Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nikoprkl

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 22
151
Eurorc.com / Vs: EuroRC ja Team Losi
« : 27.02.13 - klo: 12.31 »
Tuskin enää kevään aikana Tikkurilassa, kesän osalta vantaa hyvinkin mahdollinen, ja ensi syksynä Tikkurilassa toki.

Losin tavarathan voi myös tilata tikkurilaan toimitettuina kuten ennenkin.

-Niko, EuroRC

152
Yokomo / Vs: Yokomo GT Series
« : 09.02.13 - klo: 23.14 »
Mibo on Yokomon euroopan jakelija juu.

153
Yokomo / Vs: Yokomo GT Series
« : 09.02.13 - klo: 15.51 »
Enpä nyt tiedä voiko sanoa "maailmalla suosittu", kun Euroopan distrolla ei ole ko. autoa listoilla, eikä Amerikassa ole edes jakelijaa.

Eikös koko ketjun aloita linkki euroopan distrolle ja autoja hyllyssä vaikka kuinka paljon? :)

Jos porukalla mielenkiinto herää luokkaa kohtaan, niin me (EurorC) saadaan autoja ja osia toki hyllyyn noin viikon toimitusajalla. Toistaiseksi ei ole ketään meitä aiheesta lähestynyt..

-Niko

154
Yokomo / Vs: Yokomo BD7
« : 04.02.13 - klo: 22.13 »
Ohessa Jani Hovin käyttämä setuppi kuusankosken kisoista (tällä ajettu mm. kisan nopein Prostock Läppi)

https://dl.dropbox.com/u/66064270/BD7JH_Kuusankoski.pdf

-Niko

155
No ihan vatuikshan meni neki finaalit taas. Tästä on tulossa näemmä perinne.

-N

156
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 18.01.13 - klo: 17.17 »
Tollanen T8TE on itsellänikin mutta pari vaivaa on tullut.

Kuluu yllättävän nopeasti noi linkkien päät väljiksi onko muilla samaa?
Nyt on ajeltu joku 6 akullista ja väljää aika pahasti vaikka aikasemmin oli tiukat.

Toinen on noi axel carrierit sekä edessä että takana. Takapäässä kuluu se alatapin silmä väljäksi joten alkaa rengas klapata aika pahasti. Etupäässä sama alapää kuluu puhki vaikka onkin pystyasennossa siinä se akseli.

Onko tosiaan noin nopeasti kuluvaa toi muovi?

On kyllä ollut itsellä ja muulla tiimillä aivan päinvastaisia kokemuksia noista muoviosien kulumisesta. Oletko ajanut autolla märällä/pakkasella? Omat kokemuksemme rajoittuvat kesällä ajamisiin ja siellä ei ole tosiaan kulumista tullut nimeksikään.

-Niko, EuroRC

157
Team C / Vs: Team C TS2
« : 18.01.13 - klo: 17.14 »
Racing tiimin hyvä perus setuppi on ts2/t2 kohdalla aika simppeli. Eli pakettisetuppi, josta ulosjoustoa rajoitettu iskareista 2mm. Liukkailla renkailla ulosjoustoakaan ei tarvitse rajoittaa.

Tämä toimii ainakin tiksissä ja turussa allekirjoittaneen mieltymyksiin hyvin.
Jotkut eivät niin kallistelevasta autosta pidä ja ovat vaihtaneet jouset pykälää jäykempiin. Muutoin on menty samoilla setupeilla. Ratasdiffiin suosittelen 3000 öljyä.

-Niko, EuroRC

158
Tulokset / Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« : 18.01.13 - klo: 07.59 »
Ihan vaan välihuomautuksena, aivan varmasti riittävän kokemuksen vakioluokista omaavana, voin todeta ettei tuo vauhtiero tässä tapauksessa tullut akuista. Ellei ollut sitten porukalla 3s akkuja. Eikä tässä edelleenkään ole spekuloitu että vain tiimikamoilla olisi menty kovaa. Kyllä siellä kulki paikallisilla torpedoillakin pelit. Oli vaa joku juttu noissa koneissa mitä ei hoksattu ja sen pituinen se..

-N

159
Tulokset / Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« : 17.01.13 - klo: 09.05 »
Itse latasin 7A:lla mutta eipä se mitään auttanut..

160
Tulokset / Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« : 16.01.13 - klo: 22.30 »
Oliko nopeimmilla lrp-säätimet? Tehtaan itse sponssaamilla kuskeilla on muutama vuonna siellä tuntunut löytyvän pirteemmät "blinkyt" kuin muista.

Kyllä tuolla näytti kulkevan kovasti muillakin kuin vain tehdasjampoilla. Eli joku niksi noissa koneissa oli oltava, mitä ei vaan kekkastu.

161
Tulokset / Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« : 16.01.13 - klo: 22.29 »
Mukava reissu oli juu mukavassa seurassa!

Oli kyllä karua katseltavaa esim. Janin finaalissa kun "samoilla" sähköillä ajava toinen kaveri ajeli jokaiseen mollaan ja miten sattuu silti pystyen Janin vauhtiin helposti. Tuntuu kuin olisi ollut osalla porukkaa 2. vaihde käytössä. Meidän poppoo ei tuohon lääkettä löytänyt koko viikonlopun aikana. Joten päädyimme keskittymään enempi itsemme lääkitsemiseen, joka osoittautuikin ihan hyväksi taktiikaksi ja reissusta kehkeytyi leppoisan hauska, kun tulostavoitteet oli heitetty roskiin jo ekojen alkuerien jälkeen. :)

Krossissa Silppa ja Jani vetivät hienosti tuupissa ja taakse jäi monta kymmentä jamppaa. Silppa vei myös Texasin kokoisen pystin kotiin nelkun c-fin voitosta. Ei huonosti noilla kilometreillä ja lasitkin mies jätti varoiksi suomeen, että saa edes vähän annettua tasoitusta muille. ;)

Kiitokset vielä koko suomen tiimille hyvästä seurasta.

-Niko





162
Radiolaitteet / Vs: Radiopost TS 401
« : 22.12.12 - klo: 13.39 »
Taisi tuosta uusi kisaradio tulla itsellekin. Eipä löytynyt moitteen sijaa kun kävin illan turistia tuolla ajelemassa.

163
Radiolaitteet / Vs: Radiopost TS 401
« : 17.12.12 - klo: 18.54 »
Nyt on ensimmäinen erä radioita rantautunut suomeen ja on päässyt hypistelemään uutukaista luonnossakin.

Ensivaikutelmaltaan radio on hyvinkin käteen passeli M11X tottuneelle ja painoa on sopivasti vähemmän, muttei kuitenkaan liian vähän, eli radio tuntuu vielä tukevalta kädessä.

Valikot olivat juuri niin helpot käyttää kuin olin jo videoista katsellutkin, eli käytettävyys on liki nokian peruskännyköiden luokkaa. :)

Vastaanottimen koko oli hyvinkin postiivinen yllätys, saati sitten, että tuo 4-kanavainen vastari pisti vielä huomattavasti paremmaksi.
 
feat. huono esimerkkikuva sanwan 451-R vastarin rinnalla:


Vastari ja radio pindautuivat keskenään kertalaakista enkä edes siinä kohtaa tarvinnut ohjekirjan apua (ohjeet heitetään tietysti roskiin kun paketti avataan).

Servot olivat myös kokonsa puolesta mukavan kokoiset ja laadukkaan oloiset. Kaikki mallit ovat vakioservoa muutaman millin matalammat, joka varmasti helpottaa monessakin asennuksessa. Futaban 25 piikkinen jako näytti olevan servovarrelle.

feat. huono esimerkkikuva sanwan ERG vakioservon rinnalla:


Eipä sitten enempää vielä muista ominaisuuksista, ennenkuin pääsen radioilla ajamaankin. Toivottavasti ensi torstaina.

Ensivaikutelma ja fiilikset kuitenkin tod. positiiviset.

-Niko

164
Yokomo / Vs: Yokomo BD7
« : 07.12.12 - klo: 19.37 »
Tuossapa Pro Stock setuppi tikkurilaan. Tällä ajaa Hovin Jani ja allekirjoittanut.

https://dl.dropbox.com/u/66064270/BD7JH_TiksiPoro.pdf

huom! Sheetissä on takaiskarien öljyiksi merkattu 25W, pitäisi olla 45W kuten edessäkin.

-Niko

165
Kakka homma kaikille.

166
Jos ja kun ajetaan vain kolme alkuerää, ajetaanko tällöin pisteistä vai parhaasta tuloksesta?

167
Miksi vain kolme alkueräkierrosta pro stockissa? Jos syy on aikataulullinen, eikö olisi fiksumpaa vaikka jättää viristä 5. Kierros pois ja laittaa porolle se neljäs. Kuitenkin selkeästi suurin luokka niin olisi hienoa että kohdeltaisiin edes tasapuolisesti muiden kanssa.

-N

168
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 07.12.12 - klo: 06.24 »
Onkos Team C ja Ansmannin tukivarret samoja, eli käy keskenään? Ja oisko Team C ''heti istuvia'' ettei tarvii dremeliä että liikkuvat herkästi? Ansmannit olivat joka pinni kiinnitykseltään liian tiukkoja. Kyse siis X2 autosta.

On samoja. Kuten kaikki muutkin osat.
Hieman tiukkoja nuo ovat, parempi niin päin kuin valmiiksi väljät? :)

-N

169
Radiolaitteet / Vs: Radiopost TS 401
« : 02.12.12 - klo: 19.36 »
Eli siis tuossa radiossa on säädettävä ratinkorkeus? Ainakin tämmöisen käsityksen videolta sain.

Jep. Liki kaikki on säädettävissä mitä mieleen tulee.

170
Radiolaitteet / Vs: Radiopost TS 401
« : 02.12.12 - klo: 10.37 »
http://m.youtube.com/watch?v=KjGn0b7Vubg

Tuommoinen heikohko video aiheesta löytyi.

Radiot ovat jo matkalla, joten eiköhän ennen joulua päästä jo hypistelemään livenäkin. :)

-N

171
Team C / Vs: Team C TS2
« : 18.11.12 - klo: 19.04 »
Moi.

Virhe tosiaan meidän puolella, auto toimitetaan kasattavana kit- versiona, ei rullaavana. Nyt korjattu kauppaankin tiedot. Pahoitteluni.

-Niko, EuroRC

172
Yokomo / Vs: Yokomo BD7
« : 13.11.12 - klo: 20.31 »
Löytyisköhän Tikkurilaan setuppia, mielellään TSS ja TSP versiot?
Olis kivampi tulla treenaamaan, jos on autot edes lähellä kuskin tarpeita.

Jyri

Moi.

Tuo Henkan laittama mattosetuppi on hyvä lähtökohta. Tikkurilaan kannattaa vielä hieman löysentää iskariöljyjä (500->450) ja vähentää ulosjoustoa. myös jäykemmät kallistuksenvakaajat auttavat.
Näillä muutoksilla ainakin oma prostock auto on helppo ajaa ja nopeampi kuskiaan.

-Niko

173
Tulokset / Vs: FTT Warm-up 10.11 tulokset
« : 12.11.12 - klo: 13.48 »
Porossa ajettiin selkeästi enempi sikaa, omat tulokset kun heittivät peräti 7 kympällä kun kymppiruudusta yritti sijotuksia ajaa.. ;)
Sijotuksetkin näemmä laitettu vielä kostoksi väärin. Enhän mä nyt sentää oikeesti ollu meiän pöydästä se hitaampi.. ;)

Kivat kisat kyl muutoin. Ja kunnon taso porossa!

-Niko

174
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 30.10.12 - klo: 13.43 »
Noin suunnilleen torstaina.. ;)

175
Eurorc.com / Vs: Team C Short Course -auto TS2
« : 18.10.12 - klo: 11.28 »
Ei ole vielä virallista sisäkoria tuohon ilmestynyt.
Moni on tehnyt sellaisen tavallisesta tuuppikrossin korista, jotkut myös M8 korista.

-Niko

176
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11
« : 16.10.12 - klo: 22.48 »
Krossiradan profiili on tänään muutettu ja samalla nelkku krosseilla pistettiin huimia lukemia tauluun ja tuupillakin ajettiin matalia 19 sec aikoja.

saatiinko sinne mattoa myös johonkin nurkkaan edes?

177
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11
« : 16.10.12 - klo: 22.28 »
Onko baanaan mahdollisesti tulossa jotain järkeä kisoihin, vai pysyykö nykyisellään? Nykyisellään siellä ei ole järkeä edes treenata.

-Niko

178
Yokomo / Vs: Yokomo BD7
« : 08.10.12 - klo: 15.22 »
Nyt olis vihdoin omakin kiesi läjässä.
Helposti tuo tuntui kasaantuvan. Ainoana ongelmana oli yksi valmiiksi haljennut iskarin alapää.
Eipä tuossa valmiissakaan teoksessa oikeastaan muuta moitittavaa löydy, kuin akun kiinnityksen puutteellisuus, tai siis kiinnikkeiden puute kokonaan. Kova usko on yokomon pojilla harrastajiin jos meinaavat akun pysyvän pelkällä teipillä ilman mitään tukia. No, onneksi pannatkin tuohon on viripalikoina olemassa.
Keskiviikkona ois tarkotus keretä sitten baanallekin kokeilemaan miltä joku muu merkki tuntuu monen vuoden assoilun jälkeen. :)

-Niko

179
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 25.09.12 - klo: 15.06 »
Meillä on Tikkurilassa oma huone ja pyrimme siellä pitämään kaikkien autojen varaosia ym. Tuupin osapakit sieltä jo löytyvätkin. Itse myös käyn tiksissä ajamassa vähintään parin viikon välein, jolloin tuon mukanani tilauksia, joita on sinne toimitetuksi pyydetty. Toimitusaika näissä siis vaihtelee viikon ja reilu kahden välillä.
Muistakaa tilaukseenne vain merkitä nouto ja lisätietoihin nouto tikkurilasta.

Koitan muistaa esim. Täällä rc10:ssä ilmoitella koska tikkurilaan olen menossa, niin tiedätte koska tavaraa hakea.
Tavarat saa minulta tai Axelilta tai muutoin sovitulla tavalla.

-Niko, EuroRC

180
Tänään Viljami testas ETS ProStock nopari-moottori yhdistelmää Tiksin radalla. Vauhti oli ihan hyvää luokkaa best lap oli 13.1xx ja keskikierros 13.3xx. Nopari tuppas tuossa vauhdissa tekeen temp cutit. Joten kaasua täytyi käyttää vain sen verran, että se vei maksimit eteenpäin, mutta ei lämmittänyt laitteita, sen jälkeen katkoja ei tullut. Tiksin rata on nyt sellainen, että kokoajan on mutkaa ja ne voisi vetää kaasu pohjassa. Renkaat olivat Sorexit, mikä ei helpota lämpöongelmaa, koska pito on hyvä. Todennäköisesti ETS-renkailla lämpöongelmat ovat vähän pienemmät, sillä ne ovat vähän hitaammat.

Kiva stoori. Miten tämä liittyy FTT 2013 aiheeseen?

-N

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 22