Niin minäkin kuvittelisin että samoissa osissa pitäisi olla oikealla ja vasemmalla puolella suunnilleen saman verran välystä.
Tähän voisi joku joskus kisaa ajanut kuski kommentoida...
johan minä JQ topikissa kommentoin.
Mikäli tukivarret ovat toisella puolella jäykät ja toisella puolella löysät niin silloin se on rakennettu väärin.
Tukivarsien kiinnikkeiden ruuvia toioseltapuolelta hieman löysyttäen ja toiselta puolelta kiristäen säätää välykset samanlaisiksi.
Kaikkia osia ei vain voi ruuuvata ruuvit kiinni asti tyylillä.
Juuri nuo kuvaamani kohdat ovat olleet autosta toiseen samanlaiset. Se on myös plussaa että uudessa autossa joutuu jättämään nuo ruuvit hieman löysälle.
Sitten kun osat kuitenkin kuluu niin pienellä kiristyksellä välys on taas sopiva.
Linkit pitää toimia herkästi. Mikäli on nahkea niin tarkistaa että vantit on oikein tehty eikä toinen pää ole syvemmällä kuin toinen.
Ps: sorry mikäli kirotusvireitä löytyy... Tää nokialla näpyttely ei oo niin tarkkaa.
En huomannut että missä on puhuttu että klappi poistaa säädön merkityksen. Se ei pidä paikkaansa.
Pallolinkkien erilaisista välyksistä tulee mieleen että on ollut väärä pallo väärässä kupissa. Palloissa kun on tarkoituksellisia kokoeroja.
Moni pallo myös näyttää lkkiseltään samalta kuin toinen, mutta niissä onkin ero. Esim pikaisella arvauksella voisin sanoa että ohjauslinkin sisäpään pallot näyttää lähes samalta kuin servovarrelta tulevan linkin pallot, vaikka ovatkin hivenen eri kokoiset.
Tästä ei nyt varmaa tietoa juuri tämän auton osalta, mutta muissa autoissa olen tähän törmännyt.
Raidetangon vääränlaisella kasaamisella voi myös aiheuttaa sen että joku linkki onkin kireä.
Eli ruuvaa vanttiruuvin pallokuppiin hivenen liian syvälle niin vanttiruuvi painaakin pallokuppia hieman kasaan. Tätä ei monesti silmällä edes näe eikä muutenkaan huomaa. Vanttiruuvit kannattaa aina kasata niin että molemmista päistä jää samanverran kierrettä näkyviin.