Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jani_

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Ohjaus
« : 27.08.04 - klo: 20.59 »
Niin että onko teillä jäykkä ohjaus ilman ohjausservon "tankoa"??
Vai pitääkö sen olla ilman yhtään vastusta??

Voisiko joku vastata.

2
Polttisautot / Ohjaus
« : 27.08.04 - klo: 20.39 »
oon ite kasannu, eikä oo jääny osia laittamatta.

3
Polttisautot / Ohjaus
« : 27.08.04 - klo: 18.25 »
Moi

Mulla on Inferno TR 15 Kyosho.
Ohjaus on jotenkin jäykkä.
Pitäskö renkaitten pyöriä ilman mitään vastusta,
kun ohjausservosta on ottanut "metallitangon" pois??

Voiko jotkut ruuvit ohjauksessa ottaa vastaan??

Ohjausservo ei jaksa pyörittää renkaita.

4
Polttisautot / Radat hakusessa
« : 22.08.04 - klo: 21.40 »
no onko Teiskon Kaanaa lähin paikka jossa on kunnon rata, Tampereelta katsottuna?

5
Polttisautot / Radat hakusessa
« : 22.08.04 - klo: 21.35 »
niin eikö kellään oo tietoa Tampereen lähistön radoista??

6
Polttisautot / Radat hakusessa
« : 21.08.04 - klo: 20.49 »
Joku varmaan tietää et onko Tampereella tai sen lähistöllä crossiratoja tai asfalttiratoja??

Onkiniemen radalla kasvaa oikein komea heinikko...
oon kuullu et Hervannassa ois jossain vanhan kaatopaikan lähellä rata mut en oo löytäny...
Pirkkahallin pihassa tietysti on iso alue ajamiseen, mut...
Teiskon moottoriurheilukeskuksessa on kuulemma crossirata...

Mut onko missään muualla lähistöllä "oikeita" ratoja??

7
Polttisautot / Ohjauksessa ongelmia
« : 16.08.04 - klo: 21.05 »
ei ollut kyseistä jousta mun rakennussarjassa.
mutta täytyy käydä ostaan sellanen

8
Polttisautot / Ohjauksessa ongelmia
« : 15.08.04 - klo: 13.30 »
Huomasin ohjauksessa et yks muovinen paksu "prikka" antaa periksi. Kun kääntää pyöriä niin se prikka tavallaan venyy.
Jos olisi metallinen kyseinen osa, niin todennäköisesti ei olisi tätäkään ongelmaa.
Ratkaisin ongelman liimaamalla pikaliimalla "prikan" kiinni toiseen muoviosaan. Jos se pitää niin ei ainakaan anna enää periksi.

Iam stupid, mut mitä se ruuvilukite on??
Jotain "öljyä"?

9
Polttisautot / Ohjauksessa ongelmia
« : 14.08.04 - klo: 13.40 »
Moro

Mulla on Kyoshon Inferno TR 15.
Mulla on ollu se n. 3 viikkoo ja enimmäkseen on ollu
jotain ongelmia.
Pari kertaa on moottorin ruuvit löystyny ajaessa (ehkä vähä osunu johki) niin et koko moottori on liikahtanu, joten rattaathan ei tietenkää ota kiinni  toisiinsa.
Sit kun on käynnistäny eli vetäny "vetostartista", niin pyörät on
liikkunu eteenpäin. "Vauhtirattaan" vieressä oleva "vauhtipyörä oli jotenkin jämähtäny kii, et se ei pyörinyt kun vaan sillon kun käynnistää. No pari kertaa olen vähän availlut niitä ja saanut taas toimimaan. Ainoastaan vauhtipyöränhän pitäisi pyöriä kun käynnistää.
No nyt on ilmennyt että ohjaus ei palauta renkaita suoriksi, kun siis ohjauslaitteesta palauttaa ohjauspyörän keskiasentoon. Tuntuu että jotenkin väljyyttä esiintyy jossain kohtaa. Se ei tunnu oikein "jaksavan" palauttaa servon päällä olevaa "muovipalaa" "keskiasentoon".
Mikä vikana??

että muuten kyllä toimii... ; )

10
no terve taas

tänään sitte kävin testaamassa toista kertaa
inferno tr 15 polttistani
ja ei oikein tykänny pysyä käynnissä.

aina kun laski kierroksia tyhjäkäynnille ni alkoi sammuun,
joten pidin kierroksia vähän ylempänä ettei sammuis heti
ja yritin siinä samassa säätää neulaa.
pidin auton ilmassa, että pyörät pyöri vapaasti.

tuntu et tankillinen meni nopeesti.
savuakaan ei tullu, joten täytyy ens kerralla
säätää paljon rikkaammalle ja toivoo et lähtis käyntiin.

onko kokemuksia ettei ohjaus eikä kaasu reagoi mitenkään
radiosta ohjaamalla?
kuulin että servot voi olla pitkään käyttämättä olleena
"toimintakyvyttömiä" ja ne voi vaihtaa uusiin.
servojen piuhat pitäs kyllä olla oikein.

jani_

11
ja on mulla ladattava hehku.
laitoin sen jo lataukseen.

toivottavasti ongelmani ratkesi sillä.

tänks

12
joo kyl tiesin että eka pitää "sisäänajaa"

Sais vaan ensin auton käyntiin, että vois sisäänajaa.


Kiitti vinkeistä.

13
Hehkulaite laturiin, niin alkaa onnistumaan.
Jos tulppa vain suhahtaa, mutta ei jää hehkumaan kunnolla kun pidät hehkulaitteessa, niin se on tyhjä.
Laita yöksi laturiin, niin alkaa huomenna homma toimimaan.

EDIT: ei tarvitse olla sen syvemmällä kuin oli sihahtaessa, eli tulpan "tappi" osuu hehkun sisään liikkuvaan osaan, ja tulpan reuna hehkun reunaosaan.


--- Latasin hehkulaitteen aamupäivällä viisi tuntii niinkuin ohjeessa
luki. Kyllähän sen pitäs kestää pitempään. Vai mitä??

Räpläsin kyllä sitä ja aukasin sen "ruuvin" kyljestä
ja kääntelin sitä paljon. Mut ei kai se edes suhahtas
jos se olis kokonaan rikki menny?
Täytyy sitte laittaa lataukseen yöks
ja toivoo et alkais käynnistyyn.

Jani

14
Siis ihan tähän tarkoitettua polttoainetta tarkotin, QwikFire 10 glow fuel.

Otin tulpan pois ja laitoin sen hehkulaitteen päähän.
suhahti pienesti.
En tiedä kannattaako työntää kovin syvälle,
jos sitä ei saa pois sieltä.

Pidin kuitenkin vähä aikaa siinä vähän syvemmällä
eikä mitään tapahtunut.
ei muuttunut oranssiksi.
Vai pitääkö se työntää syvälle??

15
Kyllä petroili kulkee varmasti kaasariin.
Pitäskö sen hehkumisen oikein nähdä
kun laittaa hehkulaitteen tulpalle??

Sitten ihmetyttää kun pakoputkesta roiskuaa hieman polttoainetta?

16
En tiedä kumpi kaasari on.
Olen ihan aloittelija...
Kone on ihan vakio GS15R

17
Morjes

Tänään sitten "testasin" ensimmäisen kerran polttistani (Kyosho Inferno TR 15 4wd) tai
no minuutinhan se kävi ja sitte sammu kun otin tyhmänä
liian aikasin hehkulaitteen pois tulpasta.
Arvatkaa sainko sitten enää autoo käyntiin...

Kaikenlaista kokeilin, kaasarin neulaa käännellä ym.
Otin monta kertaa tulpan pois ja vedin muutaman kerran
vetokäynnistimellä polttoaineet pois, niin kuin ohjeessa
sanottiin.
Soitin auton ostopaikkaan ja sanoivat että
säädöt pitäisi olla tarkkaan kohdallaan että käynnistyy.

Hehkulaite kyllä pelaa, kun testasin tai ainakin mielestäni se lämpenee siihen malliin että se pelais.
En ole kyllä nähnyt että oikein "hehkuisi".

En tiedä mistä näkee että tulppa on ok.
Se kyllä näyttää hyvältä, eikä se näin pian voi mennä rikki, kai...

Ja polttoainettakin saa hyvin, en tiedä sitten saako liikaa
ja voiko se saada helposti liikaa??

Siispä miten säätäisin tai kokeilisin seuraavaksi??
(maastoon pitäisi päästä pian ajeleen)

Jani

Sivuja: [1]