Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jpmp

Sivuja: [1] 2
1
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 12.10.14 - klo: 22.26 »
Itsellä sama ongelma kun ei pysy kardaanit kiinni. Sama ongelma molemmissa päissä.
Ja itse ajelen kuitenkin ihan harjallisilla, vieläkin...
Kun saat jonkun hyvän idean tuon parantamiseen niin kerro ihmeessä :afro:

J-P

2
Löytyisköhän täältä apua kun Toro TS150A nopari käynnistyksen jälkeen vilkuutta vihreää lediä ja piippaa?
Ohjaus toimii normaalisti mutta kaasusta ei tapahdu mitään.

Netistä ei suoraa ohjetta vikaan löytynyt.
Jonkun  keskustelu foorumin ohjeen mukaan tarvitsisi asentaa kaasut uudelleen, mutta kun nopari ei ota vastaan nettiohjeen mukaan tehtyä asennusta.

Vinkkejä otetaan vastaan...

J-P


3
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 18.08.14 - klo: 09.16 »
Mites porukka on laittanut nuo Traxxasen omat teräskardaanit kiinni FLM:n bulkkeihin.
Itsellä irtoilee ihan kokoajan vaikka kuinka kiristää ja säätää :cry:

Kävi mielessä, että auttaisiko jos tekisi tuohon bulkin lähtöön alumiiniholkin läpi poralla pienen upotuksen jolloin lukitus tappi ottaisi paremmin kiinni.

J-P

4
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 18.08.14 - klo: 09.12 »
Minkäs teet kun auto keulii muuten ympäri? :shocked:
Tyytyväinen... En tietenkään, maskoi ihan liikaa :grin: :grin: sitten kun saan osan osista myytyä pois niin sitten olen tyyväinen mutta mitä ajoon tulee siihen olen paljon tyytyväinen. Vielä kun madallan sen niin katotaan paraneeko ajo ominaisuudet niinkuin vanhan kanssa kävi :wink: Niin ja takaalta puuttuu keulinta tuen liskäsi toinen erittäin tärkeä osa jota ei tosin saa kiinni FLM:n kanssa... ..Spooli eli lukko :cool:

Mitäs osia sulle tulee myyntiin?

J-P

5
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.07.14 - klo: 02.23 »
Tervehdys tännekkin,

Täytyy tähänkin topicciin jotain laittaa, kun tuli hankittua muiden vehkeiden ohelle tälläinen E-Revo.




- harjaton Leopard Hobby LBP4074-2000kw moottori
- Toro TS150 concept noparilla
- Flyskyn FS-GT3B ohjain
- 2 kpl:tta Zippyn 20c series 5000 akkuja 
- toinen käyttämätön kori ja paljon varaosia.

Auto vaatii hieman pientä viimeistelyä ja jotakin päivitystä.
Ainakin tuota harmaata ehjää runkoa ja noita akkujen ilmanottoaukkoja saa tarjota, sekä tietty muitakin osia jos hyllyssä ylimääräisenä lojuu.

J-P

6
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 21.07.14 - klo: 01.54 »
Tere,

Tulipa tänään tehtyä "pieni heräte ostos".
Ei ehkä kuulu ihan tähän topikkiin, mutta menkööt (E-maxx kuitenkin kuvassa) :afro:


E-Revo:
- harjaton Leopard Hobby LBP4074-2000kw moottori
- Toro TS150 concept noparilla
- Flyskyn FS-GT3B ohjain
- 2 kpl:tta Zippyn 20c series 5000 akkuja 
- toinen käyttämätön kori ja paljon varaosia.

Auto vaatii hieman pientä viimeistelyä ja jotakin päivitystä, mutta tehdään tätä tässä samalla ja nyt viimeistään tuli hyvä syy vaihtaa Maxxiin harjaton tekniikka :grin:

Ainoa miinus on vain puuttuva lipojen laturi.
Eli hakusessa olisi hyvä ja järkevä laturi.
Tuollaisia tänään katsoin kun olisi Kyosho kaupan hyllyssä ollut suoraan, onko näistä mihinkään?



Niin ja Revoon sopivia osia saa tyrkyttää...

J-P


7
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 18.07.14 - klo: 00.19 »
Liekkö enään tarpeellinen...

Traxxasksin sivuilta löytyy noihin radioihin nuo ohjeet.
Olisko siellä  "race asetus" päällä (silloin ei ole pakkia).
Radio päälle ja sitten noparista painaa niin kauan, että tulee yksi punainen vilkahdus.

Tuossa vielä linkit jos noista jotain apuja:

http://traxxas.com/sites/default/files/6507-6508-6509-TQi-Manual-120130.pdf]http://traxxas.com/sites/default/files/6507-6508-6509-TQi-Manual-120130.pdf]http://traxxas.com/sites/default/files/6507-6508-6509-TQi-Manual-120130.pdf

http://traxxas.com/sites/default/files/3019R_KC1529-R00_EVX-2_INST.pdf

Toki ohjeet normiosille.

J-P

8
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 12.07.14 - klo: 10.28 »
Nyt on auto kunnossa (kauankohan kestää) ja kaikki säädöt saatu tehtyä :cool:

Yksi pikku vika tuosta taas löytyi, tehot loppuu kesken.
Kai se täytyy lomien jälkeen alkaa sitäkin puolta päivittämään :roll:

Hyviä vinkkejä järkevistä/hyvistä harjattomista comboista otetaan ilolla vastaan.

J-P

9
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 09.07.14 - klo: 12.49 »
Non niin servo (Savöx SA-1283SG 30kg/0.13 Digital Servo) tuli tilattua ja varuiksi myös tuollainen vastarin kondensaattori.

Katsotaan pääseekö näillä eväillä perjantaina taas ajelemaan.

J-P

10
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 09.07.14 - klo: 07.40 »
En toki ole varma koska kokemusta ei itseltäni löydy tuohon sun kokoonpanoon harjallisilla sähköillä. Ei ole siis tuttu tuo sun ESC mutta itse ja moni muu on nuo virtapiikit hoitanut asentamalla ESCn yhteen kanavaan kondensaattorin jota muistaakseni myydään myös tuolla puljussa. Etsi sillä haulla noista liikkeitä. En just nyt kerkiä laittamaan linkkiä kun luurilla kirjoittelen..

Joo täytyy etsiä kun tietää mitä etsii :wink:

No eiköhän nuo harjalliset ole seuraavaksi siirtymässä sivuun. Kunhan kesälomat saa lusittua :cool:
Nyt vaan pitää saada auto toimimaan, että pääsee mökille ajelemaan.

J-P

11
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 09.07.14 - klo: 07.32 »
Sun kannattaa noiden Savoxien kanssa sit varautua siihen, että se servo haukkaa sun virrat ja auto pysähtyy hetkeksi. Tämä siis ei ole aina näin mutta noi Savoxit kuluttaa vaan törkeästi virtaa suhteessa muihin merkkeihin. Senkin sitten saat toki halvalla "korjattua" mutta ihan vain ettei tule yllätyksenä. Ostaisin sinuna kyllä varmasti kuitenkin Savoxin tuolla budjetilla.

Millaista halpaa korjausta tarkoitat?
Onko muita hyviä malleja mitä voit suositella?
Onkohan tuosta mihinkään:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servot/savox-sw-1210sg-digital-waterproof-servo-sw-1210sg

J-P

12
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 09.07.14 - klo: 07.25 »
Miksi kaikki haluaa aina tuon Savöxin 20kg servon? Onhan sitä moni kehunut hyväksi servoksi mutta olen siitä kuullut jonkin verran p****akin ja itse en pidä ideasta titaani/alumiinirattainen. Mitä hyötyä siitä titaanista on kun se alumiini jokatapauksessa antautuu ensin? Täys titaani tai teräsrattainen sen pitää olla :grin: myös messinki rattaat ovat itellä kestäneeet.
Jos Savoxia haluaa niin ite ottaisin toisen noista:
1. http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SV-1271SG-25kg008-74V-Digital-Servo-109983
2. http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SA-1283SG-30kg013-Digital-Servo-109213
Todennäköisesti ottaisin tuon täys alu casella olevan (2.) koska se vääntää enempi ja itelle ei tuo nopeus ole niin tärkeä, 0.13 riittää hyvin. Ja siitä saadaan täydet tehot irti jo 6 voltilla.

Eipä tuolla ole mulle sinänsä merkitystä onko Savox tai 20 kg:n servo, kunhan vain löytyy hyvä järkevä vaihtoehto.
Tuota nyt oli siellä ainkain hyllyssä ja myyjä sitä kehui hyväksi ja sopivaksi.

Perustelusi olivat kyllä hyviä ja järkeenkäypiä ja hintaeroahan noilla ei juurikaan ole.
Täytyy kysellä josko tuota kakkosvaihtoehtoa löytyisi hyllystä.

J-P

13
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 08.07.14 - klo: 22.33 »
no niin ongelma osittain ratkaistu.
Eli toinen servoista oli ilmeisesti jumissa, autossa kun antoi olla virrat päällä niin lämpeni huomattavasti.
Servon otti irti niin johan alkoi toimimaan.

Aika lähelle S.Heinonen osui :laugh:
Loma pelastettu :afro:
Taitaa tuo servo olla entinen, purin sen ja kannen alla servo tekee koko ajan pientä liikettä edestakaisin , mutta ei oikein muuta.

Huomenna servokauppaan :grin:
Varmaan kannattaisi päivittää samalla tuo servo ja vaihtaa systeemi yhdellä servolla toimivaksi.
Tarvitseeko tuo muuta kuin uuden paremman servon?

Tuossa oli tuollainen tai vastaava tarjolla:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1256TG-20kg015-Digital-Servo-107536

J-P

14
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 07.07.14 - klo: 14.44 »
Jeps nuo kaikki on tehty.
Tein myös tuolle ohjaimella tehdasasetuksine palautuksen niin loppui vihreän ledin vilkkuminen, mutta vaihtui punaisen ja vihreän vuorotteluksi.
Jostain Traxxasen nettisivuilta löysin seuraavan maininnnan:
""Flashing Red and Green: The EVX-2 has entered Over Voltage Protection.
If a battery with too high voltage (over 14.8 volts) is used, the EVX-2 will
go into a failsafe mode.""
Tuossa linkki: http://traxxas.com/sites/default/files/3019R_KC1529-R00_EVX-2_INST.pdf

Ja tietenkin youtubesta seuraava video aiheeseen:
How to fix the traxxas exv-2 blinking red and green

Eipä lähde tuollakaan toimimaan.

Välillä servot pitävät sellaisen pienen äänen (sama kuin normaalisti käynnistäessä).
Mitähän mahtaa tarkoittaa kun vastarissa vilkkuu tuo punainen ledi, siihen en löytänyt mitään selitystä, vai onko vain yleinen häiriö merkki.

kohta myynnissä lähes käyttämätöntä osaa ... :shocked:

J-P

15
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 07.07.14 - klo: 00.30 »
Ongelmat sen kun jatkuu :cry:

Nyt kun oli tarkoitus tuota testata niin ei tapahdu mitään...
Päivällä kuitenkin kaikki "toimi" ja mihinkään sähköihin ei ole koskettu.

Auton kun laittaa päälle niin nopeudensäätimessä vilkkuu vihreä valo ja vastarissa punainen...
- akut ladattu kahteen kertaan (laturin mukaan OK, voiko akut olla "kuoleentuneita")
- yritetty tuota ohjaimen calibrointia
- annettu olla ilman virtaa ties kuinka kauan
- ohjeita ei ole noihin ohjaimen menu ja set nappeihin

Osat ihan Traxxaksin peruskamoja.

Ideoita otetaan taas vastaan.

J-P

16
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 06.07.14 - klo: 14.11 »
Autakaahna miestä mäessä...

Tein tuossa koeajoa, mutta meno loppui heti alkuunsa kun auto ei liiku mihinkään.
Eturenkaat sutii eteenpäin ja takarenkaat taaksepäin :cry:

Mitäs mä olen kasanut tuolla takana väärin, onko takadiffi "väärin" päin?

J-P
On väärin päin  :wink: ota se takapää vaan auki ja käännä diffimötikkä toisin päin ja meno jatkuu  :smiley: Suht legendaarinen kasaus kömmähdys..

Tätä se on kun yövuorossa hiljaisina hetkinä kasailee, voi p..kele, ei käynyt edes mielessä :roll:
Täytyy vissiin kääntää jos ei halua paikallaan suditella.


Täältä se apu löytyy onneksi nopeasti.
Kiitoksia taas :laugh:
J-P

17
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 06.07.14 - klo: 13.48 »
Autakaahna miestä mäessä...

Tein tuossa koeajoa, mutta meno loppui heti alkuunsa kun auto ei liiku mihinkään.
Eturenkaat sutii eteenpäin ja takarenkaat taaksepäin :cry:

Mitäs mä olen kasanut tuolla takana väärin, onko takadiffi "väärin" päin?

J-P

18
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 05.07.14 - klo: 01.19 »
Tälläistä sain aikaan.
Pientä viimeistelyä vielä ja sitten vois jopa kokeilla.
Kai sitä olis voinut perjantain huonomminkin käyttää :laugh:





J-P

19
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 04.07.14 - klo: 22.56 »
Ideoita? :shocked:



Muuta vaihtoehtoa kuin hioa hiukan pois molemmista varsista?
Vai olenko kasannut nyt jotain väärin?

J-P

Unohdetaan koko juttu.
Pienellä googletuksella ja sovitukselle sain osat paikalleen.
Runko ei ihan istunut kohdilleen noihin uusiin osiin.

J-P

20
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 04.07.14 - klo: 21.45 »
Ideoita? :shocked:



Muuta vaihtoehtoa kuin hioa hiukan pois molemmista varsista?
Vai olenko kasannut nyt jotain väärin?

J-P

21
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 04.07.14 - klo: 16.08 »
Ainakin nuo rungon osat tuli ihan mustiksi ja tosi hienoiksi :cool:

Nyt nuo hatut ovat tuolla kiehuneet jo reilun tunnin, mutta tulevat vain sellaiseksi p*skasen näköiseksi.
Laitetaan siis lisää suolaa...

J-P

22
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 04.07.14 - klo: 15.51 »
Juu.. mikäs mielessä  :azn: ?

Noi TRXn siniset hatutkin saa siististi mustaksi  :wink:

Alla topicci mistä näkee vähän ohjetta mutta voidaan toki E-Maxxnkin puolella turista  :smiley:
http://rc10.fi/index.php?topic=78167.0

Moro taas pitkästä aikaa  :roll:

Tarkoitatko noilla "hatuilla" noita vetarin yms. sinisiä suojia?
Meneekö samalla konstilla?

Keittiössä pientä testikeitosta keittelen, mutta ei noi suojat tunnu ottavan väriä...

J-P

23
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 10.03.14 - klo: 09.34 »
Juu.. mikäs mielessä  :azn: ?

Noi TRXn siniset hatutkin saa siististi mustaksi  :wink:

Alla topicci mistä näkee vähän ohjetta mutta voidaan toki E-Maxxnkin puolella turista  :smiley:
http://rc10.fi/index.php?topic=78167.0

No tuota runkoa ajattelin värjätä :wink:
Ei tuo harmaa oikein sovellu enään tuohon värimaailmaan.

Kiitos ohjeista eiköhän noilla jo pääse kokeilemaan.

J-P

24
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 10.03.14 - klo: 09.15 »
Hiukan edistystä tapahtunut tai sitten ei.
Joitain RPM:n osia vielä odotellaan, kai ne jälleenmyyjältä kohta tulevat...



Mcly:ko se täällä värjäsi noita muoviosia?

J-P

25
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 25.02.14 - klo: 17.35 »
FLM18750 Ultimate Rear Hybrid Bulk
FLM17750 Ultimate Front Hybrid Bulk

Joo.. eli noiden vetareiden kanssa kandee heti vaihtaa ne ulostulot ja sitten vasta täyttää se diffi ölpällä  :wink: Muuten olet ihan sotkussa.. Ja tosiaan mukana tulee se 1 shimmi mikä ei riitä siihen kyllä millään. Samoin kannattaa ostaa pinion gearin ja laakerin väliin myös muutama shimmi. Saa kaikista välykset vekka ja pyörii molempiin suuntiin TODELLA sulavasti. Toki ääni on kovempi kuin vakioiden kanssa..

Mitä tohon sun osalistaan tulee niin joo.. R/C95:sta lainaten tulee todella hyvä basheri  :wink:

Eli lisäshimmejä tarviit vielä ennen kokoamista ja diffiölppää niin homma on kasassa  :smiley: Jos shimmien koossa tarviit apuja niin kerromme kun mittaamme  :smiley:

Alla vielä noista shimmeistä mitä tossa linkissä ei näy..

Kuvassa näkyy siis tuo kardaanin kuppi joka on kiinni tossa diffin pinion gearissa.. ja siinä välissä on se alukaulus.. Mutta sen kupin ja pinion gearin ekan laakerin välissä on mulla nyt noi 2 shimmiä, ettei se pinion gear pääsis missään tilanteessa liikkumaan sinne liian lähellä sitä Ring Gearia ja näin ollen ahistaa sitä. Se meinaa vakioissa oli ainakin itsellä ongelmana ja tästä johtui hampaiden irtoaminen..

Tässä mulle tulleessa paketissa oli mukana kaksi noita alumiinisia shimmejä. Itse suunnittelin laittavani ne bulkkia ja "vetarin tukilaakereita" vasten yksi kummallekkin puolelle.
Sitten ostin purkin Ultimate Racingin silicone oilia (90 000 mitä lie yksikköä) sekä pussillisen shimmejä 8.0x10.0x0.1 mm tuone diffin laakereiden väliin, toki näyttää kyllä käyvän myös pinion gearin ja ensimmäisen laakerin väliin. Ulkopuolelle tarvitsee olla ilmeisesti 5mm sisähalk. olevia shimmejä.

Mites noiden shimmien mittamisen kanssa menetellään?
Laitetaan shimmejä ja kokeillaan milloin ei ole välystä.
Ja onko tuo diffiöljy sopivaa vai pitäisikö olla jotain muuta?

Niin ja kiitoksia taas asiallisista vastauksista :afro:

J-P

26
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 24.02.14 - klo: 18.47 »
Nyt tarttis taas amatööri neuvoja :embarrassed:

Osia on tullut isokasa jo kotimaahan ja muutamaa pakettia vielä odotetaan, mutta nyt tarttis neuvoja, että mitä vielä puuttuu.

Eli hankittuna on seuraavat osat:
- RPM tukivarret, carrierit yms, (eteen ja taakse)
- Traxxaksin teräspinnejä pussi (kiitokset S. Heinonen)
- Traxxaksin vetarit (teräs)
- Traxxaksin kardaanit (teräs)
- FLM:n etu (175750) ja taka (187509) bulkit
- FLM:n iskaritornit
- pussillinne Integyn iskareita

Onko vielä jotain pikkusälää mitä kyseiset osat vaativat toimiakseen yhdessä??

Ja löytyykö noille FLM:n bulkeille jotain kokoamis ohjetta (lähinnä momentteja/ välyksiä) ja mitä voiteluainetta olette noissa käyttänyt?

J-P

27
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 23.02.14 - klo: 09.46 »
Aivan upea koppa :afro:

Itse olen muutaman paketin tuota ruostemaalia käyttänyt ja sillä saa kyllä hienoja efektejä tehtyä.
Sopivasti kun sitä levittää niin saa esim. ruosteisen valuman vaikka viemäriputkeen tai vastaavaan.

hyvä puoli tuossa on myös se, että maali on lakattavissa. Mattalakalla kun maalaa niin näyttä vielä aidolta ja kestää kulutustakin.

J-P

28
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 18.02.14 - klo: 14.07 »
Jätkät pääsee kyllä testiporukkaan..  :smiley:

Mitäs mieltä olette siitä olisiko apuja ns. E-Maxx FAQ alueesta missä kerrotaan kaikista malleista ja niiden eroista. Samaan aiheeseen voisi lisätä korjausohjeita tukareiden vaihdosta diffien ja bulkkien vaihtoon yms.. ? Olisi varaosille numeroita jne..

Näettekö siis tarpeelliseksi ja lähdetäänkö kokeilemaan ?

No ainakin näin amatöörin korville tuo kuullostaa ihan mieluisalta.

Välillä pää pyörällä siitä mitä ja mistä täällä puhutaan, on shimmejä ja pinnejä :roll:
Itsellä ei kauheasti ole moiseen annetavaa, muuta kuin kysymysten muodossa :embarrassed:

Eräällä toisella erialan foorumilla oli hieman vastaava systeemi, mutta topicci jäi aika lyhyeksi alkuinnostuksen laannuttua.

J-P

29
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 18.02.14 - klo: 13.21 »
Ainahan sitä miettii, että pysyykö tarra, mutta tuo tarra ainakin pysyy, jos pinta mihin liimataan on puhdas :smiley:

Hyvä kuulla.

J-P

30
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 18.02.14 - klo: 13.03 »
Mikäs tuossa tarranauhakiinnityksessä on vikana? :shocked:
Ainakin hiekasta ottaa vähän liikaa itteensä kun on niin ohut siivu. Näin ainakin slässissä oli ja sen tarran pitävyys heikkeni aika paljon tuolla hiekkamontuilla..  :smiley: Omaa kokemusta ei kyllä ole..

Eipä ole itsellä vielä asiasta kokemuksia.
Pussukka kyllä omasta mielestä asiallinen ja siististi tehty, mutta hieman vaan tuo teippitarra millä tuo olisi tarkoitus laittaa kiinni jäi arveluttamaan.

Täytyy vaan testata ja kokeilla.

J-P

Sivuja: [1] 2