Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MikkoH

Sivuja: [1]
1
Kyllä. Kiitos täältäkin kaikille. Hienoa tutustua pikkuhiljaa kokemeempiin harrastajiin ja onhan se mukavampaa harrastaa porukassa! Tästä on hyvä jatkaa! #KyoshoMP9

2
Mulla pitäis olla jotain nitron takalaakereita. Voin ottaa mukaan. Tavallinen ulosvetäjä löytyy, mutta ei laakerinvaihtotyökalua.
Kiitos, otahan yksi laakeri mukaan. Vähintään voin sen ostaa jos en saa sitä kentällä vaihdettua. Otin vanhan motin pakkiin mukaan, josko sillä vielä ajaisi. Katsotaan toki kiekaseeko Reds vielä samalla tavalla kuin tiistaina kun sen huolsin eilen.

3
Moi. Alkoi hyvät kelit ja vehkeet hajoo. Ei kellään sattuisi olla kerhoillassa myyddä 14x25.4x6 takalaakeria Nitroon ja lainata ulosvetäjää radalla että saisin vaihdettua Reds:iin tuon laakerin?

4
Polttisautot / O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 13.06.12 - klo: 23.14 »
HOKE rakas  :tongue:

oliko siulla mitään tietoa noista arrow:n sylinteriholkki/mäntäsarjoista tuohon Os vzb koneeseen?
väittäisivät maailmalla että on 1:1 Ossin kanssa, ja hinta olis alle puolet
Itse hommasin talvella Arrowin satsin vzb:n. Kone alkaa olla nyt sisäänajettu ja hyvinhän nuo toimii. Tehoa on vähintään riittävästi, oli jo tottunut väljemmällä setillä rauhallisempaan menoon. En koe että tuo Arrowin setti olisi alkuperäistä huonompi mutta halvempi kyllä. Suosittelen!

5
Kyosho / Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 13.06.12 - klo: 22.53 »
Itse ajelen toista kesää MP9 TKI2:lla ja eipä ole autossa moitittavaa. En usko että ajan sillä yhtään nopeammin kuin jollain muulla mallilla mutta lämmittää amatööriharrastajan mieltä kun auto on erittäin kestävä. Tuolla on nyt ajettu crossiradalla 5-6 gallonaa ja ainut mitä on tarvinnut vaihtaa on kori ja takasiipi. Ja voltteja on kertynyt paljon eikä ne hypytkään alkuun ihan putkeen mennyt. Forumilla puhutaan nyt paljon kokeneempien kuskien mielipiteiden ja neuvojen dissaamisesta. Täytyy kyllä sanoa että heitä kannattaa kuunnella. Itse sain nyt Ossin 21vz:n toimii Hoken ohjeiden avulla niin hyvin että rahapussi alkaa tykkäämään lajista. Jotain piti aiemmin oppia kantapään kautta mutta tätä ei yleensä junnujen lompakko kestä.  Voi mennä hyvä harrastus pilalle jos on laitteet hajalla koko ajan eikä pääse ajamaan Itselläni on ikää 36v ja minusta on hienoa että lajissa kokeneemmat jakaa kullan arvoisia neuvoja muille. Itselläni 20v tauko lajista pudotti kyydistä, täysin.

6
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 10.08.11 - klo: 23.55 »
Isot kiitokset erittäin perusteellisista vinkeistä! Sen verran ehti tapahtua tässä välissä että todettiin kone kaikesta huolimatta todella väljäksi. Ennenkuin ehdin vaihtaa uuden männän ja holkin, jotka tuli onneks koneen mukana, kone lakkasi käymästä kokonaan tyhjäkäyntiä millään säädöllä. Syy: männän pakohelmasta oli poistunut puolet. Oliko mäntä siis aivan liian vanha vai miten noin pääsee käymään...? Rukkasin tänään uudet sisukset paikoilleen ja aloitin sisäänajon. Kyllä nyt kone käy hienosti ja säädötkin toimii loogisesti. Puristuksia on "ihan pikkasen" enemmän. Jatketaan tästä säätöä vinkkien kera, vain omalla ruuvarilla ;)
Btw, Sellainen kyssäri tuli mieleen että koneessa tuli mukana vain 7mm kurkku. Olisiko tuollaiselle syheröiselle radalle kuten Tampereen Lahdesjärvi, parempi vaihtohto 6.5mm tai 6mm? Näitähän kyllä saa hommattua. Kerkeeköhän sitä nukkumaan ollenkaan...

7
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 07.08.11 - klo: 15.51 »
Terve. Sain kahlattua tämän topicin kutakuinkin läpi ja täältä löytyi paljon hyödyllistä tietoa. Myös radalla Tampereella olen saanut kohtuu paljon apua VZ speed koneen säätöön. Pikkasen jäi kuitenkin vielä kysyttävää. Kyse on käytettynä ostetusta koneesta /7kk vanha, 5 gal ajettu, mäntä, holkki, kanki +laakerit kerran vaihtettu. Etulaakeri oli kulahtanut, sen vaihdoin itse. Etulaakerinkin vaihdon jälkeen jäi vielä sellainen vika että: radan pääsuoran kun tykittää täysillä niin kierrokset jää seurassa mutkassa helposti päälle kun kone on lämmin, jos vähääkään vielä viileä niin näin ei käy, samoin myös nopeampivauhtisissä hypyissä. Viittaisiko ongelma alaneulan kireyteen? Toisaalta jos auton pysäyttää tyhjäkäynnille niin kierrokset putoaa aika nopeasti alas mikä taas viittaisi ettei hirveän laihalla ole. Joskus myös sammuu tyhjäkäynnillä. Jos tyhjäkäyntiä isontaa niin kone jää helposti huutamaan eli tyhjäkäynti isolle. Puristuksia koneessa on jonkin verran mutta ei "isojen poikien" mielestä ihan hirveästi mutta vielä sen verran että ajon pitäisi sujua. Kone lähtee helposti käyntiin mutta tulpat ei kestä mahdottoman kauan. Viimeisin tulppa meni harmaaksi ennenkuin hajosi.  Tai oletan että vika on tulpassa kun kone ei enää käy mutta ei ole uutta tulppaa millä testa. Aiemmat tulpat meni mustaksi kun säädöt koneen säädöt oli liian rikkaalla kuluneen etulaakerin takia. Mitenkä kriittinen muuten keskialueen neula on säädöiltään? nyt tämä melkein on kasarin reunan tasalla, ei sisässä. Yläneula on n. 1.5 rundia auki. Kiitokset mahdollisista neuvoista jo tässä vaiheessa. -Mikko

Sivuja: [1]