, keskidiffiä ei Twinissä eikä Madissä ole.
varaosia näihin saa kyosholta erittäin hyvin
-
tuo varaosa tieto oli hyvä. pitää katella sitä vapaa kytkintä. miten se olisi hyvä lukittaa? epoksia täyteen vai miten?
-
tuo varaosa tieto oli hyvä. pitää katella sitä vapaa kytkintä. miten se olisi hyvä lukittaa? epoksia täyteen vai miten?
Se on se holkki josta lähtee etukardaani. Sen holkin sisällä on yksisuunta laakeri(kytkin).käytä se holkki irti ja puota sisään tippa pikaliimaa niin se laakeri menee jumiin...tulee täys 4wd..
-
tämähän on yksinkertinen modifikaatio kiitos monstertrukille. tietääkö kukaan onko noita twin forceja rakenneltu? löytyskö mistään juttua.
-
osaisko joku kertoo että. jos servon johdon käyttää väärinpäin vastarissa niin voiko servo palaa tai muuten pimentyä?
-
Rakenneltuja Monstereita löytyy tuolta http://www.rcmt.biz/bd/ ja jos Crawlerit kiinnostaa enemmän niin osoite on http://www.rccrawler.com/forum/
molemmista löytyy hirveästi tietoa Twinistä
-
kiitti linkeistä tuo jälkimmäinen oli hyvä.
-
moro. tietääkö kukaan mistä löytyisi karkeempia renkaita twinforceen? olen yrittänyt katella niitä mutta en löydä mistään.
-
Käsittääkseni orginaali vanteille pitäisi kaikkien T-MAXX ja E-MAXX renkaiden sopia, esimerkiksi HPI:n valikoima on aika kattava http://www.hpieurope.com/wheelsview.php?catId=W8M&lang=en
-
nyt on rengas asia selvä. mistähän vois katella maasturin koria mikä kävisi tuolle twinforcen rungolle?
-
periaatteessa kaikki 1/10 korit sopii hyvin. akseliväli on hieman liian lyhyt 1/8 koreille mutta kyllä niistäkin löytyy sopivia. http://www.sabe.fi/hobby/index.php?grpid=5043 T/E-MAXX korit on aika lähelle
-
moro. eilen palo toinen moottori twinforcesta. tilasin aamulla uudet koneet. atalassa myyjä suositteli kyosho k speed tai speed k moottoreita. tilasin ne koneet. onko kenelläkään kokemusta näistä moottoreista? onko tehokkaita ja miten kestäviä?
-
Twin forcen moottorit ovat:
MA-114Motor#Monster 550 vanhempi malli
http://www.kyosho.de/?page=shop%2Fproduct&category_id=0&mod_title=product&search=MA-114&sendsearch.x=32&sendsearch.y=8#
Uudemman spirit mallin Evo moottoria ei Saksan Kyoshon sivuilta näköjään löytynyt. Moottorissahan on huomioitava korkeampi jännite, koska akut ovat sarjassa.
-
RE: "onko kukaan prannellu tämmöstä"
On twineistä (joissa siis voimansiirto sama kuin madforceissa, on tehty moneen eri tarkoitukseen parempia.
- crawlereita
- formula offroadereita
- katukaahaimia
- näyttelyerikoisuuksia
--
ja eriasteisin muutoksin
Kun kerrot, mihin ajorataan/ajotapaan käytät twiniäsi, kerron mitä on jo kokeiltu itse/lähipiirissä.
Siis, omistanut itse olen 2, ja kaveripiirissä 2 lisää muuteltu kunkin makuun.
-
Onkos tää twini yhtä pommi kuin tuo mädi, johon saa koko ajan olla uusimassa osia?
-
moro. ei minulla ainkaa oo menny muuta kun kiinan servo ja toinen moottori. moottori on voinu olla pitkään viallinen. crawlerin rakennusta olen tuosta omasta twinistä suunnitellu.
-
Väittäsin mielelläni ton 4: twini kokemuksella, että auto kestää!
Toki se pitää osata huoltaa, säätää.
Toki joka mallissa on kohtia joita voi parannella.
Meillä vain 1 auto jäi käyttämään vakio-ohjausta. Muut laitto servon eri paikkaan.
- akseliin keinun viereen, servoseiveri suoraan servon päässä.
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5638800&alid=198987&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow
- akselin päälle, jos tekee multilinkkiä varten kumminkin sinne levyn. Taas servoseiveri suoraan servon päässä (sitä ei ollu, ja titaanihampaisetkin servot poxu).
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5638802&alid=198987&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5638801&alid=198987&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5638803&alid=198987&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow
-
multa ei ole hajonnu kuin:
-pari muovista servon sarvea ( en käytä saveria ) nykyään on alumiinset edessä ja takana
-taka perän pinjonista katkes muutama hammas täyskaasu lähdössä, nyt siellä pyörii infernon karkastut teräs rattaat
-
Vakkarit alumiiniset diffilatanen/pinion yhdistelmä pitää ensin asentaa ja ajaa sisään.
Sitten uudet rasvat ja uusi shimmaus, ni kestää kesän haahailut XL-harjattomalla.
Tai 2-3 vuotta harjallisilla, laakerien/banjonpesän pesusta/hoidosta riippuen.
Jos ei muut rupea kestämään, ni hobaon spiderit sisään, ja liki ikuisesti kestää.
(Teräsrumpu, 6+2 sisäratasta per diffi, teräslautanen ja käyrähammas-kontaktilla pinion.)
Edes tuolla formula offroedin harrastajien piireissä eivät ole saaneen tietääkseni spideriä rikki, vaikka ovat työntäneet käsittääkseni kilowatteja voimaa läpi.
-
Mulla hölsky se pinjonin ratas siinä akselilla ennen kun se hajos, aattelin että se olis haljennu mutta eipäs ollukkaan. niitä vinokontakti perävälityksiä saa kaksi sarjaa sen karkastun setin hinnalla eli luulis kestävän. molemmat perät on lukossa kun ei jaksanut puljailla diffiöljyjen kanssa, meinasin tehdä nelilinkin mutta kun ei monsterissa tarvii olla artikulaatiota niinkun crawlerissa niin antaa olla, eipähän torgue twist kiusaa
-
kiitoksia vinkeistä ja ohjauksen kuvista. nyt tuli koneet. k-spped monster truck 22t kyoshon omat koneet vaihdettavilla hiilillä. saa nähä miten liikkuu kun saan koneet paikalleen.
-
Metallinkova lukko on vaan moninkertainen ratassyöppö verrattuna miljoonaiseen limaan.
Se on ,kuin tuurnalla ja lekalla löisit rattaanpiikkejä. :police:
Verrattuna et löisit niitä rarraita mut hammastahnatuubi välissä.... :mrgreen:
Jopa sikaflex hamaiden välissä edes vähän joustaa, ennenku pitää.
Lima kyllä tarttee yhden illan aikaa laittaa, mutta se on sitten ikuinen perä sisuksiltaan.
(edellytti stefallista tervettä diffirumpua, jottei lima tursu laakerille kaulan läpi)
-
Joustaahan renkaat ja ajoalustakin sen verran ettei perä repeä... pitävällä alustalla joutuu vaan ajamaan varovasti kun toi tykkää keulia vähän liiankin herkästi vaikka punch on säädetty pehmeeksi
-
Joustaa kaikkien muittenkin rc-autojen kumit jotain, mutta voimansiirto on se joka saa pipiä.
Twini isohalkasijaiset kumit toimiii isomassaisina vauhtipyörinä, johan verrattuna touringkumit suttaa enempi ku pitää.
Hypystä ales urku pohjassa tullessa kumit pyöri ilmassa , no vaikka 50kmh, ja yhellä iskulla reiluun , vaikka 10kmh.Tämä 40kmh nopeudenmuutos alle 10 asteen akselikulmaan. Siihen päälle koneen voima ja voimansiirron vauhtipyörä-inertiavoimat. Isku kohdistuu: pinionin 2 hammasta lyö vastaavia lautasessa kerralla, koska iso kumi ei sudi alastulossa tms, missä kitka moninkertaistuu. Vaikka seuraavat 2+2 kohtaa liki samat voimat, on kohdistunut isku vaan enempi kuin on suunniteltu. (ne suunnittelee miehen kaasukäteen jonkun ihme-asetuksen hellätä tossa, ja on nimenneet sen: "järki".Outoo!)
(Infernossakin kiertyi vetoakselit yli 2 kilowatin tehoisella harjattomalla, kun hypystä ,uusin kumein, tuli routaantuneelle futiskentälle. Siinä on paljon pienempi ala maahan päin kerralla kuin twinissä.)
Twini kaverilla on XL06 koneellaan kestänyt, mutta slipperi on KOVILLA :evil:
-
Meillä kärähti Twin Forcen Evo moottorit oikein kunnon savujen kera samalla ajokerralla normalleilla 2 x 6 kennoisilla pötköakuilla. Miten voi kaksi moottoria kärähtää yhtä aikaa? Kokeilin vanhanmallisella moottorilla ja ainakin nopeudensäädin näytti toimivan moottorin savuamisesta huolimatta.
Vaihto harjattomaan systeemiin alkoi houkuttamaan, mutta toisaalta muutamalla kympillä voisi aina vaihtaa moottorin kärähtäneen tilalle. Jos lähden harjattomaan, niin mitähän systeemiä kannattaisi harkita. Toisaalta en kaipaa hirmu tehonlisäyksiäkään ettei muu tekniikka ala vuorostaan pettämään. Enempi olisi mieleen ajoaika ja toimintavarmuus.
-
Päivitystä aiheeseen kuvan kera. Värkkäsimme autoon uuden Hummerin kopan; toivottavasti kestää katolleen hyppyjä paremmin kuin vakiokori. Etuiskariksi laitoimme Infernon Big Bore iskarin ja siirsimme alkuperäiset taakse vanhojen kaveriksi. Samalla tietysti jouset vaihdettiin superpehmeiksi. Autostahan on tulollaan harjaton versio ja pitänee tutkia sen sähköjen sopivuutta vanhaan Twin Forceen
-
Meinaatko, että palauttavat tuotantoon, mutta harjattomana mallina?
Toi kiinnostaa!
Ei sattus tietolähdettä olemaan kertoa?
Saisivat muuttaa täsmällisemmäksi ohjausta samalla, se T-pala keinuvarren alapäässä tuppas olemaan arka ja klappinen. Viimeset T:t oli kuulalaakeroidut lasikuituset omatekeleet, sitten servo siirty akseliin mulla.
Ikuisuuskyssäri on sitten keskidiffi. Isommissa vauhdeissa matalampi painopiste ja keskidiffi olis tarpeen, mutta moniko jää käykkäakselista monsua vain kiihdyttelemään pikkuvauhdeilla pääosin.
Kattoo, mikä nopeus harjattomaan tuotantomalliin tulis.
-
Meinaatko, että palauttavat tuotantoon, mutta harjattomana mallina?
Toi kiinnostaa!
Ei sattus tietolähdettä olemaan kertoa?
Linkki tietoon löytyy Kyosho Japanin etusivulta:
http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=106563
-
Kyosho julkaisi harjattomasta versiosta videon osoitteessa:
http://www.youtube.com/user/kyoshomovie#p/u/0/UQEqV0TZkRk
Vaikuttaa melko tehokkaalta laitteelta.
-
Tykkäsin
- videosta
- sen taustamusasta
- mainostamistavasta, mitä "luvataan"
- itte autosta
Noinkohan pitää saada 3. twini!
-
Hyvältä kyllä näyttää
ovat näköjään hävittäneet etu-ulostulosta sen vapaakytkimen
-
Herätelläänpä tätäkin topikkia eloon :azn: !
Julkaisen nyt sitten tämän oman versioni tässä vaiheessa, vaikka alkuperäinen ajatus oli julkaista se vasta täysin valmiina: Kyosho Twin Force Trial-Modified 4x4x4 . Mutta kun ei malttanut olla jo rälläämättä, niin menköön nyt :grin: ! Kuvia ja pari pientä videonpätkää löytyy seuraavasta linkistä:
https://skydrive.live.com/?cid=dc57f9daa3e15574&sc=photos#cid=DC57F9DAA3E15574&id=DC57F9DAA3E15574%21139&sc=photos (https://skydrive.live.com/?cid=dc57f9daa3e15574&sc=photos#cid=DC57F9DAA3E15574&id=DC57F9DAA3E15574%21139&sc=photos)
En ole pitänyt turhaa kiirutta tämän projektin esittelemisellä. Sen verta verkalleen se on edennyt, että sitkeimmätkin foorumin jäsenet olisivat pitkästyneet sitä seuraamaan.
Kuvista kaikki Kyosho Twin Forcen kanssa tekemisissä olleet voivat vakoilla, mitkä osat ovat alkuperäistä ja mitkä itse väsättyä.