Tarkotin vaan, että siinä on 4kpl 50W latureita yksissä kuorissa. Silti joudut jokasta niitä operoimaan erikseen. Kytkemään johdot jokaseen jne jne.
Jännitteen syötössä tosin säätät 3 piuhaa kuoria on vain yksi. Edut jää siihen.
Riippuu vähän tarpeesta. Jos tyhjentää 2s akkuja yksitellen, niitä laittelee myös mielellään samaa tahtia laturiin. Harvemmin akkuja tulee myöskään ajettua keskenään yhtä tyhjiksi tai aina cutoffiin asti. Ja saattaapi olla mahdollista, että omat akut eivät ole edes samanlaisia keskenään. Sarjaan kytkettynä tyhjennetyt akut on sitten eri juttu.
Jos vaikka lähtee radalle parin auton kanssa, keskittyy mekkaamisen sijasta ajamiseen ja omistaa pari akkua kumpaankin autoon, tarvitsee helposti 3 erillistä laturia, jotta voi ladata tyhjiä akkuja tehokkaasti ilman turhia odotteluja. Usean akun sarjaankytkentävirityksiin balanseripiuhoineen verrattuna väärin kytkemisen riskikin on pienempi.
Miksei ne erilliset laturit voisi sitten olla samassa kotelossa, jos niille on kuitenkin käyttöä kaikille?