Kirjoittaja Aihe: Asso Talk  (Luettu 400290 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #960 : 15.04.06 - klo: 10.21 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Mikä on xrayn tuollaisen varaosanumero?

Vaikka XRAY käyttää akkupannoissaan tuollaisia, niitä ei ainakaan pari kuukautta sitten saanut erikseen. Eli mukaan tulee siis akkupanta, jolla et tee mitään. Tällöin hinta on myös sen mukainen. Yrittäessäni irroittaa tuollaista sormiruuvia akkupannasta vetäisin myös kuusiokoloaivaimen poikki, joten niitä ei edes saa helposti irti pannasta. Etsi siis joku muu paikka josta noita saa.

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #961 : 15.04.06 - klo: 21.20 »
http://www.rc10.com/enlarge/1787.htm

ihan asson omat pyörylät ne on. Kyselkääpä Rc-pisteestä.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa kristian

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #962 : 16.04.06 - klo: 21.57 »
On toi rc18 kyllä ihmeauto, kun kestää ihan hulluja hyppyjä. Itselläni on tuo trukki versio ja parilla kaverilla monsterit. Kummassakin monsterissa diffit vetää silloin tällöin tyhjää, ja varsinkin etu diffit.

Tänään vaan meni itselläni kivi päärattaan ja sen alla olevan "levyn" väliin. Pääratas siitä vähän kärsi, mutta ei sentään hampaita irronnut. Kai sen rattaan kanssa voi vielä ajaa huomennakin, vaikka se on jostain osin vähän kulunut. Ja ei kai se pinjoni voi siitä mitään kärsiä, kun onhan se sentään metallia?
jep jep

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Asso Talk
« Vastaus #963 : 24.04.06 - klo: 21.45 »
Minkäs kokonen operaatio on tehdä b3:sta stadium trucki ?
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Asso Talk
« Vastaus #964 : 24.04.06 - klo: 22.01 »
Isommat renkaat, truckin kori ja sille koritolpat ?
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Asso Talk
« Vastaus #965 : 24.04.06 - klo: 22.02 »
entäs tukivarret? mimmoset ois hyvät ihan t3:men omat?
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #966 : 25.04.06 - klo: 13.31 »
En tiedä B3:sta, mutta mulla on B4 ja T4, joten niiden eroista tiedän ja voin kertoa muunnostyötä ei kannata tehdä B4->T4.

Eroja on:
Alusta. T4:ssä varmaan sentin pidempi
Iskarintuet
Iskarit. T4:ssä pidemmät
Tukivarret, vanttiruuvit ja vetarit. T4:ssä kaikki luonnollisesti pidemmät
Renkaat
Kori

Nuo kaikki maksaa jo aika paljon.

Halvemmalla selviää kun myy vanhan auton ja ostaa T4:n... Niitäkun reiluun pariinsataan luultavasti saa. Ja sitten on kaikki vielä boonuksena uutta.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Asso Talk
« Vastaus #967 : 25.04.06 - klo: 14.46 »
kun tarkotus ois että vois muuttaa sen takas buggygs ja ei tarvi olla siis sama kun t3
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #968 : 25.04.06 - klo: 20.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Bagi"
kun tarkotus ois että vois muuttaa sen takas buggygs ja ei tarvi olla siis sama kun t3

Laita pelkät stadiumin renkaat, jos haluat sen vielä takas krossariks myöhemmin :roll:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Asso Talk
« Vastaus #969 : 25.04.06 - klo: 20.45 »
ja pidemmät tukivarret taakse ja kori tolpat st korille niin oiskohan se ok?
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #970 : 25.04.06 - klo: 20.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Bagi"
ja pidemmät tukivarret taakse ja kori tolpat st korille niin oiskohan se ok?

No miks vaan taakse? Ei pakosta tarvi tukivarsia vaihtaa, mitäs sitte
vaikka se onki vähä kapeempi? Ethän meinaa ulkomaille stadiumi
kisoihin?

Laita vaan ne renkaat ja koritolpat, niin pääset halvemmalla.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Joniväinö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #971 : 30.04.06 - klo: 14.10 »
Pystyykö asso b4 koreja leikkaan niin että se sopis asso b3:oseen?
Yokomo SD CGM touring ja Kyosho inferno 7,5 sports.
 "ISÄNTÄ"  Kyllä se kulkee kun antaa kaasua

Poissa kapo

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #972 : 02.05.06 - klo: 18.03 »
"TTKoo"

Ja milläs käämityksillä porukka siellä viriä on veivannu?
Kohta 1 : Hyvinkään rata tulee muuttumaan tulevana kesänä aivan uudenlaiseksi. Hyppyreistä tulee "oikeita" hyppyreitä jne.... eli auton säädötkin on sitten senmukaisia. (aiemmin muistaakseni vallan asson vihreä/hopeajousilla ajettiin)

Hieno homma saadaan vaihtelua rataan, joka on ollut "samanlainen"
yli 15 v:tta. Mahtaako vielä olla kunnossa 20.5-06 kisoissa?
Pöytähyppyri olisi rautaa... ? Vai onko ?  Tuleeko profiili
myös muuttumaan?

OOTELLAAN INNOLLA:!!

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #973 : 02.05.06 - klo: 18.16 »
Rata pitenee, ja ainakin yksi isompi hyppyri tulee lisää.
(pari pienempää)

Pidennys tulee ns. "pääsuoran" kumpaankin päähän, ja lisähyppyri ennen "pääsuoraa" olevalle pidennysosalle.

Ajajakorokkeen edustan entinen "minipöytähyppyri" on nyt 2 + 2 tyyppinen, eli tavallaan neloshyppyri....

Valmistuminen on kiinni talkooporukoista-, ja siitä milloin kaupungin jyrät saadaan paikalle kiinni.... (toiveita on, että lähipäivinä tulisi kaupungin kalusto)

Toivossa on hyvä elää, sano....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #974 : 13.05.06 - klo: 23.48 »
Lunastin nyt sitten vanhan tc3 teamin takaisin ja pari akullista kävin tyhjentämässä asfaltilla. Neuvoja kaipaisinkin siihen että miten saan sen kääntymään paremmin kun tuntuu että ei oikein käänny. Muuten auto käyttäytyy todella hyvin ja on helppo pitää (jopa tälläisen amatöörin) hanskassa...kannattaisiko lisätä aurausta eteen? entä diffit? Iskarit edessä ja takana pystyssä...

Poissa Jyke_

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #975 : 14.05.06 - klo: 18.27 »
Lainaus käyttäjältä: "kristian"
On toi rc18 kyllä ihmeauto, kun kestää ihan hulluja hyppyjä. Itselläni on tuo trukki versio ja parilla kaverilla monsterit. Kummassakin monsterissa diffit vetää silloin tällöin tyhjää, ja varsinkin etu diffit.

Tänään vaan meni itselläni kivi päärattaan ja sen alla olevan "levyn" väliin. Pääratas siitä vähän kärsi, mutta ei sentään hampaita irronnut. Kai sen rattaan kanssa voi vielä ajaa huomennakin, vaikka se on jostain osin vähän kulunut. Ja ei kai se pinjoni voi siitä mitään kärsiä, kun onhan se sentään metallia?


Se levy kandee ottaa pois pohjasta, se kerää sinne kiviä ja mulla on ainakin mennyt niin iso kivi sinne että motti ei jaksanut pyöräyttää sitä päärattaan ja pinjonin välistä.

Pinjonit kestää tietysti enemmän kuin muoviset päärattaat mutta jos pinjoniin tulee jälki, niin se kopioi sen jäljen myös päärattaaseen pyöriessään. Eli tuhoaa heti uuden päärattaan ja sen huomaa siitä että autosta lähtee kova ääni. Sitä kutsutaan poraamiseksi.
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)

Poissa Jyke_

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #976 : 14.05.06 - klo: 18.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Joniväinö"
Pystyykö asso b4 koreja leikkaan niin että se sopis asso b3:oseen?


Hankalasti. En ole testannut mutta pohjaratkaisut ovat niin paljon erilaiset, että epäilen vahvasti että se onnistuu.
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #977 : 25.05.06 - klo: 13.25 »
Mitäs asso tc3:n pitäs vaihtaa että kestäis 700w harjattoman tehot? 8)
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Asso Talk
« Vastaus #978 : 25.05.06 - klo: 18.27 »
Ei välttämättä mitään. Riippuu ihan, millä tehoilla ajat (ajatko varmasti maksimi jännitteellä) ja minkälaisilla renkailla ja alustalla. Itselläni on n. 1250w moottori, mutta ajan sillä yleensä noin 500 - 600W tehoilla maksimissaan, slickseillä ja rally-renkailla asfaltilla. Itse olen joutunut vaihtamaan diffit teräksisiin, ja vetoakselit titaanisiin. Alkuperäinen (TC4) takadiffi suli ja alkuperäiset alumiini vetarit kesti ajoa noin 10 min/ vetari. Muuten auto kestää hyvin kovatkin tehot, mutta olen huomannut, että liika teho tekee ajamisesta vain vaikean. On toki joskus hauska vedellä isolla kentällä pitkiä nelipyörä sladeja, mutta radalla minun taidoillani joku 200 - 300w on sopiva...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa clarkkent

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #979 : 25.05.06 - klo: 19.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Jyke_"
Lainaus käyttäjältä: "Joniväinö"
Pystyykö asso b4 koreja leikkaan niin että se sopis asso b3:oseen?


Hankalasti. En ole testannut mutta pohjaratkaisut ovat niin paljon erilaiset, että epäilen vahvasti että se onnistuu.


Mä tässä testaan. Edestä menee kun se levii kyllä sopivasti mutta takaiskarituki on n. 2cm korkeampi eli korin helma jää liian korkealle.  Korin ja pohjan väliin jää rako. Mut jos korin kiinnittää takaa alemmas ni kyllä se siihen jotenkuten sopii.
Associated SC10,RC10GT+GT2, RC10T4, RC18T Team Losi 8ight, TeamC http://riihimaenpaklubi.net

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Asso Talk
« Vastaus #980 : 25.05.06 - klo: 20.46 »
Lainaus käyttäjältä: "clarkkent"
Lainaus käyttäjältä: "Jyke_"
Lainaus käyttäjältä: "Joniväinö"
Pystyykö asso b4 koreja leikkaan niin että se sopis asso b3:oseen?


Hankalasti. En ole testannut mutta pohjaratkaisut ovat niin paljon erilaiset, että epäilen vahvasti että se onnistuu.


Mä tässä testaan. Edestä menee kun se levii kyllä sopivasti mutta takaiskarituki on n. 2cm korkeampi eli korin helma jää liian korkealle.  Korin ja pohjan väliin jää rako. Mut jos korin kiinnittää takaa alemmas ni kyllä se siihen jotenkuten sopii.




Velcro nauhalla vaan kiinnitys, toimii. Uuden leikkaamattoman korin saa varmasti vielä paremmin paikalleen.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #981 : 26.05.06 - klo: 11.40 »
Meneeköhän Asso B3/4 kori Traxxasin Bandittii?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Drizzit

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #982 : 31.05.06 - klo: 01.35 »
Moi,

Kysyisin, että mitkäs renkaat tossa yllä olevassa kuvassa olevassa autossa on? Näyttävät vaan aikas hyviltä ja voisin moiset ostaa, kun vaan tietää mallin.

Varsinainen kysymys on, että kumpi harjaton järjestelmä kannattaisi mielestänne ennemmin ostaa Asson B4 RTR SE -pakettiin:

- Novak - GTB COMBO
- LRP - Sphere COMPETITION COMBO

Molemmat maksavat saman verran Rc-pisteessä ja olen yrittänyt selvittää pakettien eroja, mutta aika hankalaksi tuo on mennyt. Seuraaviin kysymyksiin olisi ainakin hyvä saada vastaukset:

1. Onko tuossa LRP:n järjestelmässä ollenkaan peruutus mahdollisuutta?
2. Novakissa ilmeisesti on Tamiyan liittimet akuille, mutta LRP:ssä valmistajan sivujen mukaan olisi jotkin muut liittimet. Pitääköhän tämä paikkansa?
3. Onko valmistajien takuuehdoissa/järjestelyissä jotain oleellisia eroja?
4. Sopivatko kummatkin järjestelmät mittojensa puolesta B4:een suoraan? Novakin järjestelmä on tuulettimen kanssa ymmärtääkseni varsin korkea, joten joutuuko tuota varten tekemään jonkin viritelmän?
5. Novak ainakin mainostaa 20% pidempiä ajoaikoja normaaliin hiilelliseen moottoriin verrattuna. Päteekö sama LRP:ssä? Vai onko Novak jotenkin patentoinut oman järjestelmänsä, eivätkä muut voi käyttää vastaavia?

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #983 : 31.05.06 - klo: 12.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"
1. Onko tuossa LRP:n järjestelmässä ollenkaan peruutus mahdollisuutta?

Ei ole
Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"
2. Novakissa ilmeisesti on Tamiyan liittimet akuille, mutta LRP:ssä valmistajan sivujen mukaan olisi jotkin muut liittimet. Pitääköhän tämä paikkansa?

LRP:ssä ei ole liittimiä mukana ollenkaan. Ja niistä Tamiya-liittimistä on vain haittaa, kun ne sulavat yhteen ainakin kyseisten pakettien tehoilla. Kannattaa käyttää esim. Corally- tai Deans-liittimiä.
Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"
3. Onko valmistajien takuuehdoissa/järjestelyissä jotain oleellisia eroja?

LRP:llä on elinikäinen takuu, Novakilla lyhyempi. Ainakin LRP veloittaa takuuhuollosta, jos nopari ei ole täsmälleen siinä kunnossa, kuin uutena. Novakin takuusta ei ole omaa kokemusta.
Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"
4. Sopivatko kummatkin järjestelmät mittojensa puolesta B4:een suoraan? Novakin järjestelmä on tuulettimen kanssa ymmärtääkseni varsin korkea, joten joutuuko tuota varten tekemään jonkin viritelmän?

LRP:n nopariinkin on hyvä laittaa tuuletin, ainakin tehokkailla harjattomilla.
Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"
5. Novak ainakin mainostaa 20% pidempiä ajoaikoja normaaliin hiilelliseen moottoriin verrattuna. Päteekö sama LRP:ssä? Vai onko Novak jotenkin patentoinut oman järjestelmänsä, eivätkä muut voi käyttää vastaavia?

Hiilettömässä moottorissa on lähes aina hyötysuhde parempi, joten kyllä LRP:ssäkin on suunnilleen sama ajoajan lisäys.

LRP:n nopari on spekseiltään hivenen parempi.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa Drizzit

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #984 : 31.05.06 - klo: 13.08 »
Ok, kiitos paljon vastauksista. Tämä selkeytti hahmottamista valinnan suhteen :)

Ainoa mihin voisin kysyä vielä varmistusta on, että mahtuvatko nuo molemmat järjestelmät Asson B4:een tuulettimineen korkeuden puolesta vai joutuuko koria leikkaamaan tms?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #985 : 31.05.06 - klo: 13.11 »
Muistaisin lukeneeni B4 foorumilta että ainakaan noavkin satsi ei mahtuisi... Ihan varma en ole eikä ole koko autoakaan enää :wink:
www.rc10b4.com

Poissa Joonas.O

  • Tiim Lahti
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #986 : 31.05.06 - klo: 13.15 »
Novakin Harjatonta on radalla näkynyt, joten voin sanoa että se on tuulettimineen aika korkea..

LRP: 33.1 x 37.7 x 14.9mm ja siihen päälle sitten vielä n.1.cm:män  tuuletin, eikä silloinkaan tule korkeaa.

Nosram:in harjatonta systeemiä myös nähnyt radalla tuulettimineen ja on aika littana.. Nosram=LRP.
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

Poissa Drizzit

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #987 : 31.05.06 - klo: 23.38 »
Kiitos paljon kommenteista :) Täytyy tässä vielä harkita mitä tekisi asian suhteen. LRP vaikuttaisi omaan käyttööni paremmalta. Tässä muutamia pointteja:

+ pienempi
+ käy 7 celliset akut
+ arvostelun mukaan voisi olla smoothimpi (http://www.rccaraction.com/online_ex/lrp_sphere.asp)
- erillinen tuuletin maksaa 18 egeä lisää
- ei pakkia

Novakista löytyy taas seuraavia asioita:

+ löytyy pakki (kavereiden kanssa kun ajellaan, niin ihan hyödyllinen välillä)
+ ymmärtääkseni enemmän säädettäviä vaihtoehtoja
- isompi -> vaatinee myös erillisen tuulettimen kuin mitä mukana tulee
-+ ei käy 7 celliset akut

Käytännössä valinta jää siis kiinni siitä, että tarvitsenko oikeasti pakkia vai en...

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #988 : 01.06.06 - klo: 09.15 »
Ei ole mun mielestä myöskään Novakissa pakkia. Tosin en ole nyt ihan 100% varma ku ei ole manuaalia mukana täällä töissä :) Omistan molemmat säätimet ja kumpikin on ollut mulla B4:ssä kiinni.

Novak oli B4:ssä mulla ilman tuuletinta, jolloin ei ole paljoa isompi kuin LRP. 2 kertaa sain sen sammumaan lämpökatkaisuun yli 8min kovan ajon jälkeen. LRP mulla on myös ilman tuuletinta ja se ei ole mennyt lämpökatkaisuun kertaakaan.

LRP:ssä tykkään niistä eri profiilisäädöistä mitä siinä on. Esim linear säätö on paljon lineaarisempi kuin Novakin tuntuma. Novakkia ajan n. -15% exp asetuksella radiossa, että olisi hiukan lineaarisemman tuntuinen. 0 exp:llä siinä on liika vääntöä alhaalla ja tahtoo mennä sutimiseksi ainakin 5.5 koneella ja takavetokrossarilla...

Molemmilla ajaa kyllä radallakin takavetokrossilla ihan kisavauhtia 3700 akuilla sen about 9 minuuttia.

Jos haluat pakin niin pitänee ostaa perus Sphere. Sillä ei tosin sitten ihan kireimpitä koneita ajeta, mutta sekin on hyvä säädin ja siinä on pakki.

Poissa Drizzit

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #989 : 01.06.06 - klo: 17.50 »
Kiitos lisätiedosta Mika M :) Pystyykö noissa säätimissä vaikuttamaan ajoaikaan kuinka hyvin esimerkiksi säätämällä moottorin maksimikierrosmäärää alemmaksi?