Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä  (Luettu 275547 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #870 : 30.10.05 - klo: 21.42 »
No, kenen autovalmistajan ilmoitukset pitää paikkaansa? Kaikki lupaa mitä lupaa, parhaimmilla puolet lupauksista, huonoimmilla alle kolmasosa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #871 : 30.10.05 - klo: 22.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
eikös savagessa pitäny olla niin hirveästi enemmän tehoa ku revossa?  :mrgreen:  oliko se 2,5 vai 2,6 hp mitä luvattiin?

Traxxas "puhuu" 1HP+ tehosta TRX 2.5 koneen yhteydessä.
Huhtikuussa 2003 R/C Nitro Magazine dynotti siis kyseisen koneen ja sai 1.33HP lukeman (Oli silloin tehokkain koskaan testattu "pikkulohko").
Kyseessä siis vanha malli ko koneesta (Nykyisin TRX 2.5R, tiedä sitten paljonko enemmän tuosta irtoaa kun ei ole dynotettu).
Tosin maininta ko testistä löytyy myös Traxxasin sivuilta.....
No koneissa on eroja niinkuin on nähty, pelkät kuutiosenttimetrit ei takaa että koneessa tehoja olisi.........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #872 : 30.10.05 - klo: 22.12 »
No ollaan hiljaa sitten ku herneet menee liian helposti nenuun useilla..
RB,the power of champions.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #873 : 30.10.05 - klo: 22.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
eikös savagessa pitäny olla niin hirveästi enemmän tehoa ku revossa?  :mrgreen:  oliko se 2,5 vai 2,6 hp mitä luvattiin?

Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Hmm.. mahtaa ottaa savage miehiä päähän kun .28 koneesta tuli saman verran heppoha ku .15 koneen vanhemmasta mallista  :mrgreen:  muistelisin että eräät hehkutti kuinka paljon siinä on heppoja enemmän,mutta ei tästä asiasta sen enempää...
Keskittyisit kuule Juuzmo keskustelemaan järkevästi ja unohtaisit nämä turhat provoamiset.....Toiset on kato ihan tyytyväisiä omiin monsuihinsa ja niiden tehoihin vaikka sen kyljessä ei lukisikaan REVO :roll:

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #874 : 30.10.05 - klo: 22.21 »
Odotinkin jo että joku vetää herneet (niinku aina) mutta jätän asian tähän,rutise mitäs tykkäät...Ja on mennyt aihe vähän muualle ku mad forceen  :)
RB,the power of champions.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #875 : 30.10.05 - klo: 22.24 »
Sinähän sitä olet ollu johtamassa revoon ja savagen .28 motin huonouteen verrattuna .15 mottiin.
| Academy | Axial |

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #876 : 30.10.05 - klo: 22.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Sinähän sitä olet ollu johtamassa revoon ja savagen .28 motin huonouteen verrattuna .15 mottiin.
En ole sanonut että savagen motissa on vähemmän tehoa,toisin päin (paitsi nyt kun näki noi dyno tulokset,pitääköhän paikkansa) Sitä sanoin sillon että revo on nopeempi radalla  :wink:
RB,the power of champions.

Poissa JuusoP

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/juusopa
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #877 : 30.10.05 - klo: 23.34 »
Eikös noiden moottorien tehot mitata jotenkin propelin avulla ja tulos otetaan ilmavirrasta... :?
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #878 : 30.10.05 - klo: 23.43 »
No sellaista en ole vielä missään nähnyt, voihan joku niinkin mitata...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #879 : 31.10.05 - klo: 08.19 »
Lainaus käyttäjältä: "JuusoP"
Eikös noiden moottorien tehot mitata jotenkin propelin avulla ja tulos otetaan ilmavirrasta... :?


 :mrgreen:  :oops:  :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #880 : 31.10.05 - klo: 10.43 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Lainaus käyttäjältä: "brutales"

Gigan suuremmasta moottorista (.26) on dynottu 0.94 hv, joten eiköhän Madin .21 ole jotain 0.8...


..sanoo universumin parhaan auton LST:n omistaja haha  :D
hitto tää monsteri keskustelu saa aina vaan huvittavampia piirteitä


No, minulla on sentäs jotain muutakin puheideni takana kuin vain Kyoshon mainokset. Kyseisen lehden dynossa on synottu muitakin koneita, kuin vain tämä kyseinen moottori, eli ovat siksi keskenään vertailukelpoisia. Ei kait se ole minun vikani, että siitä ei sen enempää irronnut. On aikas huvittavaa, että kun heittää ihan mitä kommenttia vain tänne, niin Kyoshon omistajat vetävät mielettömät palkokasvit nenäänsä. En erityisesti haukkunut loistavaa Kyoshoa, kerroin vain dynotut teholukemat, mutta ehkä sekin on liikaa...

Tässä kopion pätkä dynotuloksista: "The Giga Crusher’s twin GS26 engines move the truck with ease and sound
absolutely bitchin’ when they’re both singing a nice tune. I was surprised to
fi nd that the GS26 engines are ABN, as the less-durable nickel sleeves are rare
nowadays, but they do help keep the G’Crusher’s price within reason. Although
the single 26 dyno’d at a fairly low 0.94HP (most likely due to the canister-style
exhaust pipes), when doubled the near-2HP output of the twin 26’s will have
you smiling from ear to ear. Our 26’s liked a steady diet of 30% nitro fuel, coldelement
plugs such as the O’Donnell 99, and temp’d in the 280-300F range."

Ihan vertailun vuoksi, samassa dynossa mitattiin Savagen K4.6 moottorille 1,32 hv.


Ai että oikein mielettömät palkokasvit .. haha, no ehkä nyt en kuitenkaan.

Toi on jo paljon parempi kuin että ottaa pelkkä teho pois tuosta kontekstista. Ja kuten ehkä huomaat syyksi epäiltiin kanisterimallisia pakareita, jos samaa pataa ajaa kunnon pillillä niin varmaan saa dynostakin enemmän ulos.

Mulla ei ole penniäkään kiinni tässä kohtaa joten sinänsä aivan sama mitä Kyosho lupaa tai mitä ei, mitään kunnon standardiahan näille tehoasioille ei ole. Noilla padoilla pääsee varmaan alkuun ja sitten laittaa isompaa tilalle kun tarvii, niinkun esim. Jartsa on tehnyt.

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #881 : 31.10.05 - klo: 11.06 »
Onko niillä hepoilla nyt niin kamalan väliä??? jos motti on hyvä, tehokas ja toimii, se ainakin minulle riittää. Vaikka sanoittais että on 2hp mut on 0.94 ja hyvin kulkee niin en valittais, eipä muuta :roll:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #882 : 31.10.05 - klo: 14.18 »
Pistin just 35 iskariöljyy yhtee madin iskarii... ja siten huomasin että se oli noin 2x jäykempää kuin vakio?! mikä ihme..
Vaihdoin 30wt, Jäykempää kun vakio eikä palauta paljoon..
Mikä wt on vakiona madin iskareissa?
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #883 : 31.10.05 - klo: 18.26 »
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
Onko niillä hepoilla nyt niin kamalan väliä??? jos motti on hyvä, tehokas ja toimii, se ainakin minulle riittää. Vaikka sanoittais että on 2hp mut on 0.94 ja hyvin kulkee niin en valittais, eipä muuta :roll:
Jep jep,jätetään nyt savaget sun muut rauhaan tässä topicissa ainakin,jos NIIN tärkeää on niin tehkää joku koneiden teho vertailu,tyyliin "mullapas onki enemmän heppoja ku sulla!?! :twisted: "
RB,the power of champions.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #884 : 31.10.05 - klo: 19.28 »
Olen samaa mieltä, enkä alunperin sotkenutkaan mitään muuta merkkiä juttuun, Savagen otin sitten toiseen viestiini vain vertailuksi, että ei niistä muistakaan juuri sen kummoisemmin tehoa lähde, mutta nuo mainosten teholuvut on aika raisuja... Teho ja sen mittaus on kyllä tarkkaan standardisoitu, vaikka joku toisin väittikin. Itseasiassa on ollut jo hyvin kauan. Nämä moottorit kun on vielä yksinkertaisia kapistuksia, niin ei tarvitse miettiä DIN- tai SAE-normien eroja, apulaiteita kun ei ole. Riittää kun on riittävän tarkka dyno, olosuhteet (lämpötila, ilmanpaina ja -kosteus) pidetään samoina. Kun Dynotaan eri koneita, niin vertailukelpoisuus paranee jos verrataan samassa dynossa ajettuja moottoreita.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #885 : 31.10.05 - klo: 19.31 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Olen samaa mieltä, enkä alunperin sotkenutkaan mitään muuta merkkiä juttuun, Savagen otin sitten toiseen viestiini vain vertailuksi, että ei niistä muistakaan juuri sen kummoisemmin tehoa lähde, mutta nuo mainosten teholuvut on aika raisuja...
Sen verran vielä,että muistaakseni jostain Ossin motistahan oli saatu tehoa enemmän dynossa ku siitä oli ilmotettu  :roll:  Eli menee ne tiedot miten sattuu  :mrgreen:
RB,the power of champions.

Mika R

  • Vieras
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #886 : 31.10.05 - klo: 19.52 »
No täsmennetään eli tarkoitin lähinnä ettei tietääkseni ole instassia joka mittauksen tekisi niin että luvut olisivat vertailukelposia keskenään laajalla rintamalla, eli käytännössä yhdenmukainen standardi tältä osin puuttuu vaikka mittausmenetelmä ja asteikko itsessään olisikin tarkkaan määritelty. Voi olla että käsitykseni on väärä, korjatkaa. Matti meikäisen kannalta se tarkoittaa ettei teholukuja voi vertailla.

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #887 : 31.10.05 - klo: 20.11 »
Ja miten mitattua teholukemaa valmistajat hehkuttavat? Ja miten rc-lehtien dynot toimii? Mitata kun voi monella tavalla jos en nyt ihan hakoteillä ole: renkailta tai täysin ilman kuormaa vauhtipyörästä.. Siitä voi jokainen perusjärjellä mietiskellä kuinka paljon tehoa "kuluu hukkaan" eri vaiheissa voimansiirtoa.. Eikös sitäpaitsi ole olemassa nimitykset brutto- ja nettoteho esim. 1:1:een autojen tehoja mitattaessa?
Eli oman järkeilyni tahtoo sanoa, että ilmoitetut teholukemat ovat kautta linjan hyvinkin teoreettisia.

Ja jos meni ihan metsään, ei saa silti osoitella sormella ja nauraa. Asiantuntija en missään nimessä edes väitä olevani.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Mika R

  • Vieras
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #888 : 31.10.05 - klo: 20.14 »
Sama täällä, kun en ole insinööri (ja sen kyllä huomaa ;-) ) niin enpä jaksa tällä teoreettisella skeidalla paljon päätäni vaivata. Se riittää että mun auto on radalla yksi nopeimmista haha  :mrgreen:

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #889 : 31.10.05 - klo: 20.14 »
2-Pyöräsissä on ainakin 2 ihan eri lukemaa,takapyörältä ja kampiakselilta mitattu teho  :roll:  En sitten tiedä miten nää on mitattu..Jokuhan oli tehnyt ite dynon,siltä vois kysyä?  :D
RB,the power of champions.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #890 : 31.10.05 - klo: 20.28 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
No täsmennetään eli tarkoitin lähinnä ettei tietääkseni ole instassia joka mittauksen tekisi niin että luvut olisivat vertailukelposia keskenään laajalla rintamalla, eli käytännössä yhdenmukainen standardi tältä osin puuttuu vaikka mittausmenetelmä ja asteikko itsessään olisikin tarkkaan määritelty. Voi olla että käsitykseni on väärä, korjatkaa. Matti meikäisen kannalta se tarkoittaa ettei teholukuja voi vertailla.


No se hevosvoimien mittaaminen ei nyt salatiedettä sentään ole, onhan Suomessakin 1/1 autojen dynamometrejä useampia (Eikä silti kukaan epäile niiden luotettavuutta).
Hevosvoimahan määritellään siitä kun 75kg paino nostetaan metrin korkeudelle sekunnissa, jotenka varsinkin pienten dynamometrien kalibrointi ei ole mahdoton tehtävä.
Esim tässäon on "juttu" jonka ohjeiden mukaan vähänkin taitavempi ja osaavampi pystyy tuollaisen pienen "dynon" rakentamaan.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #891 : 31.10.05 - klo: 20.39 »
| Academy | Axial |

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #892 : 31.10.05 - klo: 21.01 »
Aika s**y madiksi. Mitä takavanteelle on käynyt?

Mika R

  • Vieras
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #893 : 31.10.05 - klo: 21.21 »
edit: siitä vaan dynoilemaan sitten

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #894 : 31.10.05 - klo: 21.30 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Aika s**y madiksi. Mitä takavanteelle on käynyt?
S**y? Vaihdoin madin vakiorenkaat näihin, siin on takana savagen vakiovanteet ja edessä Q6. Käytetyt siis.
| Academy | Axial |

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #895 : 01.11.05 - klo: 14.01 »
Pistin 30w madin kaikkiin iskareihin.. Tuntuu erittäin paksulta eikä halua palauttaa edes paljoo..  :cry:
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #896 : 01.11.05 - klo: 16.25 »
ois varmaan hyvä vaihtaa myös jouset jos öljyjä vaihtelee.... :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa JuusoP

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/juusopa
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #897 : 01.11.05 - klo: 17.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Tämmöstä tällä hetkellä
http://img59.imageshack.us/my.php?image=img14352fs.jpg

Kommee madi!
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #898 : 01.11.05 - klo: 18.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Aika s**y madiksi. Mitä takavanteelle on käynyt?
S**y? Vaihdoin madin vakiorenkaat näihin, siin on takana savagen vakiovanteet ja edessä Q6. Käytetyt siis.
No sanotaan vaikka *ex* niin varmaan ymmärrät :mrgreen:  Mutta miksi toi vanne on valkoinen?

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #899 : 01.11.05 - klo: 19.19 »
:) Noi on siis käytetyt vanteet, ja edellinen omistaja oli värittänyt ne valkoisiksi. Toi muuten pikkasen lisää maavaraa noi uudet renkaat, näillä pitäis päästä maastossaki :wink: dirt bonzit onsit hiekkatielle.
| Academy | Axial |