7
« : 07.08.11 - klo: 15.51 »
Terve. Sain kahlattua tämän topicin kutakuinkin läpi ja täältä löytyi paljon hyödyllistä tietoa. Myös radalla Tampereella olen saanut kohtuu paljon apua VZ speed koneen säätöön. Pikkasen jäi kuitenkin vielä kysyttävää. Kyse on käytettynä ostetusta koneesta /7kk vanha, 5 gal ajettu, mäntä, holkki, kanki +laakerit kerran vaihtettu. Etulaakeri oli kulahtanut, sen vaihdoin itse. Etulaakerinkin vaihdon jälkeen jäi vielä sellainen vika että: radan pääsuoran kun tykittää täysillä niin kierrokset jää seurassa mutkassa helposti päälle kun kone on lämmin, jos vähääkään vielä viileä niin näin ei käy, samoin myös nopeampivauhtisissä hypyissä. Viittaisiko ongelma alaneulan kireyteen? Toisaalta jos auton pysäyttää tyhjäkäynnille niin kierrokset putoaa aika nopeasti alas mikä taas viittaisi ettei hirveän laihalla ole. Joskus myös sammuu tyhjäkäynnillä. Jos tyhjäkäyntiä isontaa niin kone jää helposti huutamaan eli tyhjäkäynti isolle. Puristuksia koneessa on jonkin verran mutta ei "isojen poikien" mielestä ihan hirveästi mutta vielä sen verran että ajon pitäisi sujua. Kone lähtee helposti käyntiin mutta tulpat ei kestä mahdottoman kauan. Viimeisin tulppa meni harmaaksi ennenkuin hajosi. Tai oletan että vika on tulpassa kun kone ei enää käy mutta ei ole uutta tulppaa millä testa. Aiemmat tulpat meni mustaksi kun säädöt koneen säädöt oli liian rikkaalla kuluneen etulaakerin takia. Mitenkä kriittinen muuten keskialueen neula on säädöiltään? nyt tämä melkein on kasarin reunan tasalla, ei sisässä. Yläneula on n. 1.5 rundia auki. Kiitokset mahdollisista neuvoista jo tässä vaiheessa. -Mikko