Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ville Vainio

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 35
151
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 13.06.13 - klo: 19.39 »
Noparissahan on onneks temp cut-off

152
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 09.06.13 - klo: 18.47 »
Mul vaikuttaaa laakkerit kohtuu hyviltä, mut kuumetessaa kai käämit laajennu niin et hieroovat koko ajan ankkuriin. Ostettava uus nopari ja motti.
Muutan ehkä pinjonii vakiosta 15:ta 14;ta pääsis kone hieman helpommalla.

153
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 25.05.13 - klo: 22.04 »
Jooo, spurrin ja pinjonin välys juuri oikea, auto rullaa vapaana kun otin motin irti, motti pyörii tosi nihkeästi.
Laakerit hieman väljät mutta ei jumissa, tuntuu että ankkuri? Tuo moottorin pyörivä osa ottaa noihin käämityksiin kiinni? Miten on mahdollista, mitähän tässä on tapahtunu?
Kuumeneminenko aiheuttaa jotain tämmöstä?

154
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 25.05.13 - klo: 21.02 »
Ei vaan onnistu jäykällä öljyllä, kun tota 500.000 ja 1.000.000 öljyä saapi laittaa ruuvarin kärjellä sinne, tai ootella minuutteja että tulee purkista ulos.
Ei siis valu kovinkaan herkästi, nöyremmillä öljyillä varmaan ihan jees systeemi.

EDIT1
Jahas... eilisen huollon tuloksista päätin nautiskella, ja kylätielle akullisen verran.
Eka pari kertaa kummalista jurinaa, sitten vähän savua KEULASTA, ropelli ilmeisesti kuljetti keulaan sen.
Sitte koppa auki, ni motin päädystä tulee savua JA noparista, lisäksi akku polttaa kättä ja sininen muovikuori sulanu hieman pohjasta.
Ilmeisen kallis kauden avaus...

Tiedä sit mikä tän aiheutti, oisko noi uudet asfaltti renkaat pitäny lämmmettyäään niin paljon, vai pinjonin ja spurrin välys ollu liian tiukka, en vaan oikee usko että moisen kämmäisin. Säädinkin niin että paperin sijasta oli paperi kaksinkerroin jolloin välys ei pitäis mennä milläään liian tiukaksi.

155
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 25.05.13 - klo: 20.03 »
Tais noiden ratas diffien kanssa olla semmonen nyrkkisääntö, että niiden akseleiden yläpuolelle, öljyn pinta kun diffi painetaan kiinni ni sinne pitää mahtua vielä yksi ratas lisää, joten ei voi ihan täyteen laittaa.
Ite kyllä juuri ylitäytin tuon vorzan keskidiffin jotta saan mahd. jäykäksi, ilman 100% lukitusta kuitenkaan. Ei sudi pelkkä etupää kiihdytyksessä niinkuin löysillä keskidiffi öljyillä. Vetää siis täysillä myös takaa jolloin kiihtyvyys paranee oleellisesti.

156
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 24.05.13 - klo: 22.24 »
Onko täällä raupnerin käyttäjiä?

Mulle tuli toi ultraduo 40 plus, tms...  :D kysymys kuuluukin että pitääkö chargen jälkeen käyttää aina balance erikseen vai miten tuo toimii. Sanoisin että toi ohje on todella surkea.

157
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 23.05.13 - klo: 21.28 »
Mul oli kans vastarista sähköt yhes versios.. pelaa toki niinkin,
tuolla 24V ropellilla sain vaan huomattavasti kovemmat puhallukset.

Muuta nyt osaa huippuihin sanoo ku et auto matalaks ja kevyemmäks, renkaat vaikuttaa. Halkasia ja massa.
Sitten toki pidempää välitystä ja kovempaa jäähytystä.

edit. tulihan tehtyä keväthuoltoa, spurri ja pinjoni uusiks ja keskidiffiin lisäsin 1.000.000 ölppäää, joutuu ruuvarilla kaivaan sitä ulos purkista. Kaatamisessa menee KAUAN, sen verran jäykkää kamaa on.
Mutta "lukitsee" keskidiffiä kivasti.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/Spec-R-Muut/SPR031-100M-Silicone-Differential-Oil-1000000-30ml-109422

158
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 23.05.13 - klo: 18.43 »
Saahan nuita monestakin eripaikasta, hobbylinna, racingfactory, sabe... ei ole suoraa osoitetta www.crawlink kauppa.fi

159
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 23.05.13 - klo: 18.30 »
Vakio välitykset?

Veikkaisin että tarvit tai ainakin kandee laittaa ropelli motin kylkeen, piuhat noparin johtoihin kiinni eli aina ku paat akun kiinni ni ropelli pyörii, ja 24V ropelli niin pelaa hienosti 6S.

Peijoona ku en muista mistä mulle tuli noi ropellit, tarvii kattoa ropellin merkki ja sit ettiä suomesta liikettä joka sitä myy.

160
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 22.05.13 - klo: 17.39 »
Noita gens acea on hyllyssä vissiii kaks kappaletta, 3S, 4000mah menossa quadkopteriin kuha tässä loput osat saapuu. Kuulemma hyviä.

161
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 22.05.13 - klo: 09.10 »
Kaikkia akkuhommia en kerenny ny lukee.. mut ite käytin eka nanotekkejä ne pullistu aina vaik oli millaset c arvot. Nykyään noita sinisiä turnigyitä mahd suurella c arvolla ni pelaa. Monta vuotta ostanu akut hk ja hinta laatu suhde erinomainen.

162
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruisku maalauksia
« : 22.05.13 - klo: 09.04 »
Täällä on varmasti tietoa, kysymys on miksi ostaisin lexan korien maalaukseen tarkoitettua sprayta enkä vetäisi normi rautakaupan metallihohto kamalla. Nekin tuntunu pysyvän hyvin, pysyykö oikee vielä paremmin? Vai mikä o idea?

Kiiitos..

163
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 22.05.13 - klo: 06.54 »
Uuteeen vorssaaan tekisin seuraavat muutokset:

Takatukivarsiin ebaysta mudflapit ei lennä kivet ja p*ska iskareihin ja tukivarsii, n.20€
Noparista vakioropelli hemmettii ja se koko ropellin suojakuori, siihen päälle 24V ropelli joka huutaa aina kun akku kiinni
Sama systeemi moottorin kylkeen.
Eteen alumiiniset c-palat, saa kääntöpäät ruuvattua alumiiniin kiinni ja keskikovan ruuvilukitteen.
Muoviset kääntöpäät hyvä sulake.

Jostai ku löytys noita keulan aluosia käytettyinä ni voisin ostella.

164
Yleinen keskustelu / Vs: moottorisuositukset
« : 12.05.13 - klo: 20.42 »
Miksi et osta samanlaista sidevinderii tilalle, on kuitenkin laatu vehkeitä..

Vanha tälläinen: 
http://www.castlecreations.com/products/sidewinder.html    ???

Uudempi versio tämä:
http://www.castlecreations.com/products/sidewinder3.html

Eikös tollai ois ihan toimiva? Ja nää uudet vielä vesitiiviitäkin.

165
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« : 05.05.13 - klo: 21.00 »
tottatuokin...

166
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 02.05.13 - klo: 21.11 »
Muutama viesti ylempänä Lassi kehui isarkkereita, ja allekirjotan saman, itellä ollu toi 20A malli, parivuotta ainakin.. pelannu moitteetta kunnes nyt oli laturi adapteri kiinni ja suojaamaton deanssi otti auton runkooon kiinni, ja poltti koko laturin.. savu pihalle, nyt ei enään lataus käynnisty, muuten toimii kyllä.   

:D  Eipä tuosta voi oikein syyttää kun itteensä, kai sitä tarvii tilata tollanen 30A malli tilalle, tosin tääkin ois hieno.
http://www.progressiverc.com/mean-well-rsp-2000-48-power-supply.html

167
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« : 24.04.13 - klo: 07.07 »
Nää touhut ilmeisesti kaatunu jo ?

168
Missäpäin datajätkä ajelet?
Oisha toi hienoa laajentaa kelkkakausi kesäänkin, ei vaa taida luotto F6 kohtaan riittää..
Oma talkooonsa jos ja kun jossain vaiheessa pulahtaa.

169
HPI / Vs: Hpi Cyber 10B
« : 22.04.13 - klo: 06.40 »
Niiin luulen kans.. nickki ainaki näytti siltä. Eikö tosiaa kellää muulla oo kyperiä?

170
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 20.04.13 - klo: 23.29 »
Heeei, koivistokylä ja jukis tiedätte ainakin.. kaverilla on hb ve8, ja se laskeutu katollee asfaltille ja runko halkas hieman.
Saako tuohon vorzan pohjalevyä? Eli käykö ve8 diffit yms kuin helposti vorzan alupohjalevyyn, vai mitä kandeis tehä?

171
HPI / Vs: Hpi Cyber 10B
« : 20.04.13 - klo: 23.25 »
Kaverin moista pitelin tänään käsissäni   :D

172
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 17.04.13 - klo: 22.54 »
Juujuu, ehkä toi pitää lämmöt paremmin kurissa tuolla 4S setillä.
Moottoriahan ei suojaa mikäään, se palaa jos palaa.. nopari suojelee itte itteensä, tiettyyn rajaan saakka.

Ite menny sen mukaan että jos moottori ei polta sormea niin antaa soittaa vaan.
Joskus fluken laser mittarillakin kattelin lämpöjä.

Mulla on vakiovälit ja 6S käytössä oon heittäny noparinkin orkkis ropellin pois ja suoraan 24V ropellit kiinni, sama myös moottoriin siinä kun on oikein paikkakin valmiina ropellille.

Eikö vakio pinjoni ollu jotain 15t? Tuntuu toi 18piikkinen vähintäään varmalta tuholta jos 6S ajat.. ihmettelen kyllä savagen renkailla ja 4S jos ei lämmöt lähe nouseen. No kaippa nuo voi olla ihan ok, ei oo moisista kokemusta.

Nojuu, jos renkaat sileet ja vielä ilman vanteita ni ei kyllä tarvetta, on vaan hyvät nuo vakiokumit, kohtuu kovaa seosta niin ei heti sula alle. Ovat vaan kalliiita tilaillakkin, 50€-60€ sarja, ulkomailtakin.

173
Vapaa keskustelu / Vs: Ammattinne/Tuleva ammattinne?
« : 15.04.13 - klo: 00.01 »
Liekkö noita hitsaajia erotellaan koulutuksessa?

No, vuosi oli 03 kun valmistuin amiksesta kone ja metallialalta, kunnossa pito asentajana.
Erikoistuin tuolloin paperiteollisuuteen, storaenso Lahti muodossa.
Pettymykseni oli huomata että asentaja koulutuksella niputin pahvia päivät pitkät.
Sitten ajoin kuorma-autoa heinolassa, sitten olin kaivurihommissa kesän ja syksyn.
Vieläkin konehommia välillä, kaivurit, puunajo, maatalous, sukulaismiestä jelppailen.

Mut leipä tulee asentajannhommista, ALLU Finlandilla, eli maanrakennuskoneiden lisälaitteita.
Välil kasataa kauhaa välil testaan niitä kaivurilla. Laidastalaitaan hommat, mitä pidänkin tärkeenä että on monipuolisia hommia.

174
Mä voin käydä Lassivv koittamas SUN katilla, rupee jäillä olee melkosesti vettä !!

175
HPI / Vs: Hpi vorza Flux HP
« : 14.04.13 - klo: 23.39 »
Ootko huolehtinu moottorin lämmöistä, jos savagen renkailla ajat, on nimittäin melkosesti raskaammat kun vakio kumit.
Mimmosilla akuilla ajat, myytkö orkkis renkaat mulle?

176
Osaisko joku neuvoa millaset tasauspiuhat käy tuohon icharggerin 20A lataavaan laturiiin, tarvis tilata kesäks uus piuha.
Vaikka yv:tä jos jollai tietoa, ite tilasin nipun niitä mutta mikäään ei käynny laturiin.

177
Ite ois kans tarkotus ruveta sillontällön ajeleen siellä, tästä Padasjoelta kun ei pitkäään sinne aja kuitenkaan. Käykö täältä ilmi aina kun siellä on ajajia?
Mulla ois kyllä mönkiä, mutta siitä ei varmaan tuolla mitään apua ole.. Toi lumikin on niin helkkarin raskasta suojalunta.

178
HIENO PÄTKÄ, SULLA VÄHÄN PIDEMMÄLLÄ KELKKATOUHU   :D

Itelle tuli jouluntienoilla 500cc vmax yammu, mutta kuukausi sitten vaihtu vielä tuoreempaan F6 cattiin, 06 malliseen. Oli siinä jonkinmoinen ero  :D kun hyppäs kissan puikkoihin.

179
Vauhtia n. 50km/h... lumiaura keulalla vinossa.. laskin vähän auraa ja huppis meni vähän liikaa aurahaukkas lumenalle ja kun terä tosiaan linkussa ni oli yammukin välittömästi kyljelläään.
Ja meikä läks mönkkärin päältä, ilmat pellolle ja joka paikkaa vähä särkee, vielä viikonkin jälkee polvi kipiä.

180
Malttia sitten mukaan, jäillä ja isoilla aloilla vauhdit äkkiä nousee ja jälki on tällästä sitten:

http://vilkutin.1g.fi/#/kuvat/2013/mokia+lipat.jpg
http://vilkutin.1g.fi/#/kuvat/2013/mokia+lipat2.jpg

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 35