Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????  (Luettu 4477 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« : 21.01.05 - klo: 17.38 »
No niin tässä olis taas kyssäreitä polttiksesta kiinnostuneelta jannulta:D...

Mä oon ajatellu tuon (Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally) ostamista jo jonkun aikaa mutta vielä haluaisin kokemuksia KO. autosta että kestää tuo esim.. "aloittelian"  :P käsittelyä.
Olen aikas paljon lueskellu noita ohjeita aloittelioille että mitä pitää ottaa huomioon kun ostaa ekan polttis auton...
Mulla on ollu joskus junnuna sähköauto mutta sen kanssa meni aina hermot kun akku ei kestänyt niin pitkään kun olis tarvinnu...
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #1 : 21.01.05 - klo: 18.55 »
Jos menee s-autojen kans hermo niin kyllä sitten menee polttiksen säätämiseskin.
Jos meinaat tolla "aloitelialla" sitä että törmäyksiä tulee vähä väliä. Kori menee ainakin rikki. Monsteri kestääs paremmin kolhuja.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #2 : 21.01.05 - klo: 19.24 »
Aloittelijalle polttiksissa suosittelisin hyvää ja laadukasta Stadium Truckia.
HPI on todella aloittelija-ystävällinen valmistaja. Autot ovat laadukkaita ja hinnat hyvin paikallaan. Osia saa hyvin bisneksiään hoitavasta Hobbylinnasta.
Myöskin Savage voisi olla hyvä laite - ei jää heti pieneksi. Autoa voi päivittää loputtomiin. TT:n autot ovat hieman harvinaisia kuitenkin...

Myöskin Asson ja Losin autot ovat taattua tavaraa. Mikäli kuitenkin rallimalli pitää saada, niin HPI:ltä löytyy siihenkin nälkään auto. Rallit ovat kuitenkin hieman rajoitettuja. Lumella ei ole paljon asiaa ja hyppiminen saattaa hajottaa osia turhankin helposti. Rallilla voi ajella asfaltilla ja hiekkakentällä. Nurmikollakin pitäisi mennä hyvin, ellei ole 15cm pitkää.

Katsele vaihtoehtoja ja kerro hieman millaisilla paikoilla olisi tarkoitus ajaa. Budjettihan se loppupeleissä ihmistä eniten rajoittaa, joten kerro paljonko sinulla on autoon ja härpäkkeisiin satsata?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #3 : 21.01.05 - klo: 22.06 »
Joop... Elikkäs olin ajatellu just jotain sileitä ajoalustoja kuten asfaltti ja kiinteä sora???. Mulla on vaan joku ihme ihastus tohon 1/8 auto kokoon ja malliin :D ....
Ainiin ja kyllä sitä kärsivällisyyttä löytyy noitten hommien kanssa ainut mikä niissä sähkö autoissa inhotti niin oli akkujen latailu :) ..
Rahaa olin ajatellu laittaa kokonaisuudessa jotain 500-600€ jos tolla sais
jonkun valmiin paketin millä pärjäis??.
Noita isompia/kestävämmän näkösiä autoja kattelin kans mutta mieli tekee rata/ralli autoo... :P
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa ToniL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #4 : 21.01.05 - klo: 22.23 »
Sabessa on tällä hetkellä yksi varteenotettava vaihtoehto tarjolla
1/8 9.5 OFNA Buggy RTR, FSU  OVH muistaakseni 600€ ja aina kannattaa tinkiä.

Lisä tietoa autosta täältä:
http://www.horizonhobby.com/Shop/ByCategory/Product/Default.aspx?ProdID=OFN34955
T Toni L  www.sabe.fi/hobby
rc@sabe.fi   Puh02-2473222

Poissa kc67

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/karic./
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #5 : 21.01.05 - klo: 22.27 »
sandesrssonasta hobao hyper 7 rtr 490e koko auto radioineen
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #6 : 21.01.05 - klo: 22.59 »
No onhan noikin siistejä mutta ei kyllä saa samoja viboja aikaseks kun "aidon" näkönen WRC vehje :D ...... vai oonko nyt tekemässä jotain perus laatua olevaa aloittelian mokaa kun en lämpene noille crossareille???
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #7 : 21.01.05 - klo: 23.03 »
Joo oot... Ralli autolla et jaksa ajaa kauaa samaa rinkiä...
(Itekki tein ton saman virheen)

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #8 : 21.01.05 - klo: 23.07 »
No riippuu ny vähä...
Jos sulla on joku rata (hiekka&asvaltti) voishan siinä olla kiva ajella...
Itse en jaksanut kauaa ajella ralliautolla,  auto ei oikee toiminu(auton vika...), ja asvaltilla oli tylsä pyöritellä yksin...
Yhdet renkaat jaksoin ajaa loppuun ja sen jälkeen vaihdoin stadium truckiin.
Joku Rallicrossin tapainen vois olla hauskaa tollasella autolla...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #9 : 21.01.05 - klo: 23.29 »
Hobao on ainakin laatunsa puolesta paljon parempaa kuin nuo TunturiTiikerit... Menneellä kaudella napsi paljon sijoituksia nuo Hobaon pro:t.

Krossareilla voi mennä / tulla radoille ja jopa kisoihin! Sen vain sanon:
Mikäli päädyt crossariin ja kun sen kotiisis saat ja avaat laatikon. Et malta autosta päästää irti ollenkaan. Radalla kun ajat tuhatta ja sataa ei siinä paljon näy millainen kori siinä on. Krossareihinkin on mahdollisuus muokkaamalla saada rallin koppa päälle. ("rally-game")
Krossarikin on todella maukkaan näköinen ilmestys livenä. Itse ostin juuri uuden vehkeen viikko sitten ja siitä asti koonnut ja räpeltänyt sitä. Huomenna pitäisi saada sähköosat kiinni. Kopan maalaa mieleisekseen, niin avot...

Kannattaa päästä katsomaan autoja livenä - kuvat eivät anna todellista kuvaa.
Long story short: Auton mallilla ei ole väliä - kunhan se on hyvä, laadukas, omiin tarpeisiin sopiva ja pienet laajennusmahdollisuudet ovat plussaa++!
Mielestäni rallit ovat laadullisesti huonompia ja kestävyydeltään heikompia. Aluksi ne saattavat näyttää hienoilta jne., mutta sitten huomaa ettei se hiekalla pyöriminen kummoista puuhaa ole. Ehdottomasti 1:8, koska ne ovat laadultaan parhaita ja radalle suunniteltuja.
(kellään valmistajalla ei ole laadukasta 1:10 krossaria?)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #10 : 22.01.05 - klo: 08.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
(kellään valmistajalla ei ole laadukasta 1:10 krossaria?)


Paitsi kyosho Inferno Tr-15, ei se käsiittääkseni täys susi oo.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #11 : 22.01.05 - klo: 10.13 »
Kyllä nuo TT:n (Thunder Tiger = Ukkostiikeri ;)) autot ovat ihan laadukkaita, menestyksen puute johtuu yksinkertaisesti osaavien kuskien puutteesta. Ja itse ainakin olen hypistellyt sekä Hobaoa että TT:tä ja mielestäni TT:n krossarit ovat jokseenkin jämäkämpiä kuin Hobaon.

Kyllä TT:lläkin löytyy 1:10 krossari. Kyoshon TR-15 krossi on ainakin kuuleman mukaan aika laadukas vehje ja löytyy siihen viriosaakin.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #12 : 22.01.05 - klo: 11.21 »
Niin tää alkaa taas taittuu tohon crossari puoleen....HHhmmm.
Miten väärässä olen siinä kun tuo (Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally)
on siis tehty tuohon crossarin alustaan??? vai onko noissa vaan joitain samoja "osia" ??? :shock:  
Ainiin ja sitten vielä olen kuolannu noita 1/5 rata-autoja millä tuolla tattarisuolla tyypit ajelee oonkin ajatellu että jos aloittelis tuollasella 1/8 rata-ralli autolla ja sitten kun taas tuntuis olevan rahoissaan niin hankkis ekan tuollasen 1/5 auton ja alkais ihan jo kisailee  :P
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #13 : 23.01.05 - klo: 10.50 »
Tuo TT:n auto on tehty krossarin alustalle, tukivarret ja jotain pieniä alustaratkaisuja on eroina. Mutta muuten melkein kaikki kuluvat osat sopivat ristiin (Diffit, rattaat jne...) kunhan muistaa vain, että tukivarret ovat ralliautossa ehkäpä lyhyemmät ja samoin vetoakselit. Ihan suosiolla voit ostaa kumman vaan ja ostaa jousituksen osat ja vaihtaa halutessasi krossariksi tai ralliautoksi.

Hmm... Kiireessä kirjoitettu viesti, toivottavasti tajuat mitä ajan takaa ;).
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #14 : 23.01.05 - klo: 11.13 »
On tämä mielestäni kumma juttu kun aina foorumilla joku aikoo ostaa jonkun auton niin muut alkavat ehdotella omiamallejaan.

Tuo TT voi olla ihan hyvä auto alottelijalle. Ainakin alusta selkeä ja sen takia varmasti alotteliankin helppo huoltaa!

Se että jos menee hermot siinä että akku ei riitä kuin 5 minuutin ajoon ei mielestäni tarkoita etteikö hermot kestäisi polttiksen säätämisessä!

Pohja on crossarin jonka takia siihen varmasti voi heittää vähän tehokkaammankoneen kun siltä tuntuu!

Jos sinulla on tarvittavat rahat Thunder Tigerin ostamiseen niin siitä vain!
Ei ole järkeä säästää sitä 100€  euroa jos ei todellakaan tykkää crossista tai muista esim monstermalleista!.

Muistakuitenkin että mikään auto ei kaikkea kestä! Joten älä ihmettele jos tänne siitä kirjoittelet, että esim tukivarsi poikkesi. Voit olla varma että eri merkeistä tykkääviltä voi tulla kommenttia että miksi osti.
Tämä sai joskus minut epäröimään jonkin osan pätevyyttä! Mutta jos itse olet sitä mieltä että auto on hyvä ja sinulle paras, ei pitäisi olla ongelmia sen suhteen!  :mrgreen:

Poissa kc67

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/karic./
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #15 : 23.01.05 - klo: 12.47 »
No jokainen ostaa minkä haluaa/rahat riittää mutta pihasuditteluun kyllästyy nopeesti ja suomessa ei kilpailla rallygame autoilla ...mikä on vahinko, joten krossin hankinta siinämielessä olisi pitemmällä aikavälillä parempi ja taloudellisempi valinta.
Merkkien paremmuuteen en ota kantaa se on jossain määrin makuasiakin ja hankinnassa vaikuttaa varmasti hintakin,joten kannattaa tutustua kauppiaitten sivuilla autoihin ja hintoihin tarkasti ennen ostopäätöstä,ja tietysti lukea tätä palstaa eli autojen topikkeja nimittäin joillain merkeillä noi perus versiot on varsin pelkistettyjä ja niihin joutuu ostaan osia jotka niihin oikeastaan kuuluisi jo muutenkin tai esim hammasrattaat on tehty muovista ja jonka joutuu korvaamaan kohta metallisella ym. :|
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #16 : 23.01.05 - klo: 19.40 »
Entisenä TT:n omistajana ja nykyisenä kahden Hobaon omistajana se on pakko sanoa että TT murenee käsiin verattuna Hobaoon. Jo ihan piha sudittelussakin....
Mun TT oli 4EB S2 pro....
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #17 : 23.01.05 - klo: 19.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Entisenä TT:n omistajana ja nykyisenä kahden Hobaon omistajana se on pakko sanoa että TT murenee käsiin verattuna Hobaoon. Jo ihan piha sudittelussakin....
Mun TT oli 4EB S2 pro....


Ahah!! Kumma kun en itse ole tuota käsiin murenemista huomannut, vaikka olen TT:llä ajanut kolmatta kymmentä litraa. Siis sinulal oli joku RTR Pro.... Sellanen missä ei ole keskidiffiäkään?? Minulla on kunno PRO! Sellanen mikä tulee ihan alusta ja pitää jopa itse koota. Ei se kyllä ole minun käsissäni murentunut... Ei se tietty sitä kestänyt kun tuli parrua vastaa täydessä vauhdissa, mutta ei kyllä Infernokaan sitä kestänyt kun tuli kerran ulvilassa kokeiltua.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #18 : 23.01.05 - klo: 20.02 »
No jees nyt alkaa taas valottua hieman tää osasto  :D
mulla ei oo tarkotuksena siis alkaa kisailee tässä 1/8 kokoluokassa vaan aloitella polttis harrastus ja sitten kun aika on oikea niin siirtyä kokoa isompaan ja hankkia 1/5 rata-auto ja alkaa kisailee ihan kunnolla  :lol:

elikkäs tuon TT:n ei tarttis olla mikään kisa auto vaan joku jolla päästä vähän alkuun...

Sitten tosiaan noi hammasrattaat ne siis on MUOVIA!!!??? voi pe*^**^les :(  onko ne heti vaihdettava??? luulis että ne lentää pitkin pihoja ekana päivänä kun tuossa koneessa on tuota kokoa aikas paljon??
"PRO-21BX-RS" eikös siinä oo jotain 2HP??

Ja sit vielä sellanen kyssäri kun että onko kukaan tilaillu noita autoja mistään niinkin eksoottisesta paikasta MALESIA??? :D  kattelin sieltä noita samoja autoja niin ei maksanu kun puolet näistä meidän hinnoista :)  mutta en oo saanu vielä vastausta niiltä että lähettääkö ne ees tänne pohjoismaihin noita vehkeitä :?
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #19 : 23.01.05 - klo: 20.16 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Tuo TT:n auto on tehty krossarin alustalle, tukivarret ja jotain pieniä alustaratkaisuja on eroina. Mutta muuten melkein kaikki kuluvat osat sopivat ristiin (Diffit, rattaat jne...) kunhan muistaa vain, että tukivarret ovat ralliautossa ehkäpä lyhyemmät ja samoin vetoakselit. Ihan suosiolla voit ostaa kumman vaan ja ostaa jousituksen osat ja vaihtaa halutessasi krossariksi tai ralliautoksi.

Hmm... Kiireessä kirjoitettu viesti, toivottavasti tajuat mitä ajan takaa ;).



Joo tuo oli mulla mielessä myös että noita osia hankkia jos tarvii crossipuolelle hypätä niin se on ainakin jossain suhteessa mahdollista....
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #20 : 23.01.05 - klo: 20.20 »
Jep... ei missään nimessä RTR proota......
Jos tuo TT on ilman keski diffiä ja muovisella rattaalla niin metalliratas ei sovi siihen vaan pitää sitten samalla hommata koko keskidiffi jne........ toinen levy jne....    tulee pitkä lista...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...


Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #22 : 23.01.05 - klo: 23.27 »
no voi ******  :twisted:
Saan rahat tuohon autoon vasta myöhemmin keväällä... mutta on toi kiva tietää että noita saa käytettynä noinkin paljon halvemmalla :D
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #23 : 23.01.05 - klo: 23.31 »
Eihän tota hintaa tiedä kun ei hintavarausta ole ylitetty...
voi olla vaikka kuinka paljon...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EB-4 S2 1/8 Rally?????
« Vastaus #24 : 24.01.05 - klo: 12.44 »
OOookkei...
Eiköhän näillä tiedoilla taas päästä eteen päin, vielä ei autoa osteta mutta kyllä se on edessä aikas varmasti lähi tulevaisuudessa kiitokset kaikille ketkä jaksoivat näitä aloittelian kysymyksiä :D .
Nyt on mielessä hakeutua noita autoja kattelee ihan livenä elikkäs varmaan kun lumet sulaa niin tattarisuo kutsuu ainakin noitten on-road autojen merkeissä.... ja sitten eikös vantaalla ole se crossirata jossa sitten näkee noita buggy tyyppisiä autoja??

Kevättä odotellessa ja auto rahoja kasaillessa
 :mrgreen:
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA