Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Linssi89

Sivuja: 1 2 [3]
61
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 10.11.11 - klo: 13.10 »
Kiitos vinkistä, mutta et tainnut huomata että kirjoitin 0.1mm eli millin kymmenysosan  :azn: Täytyy täs viikonloppua kohden lisää säätää, jos tarkenee ja ehkä hankkia se kuumempi tulppakin. Ja kahtoo jos se saa ylimääräistä ilmaa jostakin.

62
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 10.11.11 - klo: 00.39 »
Niin siis onhan tuo alaruuvi ollut laihalla ja kyllä sit loppuu polttoaineen tulviminen. Kierokset nousee, mut en tiedä ei kai siintä haittaa ole vaikka se kovaa käyki (kunhan ei liikkeelle itsestään lähde) jos niiden (polttiksien) kuuluu käydä kovaa. Sitä vaan kans ihmettelen kun tyhjäkäyntiruuvi on ehkä vahingossa hehheh niin pienellä, mutta silti huutaa.

63
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 09.11.11 - klo: 22.33 »
Mmh tuo teksti on ristiriidassa oman ongelman kanssa. Kun saan koneen lämpöseksi about 100 ja päälle niin kone käy kovaa tyhjäkäyntiä, mutta lähtee sentään liikkeelle. Jos laittaa rikkaamalle alkaa polttoainetta lentää komeessa kaaressa ja eipä lähde liikkeelle vaan sammuu kaasua painaessa. Eli auttaako juuri tuohon se lämpimämpi tulppa että polttoaine ehtisi palaamaan rikkaammallakin asetuksella. Toisaalta tuo saattaa saada ilmaa jostain kun tyhjäkäyntiruuvi on vaan 0.1mm auki, kun äsken katsoin  :undecided:

64
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 09.11.11 - klo: 21.08 »
Mitä tulppaa sitten suosittelisit?  Onko ihan tollanen hyvä http://www.future-rc.fi/product_details.php?p=2500 . Luulis että pitäis laittaa laihemmalle ruuveja että kone lämpenisi. Muutenhan se tukehtuu rikkaalla kylmällä... kai. Näiden vehkeiden kaasarit ei taida toimii samalla peri aatteella kuin karting auton  :cheesy:

65
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 09.11.11 - klo: 17.57 »
Onko tulpan valinnalla kuuma/kylmä suuri merkitys koneen käymiseen tälläisenä +3 asteisella kelillä? Itsellä on asson SC8 ja tullut sisäänajettua se viime viikolla. Nyt täytys, tai sit odottaa ens vuotta, saada kone kulkemaan. Alkaneet vaan kelit kylmetä  :grin: Kuuluuko polttiksen ''huutaa'' niin pirusti tälläisellä kelillä tyhjäkäynillä, jotta sillä pystyy ajaan vai ''huutaako'' ne muutenkin paljon tyhjäkäynnillä? Ei ole tullut oltuu kuulemassa kenenkään toisen polttista. Omasta mielestä vaan huutaa niin maan perkuleesti, jotta se ei sit sammuisi kun painaa kaasua, ei se kumminkaan itsestään eteenpäin mene. Vaikuttaako toi tulppa sit tohon tyhjäkäyntiin ja muutenkin kaasarin säätöihin? Ei ole kyl mitään hajua mikä tulppa siin pro .28 koneessa on kai se on tarkoitettu Kalifornian lämpöön  :azn: Jos viellä ennen lumia kannattaa ajaa mikä tulppa olis hyvä tohon vekottimeen? Vai johtuuko kaikki kaasarin säädöistä...

66
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.11.11 - klo: 10.46 »
Onko tulppa ehjä? Onko käytössä lämpömittaria? Kyllä 4 sisäänajotankin jälkeen voi jo alkaa kiristelemään ruuveja. Niin ja kaada ne fuilit pois sieltä putkesta etteivät suotta siellä lillu.

Tulppa on ehjä. Käytössä on lämpömittari. Lämmöt oli siin 2-3 tankilla siinä 110-115 asteessa käyrän alusta mitattuna. Täytyy joo alkaa kiristeleen. Johtuuko se äkillinen sammuminen siintä että alaruuvi on liian isolla? Otin jo samana iltana kaikki fuelit pois :smiley:

67
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.11.11 - klo: 09.57 »
Ajoin eilen sisään Asson sc8 pro .28 neljännen tankin jälkeen tuli seinä vastaan (kuvainnollisesti). Kone lähti kyl laakista käyntiin ja kävi ehkä vähän liiankin kovilla kieroksilla, mutta kun hetken päästä paino kaasua niin kone sammu välittömästi, muutamien yrityksien ja säätöjen jälkeen ei vaan toiminut enään... Ruuvi/t oli vähän säädetty niistä tehdas asetuksista, kun näytti tulevan puolet tankista raakana ulos parin ekan kerran jälkeen. Mikä avuksi?

68
http://www.aijaa.com/v.php?i=004088980980.jpg

SC8 tuotiin kotiin tänään Saksasta, viellä puhtaana ja kiiltävänä. Ensimmäinen rc-auto. Saas nähdä mitä tää harrastus tuo mukanaan, muuta kuin hienon auton  :cheesy:

69
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 28.10.11 - klo: 18.08 »
Morjensta, kävin tänään vähän kattelemassa mielenkiinnosta paikkoja, kun löysin tän kyseisen foorumin kautta radan. Näytti ihan hyvän näköiseltä  :angel: Potenttiaalia kyl löytyy. Itse aloitin nyt lajin parissa ja luulin että joudun ''tyytymään'' Hämeenlinnan ja Hyvinkään rataan tai no ei Lahdesjärvenkään ja Lavangon radat ole kaukana.  Näemmä joudun vastaisuudessakin kun ei siellä Riksus voi nitrovehkeillä ajella koirien takia...? Ainaskin tällä hetkellä ei meinaan ole minkään sähköhärpättimen hankinta mielessä, viellä, toivottavasti ei koskaan :wink:. Olisi ollut mukava olla talkoissa mukana kehittämässä rataa (lapioimassa siis  :cheesy: )   

70
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.10.11 - klo: 15.44 »
Joo en mä rcnitron vastausta tosissaan ottanut  :wink: Kyllähän tuon vitsiksi ymmärsi :laugh: Mutta joo, ei tuo systeemi paljoa maksaiskaan jenkeistä tilattuna. Näkeepähän sitten mihin se käy, jos tulee käymään ikinä mihinkään. Hyvä tietää, että niissä moottoreissa on paljonkin eroja. Thanks *HOKE*

71
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.10.11 - klo: 15.01 »
Eiköhän tuon luulisi sopivan? :D

Huikea vastaus.

No juu hyvä että sopii  :tongue: Oon kyl ottanut sen verran selvää, että sen EZ-startin saa ainaskin sellaisiin missä on vetokäynistys. Kun sinne jää se tappi mihin sen startterin saa kiinni, mutta kuis niissä mitkä kaynistetään ***seestä pistoolilla? Saako niihen viritettyä sellaisen tapin? Ja kuis jaksaako se pyörittää isojakin koneita? .25->

72
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.10.11 - klo: 22.37 »
Pystyykö eri moottoreihin asentamaan Traxxin EZ-Start systeemin? Tarvitseeko siinä muuttaa/lisää jotain vai onko sellainen ylipäänsä mahdollista toteuttaa?

73
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.10.11 - klo: 14.09 »
Välityssuhde 4,3:1 tarkoittaa sitä, että kampiakseli pyörii 4,3 kertaa siinä ajassa kun vetoakseli(t) pyörähtää yhden kierroksen. Tuo kokonaisvälityssuhde tulee sekä pinjonin (kampiakseliin kiinnitettävän rataan) ja isorattaan sekä perän välityssuhteinen summana. Eli suhdetta voi muuttaa vaihtamalla pinjonin, spurrin ta perän välityksiä, helpoin ja yleisin tapa on muuttaa pinjonin hammaslukua. Mitä pienempi pinjoni, sitä nopeampi kiihtyvyys ja pienempi huippunopeus ja taas päinvastoin. Lopullinen välitys löytyy kokeilemalla ja radan/ajopaikan mukaan, mitään yleispätevää vastausta ei ole.

Keskidiffi ei krossareissa ole (pääsääntöisesti) vaihteellinen, vaan ainoastaan tasauspyörästä etu- ja takapään välillä. Rata-autoissa käytetään usein vaihdetta, mutta silloin laatikko ei toimi diffinä.

Kiitos tuo valaisi aikaslailla hyvin.
Kysytään nyt sit samalla, vaikka ei ole tässä vaiheessa mikään olennainen asia  :grin:,  että pystyykö tota SC8 muuttaa vaihteeliseksi? Vai täytyykö siinä hankkeessa vaihtaa kaikki osat moottorista etupuskuriin jne.?

74
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.10.11 - klo: 12.25 »
Itselleni on tulossa Asson SC8 ja kysyisin jo ennakkoon vähän sen välityksestä ja muutenkin kun on vähän tuntematon alue. Eli mitä tarkoittaa, kun sc8 välitys on 4.3:1? Minkä suhteisiin se liittyy ja minkä kokoiset ne rattaat sillo on halkaisialtaan ja hammastukselta? Onko se keskidiffi ns. vaihdeboksi? Mitkä rattaat pitää vaihtaa, jos haluaa muuttaa välitystä ja onko toi vakiovälitys riittävä? Eli siis jos tahtoo kiihtyvämmän menopelin mitä kannattaa tehdä? Kannattaako alkaa välityksiä muuttaa, jos kannattaa niin minkälaiseksi?

75
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 13.10.11 - klo: 12.00 »
Jos haluat polttiksen talveksi osta bensa. Nitro on herkkä lämpötilan ja kosteuden vaihteluille eikä kestä väärillä seoksilla käyttämistä.

Ei nyt sillain ole pakko talvella ajella  :smiley: Bensa vehkeet taitaa olla vain 1:5 skaalaan ja eeh kalliita  :wink:

76
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.10.11 - klo: 22.44 »
Onhan tässä talvi aikaa tutustua ja säätää. Ei noilla sit voi ajaa jäällä tai ''kuivalla'' lumella? Onko se liian märkää sit kumminkin... tai tekee siintä vesitiiviin.
Ei ny viitti talveksi erikseen investoida sähköiseen. Katsoo sit tulevaisuudessa jos oikein tosissaan alkaa harrastaa :cheesy:

Täytyykin jarrutella vähän kun tuli näköjään liikaa selailtua noita autoja tässä. Eli polttis kyllä, MUTTA 

Associated SC8 vai Slayer 3.3 pro???

Hinta ei olisi kovin paha veroineen varmaan suomen hintaan verrattuna tuolla SC8 täältä: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1172/products_id/27733/n/Team-Associated-SC8-1-8-Scale-RTR-Nitro-Short-Course-Race-Truck-Bully-Dog eli n. 355€+muut lisät (jos jollain on kokemusta paljonko joutuu lisää maksamaan niin oon kuulolla) :D
Jos ostaisin tuon Slayerin niin ostaisin sen Suomesta RcKauppa.fi:stä n.450€ Saisi ainakin suomenkielisen ohjekirjan kai...

Eli kumpis on ominaisuuksiltaan ja muuten osiltaan parempi jnejnejne?

Ja muutes  onko noihin sit saatavilla erikseen suomenkielistä ohjekirjaa, jos sit ostaa ulkomailta?

77
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.10.11 - klo: 16.37 »
No juu eipä sillä nopeudella edes näin alus ole merkitystä kun ei varmaan pysy hanskassa  :laugh: Äänen suhteen oon sitä mieltä että täytyyhän niiden ny kuulostaakin siltä miltä ne näyttääkin. Mutta eniten kiinnostaa noiden kahden Traxxin erot (vakiona). Tietysti molempia varmaan pystyy säätää sillain että kiihtyy jne. Mut kuis kauan tolla nitro vehkeellä pystyy tankillisella (150cm3) ajeleen? Että tuleeko kalliiksi polttoaineen osalta? Tai ylipäänsää kalliiksi osienkin osalta.

Ehkä parasta olisi vaan ostaa tuomoinen nitro vehje mieli tekee kumminkin sitä enemmän. Kysellä sen jälkeen näitä aloittelian teknisiä kysymyksi  :grin: Paketin mukana tulee kumminkin kaikki tarpeelinen... ja jos/kun tarttee parantaa niin parantelee. Pääasia nyt kummiski siinä, että tietää saavansa rahoille vastiketta ettei tule ostettua skootteria siinä luulossa että se olisi moottoripyörä  :tongue:

78
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 10.10.11 - klo: 21.58 »
Morjensta,

Itselläni on alkanut rc-kuume polttaa, joten olisi enään autoa vailla  :azn: Aikaisempaa kokemusta ja tietämystä ei pahemmin löydy, mitä nyt on tullut tutkittua ja lueskeltua kaikenlaista infoa. Sen verran pitkälle olen päässyt jo valinnan suhteen että löytyy kaks vaihtoehtoa. Pelkkää ''vakavaa'' harrastustoimintaa hehe.

Traxxas Slayer Pro 4x4 http://traxxas.com/products/models/nitro/5907slayerpro4x4

Traxxas Slash 4x4 Ultimate http://traxxas.com/products/models/electric/6807slash4x4ultimate

Elikä nitro ja sähköinen. Jos aattelee kumpi on huoltovapaampi niin ei sillä ole silleen merkitystä, koska säätäminen on osa hauskuudesta  :laugh: (Tietenkin jos vaikka ny nitro version kanssa joutuu tappelee nyrkkien kanssa niin sitten haha). Mutta kuinka on hinta/laatu suhde ja onko sittenkin jotain muuta mahdollista ehdokasta esim. HPI Baja 5SC SS mutta tietenkin halvempaa  :wink: Ymmärrätte varmaan minkä tyylinen rc-auto on hakusessa. Luulen kumminkin että näistä kahdesta on vaikea löytää parempaan takapihalle.

Kysymyksiä riittäisi esim.
1. Kumpi on ns. parempi (joo nitro kulkee kovempaa) onko paljon eroa kiihtyvyydellä, käyttäytymisellä, säätömahdollisuuksilla jnejne?
2. Noista jousituksista jos nyt verrataan noita kahta Traxxia niin niiden ratkaisu on vähän erillainen?
3. Kummalla pystyy ajeleen kauemmin yhdellä latauksella/tankkauksella?
4. Pystyykö noita säätämään sellaisiksi että niillä pystyisi ajaa asfaltti radoilla? Meinaan sillain kun asfaltti radoille tarkoitetuilla autoilla, muutenki kuin vahtamalla slicksit alle.

Jos on muitakin teknisiä eroavaisuuksista toisen hyväksi mistä olisi hyvä tietää, niin ne toisivat helpotusta auton valinnalle  :smiley:

Tälle olis ollut hyvä varmaan tehdä oma aihe esim. Traxxas Slayer vs. Traxxas Slash. Jos niitä nyt on edes kannattavaa verrata. En tiedä.

Kiitos jo etukäteen kaikille auttajille.

Sivuja: 1 2 [3]