RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Jani Lindqvist - 13.06.04 - klo: 17.42
-
KILPAILUKUTSU
Kavilakrossi M-8 (polttiskrossi), 3. Osakilpailu 31.7.2004
Lupa No.24 PA 04
Kilpailun johto: Kari Mäkinen, VAU
Valvoja: Pekka Sippola
Kierroslaskenta: AMB laitteistolla, K-M Fager
Kilpailupaikka: Salo, Kavilan-nummi kaupunginosa
Ajo-ohje: Salosta: kantatie 52 Tammisaareen n. 4,5km, tieviitta vasemmalle VILLILÄ HELISNUMMI, jonka jälkeen oikealle RAUHANYHDISTYS TAPIONTALO n. 1,5km, rata vasemmalla Moottoristadionilla
Tuomarit: Veikko Jalas VAU, Jari Heinonen Sal UA
Ajotapa: Kolme alkueräkierrosta ja nousufinaalit, finaali
Alkuerät 5 min, nousufinaalit 20 min, finaali 45 min
Säännöt: Autourheilun säännöt 2004, EFRA 2004 säännöt
HUOM! lisäys kilpailun kulkuun: "Parc Ferme" sääntö: Kun ensimmäinen ½ finaali on ajettu siitä nousseiden autot katsastetaan ja jätetään katsastukseen. Autot luovutetaan kuljettajille kun myös toinen ½ finaali on ajanut ja sen autot katsastettu.
Varikko: Varikolla rajoitetusti pöytiä, ota oma pöytä mukaan
Kisapaikalla on puffetti.
Jokainen Kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun antamia määräyksiä
Alustava aikataulu:
8.00-9.30 vapaa harjoittelu aikavarauksin ja ilmoittautuminen
9.35 ohjaajakokous
10.00-11.00 eräharjoitus ja katsastus
11.05-14.30 alkuerät
15.00-17.00 nousufinaalit
17.45 finaali
19.00 palkintojen jako
Erillistä juniorikisaa ei ajeta, mutta kaikki junioreiksi ilmoittautuneet poimitaan kisatuloksista ja kolme parasta palkitaan. Juniorisarjan pisteet lasketaan myös erikseen
Juniorisarjan osallistumissäännöt:
M-8 JUNIORISARJA
on tarkoitettu nuorille ja aloitteleville kilpailijoille. Sarjaa ajetaan SM osakilpailujen yhteydessä. Neljä osakilpailua joista kolmen parhaan tulos lasketaan loppupisteisiin. Jokaisessa osakilpailussa kolme parasta palkitaan, samoin kokonaiskilpailun kolme parasta.
Juniorisarjaan voi osallistua
-jos ei ole 1.1.2004 täyttänyt 16V, alle 16V eivät seuraavat poikkeukset koske
on yli 16V (yläikärajaa ei ole) mutta
-ei ole aikaisemmin juniorisarjassa sijoittunut kolmen parhaan joukkoon
-ei ole radio-ohjattavien pienoisautojen kilpailussa ollut SM finaalissa
-ei ole M-8 sarjan kokonaistuloksissa sijoittunut 10 parhaan joukkoon
Ilmoittautumiset kilpailuun viimeistään 25.7.2004 osoitteeseen
Jari Heinonen
Lylykatu 6
24280 Salo 28
tai sähköpostilla osoitteeseen jartsa99@luukku.com
Ilmoita seuraavat tiedot:
Nimi, osoite, puhelin nro (ei pakollinen mutta suositeltava), NELJÄ radiotaajuutta, seura. Jos haluat osallistua juniorisarjaan, ilmoita myös siitä!
Kilpailumaksu on 25 euroa, joka maksetaan kilpailupaikalla. Ilmoittautumisajan jälkeen voidaan kilpailun johtajan harkinnan mukaan ottaa jälki-ilmoittautuneita kilpailuun mukaan.
Jälki-ilmoittautuneilta peritään kaksinkertainen kilpailumaksu.
HUOM!!!!! Kahdellekymmenelleviidelle ensiksi ilmoittautuneelle varataan pöytätila
-
Tarvitaankos siellä lisenssiä?
:mrgreen:
-
Onkos katettua varikkoa? Kuten viime vuonna oli (?)
Tietää saaka matkustaa mukavasti vaiko selkä suorana pakettiautossa :)
-
Katosten osalta neuvottelut ovat vielä kesken.Ilmoitus mahdollisista katoksista tulee ennen kilpailua tänne. Kilpailu on SM kilpailu joten kuljettajalla ja mekaanikolla on oltava lisenssit
-
Tuleekos muuten koskaan seniorisarjaa?
-
Sehän on nytkin melkein seniorisarja:-)
-
Okei :lol: Yleensä missää urheilulajissa kun mun ikäiset ei enää menesty (34) .. ajattelin vaan jos sais ikä-helpotusta.. :-D
No joo, näillä mennään sano.
-
Niin ja perjantaina ei saa ajaa ? :|
-
HUOMIO !!!! Perjantaina 30,07,2004 Harjoittelu aika kello16,00-19,00 Varikolla Telttatilat noin 20 .lle Ensiksi ilmoittautuneelle Terveisin Järjestelytoimikunta
-
Hän, joka halusi kysellä näistä kisoista jotain ICQ:ssa, viitsitkö ottaa uudelleen yhteyttä esim. Messengerillä tai sähköpostilla. Laitoin sinut kai ignoreen?
-
ERÄ NUMERO NIMI SEURA
1 1 Niko Vuorenmaa RiiUA Jun
1 2 Ilari Riikonen SalUA Jun
1 3 Jarkko Nykänen LahUA Jun
1 4 Anssi Riimi Tua Jun
1 5 Niko Virtanen Tua Jun
1 6 Jari Ulmanen Tua Jun
1 7 Ville Puntanen TamUA Jun
2 1 Topias Airola TamUA Jun
2 2 Arttu Helenius SalUA Jun
2 3 Tuomas Lintula Vau Jun
2 4 Niko Andersson Tua Jun
2 5 Aki Mertsola Tua Jun
2 6 Petteri Suominen SalUA Jun
2 7 Jani Lingvist Tua Jun
3 1 Harri Nyman LMM
3 2 Jesse Heinonen SalUa
3 3 Mika Rinne Vau
3 4 jussi Sihto Vau
3 5 Jari Laiho Tua Jun
3 6 Tommi Saari TamUA Jun
3 7 Teemu Juska LahUa Jun
4 1 Marko Veho Vau
4 2 Markus Kallio SalUa
4 3 Kim Elf Vau
4 4 Teemu Karvanen Rukart
4 5 Tomi Björkman Tua
4 6 Jukka Vihmo PoSUA
5 1 Juha Sartesuo Vau
5 2 Petri Mylläri SalUA
5 3 Jani Konka Vau
5 4 Jussi Torkkola Vau
5 5 Kalle Kyyrö Vau
5 6 Jouni Hiltunen LahUA
-
Onkos rata saanut pahastikin sadetta osakseen?
Nimimerkillä " laitanko potkurin takagardaanin päähän?"
-
Joo, kävin Lavangossa; vettä oli tosiaan enemmän radalla kuin kuivaa.. miltä näyttää Salossa?
-
Salosta lähdin arviolta 18.30 pois, ja hyvältä näytti. Ei ollut lammikoita yhtään, ja porukkaa oli ihan hyvin ajamassa. Kurakeli tietysti oli kyllä.
Edit: Niin pari tuntia ennen tuli vettä aika hyvin ja rata oli ihan järvi. Lanaamalla ja sahanpurulla tuli kuntoon.
-
kilpailu pyritään viemään läpi normaalisti pienet kuurot eivät haittaa Terveisin ratatoimikunta
-
Hieno juttu! Kiitos tiedoista!
-
Hienoa. Keli/rata olivat mitä mainioinpia katsojille, muttei ehkä ihan kisaajien mieleen :mrgreen: .
-
Kuvia. http://turunua.threewee.com/salo_m8/page_01.htm
-
Hatunnosto kaikille kisaajille! Kyllä tossa varmaan alko autojen tunnistaminen olla jo hiukka hankalaa. Jollei kuskeille, niin ainakin kilpailun johdolle ja katsojille.
http://turunua.threewee.com/salo_m8/IMG_2490.JPG
Ihan niinkuin Mika sanoi, että sääolot ei haittaa krossitouhuja samalla tavalla. Kyllä tuossa mudassa on ihan oma arominsa, mikä jää ratakuskeilta kokematta. ;)
-
Kuvia: http://rc-racing.info/kuvat/kisa/2004/salo_30.7/
Videon vois laittaa huomenna nettiin
-
Ja jottei kuvista jäisi kiinni, niin tässä sata lisää:
http://koti.mbnet.fi/tomsson/Salo_31.7/
Oli kyllä melkoiset kinkerit. Onneksi ei tarvinnut omaa autoa kastaa sinne liejuun :mrgreen:
Edit:
Video vielä, mikä kuvastaa melko hyvin kisoja =)
http://koti.mbnet.fi/tomsson/mutaa.avi
-
Ihan niinkuin Mika sanoi, että sääolot ei haittaa krossitouhuja samalla tavalla. Kyllä tuossa mudassa on ihan oma arominsa, mikä jää ratakuskeilta kokematta. ;)
Heh, joo! Vaikka en mä kyllä ihan tätä ajatellut, tosin osasihan tätä odottaa kun kävin perjantaina Lavangossa katsomassa. Hienoa kuvia kaikki!
Mukavaa oli taas laittaa "naamoja forumin nimille" ja tavata porukkaa. 30 kuskia plus varikkomiehet ja katsojat oli hyvä porukka!
Hyvät kisat! Homma toimi ihan mukavasti sääoloista huolimatta. Hieman kävi auto ja pannuja sääliksi välillä kyllä. Komeeta menoa, etenkin finaali!
Putsasin autoa 01:een. Ja motti ja radiokotelo vielä jäi...
Toi moottorin säätäminen noissa oloissa oli suurin yllätys; keli muuttui koko ajan ja pannua sai laittaa aivan älyttömästi rikkaammalle jotta mutakerros ei lämmittänyt sitä liikaa. Vasta viiem minuuteilla nousufinaalia saatiin edes vähän vauhtia autoon. No, näistä oppii..
Ruotsiin lähtijöille tsemppiä ja muut nähdään vantaalla!
-
Mitähän mahto olla autojen painot välikatsastuksessa??
-
Jarrut oli se ongelman nimi ilmeisesti ainakin suurella osalla, myös itselläni 1/2 ja A-finaaleissa. Sai ruuvata jarrupaloja löysemmälle, että muta mahtui pyörimään välissä ja auto kulki enemmän kuin kävelyvauhtia =) Ei ole vastaavaa keliä kyllä minun muistaakseni ollut tällä ja viime kaudella, joten tilanne oli monelle uusi.
-
http://rc-racing.info/videot/kisa/2004/salo_30.7/salo_30.7.wmv
-
Hieno video Jani! Kyllä oli kuraisen näköistä menoa.
-
Todellakin! Hieno video Jani!
-
No onpahan koettu tämä hieman hyvää heikompi sää ja radan kunto. Erityisesti jäi mieleen Jussi Sihdon viimeinen kierros finaalissa. Meinasi jäädä 10 cm korkeaan hyppyriin kiinni, kun puhti loppui.
Ilmeisesti meidän matka katkesi likaiseen kytkimeen. Patologian laitos ei ole vielä tutkinut. Tuota helppoa vikaa toivotaan finanssipuolelta.
Kiitokset Salon kisan järjestäjille. Teltat olivat todella tarpeeseen. Ja muutenkin homma toimi.
Onnittelut voittajille ja kaikille, joille kisat eivät tulleet liian kalliiksi!
-
Ja vielä jäi laittamatta yksi parannusehdotus Salon radalle.
Ne lähtöpaikat kannattaisi venyttää paljon pidemmälle matkalle. Reilusti saa olla monen metrin välit. Tällöin alkuerillä on enemmän merkitystä ja ennen kaikkea vältetään se ensimmäisen mutkan kasa. Lauantaina tällä ei ollut mitään merkitystä, mutta normaaliolosuhteissa se parantaisi starttia ja korostaa alkuerien merkitystä.
-
Ja lisää kuvia...
Ihan turhia kuvia, kamera on uusi ja iso muistikortti, niin tuli otettua kuvia vaan kaikesta mikä liikkuu.
http://www.nic.fi/~villeli/images/M8Salo/
-Hount