Kirjoittaja Aihe: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.  (Luettu 3723 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« : 08.09.08 - klo: 18.42 »
Modified luokan auto Mangusti, teki kilpailussa yleisöä viihdyttävän ratkaisun "Water Uncork" ns. "veden korkkauksen".
Tässä muistelmina tämä tapaus, joka päättyikin sitten tavalla, jota kukaan ei itselleen voisi toivoa, vastustajalleen toki  ;)

Video kertoo siis tästä tapauksesta:
(koottu kuvasarja)





























"Hope The Best": että muiden vedessä käyneiden vehkeet pelittää vielä  ;D
Slideä lainaten: "toivotaan ettei tule enempää vaurioita, positiivista et se hajos tyylillä ja vielä saatiin taltitoitua se."

Warning: (ne, jotka veden samoin kokivat, katsokaa video loppuun, omalla vastuulla)  ;D


Itse videoitua taidetta alla olevasta linkistä:
http://www.youtube.com/watch?v=kRSlVGcq4cU

Poissa klrp

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-OFFI.net
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #1 : 08.09.08 - klo: 19.18 »
Ei näin.


Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #2 : 08.09.08 - klo: 19.53 »

Tämä alaosapuoli on täysin ehjä, en huomannut mitään ongelmaa.


Tällä ilmeisesti fetien täyttämällä puolella tuli savut tuosta yhdestä palasesta,
muualta ei savua ole nopari antanut.


Vielä toisesta kuvakulmasta sama kärähtänyt palanen.

Tiedä sitten onko mitään tehtävissä / kannattaako. Mutta oma oletukseni on nyt
se, että se on rikki.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #3 : 08.09.08 - klo: 21.51 »
RE: -Mutta oma oletukseni on nyt
se, että se on rikki.-

TOKI SAADAAN VARMAKSI, ETTÄ SE ON RIKKI ! jopa uealla eri toteutuksella....
(kaikki ne tarvitsevat palontorjuntatietoa kuitenkin)
- pellinpäälle ja eri johdoista hitsausmuuntajalla tälliä sisään
- kesympi: vain töpelinjohdolla, muistaen sähkösäännöt
- vain tasavirralla mutta korkealla jännitteellä johtopareja arpoen
tms "sopivaa aikuisten loppunautiskelua edesmenneen noparin muistolle"

mutta: korjaaminen tasakuormitteisesti toimivaksinopariksi, on epätoivoista.
Eikä castlekaan varmaan edes kato tota enää korjaamisen aihioksi, vaan käsittelee uuden ostona...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #4 : 09.09.08 - klo: 11.48 »
Tätä on pitänyt kysyä monesti ja nyt rohkaistun sen tekemään vaikka ei suoranaisesti tuohon sidewinderin käryämiseen liitykään (voi olla että kadun kysymystäni jälkikäteen)  :grin: . Ekan kuvasarjan autoon viitaten: Mikä ihme on tää sokeripalajuttu?!? Deanssit on liian kalliita vai kenties ei niin miehekkäitä käyttää kun niiden avaamiseen ei tarvitse työkaluja? Voisin kuvitella että piuhat ei välttämättä tykkää toistuvasta littiin puristelusta, en ole kyllä asiasta yhdeltäkään johdolta vielä varmistusta saanut... Eikö akun lataaminenkin ole työläämpää kun sitä ei voida vain työntää kiinni liittimeen?

Veden aiheuttamaa oikosulkusuojaa ajatellenhan nuo sokeripalat ovat tosin ylivertaiset kestävyydeltään sillä suojaus on jätetty tyystin toteuttamatta.
Voihan se tieten olla että nää sokeripalat toimivat kannanottona markkinataloutta ja kapitalismia vastaan. Vastakkaa ny joku tähän kun kiinnostaisi saada asiaan selko  :azn:
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #5 : 09.09.08 - klo: 12.19 »
Heh heh, En viitsi enempää kommentoida, koska minulla ei ole tarpeeksi montaa kattilaa,
jotta voisin saada kaiken keiton keitetyksi mitä tästä ko. aiheestasi syntyisi ja tiedän,
että jos tämän tarinoinnin aloittaa, niin sana OFFTOPIC:n ei ole riittävä ilmaisu sille,
minkälainen keitto kommenteista syntyy  :grin:

Tietääkseni jokaisella on vapaus valita liittimensä ja sitä myöden myös sen miten niitä
käyttää. Olen jo tuota toisella foorumilla vatvonut, enkä sitä tänne jaksa enään sählätä.
Pistänpä kellon tikittämään ja katson montako minuuttia menee, ennen kuin vattujen ripottelu
alkaa  :wink:

Poissa ToniA

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #6 : 09.09.08 - klo: 14.06 »
Harjaton säädin ei hajoa siihen että moottorin virtapiuhojen välissä on vähän vettä. Vaan siihen, että moottorin kunkin vaihekarvan kummallakin puolella on FET, eli jänniteohjattu kytkin sekä maan (-) että virran (+) puolelle. Säätimen toimiessa näistä kytkimistä vähintään toinen on aina auki. Jos kumpikin on kiinni samaan aikaan, syntyy oikosulku -> FETeillä on hyvin pieni resistanssi -> virta kasvaa hyvin suureksi -> toimintasavu pääsee ulos.

Harjattomat säätimet ovat hyvin herkkiä tuolle koska FET on jänniteohjattu kytkin. Pieni määrä kosteutta FETin hilan johtimelle riittää siihen että FET menee väärään tilaan ja se riittää.

Mä olen itse polttanut pari harjatonta lennokkisäädintä kastelemalla ne perusteellisesti järvessä, lennokissa ponttoonit alla.

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #7 : 09.09.08 - klo: 14.46 »
Harjaton säädin ei hajoa siihen että moottorin virtapiuhojen välissä on vähän vettä. Vaan siihen, että moottorin kunkin vaihekarvan kummallakin puolella on FET, eli jänniteohjattu kytkin sekä maan (-) että virran (+) puolelle. Säätimen toimiessa näistä kytkimistä vähintään toinen on aina auki. Jos kumpikin on kiinni samaan aikaan, syntyy oikosulku -> FETeillä on hyvin pieni resistanssi -> virta kasvaa hyvin suureksi -> toimintasavu pääsee ulos.

Harjattomat säätimet ovat hyvin herkkiä tuolle koska FET on jänniteohjattu kytkin. Pieni määrä kosteutta FETin hilan johtimelle riittää siihen että FET menee väärään tilaan ja se riittää.

Mä olen itse polttanut pari harjatonta lennokkisäädintä kastelemalla ne perusteellisesti järvessä, lennokissa ponttoonit alla.

Tämä on ihan totta. Itse en vain missään välissä sanonutkaan että sokeripala olisi ollut syypää noparin tuhoutumiseen vaan ihmettelin liitintä muuten vain. Noh, riittäköön minun puolestani tästä asiasta, pitänee käydä "toisella foorumilla" katsomassa tätä sokeripala-asiaa. Liekö löytyy nimikirjoituksen foorumilta vai kävisinkö ensin vaikka suomi24 foorumilta etsimässä  :grin:
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa Åsgard

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #8 : 09.09.08 - klo: 18.13 »
Olisikohan noparin pelastanut ajamatta jättäminen? Jos vaikka itellä käy samalla tavalla.
Team Sokeripalat

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #9 : 09.09.08 - klo: 18.14 »
Ite sanoin samaa rc-foffin puolella. Yks Novakin nopari korjattu  :wink:
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #10 : 09.09.08 - klo: 18.20 »
No voi sun... "Tehtyä ei saa tekemättömäksi"!
Vai onko jolla kulla myydä mulle aikakone?

Hallelujaa herrat, ei oteta nyt liian vakavasti tätä harrastusta  :grin:

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #11 : 09.09.08 - klo: 18.21 »
Vodka pullo on erittäin tehokas aikakone  :grin:
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Sidewinder, joka ei kestänyt vettä.
« Vastaus #12 : 09.09.08 - klo: 20.21 »
No voi sun... "Tehtyä ei saa tekemättömäksi"!
Vai onko jolla kulla myydä mulle aikakone?
Voi sen myydä samalla tavalla, ku novakinkin sillon joskus.. Ei se oo vielä rikki, jos se savuakin vielä kerran päästää  :roll:
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.