Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stonde

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
92
LS-5 luokan osalta sääntöihin on tullut muutos alkueriin jaottelun suhteen. Alkueriin jakaminen tapahtuu ranking listan mukaan!
Joku tampio ei ollut talvella tarkkana sääntöjä rustatessa :grin:

93
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2010 Ohjeisto
« : 09.06.10 - klo: 20.28 »
Sääntöihin muutos: alkueriin jako rankinglistan mukaisesti.

94
3.  Omat ja kaverien telttakatokset kannattaa ottaa mukaan. Mitä enemmän niitä on varikolla,
    sitä varmemmin saadaan ajaa kuiva kisa. Niinhän se menee.

Pitäisköhän tulla pystyttää jo nyt, et pääsis reenaa :mrgreen:

95
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2010 Ohjeisto
« : 20.05.10 - klo: 12.13 »
Sarjaa tällä kaudella sponsoroi: Suomen pyrotekniikka = numerotarrat ja mahdollisesti jossain kilpailussa yrityksen omaa toimintaa :wink:, tästä kiitokset viimekaudella aloittaneelle Mäläskälle "elmeriracing"

+Muutama muu josta tiedotan myöhemmin.

96
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2010 Ohjeisto
« : 20.04.10 - klo: 13.10 »
Fin LS-5 kilpailijanumerolista 2010

 1  Pekka Heikkilä                MäntsMK
 2  Toni Pernu                    LohUa
 3  Kenneth Södergård             EPUA
 4  Marco Käyhkö                  UAU
 5  Jonni Kotola                  UAU
 6  Pasi Nevalainen               UAU
 7  Thomas Sojakka                UAU
 8  Teemu Savolainen              SaiKart
 9  Ilpo Koivisto                 UAU
 10 Kari Tamminen                 UAU
 11 Mikael Hellbom                EPUA
 12 Matti Iivonen                 KyPak
 13 Aleksi Otsavaara              UAU
 14 Veikko Jalas                  UAU
 15 Janne Hallenberg              UAU
 16 Jari Virtanen                 UAU
 17 Tim Malsten                   UAU
 18 Marko Nurmi                   UAU
 19 Tony Raikas                   KyPak
 20 Tapani Kurvinen               UAU
 21 Kari Oikkonen                 LohUa
 22 Erkki Kantanen                UAU
 23 Heikki Helenius               VääUa
 24 Ari Heinonen                  UAU
 25 Jussi Luopajärvi              VUA
 26 George Gustafsson             UAU
 27 Mika Mäläskä                  EPUA
 28 Marko Huvila                  JyvSrk
 29 Seppo Koskenmäki              RiiUa
 30 Matti Korvenmaa               UAU
 31 Kauko Pernu                   LohUa
 32 Marko Veho                    UAU
 33 Jyri Konoila                  UAU
 34 Kalervo Meriläinen            UAU
 35 Antti Kurvinen                UAU
 36 Kari Ikävalko                 UAU
 37 Tuomo Otsavaara               UAU
 38 Aake Kutvonen                 UAU
 39 Viljami Kutvonen              UAU
 40 Juha Rousku                   TapUA
 41 Pekka Kuronen                 UAU
 42 Jiri Jokinen                  UAU
 43 Vesa Rousku                   VihUA



Uudet sarjaan ilmoittautuneet kuljettajat merkattu punaisella.

97
Kilpailijoiden kanava / FIN LS-5 2010 Ohjeisto
« : 20.04.10 - klo: 12.57 »
Fin LS-5 2010

Radio-ohjattavien 1/5 touringautojen vuoden 2010 SM-sarjan säännöt



-Yhteyshenkilö
-Osakilpailut
-Ilmoittautuminen
-Lisenssi
-Osanottomaksut
-Kilpailijanumerot
-Sarjapisteet
-Palkinnot
-Kilpailuformaatti
-Lähetystapa
-Nostovuorot
-Ajajakokous
-Auton tekniset säännöt
-Katsastus
-Turvallisuusohjeet
-Dopingsäännöt
-Mainostussäännöt

Fin LS-5 2010 SM-sarja järjestetään AKK-Motorsport Ry:n luvalla.

Fin LS-5 2010

Fin LS-5 2010 SM-sarja ja sen osakilpailut järjestetään AKK-Motorsport ry:n luvalla Autourheilun Sääntökirja 2010:n ja näiden sääntöjen mukaisesti. Tulkintatapauksissa nämä säännöt ovat määräävät.

Sarjassa ajetaan LS-5 luokan touringautoilla.

Yhteyshenkilö

LS-5 luokan yhteyshenkilö on:

Toni Pernu
Puhelin: 0400 366330
Email: stonde(at)trt-team.com

Osakilpailut 2010
1.   6.6     UAU (Helsinki)
2.   3.7     EPUA (Ylistaro)
3.   4.7     EPUA (Ylistaro
4.  29.8.   KyPak (Tykkimäki)

Ilmoittautuminen

Osakilpailukutsut julkaistaan internetissä RC10.fi keskustelupalstalla osoitteessa www.rc10.fi  osiossa Keskustelu/Kilpailut.
Osakilpailujen virallinen ilmoittautumisaika päättyy edellisen viikon torstaina ennen varsinaista kilpailupäivää. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa:
-kilpailijan nimi, seura, osoite, puhelin/sähköpostiosoite
-lisenssinumero
-kilpailijanumero
-vähintään 4 lähettimen taajuutta tai, että käyttää 2,4 GHz:n taajuusaluetta.
27 MHz taajuusalueella on käytettävissä seuraavat taajuudet: 26,825 / 26,845 / 26,865 / 26,885 / 26,905 / 26,925 / 26,935 / 26,945 / 26,995 / 27,045 / 27,095 / 27,145 / 27,195 / 27,225 MHz.
40 MHz taajuusalueella on käytettävissä taajuuskaista 40,660 – 40,790 MHz. 
-henkilökohtaisen transponderin numero, mikäli on käytössä
Alle 18-vuotiaalla kilpailijalla tulee olla huoltaja ja ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.

Lisenssi

Kullakin kilpailijalla tulee olla voimassa oleva pienoisautoilun kansallinen lisenssi.

Osanottomaksut

Osanottomaksu kussakin osakilpailussa on 25 €. Jälki-ilmoittautumismaksu on 40 €. Jokaisen osakilpailun järjestäjä tilittää 1 €/osallistuja sarjan yhteyshenkilön ilmoittamalle tilille sarjan yhteispalkintoja varten.  Kunkin osakilpailun osanottomaksu peritään kilpailupäivän aamuna ilmoittautumisen yhteydessä.   

Kilpailijanumerot

Kilpailijanumerot määritellään aina edellisen kauden sarjatulosten perusteella. Sarjan voittaja saa numeron 1., kakkonen numeron 2. jne. Uudet kuljettajat saavat ilmoittautumisjärjestyksessä aina seuraavan vapaan numeron. Kilpailijanumerot anotaan ennen kilpailuja sarjan yhteyshenkilöltä. Luetteloa kilpailijanumeroista ylläpitää sarjan yhteyshenkilö. Yhteyshenkilö toimittaa luettelon kilpailijanumeroista kilpailujen järjestäjälle.

Autossa tulee olla kilpailijan numero kolmessa eri paikassa: konepellissä, oikeassa etuovessa ja vasemmassa etuovessa. Numeroita ei saa kiinnittää tuulilasiin eikä sivuikkunoihin.
Numeron tulee olla vähintään 50 mm korkea ja viivan paksuus vähintään 10 mm. Numeropohjan tulee olla suorakulmio, kulmat saa olla pyöristetty. Numeropohjan väri on valkoinen ja numeron väri musta. Osoitteesta www.akk-motorsport/lajit/pienoisautoilu löytyy sääntöjen mukaiset numeropohjat.

Jokaiselle kilpailijalle jaetaan 6 numerotarraa hänen osallistuessaan ensimmäiseen kilpailuunsa. Lisänumeroita voi tulostaa tai teettää itse edellä mainittujen ohjeiden mukaisesti.
 
Sarjapisteet

Sarjassa ajetaan  4 osakilpailua. Sarjan loppupisteisiin lasketaan kunkin kilpailijan 3:en parhaan osakilpailun pisteet.

Kussakin osakilpailussa jaetaan sarjapisteitä, mikäli ko. osakilpailuun on hyväksytty vähintään 15 kilpailijaa. Luokassa jaetaan sarjapalkinnot, mikäli vähintään sarjan 3 osakilpailua täyttää kyseisen minimi osallistujamäärän. 

Jokaisessa osakilpailussa jaetaan pisteitä seuraavasti:


1. Pisteet osakilpailustaTaulukko


Kilpailun järjestäjä toimittaa osakilpailun tulokset luokan yhteyshenkilölle.
Osakilpailun tulokset ja pisteet sekä sarjan pistetilanne julkaistaan internetissä RC10.fi keskustelupalstalla osoitteessa www.rc10.fi osiossa Keskustelu/Kilpailut.

Palkinnot

Jokaisessa osakilpailussa palkitaan A-finaalin kaikki kuljettajat muisto- tai esinepalkinnoilla. Kilpailun järjestäjä hankkii osakilpailun palkinnot.

Viimeisen osakilpailun yhteydessä palkitaan sarjan 3 yhteispisteissä parasta vähintään muistopalkinnoilla. Sarjan yhteyshenkilö hankkii palkinnot.

Kauden päätyttyä AKK-Motorsport palkitsee mitaligaalassaan sarjan 3 yhteispisteissä parasta SM-mitaleilla.
     
Kilpailuformaatti
                         
Kilpailu aloitetaan aamulla klo 8.00. Päivän aikana ajetaan:

        - 2 kpl ohjattua vapaata harjoitusta a’ 10 minuuttia                           
        - 3- 4 kpl alkueriä a’ 10 minuuttia.
        - C-, D- …finaalit 15 minuuttia
        - 5 nopeimman harjoittelu 10 minuuttia
        - B- finaali 15 minuuttia
        - A- finaali 30 minuuttia


Kaksi päiväinen kilpailu
Lauantain kilpailupäivä aloitetaan aamulla klo 8.00. Päivän aikana ajetaan:
 
        - 2 kpl ohjattua vapaata harjoitusta a’ 10 minuuttia.
        - 4-5  kpl alkueriä a’ 10 minuuttia.

Sunnuntain kilpailupäivä aloitetaan aamulla klo 8.00. Päivän aikana ajetaan:

        - klo 8-9.00 vapaa harjoitus
        - 1 kpl alkueriä a’ 10 minuuttia
        - C-, D- …finaalit 15 minuuttia
        - 5 nopeimman harjoittelu 10 minuuttia
        - B- finaali 15 minuuttia
        - A- finaali 30 minuuttia
   

Vähintään jälkimmäinen ohjatuista vapaista harjoituksista tulee ajaa transponderilla. Vapaat harjoitukset ovat pakolliset. Niissä tarkistetaan mahdolliset radiohäiriöt ja auton kunto. Alkuerien ja finaalien alussa on 3 minuutin lämmittely. Alkuerissä lämmittelyn aikana tavoitteena on, että autot jakautuvat mahdollisimman tasavälein radalle. Kukin kuljettaja voi silloin ajaa mahdollisimman puhtaan ja oman ajon. Alkuerissä on käytössä lentävälähtö ja finaaleissa formulalähtö.

Kuljettajat jaetaan alkueräryhmiin Fin LS-5 Ranking –listan mukaisessa järjestyksessä. Fin LS-5 -ranking löytyy rc10.fi –foorumilta. Sarjan yhteyshenkilö avustaa tarvittaessa eräjakojen muodostamisessa. Kilpailunjärjestäjä voi kilpailun valvojan ja luokkayhteyshenkilön luvalla tehdä yksittäisiä poikkeuksia erälistoihin.


Taulukko 2.  Kilpailijoiden jako alkueriin osanottajamäärän mukaan.


Alkuerissä ei ajeta kilpaa toisten kanssa vaan kelloa vastaan. Kukin kuljettaja pyrkii saamaan parhaan tuloksen.
Kuljettajan tulokseksi lasketaan kunkin paras alkuerätulos. Alkuerien tulosten perusteella jaotellaan kuljettajat finaaleihin. A-finaaliin paikan ansaitsee alkuerien tulosten perusteella 5 parasta kuljettajaa. Finaaleista nousevat 3 parasta aina ylöspäin seuraaviin finaaleihin. Alkuerien tulosten perusteella 5 parasta kuljettajaa saavat ajaa ennen
B-finaalia 10 minuutin harjoittelun.

Finaalien välissä tulee olla vähintään 30 minuutin tauko, jotta nousijoilla on aikaa huoltaa autonsa seuraavaa finaalia varten.

Taulukko 3.  Kuljettajien jaottelu finaaleihin alkuerätulosten mukaan.



Nostovuorot

Jokaisella kilpailijalla on nostovelvollisuus. Kilpailijan sijaisena voi kilpailun johtajan luvalla toimia huoltaja tai muu lisenssin omaava henkilö. Alle 18 v kilpailija ei saa toimia nostajana. Nostovelvollisuuden laiminlyönnistä alkuerissä seuraa ko. kuljettajan parhaan alkuerätuloksen mitätöinti.
Vapaat harjoitukset: ei käytetä nostajia.
Alkuerät: edellisen alkuerän kuljettajat nostavat seuraavassa alkuerässä. Ensimmäisessä alkuerässä nostavat viimeisen alkuerän kuljettajat.
5 nopeimman harjoittelu: ei käytetä nostajia.
Nousufinaalit: nousufinaalista pudonneet kuljettajat nostavat seuraavassa nousufinaalissa. Ensimmäisessä nousufinaalissa nostavat A- finaaliin suoraan sijoitetut kuljettajat.


Lähetystapa

Alkuerissä käytetään lentävää lähtöä.
-Kuulutetaan ”3 minuuttia lähtöön”, jolloin erän kuljettajat saavat lähteä radalle lämmittelemään.
-Kuulutetaan ”1 minuutti lähtöön”, ”30 sekuntia lähtöön”, ”10 sekuntia lähtöön” ja ”Aika käy”, jolloin kello käynnistyy erikseen jokaiselle autolle, kun se ensimmäisen kerran ylittää lähtölinjan.
Kuljettaja ajaa niin kauan, kunnes kuulutetaan ”Kaikki maalissa” tai ”Auto numero NN maalissa”.

Finaaleissa käytetään formulalähtöä.
-Kuulutetaan ”3 minuuttia lähtöön”, jolloin erän kuljettajat saavat lähteä radalle lämmittelemään.
-Kuulutetaan ”1 minuutti lähtöön”, jolloin kukin kuljettaja ajaa autonsa lähtöruutuunsa. Lähettäjä varmistaa, että kukin auto on oikealla paikallaan.
-Kuulutetaan ”30 sekuntia” lähettäjä nostaa lipun ylös. Lähettäjä laskee lipun vaakasuoraan, lähtöön aikaa 15 sekuntia. Lippu laskee maahan ja lähtökäsky äänimerkillä. Lippu jää maahan. Mikäli ei käytetä äänimerkkiä, lähtö tapahtuu, kun lippu laskee maahan ja nousee välittömästi ylös.
Lähtö tapahtuu ajallaan aikataulun mukaan. Jos auto ei ole paikalla, kun lähtöön on aikaa 15 sekuntia ja lippu on vaakasuorassa, lähtee ko. auto varikolta muiden perään.
   
Ohjaajakokous
Kaikkien osakilpailujen alussa on aina pakollinen ohjaajakokous. Ohjaajakokoukseen on jokaisen kilpailijan osallistuttava. Kokouksessa käsitellään mm. kilpailun kulku, lähtötapa, ajanottolinja, radalle nosto, tulostaulu, radiosäilö, virallinen kisakello, tuomaristo, rangaistukset oikaisusta, varaslähtö, lisämääräykset, yleiset järjestysasiat ym.

LS-5 touringluokan auton tekniset säännöt

Teknisissä säännöissä noudatetaan kulloinkin voimassa olevia EFRA:n kansainvälisiä sääntöjä, mikäli erikseen ei ole mainittu kansallisista poikkeuksista.



Kilpailuluokat

LS-5    Asfalttirata-auto/polttomoottori. Touring Saloon kori, mittakaava 1/5, takavetoinen, bensiinimoottori 23 cm3 max. Auton paino polttoainetankki tyhjänä:

 -Minimi paino     10.000 g transponderilla
 -Maksimi paino    12.000 g transponderilla   
 

Kori

FIA:n Super Touring Car, WTCC, BTCC, ETCC, Group N, Super 2000 1/1 rataluokkien esikuvan mukainen EFRA:n luokittelema kori. Efra julkaisee keväällä tulevan kauden korilistan nettisivuillaan osoitteesta www.efra.se. Kansallinen poikkeusMyös ne korit, joiden Efra- luokitus on jo loppunut, ovat sallittuja.


Taulukko 4. Kansallinen korilista  5.4.2010

Tuulilasia ei saa leikata pois. Sivu- ja takaikkunat saa leikata kokonaan pois moottorin jäähdytystä varten. Kuitenkaan etu-, sivu- eikä takaikkunoihin ei saa tehdä pelkkiä aukkoja.

Sivuikkunoita ei saa muotoilla jäähdytysilman ohjaamista varten. Kori tulee olla maalattu ja ikkunat läpinäkyvät. Korin tulee peittää kaikki auton osat. Ainoastaan antenni saa tulla ulos korista. 
Koria ei saa leikata eikä muotoilla lämmittämällä. Kaikki koriin tehdyt ilmanottoaukot tulee olla kuten esikuvan mukaisessa autossa.

Alustan etupää tulee varustaa joustavasta materiaalista valmistetulla puskurilla, jonka minimi korkeus on 40 mm.
Joustavan materiaalin minimi syvyys ennen muovista kiinnike puskuria on 35 mm. Korin minimi etäisyys
radasta on 6 mm.


Kaikkia kilpailuihin hyväksyttyjä koreja koskevat seuraavat yleiset takaspoilerisäännöt.
Vain yksittäisellä takasiivellä varustettu spoileri on sallittu
Takaspoileri ei saa ulottua korin kattolinjan yläpuolelle eikä korin takalinjan takapuolelle. Spoileri tulee mahtua  laatikkoon kiinitysosineen, jonka mitat ovat 60x60 mm ja pituus korin maksimi leveys.

Moottori

Moottorin tulee olla vetokäynnisteinen, ilmajäähdytteinen, 1-sylinterinen magneettosytytyksellä varustettu 2- tai 4-tahtinen bensiinimoottori. Turboahdin, polttoaineen suihkutus, pyörivät venttiilit eivätkä wankel moottori ole sallittuja. Maksimi sylinteritilavuus 23,0 cm3. Kaasuttimen kurkun maksimi halkaisija on 13 mm.

Sylinterikannen ja sylinterin tulee olla yhtä valua. Ainoastaan avoimet huuhtelukanavat on sallittu.  Kanavien poikkileikkauksen tulee olla vakio koko kanavan pituudelta. Sylinterin porttien maksimi lukumäärä on 4. Moottori tulee varustaa ilmansuodattimella.

Akku/paristokäyttöinen sytytysjärjestelmä on kielletty.
Sytytysennakon tulee olla mekaanisesti kiinteä. Vain manuaalinen säätö on sallittua.
Ainoastaan passiivinen sytytysjärjestelmä, jonka ainoa parametri on kierrosnopeus, on sallittu.

Sammutuskytkimen paikka tulee merkitä koriin halkaisijaltaan 20 mm:n puna/valkoisella E-merkillä siten, että kytkin on vaivattomasti havaittavissa.

Kilpailuissa sallitaan vain yksi merkattu moottori. Vaurioituneen moottorin saa korjata tai korvata samanlaisella moottorilla. Vaurioitunut moottori tulee esittää ennen korjausta kilpailun johdolle. Kilpailun johto antaa luvan moottorin korjaukselle tai vaihdolle. Korvattu moottori tulee jättää kilpailun johdolle kilpailun loppuun asti. Kuljettaja joka on saanut luvan vaihtaa moottorin tullaan sijoittamaan lähtöruudukon viimeiseksi hänen ensimmäisessä finaalissaan. Jokainen kuljettaja saa käyttää vain kahta moottoria kilpailun aikana.

Polttoaine ja polttoainejärjestelmä

Polttoaineena saa käyttää vain vapaasti yleiseltä huoltoasemalta saatavana olevaa bensiiniä. Ainoa sallittu lisäaine on yleisesti myynnissä oleva 2-tahtiöljy. Erikoispolttoaineet kuten ”racing fuel” on kielletty.

Polttoainejärjestelmän eli polttoainetankin, letkujen ja suodattimien yhteinen maksimi tilavuus on 700 ml.

Mikäli kilpailujen järjestäjä varaa polttoaineet, on kaikkien kilpailijoiden käytettävä sitä.
Polttoaineen hinta saa olla tällöin enintään normaali hankintahinta + 5 %.

Välitankkaus ei ole sallittua kilpailuissa. Autoa ei saa uudelleen tankata radalla eikä varikkosuoralla kilpailun alettua.

Renkaat ja vanteet

Vanteiden halkaisija 107 mm max.
Vanteelle asennetun renkaan halkaisija on 136 mm max.
Vanteelle asennetun renkaan leveys on edessä 75 mm max., takana 80 mm max.

Renkaiden tulee olla mustia kumirenkaita. Rengasprofiili on vapaa. Renkaiden käsittely pito-, puhdistus- tai muilla kemikaaleilla on kielletty kilpailupäivän aikana.Rengaslämmittimien käyttö on sallittu. Solukumirenkaat on kielletty.

Äänenvaimennus

Maksimi melutaso on 81 dB(A) mitattuna 10 metrin etäisyydeltä ja metrin korkeudelta. Pakoputken tulee olla vähintään 3-kammioinen. Kansallinen poikkeus: Autosarjan mukana toimitettava ”sikarilaatikko” äänenvaimennin on sallittu. Korin tule peittää pakoputki poikkeuksena pakoputken pää. Pakoputken pää saa tulla ulos korista 10 mm max.
Koriin saa tehdä pakoputken päätä varten reiän, jonka halkaisija saa olla 20 mm suurempi kuin pakoputken pään ulkohalkaisija. Pakoputken pään sisähalkaisija on 13 mm max. Moottorin ilmansuodattimen rakenne on vapaa.

Muut määräykset

Auto tulee olla varustettu toimivilla jarruilla, joilla tulee voida pitää auto paikallaan moottorin käydessä.
Kaasutin tulee olla varustettu mekaanisella varmistimella, joka palauttaa kaasun tyhjäkäyntiasentoon kaasuttimen ja kaasuservon välisten vipujen vaurioituessa.
Ajosuorituksen aikana vaihteiston välityssuhde tulee olla kiinteä.
Vain takaveto on sallittu.
Autossa saa olla vain kaksi kauko-ohjattavaa toimintoa: ohjaus ja kaasu/jarru.
Litiumpolymeeri vastaanotin akkuja ladattaessa rata-alueella on akut ladattava erikseen niille tarkoitetetussa lataus pussissa.

Muita elektronisia tai hydraulisia toimintoja auton ohjaukseen ei saa olla paitsi auton pysäyttävä ”Failsafe” toiminto ja hydrauliset jarrut.
Kullekin kilpailijalle on sallittu vain yksi auto.



Katsastus

Kilpailussa tulee olla nimetty katsastuspäällikkö. Hänen apunaan tulee olla riittävästi avustavia henkilöitä riittävän katsastuksen suorittamiseksi.
Auto ja radiolaitteet tulevat aina olla sääntöjen mukaiset.
Kilpailijalla tulee olla oikeus tarkistuttaa autonsa laillisuus ennen erää.
Ennen ensimmäistä kilpailuerää suoritetaan alkukatsastus.
Erien jälkeen voidaan autoja ottaa katsastukseen pistokoeluontoisesti.
Jokaisesta finaalista kolme (3) ensimmäistä katsastetaan erän jälkeen, muut autot pistokoeluontoisesti.
Seuraavia kohteita tulee tarkkailla autoista kilpailun aikana katsastuspäällikön harkinnan mukaan: paino, kori, takasiiven mitat ja sijainti, jarrut, polttoaine, moottori, äänenvaimennus.
Mikäli kilpailijan auto on erän jälkeen sääntöjen vastainen tai kilpailja läiminlyö katsastuksen, tulee kyseinen alkuerä/finaalitulos hylätä kilpailijalta.

Katsastuksessa tulee olla tarvittavat välineet polttoainetankin tyhjennystä ja tilavuuden mittausta varten, auton painon mittausta varten ja siiven sääntöjen mukaisuuden toteamista varten sekä korin mittausta varten.



Turvallisuusohjeet

Yleisön turvallisuus on ensiarvoisen tärkeä asia. Rata-alue on oltava suljettu yleisöltä. Yleisö on erotettava riittävän kauas rata-alueesta kulloisenkin tilanteen vaatimalla tavalla. Tarvittaessa yleisö tulee ohjata heille varatuille paikoille. Autojen radalta poispääsy on estettävä kulloisenkin tilanteen vaatimalla tavalla.   

Dopingsäännöt

Pienoisautoillussa on promilleraja 0.

Mainostussäännöt

Kaikki tupakka ja alkoholimainokset autossa, kilpailijan ajopuvussa ja muissa varusteissa ovat kielletty.

* 10.6 Sääntöjä muutettu, alkueräjako Rankinglistan mukaan.

98
EFRA olikin juuri päivittänyt korilistan jonne oli tipahtanut yksi uusi kori:
Chevrolet Cruze LT WTCC 10 efra numero 5059/10.

Muutoin korilista pysyy samana.

99
Uusille sarjaan osallistuville kuljettajille tiedoksi:

Jotta sarjaan/kilpailuihin voi osallistua täytyy kuljettajan ilmoittautua luokkayhteyshenkilölle eli minulle saadakseen kilpailijanumeron. Ilmoittautumiset vain sähköpostitse: stonde(at)trt-team.com
Ilmoitukseen nimi ja seura.

Tällä hetkellä sarjaan on osallistumassa 31 kuljettajaa.

100
Koska sarjasäännöt odottavat vielä hyväksyntää lajiryhmältä niin ennakkotietoa tulevista säännöistä.
Säännöt eivät tule muuttumaan edellisvuoden säännöistä vaan niitä on hieman tarkennettu. 2009 säännöt löytyvät vielä AKK:n sivuilta

Muutokset:
-Spoilerin mittaustapa, tulee mahtua 60x60mm laatikkoon kiinnitysosineen. Eli mitataan takontista spoilerin korkeimpaan kohtaan eikä korkeus saa ylittyä tuota 60mm.

-Lipoja ladattaessa on ehdottomasti käytettävä latauspussia.

EFRA julkaisi korilistansa 9.1.2010 joka ei tuo muutoksia meidän korilistaamme.

Eli tässä suurimmat ja ainoat muutokset sääntöihin. Olen pahoillani koska virallisia sääntöjä ei vielä ole julkaistu, mutta itse en voi sitä tehdä!

Hyvää kevättä kaikille ja nähdään radalla!
     

101
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 07.04.10 - klo: 07.53 »
Kilpailupäivät on GT-8 osalta jo julkaistu ja ne löytyy 2010 kilpailukalenterista. Mitä sarja sääntöihin tulee niin luulen että sama vaivaa myös LS-5 luokan sääntöjen julkaisua. Eli sarjasäännöt ovat lähteneet yhteyshenkilöiltä eteenpäin ajallaan mutta niiden julkistamiseksi lajiryhmän täytyy ne hyväksyä. Ja tässä nyt tökkii. Toivotaan että heräävät piakkoin.

102
Kilpailijoiden kanava / LS-5 EM-paikat 2010
« : 13.10.09 - klo: 15.37 »
Terve,

Sitovat ilmoittautumiset 2010 EM-kilpailuun. Ilmoittautumalla sitoutuu maksamaan ilmoittautumismaksun tullessaan valituksi joukkueeseen.

Tarkka päivämäärä, ilmoittautumismaksu ja tekniset säännöt vahvistetaan EFRA-kokouksessa loka-marraskuun vaihteessa. Välittömästi kokouksen jälkeen voi ilmoittautumisensa vielä perua, mutta joukkueen vahvistamisen jälkeen on velvollinen maksamaan ilmoittautumismaksun, mikäli ei löydä itselleen sijaista.

EM-kilpailut heinäkuussa Tsekin tasavallassa, Slavkovissa:  http://www.arcslavkov.cz

Ilmoita yhteystietosi. Lähetä ilmoittautumisesi viimeistään to 29.10. osoitteeseen
stonde >ät< trt-team.com

103
Tulokset / Vs: FIN LS-5 lopputulokset 2009
« : 02.09.09 - klo: 14.37 »
Epävirallinen SM-lopputulos julkaistu. AKK laskee virallisen.

104
Tulokset / Vs: LS5 tulokset ja jälkiajot
« : 17.08.09 - klo: 11.07 »
Kiitokset järjestäjille upeasta kilpailusta! Ensivuonna uusiks vaikka pariin kertaan!
 

105
Tulokset / Vs: FIN LS-5 SM-sarjatilanne 2009
« : 17.08.09 - klo: 09.33 »
Sarjatilanne päivitetty. Pekkä Heikkilä koppasi SM-tittelin ennen viimeistä osakilpailua. Onnea!

106
Kiti menee kiinni alle vuorokauden kuluttua. Pistäkäähän poijjaat ilmoja kehiin!


107
Kisäjärjestäjää vaivasi ihmisten perumiset mutta nyt on saatu paletti kuntoon.
Saamieni tietojen mukaan KITI avataan maanantaina.

 

108
Tulokset / Vs: LS-5 Nordic Championship 2009, Norja
« : 01.07.09 - klo: 15.35 »
Raporttia kisoista www.trt-team.com saitilla.

109
Tulokset / Vs: FIN LS-5 SM-sarjatilanne 2009
« : 20.06.09 - klo: 12.43 »
Sarjatilanne päivitetty.

110
Tulokset / Vs: LS-5 Nordic Championship 2009, Norja
« : 17.06.09 - klo: 21.57 »
Ja näin saatiin kaksihenkinen joukkue Suomesta PM:iin kasaan, minä ja Heikkilä. Kolmoisvoittoa haetaan :mrgreen:

Tämän hetken osallistuja lista:

Tom I. Arntsen Kodal RC
Frank Lyder Clementz Kodal RC
Kjetil Kristensen Kodal Rc 
Einar Breilid Kmbk 
Gøran Langsholt Borg MRK
Christer Antonsen Borg MRK
Stian Nordby Spydeberg Motorklubb
Petter Lassen OMBK
Maria Törnblom Skövde MK
Martin Törnblom Skövde MK
Tommy Carlsen OMBK
Jan Edvallius OMBK
Kjetil Kristiansen Kodal RC
Pål Eide Kodal Rc
Trond Håkonsen Spydeberg MK
Henrik Pettersson Skövde MK 
Rune Aas OMK 
Toni Pernu LohUa
Pekka Heikkilä MäntsMK
Adrian Berntsen Smk
Trygve Berntsen SMK





Ilmo päättyy 21.6 klo. 24:00

Jos paikalla on WLAN tai jonkin sortin lennätin niin pistelen väliaikatietoja ja kenties photoja.

111
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 05.06.09 - klo: 00.01 »
Näyttää omistavan vanhaa FG compin osaa, pohja,tankki ja takaripustukset yhdistettynä vanhan Lauterbacherin etupäähän. Noista kuvista päätellen.

112
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 04.06.09 - klo: 22.35 »
Toimivimman muovi auton suomessa mitä itse olen nähnyt on ollut racingfactoryn "team" auto, tosin siinä taitaa olla muutamia kriittisiä kohtia päivitetty mutta muuten on vakuuttava peli.

Ainut vaan että tuon auton hintaa jos laskee niin päästään yli 2000 euron, sen verran päivittely monilla osilla kannattaa. Mutta sehän on tiimi auto. Totta tuon HARM:n saisi huokeammallakin jos ei ihan huippu putkia ja koneita osta.

Itse jos pitäisi valita ostaisin käytetyn kunnon kisa-auton esim. Fg comp tai harmin vastaava. Hyväkuntoisia ei kuitenkaan ole Suomi pullollaan mutta mielummin odottelee, kyselee ja kerää fyrkkaa vähän lisää kuin ostaa 4-500:lla hyllynkoristetta. Miten niin? Muovi autot ei pysy kasassa niinkuin nöösipoika .21 edellisessä mainitsi ja kun se hajoaa niin aina menee rahaa että voi taas ajaa sen 30min. ennenkuin se sprakaa jostain kohtaa taas. Kesän jälkeen huomaa että siihen rassiin on palanu saman verran varaosa rahaa kuin se on maksanu. Eikä tuo mikään ajonautintokaan ole kun se on jokaisessa mutkassa erinlainen ajaa. Voisi kuvitella että uusi harrastaja femma puolella kyllästyy nopeasti jos homma ei toimi. Jos vielä aikoo kisoihin lähteä niin se on jo sitte toinen stoori.

Itse myin kaksi vuotta sitten FG:n todella halvalla, tommosen muovi auto hinnalla ja sen nykyinen omistaja ajaa sillä edelleen hymy kasvoilla ja kovaa. Nykyisellä omistajalla kun ei ole autosta hajonnu mitään jollei muiden aiheuttamia kolhuja lasketa. Puhui jopa lähtevänsä ajaa PM-skabat sillä, lähtisittekö Carsonilla? että näin!

Anteeksi tämä vain oma mielipiteeni :wink:  vaikka mistään mitään ymmärrä!

113
Tulokset / FIN LS-5 lopputulokset 2009
« : 02.06.09 - klo: 11.22 »
FIN LS-5 SM-sarjan lopputulokset 2009

114
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 27.05.09 - klo: 20.47 »
Nyt Stonden ohjeiden mukaisesti auton säätöjen kimppuun ja seuraavan kerran radalle kisapaikalla. Ei malttaisi odottaa viikonloppua.

Kisapaikallakin apua saa varmasti kaikilta. Rohkeesti vaan kysymään jos jokin askarruttaa!




115
Tulokset / LS-5 Nordic Championship 2009, Norja
« : 14.05.09 - klo: 14.32 »
http://www.kodalrc.no/2009/

Ilmoittautuminen avattu.



116
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2009 Ohjeisto
« : 19.04.09 - klo: 10.17 »
RiiUA:n osakilpailu on siirretty resulssi pulan takia, joka johtuu samaan aikaan ajettavista FTT ja TP-10 kilpailuista.
Ohessa päivitetty LS-5 kilpailukalenteri:

1. 30.-31.5. EPUA (Ylistaro)
2. 13.6. UAU (Tattarinsuo
3. 15.8. RiiUA (Hyvinkää)
4. 29.8. KyPak (Tykkimäki)

117
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.04.09 - klo: 14.00 »
Oma Femma saa tommosen hunnun ylle.


118
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.04.09 - klo: 11.54 »

Olen ottanut yhteyttä täällä ehdotetun mukaisesti AKK:oon kisojen järjestämismahdollisuudesta LS5-kisojen yhteyteen, mutta sieltä pallo pomppasi takaisin LS-5 lajiryhmälle,jonka jälkeen tuli täysi radiohiljaisuus.

LS-5 luokalla ei ole lajiryhmää vaan yhteyshenkilö jonka toimessa toimii allekirjoittanut. Minuun ei ole kukaan muu kuin Korvenmaan Matti ollut yhteydessä mahdollisesta GT ja LS-5 luokkien yhteiskilpailuista.
Mitä järjestäjiin tulee niin he eivät halua järjestää kilpailuja ainoastaan vitosille, joiden kannan ymmärrän täysin. Viimeisin tieto jonka tiedän on että, GT-luokka ajetaan LS-5 luokan yhteydessä. Korvenmaan kanssa olikin puhetta istua alas GT-luokan yhteyshenkilön kanssa ja pohtia tulevan kesän koitoksia. Hienoa saada kunnon kokoisia autoja samoihin skaboihin!!

119
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2009 Ohjeisto
« : 21.03.09 - klo: 14.22 »
Numerotarrat ovat saapuneet!
Tarrat saa myös ennen ensimmäistä kilpailua minulta jos haluaa fiilistellä. Jokaiselle kilpailijalle jaetaan 6 numerotarraa.

Yhteystiedot löytyvät sarjasäännöistä.

120
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2009 Ohjeisto
« : 13.03.09 - klo: 23.20 »
Sarjaa kaudella 2009 sponsoroi: Via Naturale ja Racinfactory

Lisää sponsoreita haetaan...

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7