Useimmilla sisäradoilla TJ-10:lle sopiva välitys on välillä 6,5...7,0.
Lyhyt, mutkainen rata -> hitaampi välitys
Nopea rata -> nopeampi välitys
Ulkoradat ovat nopeampia, ja siellä välitykset liikkuvat 6,0...6,5 vaiheilla.
Yksi peukalosääntö on, että jos auto pääsuoralle tullessaan kiihtyy niin, että se saavuttaa (moottorin äänen perusteella) huippunopeutensa suoran puolenvälin tienoilla, välitys on oikea tai lähellä sitä.
Liian nopea välitys (siis pieni lukuarvo) saattaa polttaa moottorin käämit, ja ainakin aiheuttaa nopean sorvaustarpeen.
Välitys lasketaan:
(auton sisäinen välitys) x (isoratas/pinjoni)
Sisäinen välitys on jokaisessa autossa erilainen, esim. Assossa se on 2,5. Jos laitan Assooni 24-hampaisen pinjonin ja 72-hampaisen isorattaan, välitys on:
2,5 x 72/24 = 7,5