91
Tulokset / Vs: -LOPPUTULOKSET FTT 2 KIIMINKI-
« : 29.02.12 - klo: 14.07 »
Pitää varmaan itekki laittaa raporttia kun ei ole vähään aikaan tullut ajeltua.
Toissa viikolla tuli hommattua tuo Xrayn X12 ja kisoja edeltävänä viikkona kävin muutamia akullisia ajamassa kerholla. Täytyy sanoa että oli todella helppo kasata ja auto toimi lähes suoraan paketista juuri niinkuin toivoinkin. Mä kun en oo mikään erityisen pro tossa mattiksen mekkauksessa niin siihen nähden aika hyvin Semmosia outouksia mun autossa oli, että etupäässä välyksiä tuntuu olevan joka paikassa, mutta ei mitään häiritsevän isoja kuitenkaan. Pitää varmaan hommata varaosina uus keula, josko se olis tiukemmalla sovituksella. Ja tuo pitkittäinen akku varmaan ihan ok idea ollut suunnittelupöydällä, mutta käytännössä se tuottaa kuitenkin ongelmia. Kai joku Xrayn jamppa on ajatellut että nyt on optimized akun paikka kyl, mutta se on vaan pienille sähköille. Mulla tuo Hobbywingin säädin ja järkyttävän iso vastari (varmaan kaksi kertaa isompi entä nykyvastarit) tuotti sellaisia ongelmia, että auto ei ole ollenkaan balanssissa vakiona. Ongelma kuitenkin korjaantui kun irrotti akun tukipalat (ne muoviset L-kirjaimen malliset) ja akku kaksipuoliteipillä auton ihan oikeaan laitaan kiinni, jonka päälle sitten normi teipit vielä. Eihän se mikään kaunis ratkaisu ole, mutta toimii. Lopputuloksena balanssissa oleva auto ja 775 grammaa painava auto. (Raja taitaa olla 720gr?)
Kisa-aamuna jännitti, että pääsenkö edes ajamaan kun stokkisoftaa ei ollut säätimessä. Sain vasta ensimmäiseen alkuerään softan kondikseen ja hyvä niin, olisi muuten jäänyt ajot ajamatta (Kiitokset softapäivityksestä Bondille!) Tuli muuten huomattua, että tuo Hobbywingin 120A 1s säädin ei kunnolla tue tuota virallista stokkisoftaa. Jostain syystä vakiosoftalla tuo lipo cut-off toimii yhdellä kennolla kuten pitääkin, mutta stokkisoftalla se on pakko laittaa offille tai säädin huutaa matalaa jännitettä. Säädin ei kai osaa ajatella, että kiinni on 1s lipo tjsp...
Itse kisasta sen verran, että auto oli todella helppo ajaa, mutta ilmeisesti se ei ollut kovin nopea. Best lap jäi Jannesta lähes 4 kymppää, mutta auton helppouden tuoma tasaisuus kuitenkin riitti toiseen lähtöruutuun. Finaaleissa tasaisuus johti lopulta voittoon, mikä oli pienoinen yllätys tässä vaiheessa. Myöskin alkupäivästä hävisin tehossa jonkin verran muille vanhojen/tehottomien akkujen takia. Paremmalla akulla kulku kuitenkin parani. Jostain syystä mun tulos ja best lap pysyi samana koko kisapäivän ajan, kun muilla taas tulokset ja best lap heikkenivät. Johtuiko autosta vai lisäpotkusta, en tiedä.
Oli todella mukava ajaa finaalissa kunnon vääntöä lähes koko ajan. Oli just sitä minkä takia kisaaminen on ehdottomasti tän lajin suola! Kannatti ajaa Jannen kanssa taisi olla toisessa finaalissa useammankin minuutin ero pari kymppää ja vääntö oli tiukkaa. Odotan innolla että pääsee katselemaan videolta sitten noita finaaleita
Tässä vielä linkki setuppiin.
Toissa viikolla tuli hommattua tuo Xrayn X12 ja kisoja edeltävänä viikkona kävin muutamia akullisia ajamassa kerholla. Täytyy sanoa että oli todella helppo kasata ja auto toimi lähes suoraan paketista juuri niinkuin toivoinkin. Mä kun en oo mikään erityisen pro tossa mattiksen mekkauksessa niin siihen nähden aika hyvin Semmosia outouksia mun autossa oli, että etupäässä välyksiä tuntuu olevan joka paikassa, mutta ei mitään häiritsevän isoja kuitenkaan. Pitää varmaan hommata varaosina uus keula, josko se olis tiukemmalla sovituksella. Ja tuo pitkittäinen akku varmaan ihan ok idea ollut suunnittelupöydällä, mutta käytännössä se tuottaa kuitenkin ongelmia. Kai joku Xrayn jamppa on ajatellut että nyt on optimized akun paikka kyl, mutta se on vaan pienille sähköille. Mulla tuo Hobbywingin säädin ja järkyttävän iso vastari (varmaan kaksi kertaa isompi entä nykyvastarit) tuotti sellaisia ongelmia, että auto ei ole ollenkaan balanssissa vakiona. Ongelma kuitenkin korjaantui kun irrotti akun tukipalat (ne muoviset L-kirjaimen malliset) ja akku kaksipuoliteipillä auton ihan oikeaan laitaan kiinni, jonka päälle sitten normi teipit vielä. Eihän se mikään kaunis ratkaisu ole, mutta toimii. Lopputuloksena balanssissa oleva auto ja 775 grammaa painava auto. (Raja taitaa olla 720gr?)
Kisa-aamuna jännitti, että pääsenkö edes ajamaan kun stokkisoftaa ei ollut säätimessä. Sain vasta ensimmäiseen alkuerään softan kondikseen ja hyvä niin, olisi muuten jäänyt ajot ajamatta (Kiitokset softapäivityksestä Bondille!) Tuli muuten huomattua, että tuo Hobbywingin 120A 1s säädin ei kunnolla tue tuota virallista stokkisoftaa. Jostain syystä vakiosoftalla tuo lipo cut-off toimii yhdellä kennolla kuten pitääkin, mutta stokkisoftalla se on pakko laittaa offille tai säädin huutaa matalaa jännitettä. Säädin ei kai osaa ajatella, että kiinni on 1s lipo tjsp...
Itse kisasta sen verran, että auto oli todella helppo ajaa, mutta ilmeisesti se ei ollut kovin nopea. Best lap jäi Jannesta lähes 4 kymppää, mutta auton helppouden tuoma tasaisuus kuitenkin riitti toiseen lähtöruutuun. Finaaleissa tasaisuus johti lopulta voittoon, mikä oli pienoinen yllätys tässä vaiheessa. Myöskin alkupäivästä hävisin tehossa jonkin verran muille vanhojen/tehottomien akkujen takia. Paremmalla akulla kulku kuitenkin parani. Jostain syystä mun tulos ja best lap pysyi samana koko kisapäivän ajan, kun muilla taas tulokset ja best lap heikkenivät. Johtuiko autosta vai lisäpotkusta, en tiedä.
Oli todella mukava ajaa finaalissa kunnon vääntöä lähes koko ajan. Oli just sitä minkä takia kisaaminen on ehdottomasti tän lajin suola! Kannatti ajaa Jannen kanssa taisi olla toisessa finaalissa useammankin minuutin ero pari kymppää ja vääntö oli tiukkaa. Odotan innolla että pääsee katselemaan videolta sitten noita finaaleita
Tässä vielä linkki setuppiin.