Kaivetaanpas tätäkin topiccia taas esiin. Joko olette ajelleet blizzardeillanne lumentulon jälkeen?
Itselläni oli tuossa välipäivinä aikaa joten tein pieniä parannuksia omaan kolmatta talvea käytössä olevaan EP Blizzardiin. Ensinnäkin kääntyvyys oli alkanut huonontua, joten purin jarrulevyt pois ja huomasin, että ne olivat kiilloittuneet melko liukkaisi. Ratkaisuna liimasin toiseen jarrulevyyn jarrupinnoitteen, mikä palautti kääntyvyyden melko sopivaksi. Nyt toista telaa voi jarruttaa, ilman että se jämähtää totaalisesti. Toisaalta molempien levyjen pinnoittamisella olisi jarrupaketti kasvanut niin paksuksi, ettei sitä olisi ehkä saanut hyvin paikoilleen. Nytkin jouduin laittamaan Nylonmutterit takaisin väärinpäin, jotta pultti ylettäisi riittävästi nylonille.
Toisena parannuksena yritin lisätä etenemiskykyä jäykentämällä diffiä, eli vaihdoin diffin rasvat öljyiksi. Vakionahan Blizzard jää umpihangessa jumiin, jos toinen tela pääsee ruopaisemaan tai se jää mahastaan johonkin harjanteeseen. Zaboonin diffistä olin huomannut, että diffiöljyn saa pysymään sisällä kunhan tiivistää ulostuloakselit O-renkailla. Havaitsin, että Blizzardissa käytetään samaa diffiä, joten kokeilin samaa temppua myös siihen. Lopputuloksena voisin sanoa, että etenemiskyky parani jonkin verran, koska ajokkia ei tarvinnut yhtä usein kaivaa esiin umpihangesta.
Edelleen vanha vastari oli lakannut toimimasta kahden talven jälkeen, joten laitoin siihen vastariksi Graupner MC-12 radiooni sopivan 40 MHz FM vastarin, mutta tällä kertaa laitoin sen Kyoshon lisävarusteena myytävään kumisukkaan. Aiemmin vastari oli ollut suojaamatta. Nyt minulla olisi mahdollisuus kytkeä laitteseen lisävarusteita kuten lumiauroja, jos sellaisia jostain sattuisin löytämään.
Seuraavaksi ajattelin kehitellä jotakin kulkupuoleen ehkä jopa ennen hiihtolomia.