Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 999002 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2100 : 17.04.11 - klo: 10.49 »
Mikkähän setupit kannattaa alustavasti laittaa fluxiin että pysyisi jotenkin pystyssä? sellaiset jotka voisi heti toteuttaa. edellisellä sivulla oli että ne pienet jouset kannattaa vaihtaa niiksi muovi "putkiksi"?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2101 : 20.04.11 - klo: 13.50 »
Viime ajoilla meni vähän paikkoja päreiksi fluxista, vetari poikki, alempi etutukivarsi, diffin ulostulo. No olihan noikin osat jo kestänytkin 6s:llä pommittamista yli pari vuotta.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa tsss

  • Tulokas
    • Profiili
    • Töitä töitä
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2102 : 21.04.11 - klo: 01.31 »
en jaksanut selailla koko ketjua läpi.Mitkäs 3s lipot oli sopivia savageen ja kannattaako vetää slipperi kiinni? eikä tarvi viisastella :police:



Poissa Toivo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2103 : 23.04.11 - klo: 12.16 »
Tänään alkoi fluxi tuhoamaan akkuja. Auto nyki hetken ja sammui. Ajattelin, että nyt meni nopari. Toisilla akuilla auto kulki hetken, ja nyky taas ja sammui. Kokeilin vielä 3s lipoilla, mutta teki saman. Kaikista akkupareista toinen akku oli mennyt sököksi. Mikähän voisi olla vikana?
Rustler VXL  Savage Flux HP

Poissa Toivo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2104 : 24.04.11 - klo: 11.55 »
Nyt teki rustler samaa. Eli akku kesti hetken, ja siten meni mykäksi. Joko kaikki akut ovat päättäneet mennä yhtäaikaa rikki tai sitten tuo accucell 6 ladatessaan tuhoaa noita akkuja. Pitää vissiin tinailla nuo akut kuntoon ja ostaa uusi laturi.
Rustler VXL  Savage Flux HP

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2105 : 24.04.11 - klo: 20.26 »
en jaksanut selailla koko ketjua läpi.Mitkäs 3s lipot oli sopivia savageen ja kannattaako vetää slipperi kiinni? eikä tarvi viisastella :police:

Ei kannata vetää Slipperiä kiinni.

Aiotko ajaa kahdella 3S lipolla sarjassa? Itse laittaisin vähintään 30C virtaa antavat lipot, niin ei tule ongelmia pullistuneiden kennojen kanssa vaikkei nopeudensäädin olisikaan ihan säädöissään.

 - Hount

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2106 : 24.04.11 - klo: 23.18 »
Miksi ihmeessä ei kannattas? Ite ajelin tällä koko viime kesän täysin kiinni vedetyllä slipperyllä ja hyvin kulki eikä kertaakaan alkanu luistamaan.
Tämän auton voimansiirto kyllä kestää kiinni vedetyn slipperyn, siinä ei ole ongelma. Ongelma on sitten lähinnä se jatkuva keuliminen jota kyllä voi kontrolloida kaasulla.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2107 : 25.04.11 - klo: 00.03 »
Itse ajelen kans slipperi täysin kiristettynä, jos jättää vähänkään löysälle, niin löystyy aina kesken ajon.

Olipa hienoa kun pääsi taas montulle pitkästä aikaa vetämään fluxilla isoa ilmaa.  :tongue:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Speed79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2108 : 25.04.11 - klo: 09.37 »
Sama juttu kuin parilla edellisellä kirjoittajalla, slippery täysin kiinni kun rupeaa luistamaan liikaa jos jättää yhtään auki.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2109 : 03.05.11 - klo: 14.16 »
Siitä vähän hidastus-pätkää montulta. :cool:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ryfPF2AMpOU[/youtube]
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2110 : 04.05.11 - klo: 21.27 »
Hyvä video aina innolla odotan että koska tulee seuraava.
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2111 : 05.05.11 - klo: 13.36 »
Kiitti! Nytkin olis koneella uutta materiaalia Fluxista, kunhan jaksais tehdä pätkän siitä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2112 : 10.05.11 - klo: 13.55 »
Siinä olis nyt uusin video, tossa meni jopa osiakin rikki, kun tuli hieman huonosti alas jostain hypyistä.  :laugh:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P9tcDOkvF6E[/youtube]
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Speed79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2113 : 22.05.11 - klo: 16.25 »
Tänään ilmeni sellainen ongelma että fluxi kääntyy kokoajan huonommin ja huonommin, ilmeisestikkin noparin bec:ki teki tenän vai onko muita ehdotuksia. akuissa on virtaa mutta auto ei juurikaan silti käänny mihinkään, mutta kun nostaa auton ilmaan ja kääntää ohjaimesta renkaat kääntyvät kyllä, servona hobbykingin 35kg vääntävä.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2114 : 22.05.11 - klo: 20.28 »
Joo eli servosaver on löystynyt itselläkin on ollut tätä ongelmaa savagessani.

 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Speed79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2115 : 22.05.11 - klo: 21.16 »
Joo eli servosaver on löystynyt itselläkin on ollut tätä ongelmaa savagessani.

 markus.

No sehän se, kiitos neuvosta.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2116 : 28.05.11 - klo: 16.38 »
Noniin nytton hyvä fiilis ku auto on pelannut hyvin. Eli ei ole enää tullut mitään ihme jumittumisia, laiton timingin 0-asentoon varmuuden vuoksi ja se tuntui auttavan.

Ajoaikaa 6S 6000mAh pakoilla oli tänäänkin yli puoli tuntia lipocutin ollessa 3.4V/kenno. Nyt täytyy laittaa auto vähän syrjempään ja akut storageen kun alkaa ilmat olla jo sellaisia että noilla lentohärveleillä tarkenee lennättää.

TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2117 : 28.05.11 - klo: 21.09 »
oltiin kaverin kanssa paikallisella dirt/bmx radalla
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZPPM2JdyA84[/youtube]

Onkos kellään mitään sanottavaa, saa sanoa ihan vapaasti, hyvät ja huonot!
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2118 : 28.05.11 - klo: 21.59 »
Ihan hyviä hyppyjä, ehkä isompaa ilmaa vielä kaipais  :wink:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2119 : 28.05.11 - klo: 23.19 »
Tarvitsisin noiden vakio renkaiden tilalle jotkut paremmat, onko nämä: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=22145&grpid=5062&order_id=WO1306613497 hyvät renkaat? ja sopiiko näille: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44168&grpid=5062&order_id=WO1306613497 vanteille?
Onko renkaat liian leveät?
« Viimeksi muokattu: 28.05.11 - klo: 23.25 kirjoittanut seeveerii »
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2120 : 29.05.11 - klo: 09.36 »
Ihan hyviä hyppyjä, ehkä isompaa ilmaa vielä kaipais  :wink:
No otin varovasti tuon ajokerran, oli kahtena edellisellä kerralla hajonnut joten en tällä kerralla halunnut hajottaa sitä. :roll:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2121 : 29.05.11 - klo: 22.03 »
Tulipa laitettua Fluxi taas ajokuntoon viime syksyn bashausten jäljiltä, takadiffin bevel-gearit ja laakerit, vanteiden hexit oli entisiä.

Sama homma odottais mua. Ajelin sillä tosiaan silti vaikka veti toiselle puolella ja loppujanlopuksi hävis veto takaa. Vähän aikaa runkutin edes takas niin taas toimi, mutta enää vetää etutassut vaan :)

Kertaakaan ei ole tulltu tota avattua, mutta kai se nyt vaan on pakko.

Vittu mitä p****a taas... 5kk fluxi odotti terve auki (olin vielä purkanut lievästi kokonaan sen perän kun en hoksannut heti kuinka helpolla diffin olis saanut ulos). No tänään repäsin ja pistin kuosiin. 6s lipot sisään ja baanalle 1min kerkesin märällä nurtislla ajamaan. Savua ja liekit perään... Luulin jo, että lipot palaa kun iski mukavasti liekkiä kopan alta. Mutta se olikin xe-run 150A mikä päästi henkensä pihalle. Eikä voi ymmärtää miksi... Tolla noparilla on ajettu varmaan 2 kokonaista akullista jos sitäkään. Se on kosteustiivis + oli vielä lakattu ja ajoin talvella sillä hangessa ilman ongelmia. Nyt sitten minuutti märkää nurmikkoa oli liikaa.

Kaikki johdotkin irots noparista...


Poissa CreepyFingers

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2122 : 29.05.11 - klo: 23.03 »
Vittu mitä p****a taas... 5kk fluxi odotti terve auki (olin vielä purkanut lievästi kokonaan sen perän kun en hoksannut heti kuinka helpolla diffin olis saanut ulos). No tänään repäsin ja pistin kuosiin. 6s lipot sisään ja baanalle 1min kerkesin märällä nurtislla ajamaan. Savua ja liekit perään... Luulin jo, että lipot palaa kun iski mukavasti liekkiä kopan alta. Mutta se olikin xe-run 150A mikä päästi henkensä pihalle. Eikä voi ymmärtää miksi... Tolla noparilla on ajettu varmaan 2 kokonaista akullista jos sitäkään. Se on kosteustiivis + oli vielä lakattu ja ajoin talvella sillä hangessa ilman ongelmia. Nyt sitten minuutti märkää nurmikkoa oli liikaa.

Kaikki johdotkin irots noparista...

Savage Flux HPssähän on 25T pinioni? Ainakin tuossa Hobbywingin manuaalissa kehotetaan maksimissaan 19T pinionia 1:8 monsterissa 6S lipoilla. (Sivu 13 http://www.hobbywing.com/upload/manual/HW-09-80.pdf ) Pakkasella noparisi ei kyseisellä setupilla ylikuumentunut mutta nyt kesälläpä kärähti. Mitä nyt omassa RC8Tssäni Hobbywingin 150A noparilla, castlen 2200kv moottorilla ja 25T pinionilla vähän kokeillut niin aika kerpeleen kuumaksi se nopari akun ja moottorin kanssa lämpenee, nyttemmin pienemmällä 17T pinionilla lämpötilat laskenu huomattavasti.
Team Associated RC8T e - HPI Savage Flux HP - Kyosho MR02 & MA010 - E-Flite Blade MCX S300 & MSR

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2123 : 29.05.11 - klo: 23.14 »
Se 25t pinjoni tulee mukana vaihtoehtosena, 20t pinjoni on kiinni vakiona fluxissa. Mä olen 20t ajellut aina ja koskaan ei ole lämpöongelmia ollut edes 6s:llä.

Keväällä mulla kärähti MMM nopari kun kosteus pääsi nopariin, hyvin nousi lieskaa ja savua.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2124 : 29.05.11 - klo: 23.15 »
Katoppa juu :/ Hemmetti kun ei edes tullut mieleen, että välityksiä pitäs rukata. Aattelin, että tuo on ihan MMM:n veronen noppa, mutta eipä näemmä. Oisinhan mä 4s:iä pistänyt alle, mutta kun ei ole sopivia... Aika nopeesti se otti kyllä nokkiinsa 2 kertaa piha päädystä päätyyn puolikaasulla.

Tämä on kyllä halpa harrastus heittää euroja savuna ilmaan. Eihän tuo noppa muuten niin harmittais, muttta 2 akkua vasta takana ja vielä jaksoin lakata sitä aika monta kerrosta kun aattelin, että tämä jää ainakin omaan talliin asumaan.

Enpä ole koskaan noita välityksiä edes kattonut. Savon perintö savage, näytti olevan kyllä 22-24 pinjoni (meni laskut sekasin :) ). Että eiköhän se syylinen sitten löytynyt tuolta osastolta. Vielä kun olis kourallinen pinjoneita hyllyssäkin, mutta näitä satasen oppirahoja taas...

e: Pitääkin tästä viritellä e-repolainen ajokuntoon. Ei kyllä ole niin kiva auto ajaa kuin fluxi. Vähän ot, mutta kait tuossa on ok välit 17/65 sähköt trackstar 150a combo. Ei ole kuin 2s 5ah 20c akkuja... saas nähä kuinka pulleaksi nuo saan.
« Viimeksi muokattu: 29.05.11 - klo: 23.28 kirjoittanut OV »

Poissa CreepyFingers

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2125 : 29.05.11 - klo: 23.47 »
Se 25t pinjoni tulee mukana vaihtoehtosena, 20t pinjoni on kiinni vakiona fluxissa. Mä olen 20t ajellut aina ja koskaan ei ole lämpöongelmia ollut edes 6s:llä.

Keväällä mulla kärähti MMM nopari kun kosteus pääsi nopariin, hyvin nousi lieskaa ja savua.

Jaa jos on 20T pinioni stockina niin eihän se sitten selitä tota kärähtämistä, mikäli ihan Hobbywingin noparilla moista harrastanut. Kyllähän toi MMM hyvin sen 6S kestää Savagessa.  :undecided:

Katoppa juu :/ Hemmetti kun ei edes tullut mieleen, että välityksiä pitäs rukata. Aattelin, että tuo on ihan MMM:n veronen noppa, mutta eipä näemmä. Oisinhan mä 4s:iä pistänyt alle, mutta kun ei ole sopivia... Aika nopeesti se otti kyllä nokkiinsa 2 kertaa piha päädystä päätyyn puolikaasulla.

Tämä on kyllä halpa harrastus heittää euroja savuna ilmaan. Eihän tuo noppa muuten niin harmittais, muttta 2 akkua vasta takana ja vielä jaksoin lakata sitä aika monta kerrosta kun aattelin, että tämä jää ainakin omaan talliin asumaan.

Enpä ole koskaan noita välityksiä edes kattonut. Savon perintö savage, näytti olevan kyllä 22-24 pinjoni (meni laskut sekasin :) ). Että eiköhän se syylinen sitten löytynyt tuolta osastolta. Vielä kun olis kourallinen pinjoneita hyllyssäkin, mutta näitä satasen oppirahoja taas...

e: Pitääkin tästä viritellä e-repolainen ajokuntoon. Ei kyllä ole niin kiva auto ajaa kuin fluxi. Vähän ot, mutta kait tuossa on ok välit 17/65 sähköt trackstar 150a combo. Ei ole kuin 2s 5ah 20c akkuja... saas nähä kuinka pulleaksi nuo saan.

Itse vahingossa ajanut Savagen ojaan, sukelsi oikein kunnolla, sanomattakin selvää että nopari ei siitä selvinnyt. :D Että et ole ainoa joka joutuu oppimaan näitä kantapään kautta. Uuden saapumista odotellessa vois varmaan ton RC8Tkin nopari suojata kosteudelta iha varuiks, mutta corrosion-xällä eikä millään lakalla?  :huh: Mitä toi lakkaaminen tarkalleen tarkoittaa? Vedätte vaan jostain spraypurkista suojaavaa kerrosta päälle?
Team Associated RC8T e - HPI Savage Flux HP - Kyosho MR02 & MA010 - E-Flite Blade MCX S300 & MSR

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2126 : 29.05.11 - klo: 23.55 »
Kyyl ihan tota PRF 202 elektroniikka lakkaa. Toiminut tähän asti.

Tässä eka lakattu nopari: http://www.youtube.com/watch?v=Alta3CT9cuA&feature=player_detailpage#t=191s

Ajalta jolloin omistin yhden auton :). Ehti jopa ajamaan jossain muualla kun pari minuuttia takapihalla (mitä tosin sillon ei ollut). Nyt noita on 8 enemmän tai vähemmän ajokunnossa yleensä vähemmän.

e: Mun savagen ex-nopari oli lakattu ja pelitti ihan hyvin. Sitten talvea vasten innostuin ja sivelin sen päältä vielä tota sähköteippiä. Ja p*ska päästi savut heti kun pisti virrat. Samalla kerralla lakkasin ja teippasin yhden toisenkin MMM:n mikä meni myyntiin ja se pelitti ihan hyvin. Tosta en kyllä tiedä mitä kämmäsin. Sen jälkeen funtsinu, että pelkkä lakka saa riittää.
« Viimeksi muokattu: 29.05.11 - klo: 23.59 kirjoittanut OV »

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2127 : 07.06.11 - klo: 09.00 »
Tulipa testattua niin savgen akkukoteloihin menee survomalla 4s 30-40C 5000mAh turnigyt. Eli 4s:nä 10Ah ajoaikaa  :cool: Kestää mun käytössä varmaan puolenvuotta saada akkua kuivaksi :)

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2128 : 07.06.11 - klo: 09.21 »
Itse ainakin tullu siihen tulokseen että märässä/lumessa ajaminen hajottaa noparin yleensä jossain vaiheessa joka tapauksessa. Tärinä tekee kuitenkin vähintään johtojen kohdalle ihan vedelle hyvän kulkureitin, toinen on sitten mahdollisiin ilmakuoppiin kertyvä kondenssiovesi jos jotain valua käyttää päällä.

Itsellä ei oo yksikään nopari hajonnu kun pitäny ne erossa kokonaan vedestä ja märästä. Mielestäni ottaa tietosesti kyll sen riskin että nopari menee uusiks kun ajelee märällä kelillä, mut eihän se tietysti aina syynä ole. Kavereilla ollu Xerun 150A ja on sille kenkää annettu 6s jo pitkän aikaa eikä mitään ongelmia. Itellä ja kaverilla Hyperissä on EzRun 150A eikä niissäkään mitään valittamista uudesta asti on paiskittu ainoastaan 6s:llä menemään.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2129 : 07.06.11 - klo: 09.36 »
Sillä nestemäiselläsähköteipillä suojatessa varmaan voikin käydä noin. Tuo prf202 pysyy joustavana todella pitkään lisäksi se ottaa pintoihin huomattavasti paremmin kiinni eikä kuoriudu irti kuten nesteteippi.

Ja jos taas viittaat tohon mun keissiin niin siinä oli syynä 6s + väärät välitykset... Kumma kyllä MMM:llä toimi hienosti samoilla väleillä.