Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Scrap

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 12
31
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 01.10.10 - klo: 21.47 »
Avataanpas uusin TM.

Jaahas... ahaa... joo... oho! Pitääkin hankkia tosi kuulit lasit että voi katsoa telkkaa.

Niistä renkaista sitten.

ABS jarrutus jäällä:
12 parasta nastoilla

Väistökoe jäällä:
14 parasta nastoilla (vanha nastarengas pieksee kaikki kitkat)

ABS jarrutus lumella:
3 parasta nastoilla (3 kitkaa kympin sakkiin)

Väistökoe lumella:
2 parasta nastoilla (1 kitka kympin sakkiin)

Kiihdytys jäällä:
14 parasta nastoilla

Kiihdytys lumella:
2 parasta nastoilla (3 kitkaa kympin sakkiin)

Sohjoliirto:
Kitkat ykkösenä! Mutta nastat kakkosena! (3 nastaa kympin sakkiin)

Väistökoe märällä asvaltilla:
2 parasta kitkoilla (7 nastaa kympin sakkiin)

Väistökoe kuivalla asvaltilla:
10 parasta nastoilla!!! Loppuun ajettu nasta PARAS!

ABS jarrutus märällä asvaltilla:
10 parasta nastoilla!

Elikkä jos et kokoajan aja loskassa (Testaustapa vähän hämärä) kannattaa ottaa nastat. Vaikka olisi paljas asvaltti.

Noita mutu "ajettavuus" juttuja en laske koskaan mukaan kun näitä rengas juttuja luen. Melu on kyllä ihan jossain häntäpäässäkun kun renkaita itselleni hankin. Jos se kuitenkin häiritsee liikaa, pistän peltorit päähän. Onhan se nastojen ropina turvallisuutta lisäävä ominaisuus, jalankulkijat kuulee tulon jo kauempaa. On muuten kansikuvassa edellisen auton alla olevat renkaat :P


PS.
Kun täällä nyt höpistään nastojen tuovan väärää "turvallisuuden tunnetta", joka sitten ulosmitataan ajamalla kovempaa. Entäs ne uudet autot joissa on kaikki mahdolliset kolme kirjaimiset yhdistelmät? Nehän ne vasta väärää turvallisuuden tunnetta luo. Joku tääläkin jo kehui että auto kulkee talvella ihan kuin kesällä. Fysiikan lakeja ei mitkään elektroniset härpäkkeet pysty muuttamaan.

32
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 30.09.10 - klo: 09.45 »
Ite olen edelleen vakaasti sitä mieltä, että nastat saisi kieltää kokonaan. En usko, että kolaritilastot muuttuisi suuntaan eikä toiseen. Reikäpäät ajaisi ihan niin kuin tähänkin asti millälie renkailla liian lujaa ja me muuta osaisimme ajaa tilanteen mukaan. Vaikka joku vähätteleekin tuota nastojen aiheuttamaa ulkoista melua niin se on oikeasti erittäin suuri haitta. Toisaalta nasta kuluttaa teitä aina enemmän kuin nastattomat - miksi muuten nastojen määrää, ulkonemaa ja pistovoimaa pienennettäisiin?
Jos nastat kielletään, mitenkäs te kitka heebot pääsette risteyksistä liikkeelle? Nykyään vielä me nastoilla ajajat karhennetaan ne risteys alueet teille. Ei ne kitkat mitään pidä peilijäällä, ja sitä löytyy joka risteyksestä talvella jos niitä ei karhenneta. Ottakaapa myös huomioon raskaskalusto. Niitten renkulat ei pidä sitten yhtään mitään peilijäällä. Ootte varmasti nähneet jonkin ison auton kitnuuttavan jossain mäessä. Jos teitä ei karhenneta vaan ajetaan ne kitkoilla peilijäälle, niin tämä maa pysähtyy talveksi.

Nastojen tien kulutus pienenisi huomattavasti täällä etelässä, jos ne idiootit lopettaisi sen iän ikuisen suolan kaatamisen teille. Eikö muka talvella saa olla talvikeli? Jäässä oleva tien pinta ei kulu niin pahasti, koska nasta uppoaa jäähän eikä asvalttiin. Autotkaan ei ruostuisi. Suolauksen ympäristö vaikutuksiin tuskin on laskettu mukaan sitä pissapojanneste määrää mikä pumpataan teille, kun ihmiset yrittää putsata sitä suolamönjää tuulilasistaan.

Toisaalta sen suolan kippaamisen ymmärtää, koska meidän hallinto on niin tyhmää ettei se tajua talvien olevan erilaisia. Talven tienhoito budjetti lasketaan edellisen talven perusteella. Eli pakko käyttää kaikki suola tai seuraavana vuonna, kun sitä sitten oikeasti tarvitsisi, ei sitä ole kun: "Ettehän te viime vuonnakaan tän enempää käyttäneet."

Faktaa:
Nastat pitää paremmin jäällä.
Nastat pitää huonommin kuivalla asvaltilla.

So what? Kuinka usein ajat kuivalla asvaltilla edes lähellä pidon rajaa? Ei kyllä ihan helpolla onnistu, ainakaan liikennesääntöjen puitteissa. Jäällä onkin sitten aivan eri juttu.

PS.
Jos ne kitkat on niin yyberit, niin miksi rallissa käytetään nastoja?

33
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 30.09.10 - klo: 00.35 »
Nastat. Niistä kuulee millon lähennellään pidon rajaa.

Duuni autossa on alla bridgestonen "kitkat" 265/70R19,5, ja se on aika veikee ajettava talvella. Oltiin sillä pari kertaa vähän jumissakin. Onneksi oli soraa mukana, niin ei tarvinnut hinuria.

34
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 26.09.10 - klo: 23.26 »
Purin etuiskarit, mutta ei ollutkaan öljyä, niin jäi kasaamatta.

35
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 21.11.09 - klo: 17.54 »
Missäköhän on vika kun en saa muoviosia rikki, mutta teräsosia kyllä? Orkkis vantteja mutkalle ja palloja poikki.

Tänään meni sekä edestä että takaa iskarin yläpään kiinnityspultti poikki. Oneksi on pakissa molemmat iskaritornit varalla, kun pulttien jämien poistaminen saattaa mennä vaikeaksi.

36
Eka oikea rattiradio, jonka omistan. Aikaisemmin ollut tikkuja.

Säädöistä löytyy ihan kaikki tarpeellinen: EPA, EXPO, ABS-jarrut, failsafe, 10 muistipaikkaa jne. Kolmas kanava on on/off-tyylinen.

Ei yhtään hullumpi radio hintaluokassaan.

Ainoa miinus mitä olen keksinyt on patterikotelo. Sen kyllä sa poistettua, mutta joutuu vähän juottelemaan, jos haluaa käyttää akkupaketteja. Sormiparistoillakin kyllä pärjää ja tuntuvat kestävän pitkään.

37
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 14.11.09 - klo: 23.44 »
Onko huomenna (siis sunnuntaina) ketä menossa ajamaan ja mihin aikaan?

38
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 14.11.09 - klo: 16.39 »
Sopiiko tämä auto ulkona ajamiseen?
Ulkonahan näillä kesät ajellaan. SM-sarjakin ajetaan ulkoradoilla.

Talvi onkin vähän eri juttu. Pakkanen haurastaa osat, lumi tunkeutuu sopimattomiin paikkoihin, akut eivät hirveästi tykkää kylmästä ja näpit jäätyy. Jos on rahaa millä mällätä, niin miksei voisi ajella ulkona ympäri vuoden.

39
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 10.11.09 - klo: 22.35 »
Ilmeisesti varsinaisesti GV2:een tehtyä titaani settiä ei ole. Jammin CRT .5:een käypäsestä Lunsfordin titaani vanttisarjasta löytyy passeleita.

Mukana tulee myös hingepinnejä, joista osa käy suoraan, mutta parista kohtaa pitäisi porailla auton reikiä 0,5mm isommiksi. Pituuksissa on millin tai parin heittoja, muttei siitä kovasti haittaa ole. Ei ne karkuun pääse. Lisäksi saa tarroja ja hiaanon avaimen vanttien kääntelyyn.

Mulla hajos 2mm kuusio avain, mutta pultit on kestäny.

40
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 08.11.09 - klo: 21.40 »
Garagen Jani sanoi, että tuo väliratas laukeaa kun siitä menee laakerit. Kannattaa siis samalla uusia vaihteistosta kulahtaneet laakerit, jottei mene uusi osa heti kättelyssä.

41
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 05.11.09 - klo: 23.17 »
Jo on.

Auton ostaessani otin samalla vähän varaosia. Hubit, tukivarret, ohjauspalat, C-palat ja jopa iskaritornit. Varoiksi, kun eikös juuri näitä porukalla pauku pas-2.

Mut ei. Kaks kertaa ollut ajamassa ja autosta on mennyt yksi vantti banaaniksi ja tänään katkesi pallo. Siis nimen omaan pallo eikä kuppi.

Kai se on niin, ettei ne osat pauku mitä on pakissa.

Mutta oli se hauskaa ajaa, kun oli hiekkaakin radalla.

42
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 05.11.09 - klo: 11.46 »
Onko valvojia tulossa mihin aikaan radalle tänään?

Olisi kiva pörrätä pari akullista ennen talkoita.

43
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 05.11.09 - klo: 10.21 »
Näköjään aika kovaa kamaa noi pultit kun syö avaimet. Iteltä meni 2mm kuusiokolo viimesiä kiristellessä.

Onkos kenelläkään muulla ollut ongelmia servon mahtumisen kanssa? Savöx SC-0254MG ei ottanut sopiakseen vakio kiinnikkeillä. Etuasennossa ottaa servo varsi kiinni bellcrankin laakeripesään. Taka-asennossa taas tulee se akkukotelon seinä vastaan, joten pultit menee vinoon. Onneksi oli miljoonalaatikostossa Tamiyan kiinnikkeet.

Ensimmäiseksi nopeaksi RC autoksi erittäin helppo ajaa. Tai no tehot noparista minimillään, vanhat NiMH akut ja 18/83 välitykset. Ei se nyt niin hirmu nopea taida tolla yhdistelmällä olla, mutta hiton hauska ajaa!

44
Sähköautot / Vs: Mystinen nopari/moottoriongelma
« : 01.11.09 - klo: 21.59 »
Kai käämit on mitattu?

Ainakin hiilikoneesta katos teho eikä lähtenyt liikkeelle muuta kuin tönäsemällä, kun oli yksi käämi palanut.

Olisko ekasta motista päässyt käämi kärvähtämään joko viallisen noparin takia tai saanut jonkin roskan johonkin väliin. Roska kärväyttänyt käämin ja sössinyt noparin, mikä sitten puolestaan poltti seuraavan koneen?

Voisko noparin sensori systeemi mennä sekasin jos yksi käämi pimeenä?

En mää mitään mistään tierä, mutta kirjottelempahan vaan lämpimikseni.

45
Sähköautot / Vs: mikä on paras.
« : 25.04.09 - klo: 11.19 »
Mä oon kyl ihan eri mieltä. Se on oikeesti toi naapurin jaskan buggy. Se kulkee ja kukkuu niin et hitaampia heikottaa.

46
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 06.04.09 - klo: 08.34 »
Ei kai tossa muuta ole sääntöjen vastaista kuin kori. Joku mikälie säänntöpykälät tayttävä koppa päälle ja kisoihin. Toisaalta olihan Lippiksen kisoissakin ainakin yhdessä autossa alamittainen kori.

Crawlaajia lienee löytyy ympäri Suomea, joten ei välttämättä tänne etelään tarvitse tulla.

47
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 26.03.09 - klo: 17.54 »
Voisiko joku ystävällinen rekka henkilö mitata Tamiya kuorkin rungon leveyden. Siis aisan ulkolaidasta toiseen.
Samaan syssyyn jos saisi sen perusrenkaan halkaisijan?

Edit: Rengas on ilmeisesti 88mm



48
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 26.03.09 - klo: 17.47 »
Jerzi, tekevälle sattuu  :grin:

49
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 26.03.09 - klo: 15.30 »
En mä noista merkinnöistä mitään tiedä.

Jankan kanssa kauppaa tehtiin ja nopea oli toimitus. Tai siis niin nopea kuin postipoika jakso kipittää.


50
Polttisautot / Vs: crawler
« : 22.01.09 - klo: 19.16 »
1/4 V8 remmiahtimella. Saundit olis ainakin kohdallaan. Tiiä sit väännöstä  :p

51
Polttisautot / Vs: crawler
« : 22.01.09 - klo: 18.40 »
Nasty: Sähkörawlereissa moottorijarru säädetään maksimiin, jolloin ajosta tulee huomattavasti tarkempaa, kun auto ei liu'u ylimääräistä kun kaasusta päästetään. Jos jarru menis vasta liipasimella päälle, tulis liian helposti virheitä kun pakille asti sattuis menemään. Ensinnäkin, jokaisesta pakituksesta tulee miinuspisteitä, ja toiseksi se koituu monesti kohtaloksi - auto tippuu kiveltä alas tms.
Lähteekös nitrokone pyörimään takaperin kun vedät kaasutikkua taaksepäin?
Pitänee äkkiä säätää tikun liike ettei vahingossa lähde Rushin kone pyörii väärin päin.

Nyt puhutaan polttis rawlerista eikä sähkö vempaimista. Polttiksessa, ainakin rawler käytössä, pitää olla erillinen kanava hoitamassa pakille vaihdon.

@Sysi
Jos häviää väännössä, niin sitten korjataan asia välityksillä. Pitääkö taas tehdä helposta asiasta vaikea?

PS. Eiköhän nasse tiedä crawling säännöt kun on ollut rakentamassa Lippulaivan crawling rataa ja osallistunut siellä useampaan kisaan. Kuten allekirjoittanutkin.

52
Polttisautot / Vs: crawler
« : 20.01.09 - klo: 10.27 »
Blah blah blah.

Polttis rawlerin teossa on kaksi ongelmaa. Välitysten saaminen tarpeeksi tiheiksi ja koneen lämpöjen pitäminen kurissa.

Eikä ne välityksetkään ole paha ongelma jos käyttää nelaria.

Perus harrastajan suurin este lienee valmiiden osien puute. Joudut ihan itse miettimään miten ja millä palikoilla se toimii.

Ja kyllä niissä polttiksissakin on jarru olemassa ja joissain jopa pakki.

Jos liika paino on ongelma, niin miksi lähes poikkeuksetta rawlereihin on ympätty lisä painoja? Sitä paitsi kyllä se kakstahti käy kyljelläänkin.

53
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 07.12.08 - klo: 11.35 »
Oli aika taistelu ton maalauksen kanssa kun meinas toi muovi keittää ihan väkisin vähän joka maalilla.
Saattas helpottaa jos maalais jossain muualla kuin hellan päällä. Heko heko.

On se hiano. Sit tietenkin videota jakoon,kun saat liikkeelle.

54
Mitenkäs semmoinen iänkaikkisen vanha keksintö kuin tikkuohjain?

Räpelöitsin tuolla Hobbypointissa joskus semmoista Zebra merkkistä. Tuntui aika pienikokoiselta.

55
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 28.11.08 - klo: 15.19 »
Tai sitten voi tulla Lippulaivaan ajamaan sisäradalla.

56
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 21.11.08 - klo: 10.49 »
Saattaa johtua takavetoisuudesta.

57
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 18.11.08 - klo: 23.01 »
Viimeksi kun RF Helsingin myymälässä sitää hypistelin oli 30e.

Muistaakseni.

58
Polttisautot / Vs: etu ristikko
« : 04.11.08 - klo: 16.28 »
Voisko joku pistää kuvan "eturistikosta", ku en tiedä mikä se on ja rupes pelottaa onko omasta autosta se rikki.

59
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 27.10.08 - klo: 22.51 »
Sullahan on sitten mini, minimini ja miniminimini.

Kyllä käyp katteeks.

60
Polttisautot / Vs: FOFF Renkaat
« : 11.10.08 - klo: 18.21 »
Vielä viime keskiviikkona roikkui Gallerian Hobbylinnan seinällä 2.2 vanteille sopia laparenkaita.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 12