Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TomiKoo

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24] 25 26 27
691
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 18.06.09 - klo: 20.38 »
Ei sattuis jollai camaron omistajalla olla myydä mulle sopuhintaan niitä 6 numerotarroja mitä siin tarraarkis tulee mukana ?

Laita YV:llä osoite, niin heitän maanantaina postiin. Tarjoot vaikka kupposen kahveeta kisoissa, niin ollaan sujut?

Varausta / tilausta SP:stä laitettu RF:lle (vitsit mitä koodikieltä  :p), joten olisi yritystä osallistua Kuusankosken kisoihin, jos vaan kone saapuu ajoissa! Ensi viikon lopulle lupailtiin, periaatteessa kai riittää, jos perjantaina töiden jälkeen voi noutaa Tsadin liikkeestä!

Koppana olisi jesseteipillä kasaan parsittu ja väritykseltään teemaan sopimaton Mustang, kelvannee kuitenkin...?! Camaroa ei ehdi  Kuvia Jerrylle tuolla. Kylkeen voi kuvitella valkean ympyrän ja numeron 13...  :wink:

Tomi

PS: Jos kone tulee, niin parille leppoisalle harrastajalle löytyy kyydistä tilaa välille Lohja-Kuusankoski-Lohja. Kyyti varmistuu vasta kun uusi kone on paikallaan ja toimii...

692
Team Associated / Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« : 18.06.09 - klo: 13.51 »
Enpä tiedä, meneekö mullakaan homma oikein, mutta olen säätänyt diffin kahdella työkalulla, toisella pidän poikittain vastaan toisen puolen hahlosta ja pultin kiristyksen teen "hienomekaanikon kuusiomeisselillä". Tuossa momenttivarsi on jotain 5-10mm ja herkästi sormilla kääntämällä tuntee, kun pultti "pohjaa". Kunhan vaan ottaa pulttia riittävästi auki ja siitä kääntää yhdellä liikkeellä loppuun, ettei pysähdy välillä. Kuten momenttiavaimessa, juu nou.

Siitä "kiinni"-asennosta sitten käännän mieltymysten mukaan aukipäin hieman, edessä taitaa olla 1/8 kierros ja takana 1/4-3/8 kierrosta auki. Ja diffin sisällä käytän SKF-laakerirasvaa ja pultinkannan alla kuulissa Asson mustaa molyrasvaa. Taitaa vaan takadiffi avautua itsestään, kun nyt meno tuntuu etuvetoisemmalta, kuin ennen.

Ajot on siirtyneet enemmän tuonne Xray-Firestorm-osastolle, joten taidan vaihtaa toiset sähköt kiinni Assoon ja tehdä tästä 2,5v pojalle harjottelupelin. Ylimääräiset osat (Castle combo, renkaita, varaosia jne jne) saattaa löytää tiensä tuonne myyntiosioon illan mittaan...  :wink:

Tomi

693
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 18.06.09 - klo: 08.44 »
En tiedä mistä syystä mutta jotenkin alkaa suuresti hymyilyttämään tämä toistuva moottorivääntö...

Oikeesti, käyttäkää nyt hieman järkeä ennen kun porukan mielenkiinto loppuu tähän hienoon lajiin. Oma innostus loppui ennen kun se kunnolla alkoi, juuri tähän typerään moottorisääntöön.

Kyllä minä näkisin, että alat olla asian ytimessä...  :p

694
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.06.09 - klo: 22.38 »
Joko tuosta koneasiasta on mustaa valkoisella, kelpaako molemmat 110% varmuudella?!

Tietää soitella varausta heti aamutuimaan...  :grin:

695
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.06.09 - klo: 23.16 »
Kokeile näin.
Poista ohjaus servo vastarista ja työnnä noparin piuha kiinni ohjaus servon kohdalle ja kokeile tekeekös se samaa. Voihan olla että sinun kaasupotikka on mennyt radiosta.

Jerry oot gurgo!  :grin: Radiosta tuo häikkä varmaan johtuu. Sinun vinkin avulla kaasu toimii hienosti ohjausta kääntäessä oikealle, pakkia ei kylläkään löydy vasemmalle kääntäessä. Radio ei toimi myöskään PikkuAssossa (toinen samanlainen vastari) ja sielläkin sinun kikan koittaminen auttaa kaasuun. Kun kytkennät on normaalisti, kaasu ja pakki on mykkänä.


696
Team Associated / Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« : 15.06.09 - klo: 20.49 »
Suositelkaa jotain hyviä moottoripaketteja!! :wink:

Castlen Sidewinder micro-combot, 5400-6800kv on kokeiltu ja hyväksi todettu. Käytetty combo on jouten...

697
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.06.09 - klo: 19.35 »
Eipä menny putkeen tän päivän koeajot. Ehkä minuutin verran kokeilin driftirenkaita ja menohan maistui oikein hyvälle. Sen jälkeen vaihdoin Veturikumit alle. Kun laitoin virrat päälle, alkoi kone huutamaan taskierroksilla, siis ihan itsekseen. Kaasua vähän painaessa huutaa vaan, kaasun pohjaan painaessa vaihtaa suuntaa ja ´menee noin puolikaasulla eteenpäin. Kun kaasun päästää, auto pysyy paikallaan, mutta uudelleen kaasuttaessa mitään ei tapahdu ennen lähes täyskaasua ja auto kulkee vain noin puolta vauhtia normaalista.

Toisella samanlaisella vastarilla kokeilin jo, ei eroa. Onko tuossa nyt sitten nopari vai moottorin sensorit kaput...?  :huh: :undecided: :angry:

Tomi

PS: Katsoin, että ajoalusta oli kuiva eikä satanut. Pölyä kylläkin on sekä autossa, että alustalla.

698
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 14.06.09 - klo: 23.42 »
Tarkista myös että siellä on hieman ulosjoustoa että jousitus pääsee tekemään duuninsa.

Alkoi tuo kohta niin paljon vaivaamaan, että piti heti nostaa auto pöydälle ja tarkastaa. Ja saattoihan se syykin sieltä löytyä, ulosjouston rajoitukset ja iskarin max iskut olivat oudosti. Kasatessani nuo katoin kyllä ja laitoin maavaraksi 8mm, mutta ehkä tuo säädettävä mäntä kettuili ja säädöt meni väärin. Täytyy Jussina pitää iskarihuolto ja heivata säätömännät veks sotkemasta.

Nyt on maavara tarkalleen sen 8mm ja ulosjoustot kanssa niin hyvin kuin ne osasin laittaa. Täytyy huomenna kokeilla, miten onnistui!

Lainaus
Muistakaas nyt hyvät kuskit että noita kisa numeroita on todella vähän varattu ja ne ovat sääntöjen mukaan pakolliset sitten kisassa.
Jerzi

Voiko sen numeron 13 edelleen pitää mulle varattuna, vaikken ekaan kisaan osallistukaan? Jossain listalla sen kohdalla oli vain kysymysmerkki ja on jo Camaroon tarraa tulossa...

Tomi

699
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 14.06.09 - klo: 19.43 »
Eikös Sipoon kisaa kiinnosta :shock:
Jerzi

Kiinnostais, mutta ei ole kuulunu koneista mitään. Enpä ole tosin kyllä kyselly koneiden aikataulustakaan mitään...  :roll:

Pari koppaa pitäis Jussin aikana suihkia, kyllä tuolla Mustillakin vielä ajelee kun vaan teippaa ahkeraan. Maskiin tehtyjen leikkausten kohdalta on revennyt ja paljon. Toki, jos osais ajaa niin pysyishän se paremmin kasassa...  :p

Säätövinkkejä olisin kaipaillu, kun tuntuu tuo perän liukastelu olevan ongelma, jota en osaa korjata. Alusta (Xray T2R) rakennettu siis perus "rubber spec" setupein ja rungon flex soft/medium. Perä on aika liukas pirulainen, tasakaasulla ajaessa ja ilman kaasua rullatessa lähtee mutkassa heittämään perää rajusti sivulle. Viikko sitten Lippiksessä matolla asia näkyi selvästi, nyt Gallerian katon betonilla ei niin pahasti, mutta tuli muutama yllättävä sivuluisu -> seinään-tilanne tuon takia. Joskus luiston saa korjattua kaasulla, joskus ei. Mutkasta ulos lähtiessä pyrkii taas mieluummin puskemaan, joka viittaisi etuvetoisuuteen ja löysään takadiffiin. Takadiffiä kokeilin säätää löysemmälle viime viikosta, mutta sillä ei ollut vaikutusta muuhun, kuin driftatessa käytökseen (muuttui kulmikkaammaksi ajaa). Moottorijarru on jo tehdasasetuksena 0%, eli sekään ei pitäisi olla ongelma.

Kovasti olen miettinyt, että onko syynä keulan niiaus (pehmeys) ja samaan aikaan sisemmän takafillarin nousu. Tai olisiko vika pyöränkulmissa. Edessa on kevyesti haritusta, takana normi auraus. Kaikki vinkit olis tervetulleita!

Tomi

700
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 12.06.09 - klo: 20.28 »
Hiton komia "Ympyrä ja Nuoli", mutta eikö noi lokarin kaaret ole ainakin takana hieman oudosti leikattu??

Mites nii oudosti? :wink:

Oho, my bad! :p Suomen Historic-kisoja tullu joskus seurattua ja sieltä oli muistissa ihan normi pyöränkaaret. Olen näköjään sortunut seuraamaan vain halpoja kopioita...  :wink:

701
liquidista ollu näköjään puhetta niin heitämpä viimeisimmän kokemuksen kyseisestä lafkasta. Perjantaina tilaus (paypal+ei mitään ongelmia) ja tänään tiistaina oli kuori laatikossa  :lol:

Jep, ei pahaa sanottavaa, sunnuntaina yömyöhään tilaus sisään ja torstaina pussukka postissa noudettavissa...

702
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.06.09 - klo: 00.35 »
Omaan Reiskaan tein uuden koritolpan kiinnikelevyn Ässkortin koppaa varten

Ei, kuvia ei ole. Kori nakattu roskikseen koritolppien kera.

No kui sie ny tollai?!

Hiton komia "Ympyrä ja Nuoli", mutta eikö noi lokarin kaaret ole ainakin takana hieman oudosti leikattu??

703
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 09.06.09 - klo: 00.26 »
Näkyypä tämä netti toimivan Briteissäkin...  :roll: :cool:

Komia peli SiniKuplalla! Mulla odottaa hyllyssä pinjonit 31-33, saas nähä mahtuuko ne T2R:ään edes paikalleen...

Kannattaa myös leikata puskuri heti sopivaksi korille. Keula näyttää repeävän aika helposti, jos puskuri jännitää sitä ulospäin. Näiden vintage koreien suorien keulojen alle ei pyöreät puskurit oikein mahdu.

Joo näin näyttää olevan. En mielestäni pusutellut Mussen keulaa mitenkään ihmeemmin Lippiksessä, mutta niin vain halkesi koko keula ekalla ajelulla. Orkkis puskuria on hiottu ja pyöristetty rajusti, mutta hieman se vielä nojaa koppaan. Täytyy näyttää kirurgin veistä ja hiomapaperia lisää...

Harmi, kun jäi hieno alopäivä väliin. Ja taitaa jaadä ensiviikonloppunakin väliin, kun Tattis on kisakäytössä. Jospa Lavangolla talkoiltais vähän ja pääsis samalla kokeilemaan hieman.

704
Team Associated / Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« : 09.06.09 - klo: 00.17 »
Onko kenelläkään kokemusta tästä?: http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=6383&cat_name=RC18T pysyykö hiekat hammasrattaista poissa? 

Tuo suojapalikka on ollut erittäin hyvä hankinta. Surutta on Assolla menty pöllyävää hiekkabaanaa ja kivituhkaa eikä ole ollut mitään vielä ongelmaa! Aika mukavasti löytyy pitoja traktorikuvioisilla perusrenkailla, Prolinen Road Raget sopii sitten puhtaalle assulle paremmin.

Tomi

705
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 07.06.09 - klo: 21.09 »
Näytää muuten tuo Tomin Mustangi luonnossa ainakin yhtä hyvältä kuin kuvassa. Lippiksessä pääsi näkemään.

Lippiksen pikkuradalla ei tunnu Vintage-renkaissa olevan minkään laista pitoa. Meni sitten ihan driftingin puolelle ajaminen, mutta se sujui oikeastaan yllättävänkin hyvin ja ihan tuolla asfaltti-setupilla. Koneesta löytyi vääntöä riittävästi, joten luisuun lähti kun halusi (kunhan ei ollut liikaa vauhtia). Muulla tavalla niissä kurveissa olikin sitten turha yrittää kääntyä.

Kiitos! Kyllähän tuo omaankin silmään näyttää ihan mukavalta tai suorastaa hemmetin hyvältä! Keula sai kylläkin Lippiksessä hieman pusua, nyt jo puskuri repsottaa... Mutta ajamista varten nämä on, Camaron koppa odottaa jo leikattuna maalia allensa!

Mulla ei tullut Vintage-renkailla ajosta yhtään mitään. Keula piti kyllä ihan mukavasti, mutta perä lipsutteli matolla holtittomasti. Asvaltilla tuollaista ongelmaa ei ole tuntunut noin häiritsevästi. Lienee vika alustan taikka takadiffin säädöissä, täytyy tutustua asiaan paremmalla aikaa. Driftirenkailla ajo maistuikin sitten ihan mukavasti, kylläkin noilla halpisrenkailla puolikaasun ja täyskaasun väli oli aivan turha. Kipinä jäi kuitenkin vahvasti kytemään, varsinkin driftiin!

Tomi

706
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.06.09 - klo: 19.47 »
Onko sitten 100% valmis, kun on maalaus juomat taustalta juotu? :roll:

Ehkäpä...  :roll: :grin: No ei hätää, kyllä juomat on jo nautittu ja tämä päivä on mennyt petin pohjalla täristen. On se naapureiden kanssa grillaaminen perin työlästä!

Mustikin (huom tarkastettu kielioppi) puutteelliset prosentit johtuvat lähinna renkaista ja vanteista. Tilaus ei ehtinyt tulla tällä viikolla, joten uudet gummit saa alle vasta viikon päästä. Tulossa siis HPI T-drift renkaat ja tollaset, eteen 6mm ja taakse 9mm offsetilla...  :p

Mustanki sai eilen Lippiksen radalla sen verran pusua, ettei sitä enää kauheasti tarvitse uusilla tossuilla esitellä. Uusi driftikoppa (Toyota Levin) on jo tilauksessa  ja tossuiksi meinasin HPI TE37 mustana. Värimaailma tulee olemaan about samaa, kuin Mustangissakin mutta jotain piristävää täytyy miettiä. Niin ja olishan se Vintage-Camarokin työnalla, koppa odottaa jo leikattuna maalia allensa!  :cool:

707
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 06.06.09 - klo: 01.01 »
Tuossa vielä kuva 99,9% valmiista Mutangista, tällä kertaa driftikuosissa huomista varten...  :wink:




708
Team Associated / Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« : 04.06.09 - klo: 23.39 »
Nyt joutaisi oikeasti pois nurkista yksi kierros Asson kultaisia jousia, eli niitä joita on syystäkin kehuttu toimivana alustan parannuksena.

Nuo tuli ylimääräisenä nettitilauksen mukana, tilasin ajattelemattomuuttani kahdet. Hinta kierrokselle 8€ postikuluineen ja kaupan päälle alumiinista jyrsitty akkupanta! YV:llä tavoittaa!

Tomi

Edit: Elikkä tälläset plus tälläset plus tollanen akkupanta.

709
Team Associated / Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« : 03.06.09 - klo: 11.04 »
Mihin se Castle-Link -ohjelmointikitti kytketään? vastarille menevä johto? Mistä sen saa ostettua?

Otetaan vastarista noparin kolmekarvainen liitin irti ja liitetään siihen Linkin piuha. Huom kytkentäsuunta, hieroglyfit löytyy Linkin kyljessä. Linkin toinen pää USB-liitäntään koneeseen. Ohjelma käyntiin ja säätämään.

Itsellä auto sysäili täyskaasulle kun akku (NiMh) meni liian tyhjäksi. Varmaan vastari kadotti signaalin tms. Korjasin asian säätämällä nopariin katkaisujännitteen, jolloin meno loppuu ennen kuin akku kyykähtää liikaa.

710
Mitäs vikaa sipoossa on 

Jatketaan YV:llä

711
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 03.06.09 - klo: 09.12 »
Jep jep, kyllä tuolla kelpaa ajella. Ja taatusti erottuu radalla valko-sinisistä lajitovereistaan. Hyvä vaan jos tuli vähän omaan silmään sattuvia virheitä... Eihän tolla muuten uskaltaisi ajella ollenkaan  :wink:

Kyllähän noita virheitä sattuu silmään koko ajan, lähinnä maskin leikkaus meni pieleen kun käytössä oli vain ohut mattopuukon terä. Lähti ikävästi luiruamaan ja mikään viiva ei taida olla suora. Täytyy vähän hieroa koppaa hietikossa ennen ajamaan lähtöä, niin ei haittaa niin pahasti...  :cheesy:


712
Muokataan Vintagekysymykset pois ja todetaan että driftiä vois tulla kokeilemaan!  :afro:

713
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 02.06.09 - klo: 23.52 »
Tossa oma yritelmä ekasta kopasta. Paljon tuli virheitä tehtyä, mutta värit miellyttää omaa silmää. Eikun seuraavan kopan kimppuun ja virheitä korjaamaan!

Tomi

714
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 02.06.09 - klo: 23.27 »
Ensimmäinen reenikoppa, sipistelyt vähän kesken vieläkin. Näyttää kuvassa ylihienolta, aika paljon kaikkea pientä virhettä. Kootuista selitykistä löytyy ainakin: eka RC-kopan maalaus, eka kerta nestemaskilla, eka keerta kynäruiskulla jne. Väri onnistui silti minun makuun hyvin, pohjana molemmissa kulta, jota sävytetty fiiliksen mukaan muutamalla värillä. Koppaan tarkoitetut mustat vanteet/kumit on vielä liimaamatta.

Ja alusta nipussa, jäi näköjään sekarengastuksella...  :roll: :p Hyvin löytyi paikat kaikelle. Ylädekkiä täytyi hieman viilailla, että kaikki mahtui. Ja säädöt ovat tietenkin mitä sattuu, kasausohjeen mukaan ja siitä koeajon jälkeen hieman jatkojalostaen.

Aika mukavasti suti tuolla paketilla ja 7,5 välityksillä. Nättiä driftiä meni ihan VTR-renkaillakin...  :evil: Koitan saada välityksiä sinne 6,xx tasolle ja tappaa radiosta kaasua, jos menee edelleen reeneissä liikaa. Ja kaippa noparista puntsiakin sais laittaa miedommalle.

Mutta tässä vaiheessa tyytyväinen tuohon tulokseen! Lauantaina Lippikseen, jos vaan taivaanmerkit on kohillaan.

Tomi


715
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 02.06.09 - klo: 13.59 »
Tänään klo 23 tienoilla olis "semilaillinen" kisapeli valmiina. Kone on siis se laiton osuus ja ehkä värityskin on jotain muuta, kuin 60-70-luvun kisapeleissä, hieman sellasta nykyajan Pro Touring-henkeä... :p

Tomi

716
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 01.06.09 - klo: 13.53 »

Huomenna ajetaan, kellosta ei niin varma viellä mutta kaipa siellä ollaan n. klo 18 aikaan viimeistään.
Jerzi

Mitä suunnitelmia tulevalle viikonlopulle? Sää näyttää kyllä kuralta tässä vaiheessa, mutta en voi lopettaa toivomasta etteikö pääsis vihdoin ajamaan. Vaihtoehtoisena paikkana voisi olla Lippis, jos sinne vielä pääsee?

Tomi

717
Team Associated / Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« : 01.06.09 - klo: 13.48 »
Kaikki RPM:n tuotteet ovat olleet erittäin laadukkaita.
Varsinkin alatukivarret ja puskuri.

Heh, ainoa osa, jonka olen saanut autostani rikki on juurikin RPM puskuri. Repesi sieltä tukivarren tapin päästä. Lienee vaan huonoa tuuria, muutenhan osa on ottanut hyvin iskuja vastaan.

Tomi

718
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 29.05.09 - klo: 13.16 »
Mitähän servot (anal ja digi) tykkää akselin kääntelystä virrattomana? Eli siis esim pyörien kääntelystä paikallaan? Joskus asiasta lukenut, ettei sais käännellä yhtään, mutta esim pultin kiristäminen akseliin on hankalaa niin ettei servo aina hieman pyörähtäis.

Nimim. varmistusta ennen kuin edes kosken uuteen digiservoon...  :roll: :shocked: :undecided:

719
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 28.05.09 - klo: 10.54 »
Noita laskuja olen itsekin pähkäillyt viime päivinä. Tuo jännitteen arviointi on itselle hankala, eikös akun jännite ilman kuormaa vaihtele käytännössä täyden akun 8,4V ja "tyhjän" akun 6,6V välillä? Mitähän tapahtuu kuorman kanssa?

Itse ostin lopulta ensimmäiseksi akuksi GM 5000mAh, koska kaipasin mahd pitkää ajoaikaa käyttöön tulevalle GM 7,5T koneelle. Tuo paketti tulee siis alkuun sekakäyttöön (VTR ja drifti) ja jäänee jossain vaiheessa pelkästään drifting-koneeksi.

VTR-luokan akuiksi kelpaisi varmasti tuo +3000mAh luokka, näitä jo hypistelin käsissäni jatkoa ajatellen, ei olis pahan hintainen ja antanee ihan riittävästi VTR-kisakoneelle.

Tomi

720
Mikä oli muuten tämä Paypalin ongelma? Itselläni herjaa myös jotain kun yrittää tehdä tilausta LiquidRC:sta...

En ihan varmaksi tiedä, mikä oli ongelmana. Mulla ei ollu korttia "varmennettuna", joka saattoi vaikuttaa asiaan. Kun varmensin kortin ja kokeilin myöhemmin uudelleen, homma rokkasi hienosti.

Tomi

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24] 25 26 27