Tälle löytyy varmaan oma topicci, eli jatketaan sitten siellä, mutta vastaan nyt silti tänne.
Tehdassäädöt ovat vain suuntaa antavia, niin että koneen saa käyntiin. Eli ensimmäinen toimenpide keväällä ku lähdet ajamaan, on koneen säätö. Löydät suht hyvät ohjeet
täältä.Vetari kerää aina kaikkea ylimääräistä, ja vielä en ole nähnyt mitään putkipatenttia minkä sisällä ne pyörisi. On kuitenkin hyvä puhdistaa auto aina välillä, jolloin nekin tulee luonnollisesti putsattua. Jos ajaa märällä niin sähkölaitteiden suojaaminen kannattaa, eli servojen tiivistäminen ja vastarin laittaminen vaikka ilmapallon sisälle. Kopan mahdollisimman hyvä istuvuus auttaa luonnollisesti myös.
Talveksi lämpimämpää tulppaa, mutta ei missään tapauksessa paljon laihemmalle lämpöjen takia. Ollaan jo liian laihalla kun lämmöt on siellä 120C tuntumassa, joten mielummin hyvät säädöt ja vähän foliota kannen ympärille. Kannattaa myös muistaa lämmittäminen ennen käynnistystä, tällä on suurempi vaikutus talvella.
Diffeihin ihan niihin tarkoitettua öljyä, saa rc liikkeistä. Sama pätee iskareihin. Mitään aikaväliä sen vaihtamiselle ei oikeastaa löydy, mutta sitä pääsee aina väkisinkin karkaamaan pikkasen, ja eri säätöjäkin tekee aina välillä mieli kokeilla. Vakiona sieltä löytyy luultavasti vain rasvaa, joten kannattaa vaihtaa sinne ihan kunnon öljyt.
Oletan että tarkoitat QRC dodgea, siihen ei sovi starttiboxi. Jos et ole vielä ostanut, niin älä osta, mutta jos jo olet niin kysy sitten erikseen joskus siitä :) Siihen ei siis saa starttiboxia lainkaan, mutta starttiboxi on todella hyvä vaihtoehto vetostartille autoissa mihin se käy. Samat diffiöljyt sopii siihenkin, mutta diffit kadottaa ne suht nopeasti sieltä.
Tr-15 hajoavista osista en pysty sanomaan mitään, mutta dodgesta hajoo helpoiten diffit, laatikko, vetostartti ja ohjauslinkistöt. Lähes kaikki ruuvit muoviin porautuvia, joten niiden pysymisen kanssa tulee myöskin ajan kanssa ongelmia. Kardaanit irtoo helposti, käytä lukitetta.
Varastoon kannattaa tosiaan tilata ripustusten osia, iskarinvarsia, ilmanputsarin foameja+öljyä, fuilia, tulppia, öljyjä jne..(varmasti unohtui jotain tarpeellista..) Afterruni ei pakollinen, riippuen siitä mitä fuilia käytät. Failsafe kannattaa, se on halpa verrattuna siihen mitä karkaavalle autolle voi käydä. Myös jousi/kuminauha kaasulinkistössä on hyvä olla, jos virrat katkeaa. Käytätkö vastariakkua vai pattereita? Akku on kannattava ostos, patteritelineiden kanssa on ollut paljon ongelmia. Mistä ajattelit tilata? Jos kerran olet tilaamassa paljon tavaraa, niin liike kannattaa valita suht huolella.