Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Paarma78

Sivuja: 1 2 3 [4]
91
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 14.01.09 - klo: 21.49 »
:lol: Eli pienempää pinionia siis mukaan. 23 pinionilla tuloo satanen max vauhtia laskurin mukaan. Miltäs se kuulostais? Antakaas joku hyvä suositus minkä nappasen liikkeestä messiin...

92
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 14.01.09 - klo: 21.36 »
Laskeskelin välityksiä omasta autosta:

Kone: 8500 rpm/V
Voltit: 7,4V
Spur: 78
Pinion: 27
Renkaan halkaisija: 63mm

Välitys 6,318:1 ja maksimivauhdiksi Jaben linkittämä laskuri antoi 118,25 km/h. Eihän tuo nyt niin kovaa kulje, mutta maksimi.

Miltäs tuo setuppi kuulostaa? Jotenkin kuulostais isolta, mutta en tiedä kun en oo päässy kokeilemaan kertaakaan. Kokeneemmat neuvokaa :huh:...

Voisko joku viisaampi heittää vinkkiä että kannattaako vaikka hommata pienempää pinionia. Vieläkään ei oo kokeilemaan päässy. Huomenna tulis kaupassa käytyä niin vois ottaa rattaita mukaan. Tänks! :roll:

93
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 11.01.09 - klo: 18.05 »
Laskeskelin välityksiä omasta autosta:

Kone: 8500 rpm/V
Voltit: 7,4V
Spur: 78
Pinion: 27
Renkaan halkaisija: 63mm

Välitys 6,318:1 ja maksimivauhdiksi Jaben linkittämä laskuri antoi 118,25 km/h. Eihän tuo nyt niin kovaa kulje, mutta maksimi.

Miltäs tuo setuppi kuulostaa? Jotenkin kuulostais isolta, mutta en tiedä kun en oo päässy kokeilemaan kertaakaan. Kokeneemmat neuvokaa :huh:...

94
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 10.01.09 - klo: 17.19 »
T-Drifteistä ainakin "tietty" liike repii mielettömiä summia, ottaen huomioon että ne on ontot eikä kestä ulkona montaakaan akullista...

Pari settiä T-Driftiä on tulossa. Toinen slicksinä ja toinen kuviolla. Onko kuviollisista kellään kokemuskia, että miten pito ja kuluminen?

Hyvä että mainitsit ulkonakulumisesta. Ei tullu mieleenkään että siellä kuluu renkaat selkeesti enemmän, joten ulos kannattaa varmasti tuikata halvempaa alle. Onko kellään muuten ylimääräisiä halpisrenkaita (Ebay ABS tms.) yhtään settiä? Vai tehdäänkö kimppatilausta kesäksi?

95
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 09.01.09 - klo: 12.28 »
On se kaunis! :grin:

Saitko muuten hihnoja varalle mukaan? Ei yhtään liikenis mulle? :wink:

Mikko L: Jep, merkki on oikea! Nämä ei oikeana tarvitse kauheesti tuunausta, tehoa ja ulkonäköä näistä löytyy jo vakionakin. Harvemmin kyllä driftereiksi taitaa Lamboja olla tehty, siis tosielämässä...

96
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 08.01.09 - klo: 22.43 »
Paarma78: Katoppa tälläset kun Slidemaster D9 sekä Yokomo 10 Mesh vanteet, tuollaset vois sopia.
NiS0: Komee kyllä toi skyline, olis hieno jos takana noi vanteet jäis tolla tavalla ulos, mutta ei taida pystyä ajamaan sitten enää.

Tuo Yokomon vanne on tosi hyvän näköinen, varsinkin kultaisella keskiosalla.

Tämä ilta menikin vanteita ja renkaita tilatessa, myös väri tuli päätettyä. Eli enää ei voi vaikuttaa (no eipä siihen paljoa aikaa ollutkaan)!  :tongue:

Paljastetaan sen verran että väritys on itseasiassa hyvin lähellä NiS0:n Skylinea. Workin vanteita tulee 2 sarjaa (ei kuitenkaan samoja kuin edellämainitulla), pintaan tulee näillä näkymin yksivärinen maalaus tummalla helmiäisvärillä. Itseasiassa nämä värit ja sävyt mulla oli mielessä kun aloin kopan hankintaa suunnittelemaan, eli muutoksia ei matkan varrella tullut (en siis yritä kopioida NiS0:n jumalallista luomusta :grin:). Tilaus tilpehööreineen tulee briteistä...

97
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 08.01.09 - klo: 10.00 »
Tuli koppakin jo hankittua eilen ja siinähän se ilta vierähti sitä leikellessä ja mallaillessa.



Tuota ei varmaankaan ole vaikea tunnistaa. Tehdään ensimmäinen vähän modernimpi ja myöhemmin sitten joku retrovehje.

Värit on vielä miettimättä. Todennäköisesti yksivärinen tai sitten vauhtiraidoilla. Myös vanteet pitää tilata. Eli jos haluatte antaa vinkkejä ja visioita millaista väriä tuohon laittaisi ja millaisia vanteita niin kertokaa! Nyt pääsee (ehkä) vaikuttamaan  :evil:...

Mittasin muuten millasta vannetta saa tuohon mahtumaan niin näyttäis 3 offsetti olevan just passeli eteen ja taakse.

P.S. Ihan pirun hienon nisukan oot muuten NiS0 saanut aikaiseksi! Meikäläisen tästä ensimmäisestä tekeleestä tuskin ihan noin siistiä tulee...

98
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 06.01.09 - klo: 23.00 »
Vanteiden offsettejä ei kannata hirveesti murehtia ennen kun on koppa päätetty. Jos sulla on alusta jotkut pyörät niin saat mitattua auton leveyden ja saat selville vaadittavan offsetin, siis jos tiedän alla olevien vanteiden olevan vaikkapa 0 offsetilla.

Tamiyan kopat on aika lailla mitoissaan, jos on ilmoitettu 190mm niin se tosiaankin on sitä ja alustaa ei voi/kannata/pysty leveämmäksi tekemään. Oma Pdo D on vakiovanteilla (0 offset) juuri sen 190mm leveä joten 190mm leveä Tamiya Subaru koppa on kuin tehty siihen, kuitenkin renkaiden kanssa kikkaillaan millitarkasti että ne mahtuu pyörimään ilman että kopasta lähtee maalit pyöräkoteloista.

Leikkaamattomasta kopasta ei aina kannata leikata juuri siitä missä on leikkausviivat, varsinkaan pyörien kohdalta. Sovita koppa paikalleen, merkkaa koppaan akseleiden keskipiste, ota harppi ja piirrät renkaan ulkohalkaisijaa pari milliä suuremman viivan koppaan. Tällä saa lokasuojat kohdalleen ja lokasuojankaaren/renkaan välin pieneksi.

Hihna Kössillä tuli ajeltua viime kesänä asfaltilla eikä yhtään remmiä mennyt rikki, vielä ajellaan alkuperäisellä hihnalla. Hiekka asfaltille en mene edes keppivetoisella drifterillä, rallygame autot on sitten eri juttu :wink:

OK, kiitti vinkeistä. Täytyy pitää mielessä kun alkaa kokoonpanoa värkkäilemään.

En meinannu hiekka-asfaltilla ajellakkaan, joku raja sentään...  :police:

99
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 06.01.09 - klo: 22.41 »
Itelleni on ainakin postissa odottamassa juurikin Tamiya 415 TRF msx odottamassa, sillä tullaan drifteröimään paljonkin - myös asvaltilla.

Ja jos on kunnon asvaltti, palokunnan pesemänä (ei p****a radalla) niin kyllä uskallan ilman harjaa, moppia ja pölynimuriakin lähteä ajamaan.

OK, sultahan saa sitten hyviä neuvoja tulevaisuudessa tuon auton suhteen!  :wink:

Minkäslaista koria tuohon TRF415MSX härveliisi meinasit? Entäs vanteiden offset?

Näyttää joissakin koreissa tuottavan toi pitkä wheelbase ongelmia kun tässä se on 259mm (monessa kopassa on vissiin 250mm tietämillä)...

100
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 06.01.09 - klo: 22.36 »
Eiköhän suht puhtaita asfalttialueita kesällä löydy. Ulkosalla tarkoitus pääasiassa sujitella.

Ainakin yks takahihna saa varmaankin olla varalla. Onhan täällä näköjään Xray T1 vehkeitä ja muitakin hihnallisia "avoranketeisia" joilla on varmasti jossain määrin likaisella asfaltilla ajeltu. Ei kait niitä pikkasen roskasia paikkoja nyt niin mahottomasti tarvitse varoa. Tuskimpa noissa kauheasti muuta ongelmaa on kuin että p*ska pääsee sitten helpommin sisälle. Kyllä se sitten kotona taas puhdistetaan...  :undecided:


101
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 06.01.09 - klo: 20.45 »
Kiasus on kyllä kavereilla komian näköisiä pelejä!  :cool:

Tuli itelle hankittua ensimmäinen turistiaihio, josta olis tarkotus väkertää pääasiassa ulos asfaltille drifteri. Auto on Tamiya TRF415MSX vähän käytettynä. Sähköt radiolaitteita lukuunottamatta tuli mukana. Vanhaa kisakalustoa niin ei pitäis varmaankaan tehot ja säädöt loppua!  :grin:

Ostoslistalla siis koppaa ja driftingrenkaita vanteineen.

Auto on siis 190cm leveä. Eli koppa sitten samaa kokoa. Oon kuolannu muutamaa Yokomon korisettiä jotka siis 190cm leveitä. Ei kait näissä mitään yhteensovittuvuusongelmia ole (Yokomon koppa Tamiyaan)?

Sitten kysymys vanteista. Eli lähinnä tuo offset mietityttää, että minkälaista tilailee. Koitin kaivella ketjua ja ihan suoraa vastausta ei tullut. Mitenköhän istuis ylläolevaan setuppiin 0 offset eteen ja +3 taakse? Mahtuuko pyörimään hyvin? Vai jääkö jopa tilaa laittaa isompaa offsettia?

Eipä paljoa taida olla näitä TRF Tamiyoita driftereiksi rakenneltu? Onko kellään vastaavanlaista laitetta, kommentit kiinnostaisi että miten on härveli pelittänyt...

102
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.01.09 - klo: 20.07 »
Toi oiresetti tulee ainakin silloin, jos koneelle menevien johtojen kontakti ei siedä läpästä isoja amppeereita...
-liitin likanen/palanut/löysä_kuumana
-tinauksen kohta (jommastakummasta päästä) hapettunut liki irti
Kohonnut vastus säteili häiriöitä, vaikka kone kiersi vielä!
Ko vika löytyi, kun pätkintä pukkas pakkia täydestä_vauhdista_eteenpäin (spur sileeksi), ja koneen irrotuksen yht. liitin jäikin väärään johtoon.

Myös, jos nopari tai kone on menemäisillään oikkariin esim.kosteuden takia (kipinöi/polttaa pölyä tai pisaroita). Noin käyttäytyneessä noparissa oli jo näkyvillä  valkosta "metallivaahtoa". Poistamatta jättäminen oli kallista...

Kiitokset vastauksestasi 4wdkanootti! Täytyypä tarkistella josko olisi kuvaamaasi ongelmaa näkyvillä. Täytyy avata tuo nopari ja tarkastella vähän lähempää josko jotain mahdollista "häiriölähdettä" löytyisi. Helpottais kummasti ajamista  :cool:. Eli tuskimpa radiolaitteissa siis on ongelmaa, tuntuu kyllä tosi oudolta kun Futaban vehkeellä ei tottele ja Traxxasin omalla rimpulalla kaverilla toimii. Täytyy kaivella...

Mites ton liikkeellelähdön kanssa (ei meinaa lähteä kulkemaan, tarvitsee välillä tönäisyn)? Nopari tulee nyt ainakin tarkastettua, mutta onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia Velineonin setin kanssa?

103
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.01.09 - klo: 16.46 »
Koitin kaivella ketjua mutta ei vaan osunut silmään tähän liittyviä ongelmia.

Mielenkiintoista hässäkkää on tuon Rustler VXL:n kanssa mulla ollut. Kesällä ekalla ajokerralla meni moottori rikki ja nyt on toinen Velineon motti ajossa. Parikin ongelmaa:

Radio/kantomatka:
Tällä hetkellä mulla on Futaban PM3 (FM40) radio, jossa tehot ja kantomatka pitäis riittää ihan kiitettävästi. Sellasen 30-40 metrin etäisyydellä kaasu alkaa pätkimään, ohjaus tuntuu toimivan normaalisti. Olen kokeillut muitakin radioita, mutta sama homma. Kaverilla on samanlainen vakio Rustler Traxxasin omalla paketin mukana tulleella radiolla eikä kantomatkassa ole mitään ongelmia. Itse en ole vielä tuota alkuperäistä radiota autoon edes kokeillut. Eli mistäköhän mahtais tuo ongelma johtua? Kun en usko että voi radiosta oikeen enää johtua.

Auto ei lähde liikkeelle:
Eli auto tuppaa jäädä paikalleen. Pieni tönäisy auttaa asiaan mutta ei jaksais koko aikaa juosta auton perässä. Ajon alussa ei ole ollut ongelmia, mutta hetken ajon jälkeen tuntuis ongelmat alkavan. Aikoinaan toisessa laitteessa oli joku käämi irti, sitäkin piti potkia niin sai sitten kontaktin ja lähti liikkeelle. Nyt kuulostaa siltä että magneettikenttä muodostuu (?), mutta kone ei vaan lähde pyörimään. Eli motissa lienee hämminkiä? Vai olisko noparin kanssa ongelmia?

Kiitoksia etukäteen vihjeistänne!  :azn:

104
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 11.08.08 - klo: 21.47 »
Mulla kans alkoi nykimään!? Auto on käytännössä uus (Rustler VXL, kolmas akkulataus menossa 9,6V NiMh). Nykii hiljasella vauhdilla eikä kulje mihinkään kaasu pohjassakaan (siis kulkee hiljaa, akku on täysi ja uusi). Otin kytkimen pois ja kokeilin että ottaako tuo motti kierroksia kunnolla => ei. Motti p*skana vai sähköissä vikaa? Mitä kannattaa kokeilla?

Tutkin tätä lisää. Nykiminen ei lopu, eikä ota jengaa kunnolla. Eteenpäin ei tahdo liikkua ollenkaa, nykii vaan. Testattiin kaverin samanlaiseen autoon tuota moottoria ja samalta tuo vaikutti. Runko/kuori kuumenee tosi herkästi mutta akseli ei niinkään  :huh:!? Mitä tuolle keksis? Neuvokaas tyhmää kun en enempää osaa tuolle itse tehdä...

Hukkuiko kyselyni muiden kommenttien joukkoon vai miksi ei kukaan halua kommentoida? Uuttakaan ketjua ei viitsi aloittaa kun ilmeisesti järkevin olisi jatkaa keskustelua tähän ketjuun. :undecided:

Mulla on neuvot vähissä enkä harjattomista löytänyt vastaavaa keskusteluakaan hauilla. Kyseessä on kuitenkin tuo VXL Velineon motti joten tämä ollee oikea paikka. Takuutahan noissa ei vissiin ole kuin 30 päivää, tosin tämä hajosi ekana päivänä mutta ostosta on jo pari kuukautta.

Onko fiksuin kysellä suoraan valmistajalta?

105
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 10.08.08 - klo: 19.06 »
Mulla kans alkoi nykimään!? Auto on käytännössä uus (Rustler VXL, kolmas akkulataus menossa 9,6V NiMh). Nykii hiljasella vauhdilla eikä kulje mihinkään kaasu pohjassakaan (siis kulkee hiljaa, akku on täysi ja uusi). Otin kytkimen pois ja kokeilin että ottaako tuo motti kierroksia kunnolla => ei. Motti p*skana vai sähköissä vikaa? Mitä kannattaa kokeilla?

Tutkin tätä lisää. Nykiminen ei lopu, eikä ota jengaa kunnolla. Eteenpäin ei tahdo liikkua ollenkaa, nykii vaan. Testattiin kaverin samanlaiseen autoon tuota moottoria ja samalta tuo vaikutti. Runko/kuori kuumenee tosi herkästi mutta akseli ei niinkään  :huh:!? Mitä tuolle keksis? Neuvokaas tyhmää kun en enempää osaa tuolle itse tehdä...

106
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.08.08 - klo: 18.48 »
Mulla kans alkoi nykimään!? Auto on käytännössä uus (Rustler VXL, kolmas akkulataus menossa 9,6V NiMh). Nykii hiljasella vauhdilla eikä kulje mihinkään kaasu pohjassakaan (siis kulkee hiljaa, akku on täysi ja uusi). Otin kytkimen pois ja kokeilin että ottaako tuo motti kierroksia kunnolla => ei. Motti p*skana vai sähköissä vikaa? Mitä kannattaa kokeilla?

Sivuja: 1 2 3 [4]