Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 330479 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #360 : 11.10.12 - klo: 13.44 »
Aluksi tulee 2-läppää. Pitäisi ainakin alkuun päästä. Tuota läppärunkoahan käytetään myös n.12hp moottoreissa. Ja tuohon sopivia saa kyllä veikeämpiäkin, sattumaako ;) Erilaisia läppiä ja läppärunkoja on kyllä tarkoitus kokeilla kunhan pääsee niin pitkälle asti.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #361 : 11.10.12 - klo: 17.16 »
Joo kyllä siinä nyt kävi niin että pakko oli laittaa toimituskuluista kyselyä gizmolle.

Toi motti lähinnä silmäilyn alla
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2229&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=56

Mutta laitoin kyselyä myös tuosta
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2248&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=56

Saa nähdä mitä tulee vastaukseksi. Tuubihan menee varmaan uusiksi vaikka viime viikolla vasta juhamatilta dominatorin lunastinkin pois  :grin: Jääpähän noita putkia hyllyyn  :laugh: Tai sitten myyn kaverille kunhan saa oman 5T possunsa.

Ite tuon 30,5cc tilasin ja postit oli 45$.
Ensiviikolla toivottavasti tulisi jo..
Alaa:lle kysymys kun olet moottorialan expertti..
Miksikähän tuo minun esp kitti ei alavääntöä kehitä p*skan vertaa, korkeilla kierroksilla sitten kyllä vinkuu kuin orpo piru erämaassa.
Oisko pakoaukon kulma liian jyrkkä, ja tehty enempi yläpää koneeksi kuin vääntäväksi?
Yksi putki ollu tähän mennessä mikä sillä on alhaallakin eloa tuottanut..dominaattori :grin:

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #362 : 11.10.12 - klo: 18.30 »
Ite tuon 30,5cc tilasin ja postit oli 45$.
Ensiviikolla toivottavasti tulisi jo..

Otitko tavallista nopeemmalla toimituksella? Itelle makso toimitus vaan 25$ (First Class International). 5.10 lähti matkaan ja ei ainakaan vielä näy suomen seurannassa.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #363 : 11.10.12 - klo: 19.19 »
Joo, menin pöljä maksamaan 45$ posteista, otin sen expressin :shocked:

Poissa moska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #364 : 11.10.12 - klo: 19.32 »
HPI Baja + Traxxas mini revo/slash + Crono

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #365 : 11.10.12 - klo: 19.42 »
Tää ois edullisempi ja ajais saman asian..
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.6644/.f
Kyllä noi kiinan rimpulat hakkaa mennen tullen laadussa, mut onko noilla sit hintansa verta koneen toimivuuden ja tehon kans tekemistä..

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #366 : 11.10.12 - klo: 19.47 »
Väkisin sitä alavääntöä häviää jos haluaa tehoa ylös. Suurin vaikutus lienee putkella ja pako / imuajoituksella.

Nuo VHM kampurat on hyvässä maineessa ainakin isommissa moottoreissa. Uskon että paras mitä näihin on saatavana. Itse meinasin kokeilla onko vakiokampuran painottamisesta kuinka paljon iloa. tuossahan on siis käytetty kovametallia lisäpainona.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #367 : 11.10.12 - klo: 19.59 »
Kiitoksia alaa:lle vastauksesta :wink:
Toi esp ei ole toiminut tosiaan ku ddm dominatorilla alhaalta kunnolla, mut sillä putkella taas ei saa yllhäältä kaikkee ulos, victyllä taas alapää on orpo mut ylhäällä vinkkuu kuin entinen heila  :laugh:

Poissa BadLuck13

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #368 : 11.10.12 - klo: 20.39 »
http://www.pitstop-shop.nl/nl/dept_862.html

Tuolta löytyy koneita noilla VHM kampuroilla. Kyllä niillä hintaa koneelle ainakin saadaan.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #369 : 11.10.12 - klo: 20.46 »
Yks rc kamu oli tollasen moottorin losiin just laittanu, tosin ei ole tolla hifi kammella, mut tolla paremmalla sytkällä, sanoi että ei eroa obr:n full modiin ole, ja että voimaa löytyy.

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #370 : 11.10.12 - klo: 20.54 »
pelkkä kampura 307€  :shocked:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #371 : 12.10.12 - klo: 10.05 »
Kiitoksia alaa:lle vastauksesta :wink:
Toi esp ei ole toiminut tosiaan ku ddm dominatorilla alhaalta kunnolla, mut sillä putkella taas ei saa yllhäältä kaikkee ulos, victyllä taas alapää on orpo mut ylhäällä vinkkuu kuin entinen heila  :laugh:

Kyllähän tuossa aika selvä ero ala väännölle on. Ei paljoa mieti eikä "booaa" vaan veto on sillä sekunnilla päällä. ..olipas hassusti sanottu, ainahan bensa koneessa on viivettä.. no kuitenkin.

Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #372 : 12.10.12 - klo: 14.39 »
Kaasarillakin on ihmeellinen vaikutus auton toimintaan..
Vaihdoin wt-668 kaasarin ja autohan heräsi henkiin tällä vrc putkella, paremmin toimii kuin dominaattorilla, outoa..
Domi ja wt990 oli hyvä parivaljakko tässä esp kitissa, mutta rcv bigbore ja wt-668 on taas toinen.
Filmit osiossa on pätkä miten laulaa.
Paremmin reagoi tolla putkella ja kaasarilla kuin dominaattorilla ja 990 walbrolla.
Vaikka kaikissa muissa koneissa tuo 990 on ollut parempi..
« Viimeksi muokattu: 12.10.12 - klo: 16.08 kirjoittanut juhamatti »

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #373 : 14.10.12 - klo: 19.43 »
Töttöröö.

Olettekos gurut kiusanneet virityksissänne männän imuhelmaa?? Kuinka paljon uskaltaa ottaa pois jottei koneen alakierrosvääntö katoa aivan täysin??

Niin juu, jos löytyy kuvatuksia toimivista viilauksista asian suhteen niin ne olis toivottavia.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #374 : 15.10.12 - klo: 11.45 »
Ottaisin ennemmin pois imuaukon alareunasta kuin männästä. Näissä kun tuo mäntä on aika lyhyt muutenkin, siis ei ajoituksen vaan mekaanisen toiminnan kannalta. Aika pienin muutoksin kannattaa edetä. Tietysti jos käyttää läppäventiiliä sylinterissä niin sitten voi kaivella reippaasti.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #375 : 15.10.12 - klo: 12.30 »
On tehty ja hyötyä saa. En vaan muista mittoja enää kun en oo vuoden 2009 jälkeen enää ajanu ilman Reed-läppiä.
Just joo.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #376 : 15.10.12 - klo: 13.10 »
Imuaukkoa voi myös leventää. Leventämisellä ei menetä alavääntöä mutta hyötyä kuitenkin on. Joku 1-2mm levennys pitäisi olla vielä suht turvallista männänrenkaalle. Aukon nurkat pitää olla hyvin pyöristetty, mahdollisimman iso pyöristyssäde nurkkiin.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #377 : 15.10.12 - klo: 13.14 »
Oliks sulla alaa joku 30,5cc portattu motti siellä pajallas testin alla nyt?
Just joo.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #378 : 16.10.12 - klo: 07.30 »
Autossa on kiinni portattu 30,5 jossa on se 5hp. Sitä ei ole sen kummemmin hierottu, laitettu vain läjään että pääs ajelemaan. Lisäksi on lähes valmis se omavalmiste reed-case moottori. On ollut jo nipussa, vielä pitää tehdä säädettävän sytyksen kiinnitys jne valmiiksi.

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #379 : 19.10.12 - klo: 15.29 »
Sarja tyhmiä kysymyksiä, mutta... nyt kun sain tuon Gizmon GZ-30.5 koneen ja siinä tuo pakoaukko taitaa olla hieman isompi kuin tuon Samban putken pakosarjan aukko, niin ilmeisesti mun pitäisi nyt laajentaa tuota pakosarjan aukkoa myös? Onko sillä isokin merkitys jos en niin tee? Pitääkö sen pakosarjan olla just saman kokonen, vai haittaako jos on hieman isompikin?
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #380 : 19.10.12 - klo: 16.01 »
Aukot pitää olla samankokosia ilman kynnyksiä kumpaankaan suuntaan. Virtausta tapahtuu sisään ja ulos. Kohdistaminen ja aukon porttaus pitää tehdä. Voit jättä tekemättäkin mutta täyttä hyötyä et putkestasi ja moottoristasi saa.
Just joo.

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #381 : 19.10.12 - klo: 16.08 »
Oisko vinkkiä miten tuo kannattaa toteuttaa, jotta niistä saa täysin samankokoiset?
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #382 : 19.10.12 - klo: 16.13 »
A4 printtipaperi ja likaset sormenpäät  :grin:

Kopioit paperiin pakoaukon ja pultinreiät pytystä ja se mukaan avaat patskarin lähdön. Ja sama juttu pakotiivarille.
Just joo.

Poissa moska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #383 : 19.10.12 - klo: 23.29 »
Tai jos jompikumpi on selkeesti isompi, nii sovittaa tiivisteen siihen ja sitten apinoi sen toiseen. Siten ei tartte istua skannerin päälle  :tongue:
HPI Baja + Traxxas mini revo/slash + Crono

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #384 : 25.10.12 - klo: 20.26 »
Onkos näissä koneissa ns. velocity stackistä mitään oikeaa käytännön hyötyä, muuta kun että saa tietyn tyyppiset ilmansuodattemet kiinni? Eli millä tavalla vaikuttaa tehokäyrään, jos millään?
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #385 : 25.10.12 - klo: 21.59 »
[url]http://rc10.fi/index.php?topic=70364.0]http://rc10.fi/index.php?topic=70364.0] [url]http://rc10.fi/index.php?topic=70364.0 [/url] Toi on 1:1 autoon tarkoitettu mut toiminta periaate ihan sama! Eli pitäisi tietääkseni mm. laajentaa teho käyrää...
« Viimeksi muokattu: 25.10.12 - klo: 22.05 kirjoittanut Racinwhitbaja »
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #386 : 26.10.12 - klo: 06.04 »
2T prätkissä ja kelkoissa käytetty aina. Varmasti hyötyä mutta jos itse suodatin on pieni sisähalkaisijaltaan niin se vie pois tota stackin hyötyä.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #387 : 29.10.12 - klo: 17.25 »
Kyllä vähän ketuttaa, kele tilasin e-baystä kierroslukumittarin, jotta ois nähny osittaisen eron ton esp:n ja gizmon koneiden välillä, mutta ei ole tullut mittarit, ei kumpanenkaan vaikka kahdesta eri puljuista tilasin.
Tosin, ei maksaneet kuin 10$ kipale postitettuna :laugh:
Mut ois vähän suuntaa-antavana toimineet.
Gps on jo jolla vauhdin voi laskea.
Miten muuten tälläisillä tiedoilla voisi laskea auton tehoja jotain kaavaa apuna käyttäen, jos tiedettäisi auton paino,nopeus ja kierrokset?
Kilojoulet eli energian ainakin voisi laskea jo pelkällä painolla ja nopeudella, mutta hp tuloksia ei varmaankaan?
Davenkin paketit on jonnekkin marssiin meneet kun ei ala näkyä, saisi koneen heti kiinni kun pari pakettia tulisi.
“Time is very slow for those who wait
Very fast for those who are scared
very long for those who lament
Very short for those who celebrate
But for those who love time is eternal”
Sanoi joku viisas joskus. :roll:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #388 : 29.10.12 - klo: 18.55 »
Tartteeks niitä tehoja tietää? Eiks sen vois hoitaa varttimailityyliin? Ajomatka olis esim. 100 metriä. Tollaseen löytyy hyvät laskukaavatkin jotka perustuu loppunopeuteen.
« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo: 21.26 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #389 : 29.10.12 - klo: 22.07 »
Tai sitten joku järkkää tapaamisen jossa tutkataan nopeudet. Ja siinä kohtaa rengaskoolla ja välityksillä ja kaikella on väliä. Tää on fakta, ei MITENKÄÄN mitään kettuilua yhtään kenellekkään. Ja tolloin välitys ei luonnollisestikaan saa loppua kesken koska ei se muuten todellista tehoa kerro. Tosin kun tähän tulee jo aerodynaamiset seikatkin mukaan niin mikään ei oo yksiselitteistä. Harvoin se muutenkaan on.
Just joo.