No, voihan perskules. Parisen viikkoa sitten kävin rataa katsomassa. Tien varsi ennen rataa näytti joltain valkoiselta marsin maisemalta (jokapuolella epämääräisiä lumilohkareita) ja pelkäsin pahinta. Radalla oli 30-50 senttiä lunta ja ajattelin porukan heittäneen hanskat naulaan siihen asti, kunnes lumet sulaa. Kun siinä oli ylimääräistä aikaa, niin lykkiin kolalla takasuoran jälkeisen mutkan puhtaaksi. Ajattelin, että sieltä ainaki sulais ja kuivais sitten nopeampaa. Parisen tunnin rehkimisen jälkeen läpeensä hikisenä masennuin lopputulokseen ja ajattelin itsekin siirtyä odotteleen kevättä. Kerkesin jo miettimään, että ois varmaan ihan hyvä nykästä koko rata puhtaaksi ennen sulia, mutta yksi mies siihen ei riitä.
Tänään piti käydä katsomassa, että miten lumen sulaminen edistyy. Yllätys olikin suuri, kun radalla olikin vain n. nelisen senttiä loskaa pinnassa. Ihmettelinki, että miten se nyt niin nopeasti suli lumi. Ihmetystä myös herätti yksinäinen kuivia halkoja sisältävä muovikassi, joka jäi hieman häiritsemään. (jäi vissiin makkarat paistamatta). Kummastelin myös edelliseltä kerralta paikkaansa vaihtanutta kolaa. Hetken aikaa seurasin, kun siinä vieressä kauhakuormaajalla kasattiin lunta, jota tuotiin vuoroin traktorin peräkärryllä, vuoroin kuorma-autolla. Aikani pällisteltyä totesin, ettei radalla kannate mitään tehdä, kun kuitenkin kenkien pohjiin tarttuisi savi 10 sentin kerroksina. Poistuin paikalta hieman hämmästellen tilannetta kotiinpäin kokkaileen.
Sawe sitten osasi pokeri-iltaan mennessä kertoa, että siellä on porukka käynyt ajamassakin tässä välissä ja rata on putsattu läpikotaisin. Se selittikin kummastelujen aiheet. :D
Fire odottelee uusien akkujen ja renkaiden kanssa. Nyt sitten odotellaan kuivempia kelejä... Tai, no. Akut pitää vielä vesieristää ja renkaat liimata vanteille, mutta teoriassa ainaki.