31
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 01.10.10 - klo: 21.47 »
Avataanpas uusin TM.
Jaahas... ahaa... joo... oho! Pitääkin hankkia tosi kuulit lasit että voi katsoa telkkaa.
Niistä renkaista sitten.
ABS jarrutus jäällä:
12 parasta nastoilla
Väistökoe jäällä:
14 parasta nastoilla (vanha nastarengas pieksee kaikki kitkat)
ABS jarrutus lumella:
3 parasta nastoilla (3 kitkaa kympin sakkiin)
Väistökoe lumella:
2 parasta nastoilla (1 kitka kympin sakkiin)
Kiihdytys jäällä:
14 parasta nastoilla
Kiihdytys lumella:
2 parasta nastoilla (3 kitkaa kympin sakkiin)
Sohjoliirto:
Kitkat ykkösenä! Mutta nastat kakkosena! (3 nastaa kympin sakkiin)
Väistökoe märällä asvaltilla:
2 parasta kitkoilla (7 nastaa kympin sakkiin)
Väistökoe kuivalla asvaltilla:
10 parasta nastoilla!!! Loppuun ajettu nasta PARAS!
ABS jarrutus märällä asvaltilla:
10 parasta nastoilla!
Elikkä jos et kokoajan aja loskassa (Testaustapa vähän hämärä) kannattaa ottaa nastat. Vaikka olisi paljas asvaltti.
Noita mutu "ajettavuus" juttuja en laske koskaan mukaan kun näitä rengas juttuja luen. Melu on kyllä ihan jossain häntäpäässäkun kun renkaita itselleni hankin. Jos se kuitenkin häiritsee liikaa, pistän peltorit päähän. Onhan se nastojen ropina turvallisuutta lisäävä ominaisuus, jalankulkijat kuulee tulon jo kauempaa. On muuten kansikuvassa edellisen auton alla olevat renkaat :P
PS.
Kun täällä nyt höpistään nastojen tuovan väärää "turvallisuuden tunnetta", joka sitten ulosmitataan ajamalla kovempaa. Entäs ne uudet autot joissa on kaikki mahdolliset kolme kirjaimiset yhdistelmät? Nehän ne vasta väärää turvallisuuden tunnetta luo. Joku tääläkin jo kehui että auto kulkee talvella ihan kuin kesällä. Fysiikan lakeja ei mitkään elektroniset härpäkkeet pysty muuttamaan.
Jaahas... ahaa... joo... oho! Pitääkin hankkia tosi kuulit lasit että voi katsoa telkkaa.
Niistä renkaista sitten.
ABS jarrutus jäällä:
12 parasta nastoilla
Väistökoe jäällä:
14 parasta nastoilla (vanha nastarengas pieksee kaikki kitkat)
ABS jarrutus lumella:
3 parasta nastoilla (3 kitkaa kympin sakkiin)
Väistökoe lumella:
2 parasta nastoilla (1 kitka kympin sakkiin)
Kiihdytys jäällä:
14 parasta nastoilla
Kiihdytys lumella:
2 parasta nastoilla (3 kitkaa kympin sakkiin)
Sohjoliirto:
Kitkat ykkösenä! Mutta nastat kakkosena! (3 nastaa kympin sakkiin)
Väistökoe märällä asvaltilla:
2 parasta kitkoilla (7 nastaa kympin sakkiin)
Väistökoe kuivalla asvaltilla:
10 parasta nastoilla!!! Loppuun ajettu nasta PARAS!
ABS jarrutus märällä asvaltilla:
10 parasta nastoilla!
Elikkä jos et kokoajan aja loskassa (Testaustapa vähän hämärä) kannattaa ottaa nastat. Vaikka olisi paljas asvaltti.
Noita mutu "ajettavuus" juttuja en laske koskaan mukaan kun näitä rengas juttuja luen. Melu on kyllä ihan jossain häntäpäässäkun kun renkaita itselleni hankin. Jos se kuitenkin häiritsee liikaa, pistän peltorit päähän. Onhan se nastojen ropina turvallisuutta lisäävä ominaisuus, jalankulkijat kuulee tulon jo kauempaa. On muuten kansikuvassa edellisen auton alla olevat renkaat :P
PS.
Kun täällä nyt höpistään nastojen tuovan väärää "turvallisuuden tunnetta", joka sitten ulosmitataan ajamalla kovempaa. Entäs ne uudet autot joissa on kaikki mahdolliset kolme kirjaimiset yhdistelmät? Nehän ne vasta väärää turvallisuuden tunnetta luo. Joku tääläkin jo kehui että auto kulkee talvella ihan kuin kesällä. Fysiikan lakeja ei mitkään elektroniset härpäkkeet pysty muuttamaan.